Nå er jeg på “kjøret” igjen…. ;-)

Du husker jeg kanskje at jeg har vært der før…? At du kunne ta meg  “på fersken” utenfor Rimi, stående å nærmest INHALERE sjokolade…… Vel, nå er jeg der igjen…Det er liksom ingen ende på søt-behov…Jeg eier ingen kontroll om dagen… Det er som om noen har tatt over hjernen min…

Før kunne jeg ha LITT kontroll, og LITT  “liksom -interesse”  for trening og sånt…fram til klokka 16-tida på ettermiddagen…da kom en annen og tok over hjernen, og vendte den MOT den sunne Frodithen…

Men nå om dagen er jeg på kjøret allerede fra mårran av…..

Jeg hadde jo kjøpt Påske-egg til blogg-søsteren min Lady August <3 Og vi skulle jo treffes rett over påske og hun skulle få egget sitt…Men pga naboen over her, og hans natteplaging, så måtte jeg jo avlyse med Ladyen den dagen vi skulle treffes…Så da ble det jo litt sånn at RETT FØR hun skulle få egget sitt….

…så forsvant det liksom VIPS tilbake til meg igjen….. Hun fikk aldri lagt hendene på det en gang…..

 

 

Og helt uten å eie skam i livet liksom….har jeg og samboeren gaflet og most i oss HELE egget til Lady August… Fysjom for en oppførsel… Nå håper jeg  at Frodithen uten kontroll, tar seg en ferie snart…. For dette går ikke…  Jeg planlegger en uke eller to HELT uten snop…Men det blir ikke denne helgen altså… 😉

 

 

 

Er du glad i godterier?

Har du mye forsetter om å spise sunt?

Klarer du å overholde det?

 

 


#kontroll #sjokolade #sunnhet #viljesvak #snop
60 kommentarer
    1. cathrinehenriksen: Forandringen blir deilig uansett 🙂 Og jeg gleder meg til innflytting og styre med innredning etc 🙂 Moro på Ikea i går 🙂

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei, jeg vet også at det ikke er bra for meg. Jeg har ikke lagt på meg særlig, men jeg vet at det ikke er bra likevel :-/ Så MÅ slutte med dette tullet snart..

    3. ladyaugust: Jeg fikk også noen blikk fra gitaristen min, for jeg prøvde å ta med meg litt forskjellig…laaange blikk hvertfall. Men vi skulle jo bare se…for alt skal direkte til nye leiligheten ikke innom her…bare tullete mye bæring. Men jeg fikk en fin pute, lurt med meg… (se innlegg i går kveld…om tyver også.. ;-D ) og noe annet smått som ligger på bloggen i dag men som skal ut igjen… 😉 Jeg lurer på hvordan dere skal holde varmen til vinteren? 😀 søsklemmen <3

    4. Det er ikke noe kjekt når en føler at tingene tar litt kontroll.
      Jeg er heldigvis ganske sta så når jeg bestemmer meg for noe går det ganske greit.
      Vi kjøper inn til helgene. I alle fall litt, men det går som regel i ungene i løpet av helgen.
      Det er jeg bare glad til for. Av den enkle grunn at det gør jo ikke noe bra for meg..
      Et øyeblikks glede og masse trening? Huff og huff.
      Du klarer helt sikkert og komme deg av kjøret igjen.:)

    5. Peisen gikk rett ut da jeg kom hjem fra loppis i dag…..fyttiskjiten jeg har vont i heeeele meg nå. Sååå bra at dere har funnet ut hva dere skal ha 😀 Jeg er flink på å finne ut hva vi trenger, faktisk finner jeg mye mer enn vi trenger mener gitaristen her men han tar nok feil hahaha gooodklæmme <3

    6. Eva: Ja, litt rampete, og det er Lady August som skulle fått det, og hun er jo super-snopen…Men hun får få noe annet når jeg treffer henne:-D Klemmer <3

    7. cathrinehenriksen: Jeg lurer på om han planlegger stor-fest i dag…han er i gang… Men vi får se, ikke bekymre meg for tidlig 🙂 Klemmer <3

    8. Ritamarita: Isen er spist opp og nå blir det kanskje en popcorn-pose 😀 Så godt du får hjelp med det som er problemet, og at du blir i bedre form 🙂 Klemmer masse 🙂

    9. Uhm…noen ganger blir fristelsene for store ja. Men nå om dagen sliter jeg jo med det motsatte. Å la meg friste. For det er lettere sagt enn gjort 😉 Jeg er ikke så enormt fristet om jeg skal si det sånn.
      Men jeg må smile for meg selv, når jeg ser for meg deg og din kjære, sitte og spise godteriet fra egget som egentlig tilhørte en annen 😉 Hehe. Litt sånn rampete kan man vel si 😉
      Kos dere masse videre 🙂 Klem <3

    10. Vi er i Santiago i Chile. På vei hjem skal vi mellomlande i Paris. Håper aska fra vulkanutbruddene ikke kommer i veien for planlagt reise. Vi er veldig klar for å reise hjem nå 🙂

    11. Haha , unnskyld at man ler …men ikke til å unngå 😮 Likevel forferdelig at du må lide av den dumme dumme naboen din , arg ! Håper han får så hatten passer en gang GANSKE snart og du får søvnen din osv …jaja , med meg så er det liksom litt under kontroll dette med godis …Jeg prøver derimot å få i meg nok annen mat og det kan være en utfordring det også , haha …
      Men nå håper jeg du kan få litt fred i kveld og natt ikke minst 😮 Gode klemmer fra meg <3

    12. Sååå gode nyheter frodith, og gratulerer så masse til dere 😀 Jeg har ikke vært inne på bloggen på lenge som du sikkert har merket.. Sliter med formen min , men nå er det et håp i sikte her 😀
      Skal bare igjennom noen undersøkelser til før jeg får riktig diagnose,og problemet er i tykktarmen min..
      Kos deg masse med isen du har i fryseren din:-) hvis du ikke har spist opp alt nå da..hihi 😀
      Klemmer som smiler til deg <3 <3

    13. Grete/Margarites: Høres som en herlig tur med lillesøster og mamma da. Jenteturer er koselig 🙂 Ja, sjokolade er helt klart noe med mersmak i , som ingen andre matvarer har samme av 😀 Jøss, det med legen…Hm… hva var det egentlig?? 😮 Klemmer over grensa 😀 <3

    14. Sjokolade har sånn rar smak – mersmak, tror jeg det kalles. Og da vil jeg jo ha mer! Jeg skal egentlig klage til Freia, for de har solgt store sjokoladeplater på tilbud i lang tid…og da kjøper jeg flere….og spiser mange flere! Dårlig gjort av Freia å lage så god sjokolade 🙂 Eller kanskje det er alle butikkene som selv bestemmer at de vil ha tilbud på disse….tror jeg kun må begynne å handle på grønsaksbutikker. Men jeg har vært litt flinkere de siste to ukene, etter at legen min “truet” med operasjon i håndleddene. Ikke at det hjelper å spise mindre sjokolade, men jeg har spist mindre. Skal igjen om en uke, så da har nok “operasjonstrusselen” lagt seg, og jeg kan få stilt litt ordentlige spørsmål. Tror jeg fikk “hakeslepp” sist og fikk ikke spurt om noe.
      I dag har vi trasket og gått i Gamla stan i Stockholm. Koser meg med mamma og lillesøster. Svenskeklemmer <3

    15. ladyaugust: Ha-ha truer han med peisen 😀 Da skjønner jeg det begynner å bli fullt 😀 Jeg og Hr Frodith har vært på Ikea, og jeg har bare EN pute med hjem, men vi var der mest for å sjekke til vi skal få ting til andre leiligheten 🙂 Men du…tenk det var DITT godteri jeg spiste opp da 😀 Men det skulle ikke forundre meg at det går an å fylle det igjen 😀 Og jeg har en ide på HVA 😀 Hi-hi Vi har funnet seng, kjøleskap og skap vi vil ha på Ikea 🙂 Gleder meg til vi er i flyttefasen 🙂 Klemmer søsklemmen med begge armer <3

    16. karidansen: Ja, jeg tror at hårrullene har trigget noe EKSTRA hvertfall. I det minste kan jeg skylde litt på det 😀 I dag har vi kost oss på Ikea noen timer 🙂 Ha en vakker dag Karidansen <3

    17. Fru Stussli: Ja, vi tar det etter helgen, ikke sant?? 😀 Jeg har kjøpt meg en is, og det er det for kvelden… En stor en vel og merke… Men skal prøve å ikke ta annet søtt. Har Dent OI i tillegg 😀 Kose deg med store fisker, og ha en herlig dag min venn <3 klemmer fra alle kanter 🙂 <3

    18. Ritamarita: Helt sikkert noe med tilstanden ellers å gjøre, og det at jeg har holdt på så lenge gjør at sukkerbehovet ØKER omtrent…Ja, jeg trenger nok også mer hvile antagelig 🙂 Vi har vært på Ikea og tittet på møbler. DU har fått med deg at vi fikk leilighet, midt i smørøyet?? 🙂 I dag har jeg kjøpt meg en stor is, og det er det eneste 😀 KLemmer i vei <3

    19. Hahahaha du altså….du er heeelt lik meg 😀 Jeg ga opp for leeenge siden å gi vekk godis, det funker bare ikke, jeg gofser det i meg og der er historiene maaange altså haha Jeg kan ikke skjønne hvordan du har klart å ha det såååå lenge liksom, DET synes jeg det oser viljestyrke av ! Gooodklæmme <3 Jeg og Engelen har vært på 2 loppisser i dag og nå truer gitaristen med å hugge ned hele pisen for å få litt mer plass....

    20. Helge: Ja, jeg så det 🙂 Av og til må man legge seg tidlig, og da våkner man jo midt på natta 😀 Bra du er streng mot deg selv, om du har svake tenner også. Jeg har ikke hatt hull på lenge heldigvis 🙂 Har sterke tenner egentlig tror jeg. Men pusser mye også 🙂 Da ble det en liten tur på deg i dag, eller? Regnet fælt her… Ha en fin lørdag 🙂

    21. dandilion: Er du på tur? Til Paris? Jeg har ikke smakt så mye makroner, men de jeg har smakt var gode 🙂 I dag har jeg bare kjøpt EN is som skal være godten i kveld 😀

    22. Det virker som om det går en farsott for tida : Litetreningogmyegodteri- pesten……. Jeg tror godtesuget blir større i perioder da det er ekstra mye å tenke på og ordne med. Nå har jo dere hatt en stress-periode med hensyn til dårlig nattesøvn, så da er det vel ikke så rart at den Trøtte, Slitne Dama med Hårruller må kompensere litt… kanskje? 🙂

    23. Du er ikke alene om å slite med søtbehov for tiden, men jeg har en plan om å bytte ut søtsuget med treningssug 😀 Etter helgen….. kanskje. Dessuten har det vært sånn sommervår og da har is vært veldig tillatt. skulle bare ønske at det var en is om dagen…
      Mmmm nå fikk jeg lyst på is. Heldigvis skal jeg på jobb nå og der får jeg jo beveget meg litt. I dag er det damene som skal lære å svømme. Det pleier å bli veldig morsomt.
      Ha en fortryllende dag!
      Mange klemmer
      PS heldigvis er det lørdag i dag så da er det LOV med godis 🙂

    24. God morgen godeste frodith 😀 Jeg kjenner meg litt igjen her ja, men er mer sulten på mat 🙂
      Dette er litt typisk tegn på at du er trøtt og sliten for tiden kanskje ? Det er da jeg spiser mer og innbiller meg at jeg får mer energi av det, men det er nok mer hvile man trenger <33
      Ønsker deg en herlig lørdag med litt mindre inntak av sjokolade..hihi 😀
      Stooooor klem fra meg <33

    25. Var innom deg i natt som en følge av at jeg la meg uhyre tidlig igår. Men la meg igjen etter nattens runde. Stort sett klarer jeg og styre unna, er streng meot meg selv og sier at det går flere bananer på sjokolade. Og dessuten er det best for mine svake tenner. Hadde egentlig tenkt og dra til Lysaker idag og sykklet inn til Oslo så tilbake til Drammen idag. Men det er buss for tog i 2 døgn nå så den turen blir til rundt Sandebukta isteden senere i dag. Ha en fin dag.

    26. Glad i det søte, ja. Da vi bodde i Brussel var det mye god sjokolade å smale på. Mmm… Nå drømmer jeg om makronene jeg planlegger å kjøpe på Ladurée mens vi venter på neste fly i Paris. Makroner fra Ladurée er de beste makronene jeg har smakt 🙂

    27. Elin Slåen: Ja, hun vet om det…at jeg hadde begynt på det hvertfall….Og hun får nok noe annet når vi treffes 😀 men det ble ikke med EN gang…så da RØYK det egget 😀

    28. natheless: Ja, den lå jo bare her og mugnet 😀 Og det kunne vi ikke ha noe av 😀 Hun får nok noe annet ja, og tilgir meg HELT sikkert 😀

    29. Ha ha ha.. Det er nesten litt slemt å le, men det er jo litt gøy, for jeg veit jo at Lady August er en gal etter snop, så jeg kan jo bare se for meg reaksjonen hennes når du finner ut av dette… :O He he.. Men, hu tilgir deg nok med en gang <3

    30. Men der måtte jo spise opp det i påskeegget når hun ikke kunne få det. Det kunne jo blitt muggent og det hadde ikke gledet noen!!!!! Tror helt sikkert Ladyen tilgir. Du får bare kjøpe en annen sjokoladeknupp når du skal treffe henne. Jeg synes at jo mer søtt jeg spiser, jo mer får jeg lyst på. Men det er ikke lørdag i dag. I morgen skal jeg kose meg. Ha en strålende kveld og snus videre på den sjokolade, da spiser du den jo ikke!!! 🙂 Festlig du!

    31. dedicat: Ja, det var akkurat som jeg fortjente litt godterier etter alt dette 😀 Og der sto egget til Ladyen, og jeg bare MÅTTE spise det opp 😀

    32. muumimamma: Ja, man må ha nazi-regime på sånt…eneste som duger 😀 LITT godt funker hvertfall ikke. Det er enten kilovis eller ingenting i min verden 😀

    33. Karina Larsen: Lov med LITT godis men ikke HVER dag, det er IKKE bra 😀 Og jeg blir ikke kvalm etter et helt påske-egg en gang jeg… Jeg må begynne med litt regler igjen her…ikke godt i uka, Bare mørk sjokolade i helga osv…For å få sukkeret ut av ÅRENE 😀 He-he..

    34. Maren Kvalvaag: Jeg har også prøvd på det før, men nå om dagen…eller det har vart et år minst…så har jeg ikke klart å styre meg i hele tatt, bare hiver innpå, hver kveld… Du har hatt og har lov i massevis <3

    35. Moving On: Jeg er ute av kontroll liksom. Jeg må la HELT være i lange perioder da går det…Men LITT godterier kan jeg bare glemme…Jeg må AV kjøret liksom… 😀

    36. Min matgale verden: Jeg er helt på galeien liksom…føler meg deigete og saccosekk-aktig om dagen, og klarer IKKE ta meg sammen 😀 Klemmer med sjokosnute 😀

    37. Måtte le litt her.. for nå har dere hatt et lite helvete.for å si det litt sånn, der dere har bodd. Så har dere funnet ny leilighet etter en intens jakt. Og så ligger det Påskeegget der og stirrer på dere.. gudbedre så glad jeg er for at dere tok knekken på det 😀 kjempeherlig… og dessuten,, det går ann å fylle på noe vårgodt og sommergodt. Nå er ikke jeg så veldig for godterier.. men hender jeg gofler i meg ei diger plate sukkelade.. 😛 God helg..

    38. Hehe, som å lese om slik jeg var før. Spiste snop til alle måltid nesten, og når jeg først begynte var det ingen stopp. Litt overdrivelse her, men jeg var veldig glad i snop. De siste årene har jeg faktisk ikke vært så begeistret for søtsaker, blir så fort kvalm. Kanskje det er en god ting, hehe. Men det er så absolutt lov å kose seg med godies :)) Ha en finfin helg <3

    39. Hehe, jeg er veldig glad i godteri.. Prøver å holde meg til helgene da, men nå i barseltiden har det blitt kaker hver gang jeg har fått besøk.. Litt for mye, men jeg tenker at det er greit akkurat nå 😉

    40. Dette er jo som å lese om meg selv!
      godtemoms uten like!
      var med kjæresten på butikken i ste, på et senter, hvor jeg måtte vente i en annen etasje, fordii haan skulle fikse no jeg ikke skulle få se..
      så da ble jeg dratt RETT inn på candy heaven!! haha
      svak frøken som gikk derfra med en stor godtepose som nåå står på bordet! 😛

    41. Åh…høres litt ut som meg ja….helt ute av kontroll! Sitter f.eks her og spiser ekstra gode trøfler….sjokoladetrøfler altså, sammen med god vin…sukk, helt håpløst, men du å du så godt :)Skjønner godt dere gomlet i dere egget, det var jo SÅ mye godt inni! Jeg koste meg skikkelig med det 🙂 klemmerfredagsdeiligesnopeklemmer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg