I skuddlinjen ;-)

Rart hvordan muligheter med redigering kan gi bilder forskjellige uttrykk.. Og stemninger…

For eksempel denne muligheten med fokus og tilsløring, som jeg har i Pixlr ekspress. Som gir helt forskjellige stemninger egentlig 🙂

 

På bildet 1 her, kan fokuset og kikkehullet gi en følelsen av et gevær-sikte…Noen som jakter på anden for å SKYTE den??

 

På bildet 2 her, gir fokuset en følelse av noe SNIKY…. Man lusker og sniker, og det er kanskje en paparazzi på ferde?

 

 

Det siste er det vel også noe LURETE over…. Mulig det sitter en med en liten kikkert her også…?

Men “jenta” virker ganske bevisst på at det er noen som titter 😀 He-he (bildet er ca 10 år gammelt 😉 )

 

 

Bruker du redigering og effekter for å lage spesielle stemninger i bildene dine noen ganger?

 

 


#foto #redigering #blury #stemninger
34 kommentarer
    1. Morsom effekt. Ja, jeg tar bilder i rawformat så jeg må liksom gjennom litt redigering før de kan brukes. Det er mest lys, kontraster og feil fargestikk som blir redigert, bruker ikke så mye ekstra effekter. Men har lyst til å lære mye mer redigering, det er så gøy! 😀

    2. Så fine redigeringer.
      Ja, noen ganger så bruker jeg det. Enten om det er photoshop eller pixlr. Pixlr fikk jeg øynene opp for takket være deg! Så TUSEN TAKK;)

    3. Helge: Ja, gøy å leke seg 🙂 Prøv dette programmet en gang, veldig enkelt og skal ikke lastes ned, men brukes på nett 🙂 Ha en fin dag 🙂

    4. annebe: Hvis du får tid en gang, så bruk dette programmet. Du trenger ikke laste ned, det er online. Og det er gjort på 2 minutter det meste. En knapp, og så er det laget kikkertsikte osv… For MOR dette programmet 😀 Hi-hi Klemmer <3

    5. Moving On: Ja jeg liker også svarthvitt og får litt foten på det innimellom. Men varierer fra hva jeg skal ta bilder av. Og dette her er en annen morsom effekt 🙂

    6. natheless: He-he, ja den til slutt er prinsessen på landet, prinsesse Frodith, prinsessen på erten osv 😀 Hi-hi Moro med redigering, i dette enkle programmet 🙂

    7. dedicat: Dette programmet skal du IKKE laste ned, men man bruker det online, altså på nettet direkte. Gratis 🙂 Er supert og superenkelt. Spør Karidansen, hun prøvde etter dette innlegget og sa det var enkelt også 🙂

    8. Elin Slåen: Ja, må være forsiktig med fuglene 😀 Dette er så enkelt program at selv MOR greier det. Ligger på nett og du gjør alt online. Ikke installere på maskinen 🙂

    9. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, og så lenge du ikke trenger ta den INN på maskinen er det jo greit. Den liigger på nett og du gjør alt på nett. Og det er enkelt program. Spør Karidansen, som har prøvd nå etter dette innlegget 🙂

    10. Eva: Åå, jeg blir veldig glad når DU synes jeg er litt flink altså <3 Du har liksom peil og sånt, og da er det litt EKSTRA moro at man er flink 🙂 Jeg elsker å prøve meg litt hvertfall. Og dette er jo bare sånn enkelt tulle-program 🙂 Men det er så gøy å finne ut nye ting, og prøve med LITT begrensete midler også. Hvis jeg skal gjøre det mer avansert må jeg lære noe nytt og sikkert gå på kurs også 😛 Klemmer til deg snupp <3

    11. Margrethe: Takk for det 🙂 ja, det passer vel best også, men gir forskjellig effekt denne redigeringen, til forskjellige bilder 🙂 Moro 🙂

    12. Fine bilder. Det hender at jeg leiker meg litt med det også. Tok for moro skyld et herlig bilde med mobilen engang. Jeg tok solbrillene foran kamera og tok bilde og det ble det herlige bilde. Moro at man kan leke seg litt.

    13. Det ga en artig effekt ja…og fikk veldig den følelsen av at noen fulgte med på avstand :)) Og det var virkelig ei sommersøt jente på det nederste bildet :))
      Orker jo ikke sitte så mye ved pc…så prioriterer å skrive og svare på kommentarer…men har veldig lyst til å holde på mer med slikt…mye stilig man kan gjøre 🙂 Klem<3

    14. er ikke så utrolig flink på det. var det før, men da brukte jeg også mye mer tid forann pcn en hva jeg gjør nå.. tro det eller ei!!
      bruker mest svarthvit og vanlig=)
      er helt freslt av svart hvitt bilder, synst det utgjør nok stemming på bildene!:)

    15. Noen ganger gjør jeg det og andre ganger ikke. Når jeg bruker macrolinsa får jeg sånn difust rundt bildet helt gratis. Hmmmm, det minnet meg om at den burde jeg bruke litt igjen snart. Vakre bilder du hadde, og den piken der til slutt, er det en kjent prinsesse tro???? 🙂

    16. Nå er jeg jo veldig glad for at du ikke er utstyrt med gevær, men med kamera,, så treffsikker som du er. Jeg hadde akkurat fått lasta ned to redigeringsprogram da harddisken min kræsja. Og jeg har jo ennå ikke fått maskina tilbake.. det tar tid, så jeg ”humper i vei på den gamle…

    17. Elsker å leke med effekter og slikt på bilder, men deler sjeldent de etterpå :p kjempekul effekt dette! fikk litt sånn mystisk følelse av at alt rund ble sensurert slik at ingen skulle se hvor bildene ble tatt 😮

    18. Ja, det er stilig med redigering for å få frem et uttrykk i bildene 🙂 Og fine bilder du har også. Jeg synes bildet av hun med rosa hår var litt elegant paparazzi preg ja 😉
      Og samme effekt, ga forskjellig uttrykk. Det kommer alt an på hva som er motivet 🙂
      Artig med sånne glimt. Du er flink du 😀 Klemmer godt <3

    19. karidansen: Ja, kvakk-kvakken passer bra med dette fokuset 🙂 He-he. Ja, du får øve litt på redigering og mitt program som er PÅ NETT og ikke noe å laste ned, er Pixlr ekspress 🙂 Og linkingen kommer på plass i en rolig stund når du får lyst 🙂

    20. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg redigerer på et Online-program, laster ikke ned til maskinen 🙂 Går fint, prøv det 🙂 Google Pixlr ekpress, så gjør du alt med en gang 🙂

    21. Ja, fokuset og kikkehullet gir ulik effekt alt ettersom hvilket motiv man har tatt bilde av. Her var det vanskelig å velge en favoritt. Sommerbildet av deg er veldig koselig, men rent fotomessig holder jeg en knapp på kvakkkvakken, nok en gang. Jeg har ikke kommet så langt i utviklingen ennå at jeg redigerer bildene, men har fått et program av BforB som jeg tror jeg skal klare å finne ut av. Det – og linking er neste skritt for meg nå…..om ikkje så brått…… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg