And she was Movingon… and on <3

“I dag er det hennes dag…. Hestehovens dag…. Født på våren som hun er… En lys, blid topp, øverst der på toppen av stilken… Hun får andre til å smile. Vi gleder oss over muntre tilrop fra henne der hun står. Man blir veldig glad når man ser henne.

“Hun står plantet i jorda, noen ganger på litt vanskelig underlag.. litt steinete og ikke alltid like solfylt. Andre ganger står hun plantet på store grønne enger, sammen med mange andre, og lyser om kapp med dem, mens sola treffer akkurat der den skal på hennes gule hode. Da har hun det så flott.

Hestehoven her er Movingon.blogg.no. . Hun er ei strålende blid og livlig jente, som sprer om seg med fine kommentarer og blide, artige innspill. Hun går på med friskt mot, bretter opp ermene, som en hestehov ofte gjør, og går løs på oppgavene, når hverdagen ikke er så lett. Her er ei jente med jernvilje, med ønske om å komme seg videre, klatre OPP, få det bra.”….

 

 

Dette var starten på bursdagsinnlegget mitt til Movingon i fjor. Og det passer like bra på mange måter i år også..

Men nå kjenner jeg Movingon enda litt bedre, har sett hva hun strir med, og hvilken stålvilje, kampvilje og ukuelig optimisme hun likevel har.  Hun har fått en fin mann inn i sitt liv, og livet smiler mer enn noen gang slik jeg oppfatter det. Hun er et år eldre, og et år rikere på erfaringer av ALLE slag. Og hun vet at hver erfaring er et skritt videre. Movingon and on…

Movingon har vært og er et bekjentskap jeg aldri ville vært foruten her inne. Hun er spesiell og fin på alle måter. Noe av det ærligste jeg kjenner til her inne på blogg kanskje.

 

Og i dag har hun bursdag igjen!! Fineste Hestehoven, fineste Movingon!!

Kjære Movingon:

I dag har du bursdag igjen, og jeg tok fram NOE av innlegget fra i fjor, fordi jeg synes det passer sånn. 🙂 Du beriker bloggverdenen. Du er ærlig, åpen og sårbar samtidig med en herlig humor og mange rare historier. Dette gjør at du smelter hjerter rundt omkring her skal jeg love deg 🙂

Ha en fantastisk dag med dem du vil, og slutt aldri å blogge. Du vil klare alt du bestemmer deg for, det VET jeg bare 🙂


Gratulerer med dagen da Movingon <3 Litt gjenbruks-kake 😀

 

Bursdagsklemmer fra meg <3<3

 

 

 

Kjenner du Movingon?

Når har DU bursdag?

 

 


 

#bursdagsinnlegg #bursdag #gratulerer #hestehoven #stålvilje
46 kommentarer
    1. Eva: Hun er en veldig spesiell jente 🙂 Anbefaler deg å ta turen til henne. Hun smelter det litt 🙂 Ha en strålende god kveld finingen <3 klemmer <3

    2. Så koselig 🙂 Det er alltid kjekt med bursdager 🙂
      Gratulerer så mye til henne <3 Og fortsatt god helg til deg 🙂 Klemmer <3

    3. Ja det ble en sykkeltur idag på 3-4 mil. Ikke Sandebukta rundt men opp og ned til Mjøndalen. Fikk ei lita regnbyge på Ytterkollen på tilbaketuren men ellers var det opphold. Deilig med en trimtur om lørdagene. Ha en fin kveld.

    4. Moving On: DU har fortjent hvert ord Movingon, og det er sant hvert og ett, og det vet du 🙂 DU er helt spesiell 🙂 Klemmer og kos deg videre. Unner deg alt godt søteste <3

    5. kjære vakre nyyydelige duu!! <3
      noe så hærlig, nydelig, nesten stum jeg nå!
      Sittet og lest innlegg her inne nå, og kommentarer.
      blir her overveldet, av såå sykt mye godhet - er det faktisk MULIG?!
      har bare lyst og gi deg den største klemmen akuratt nå, bare kosemosedeg skikkelelig!! haha
      Dagen i dag har vært helt fantatisk såå langt, ble vekket med litt av hvert på sengen i dag TIDLIG 05.30 av en LYSVÅKEN kjæreste som sto vedsiden av og nermest trippet, mens jeg derimot ikke trippet såå livlig med hode godt ned i puten og nermest gryntent at det var natta ennå!! hahaha
      TUSEN TAKK for et utroolig nydelig og hærlig innlegg<3
      aner ikke helt hvordan jeg skal få takket deg <3
      men TAKK!!!! <333

    6. cathrinehenriksen: Jeg har vært på Ikea alt 🙂 Tilbake kl 12 😀 tidlig oppe vi 🙂 Og Movingon, super jente som er noe helt ekstra 🙂 Helt spesiell 🙂 Håper hun koser seg i dag 🙂 Og at DU gjør det også 🙂 Klemmer masse <3

    7. Dette var så fint skrevet , både fra i fjor og i år …men ja jeg er så enig 😀 Movingon har faktisk smeltet mitt hjerte også , hun er helt spesiell den jenta 🙂 Digger henne jeg å <3 Ja så jeg føler jo at jeg kjenner henne litt , ettersom vi har "snakket " mye her inne 🙂 Og kanskje blir det ute en dag snart også ...hvem vet ;)) Håper det 🙂
      Stooore gode klemmer godeste Frodithen , en super helg til deg ...du skal vel på Ikea om jeg husker riktig ....jeg har litt å ta igjen her inne nå . Men kommer innom igjen straks jeg er ferdig med det jeg skal <33 Kose deg imens 😀

    8. åh fineste du…..du er uansett goeste <3
      men når skal eg få vite det gøye????Har du bestilt tur til Bergen? Kjøpt deg seng? kjøpt en diger kurv med jordbør? hva hva???
      klememtingene <3

    9. Karina Larsen: Ja, hun burde du legge til, hun har ikke hatt det veldig lett opp gjennom, men er en evig optimist, varm og god som gull 🙂 Og ærlig og rett på sak 🙂 Ha en fin dag Karina <3

    10. cuskima: Ja, helt enig, tøffere jente skal man lete lenge eter 🙂 Hun er gull, diamanter og pusekatt i samme person <3 Og du er jammen ikke verst du heller finingen <3 🙂 Hi-hi <3 klemmer <3

    11. Åse Helen: Jeg så du hadde litt trøbbel med bokstavene jeg, men vi skjønner det jo 🙂 Det bår bra 🙂 Ååå heldiggris med hjemmebakte brød 🙂 Kos deg på byen og shoppe at hjertens lyst 😀 Klemmer <3

    12. Nemi Rebella: Jeg koser i vei, har vært på Ikea med Hr Frodith, og vi holder på å forbereder oss til flyttingen 🙂 Veldig moro 🙂 Sett på seng, kjøleskap, komfyr osv. 😀 Kos deg på sykkel, og god klem til deg snuppa <3

    13. annebe: Det er sånn du har tenkt det også ja ? Jeg skrev jo halve det i fjor, og kjente ikke henne så godt da, men hun gir fort av seg selv, så man blir fort kjent. OG jeg føler det var riktig å bruke deler av det igjen 🙂 Håper både hun OG du får en nydelig dag 🙂 Vi har vært på Ikea 🙂 Klemmer <3

    14. Min matgale verden: Ja, gjenbruk er bra, og her ble det litt av innlegget også. Men det er et passende innlegg, passer like godt i år som i fjor 🙂 Ha en fin lørdag min venn <3 klemmer <3

    15. Helge: Ja, ta deg en tur til henne 🙂 En flott jente 🙂 Så morsomt med buksesæler da, mange menn som har det vel. Sikkert greit alternativ ja 🙂 Ble det sykling? 🙂

    16. Den Blå Steinbukk: Ja, sjekk ut bloggen hennes, en veldig fin og spesiell jente 🙂 Å ja, du har 7. januar altså 🙂 Godt å vite 🙂

    17. Åse Helen: Ja, du kjenner også til henne. Jeg har kjent henne i overkant av et år nå, og jeg ville aldri vært det bekjentskapet foruten. Det er en spesiell og god jente <3 Kos deg du også 🙂 Jeg har vært på Ikea alt 🙂 Klemmer <3

    18. åha ja eg kjenner jenten med jernviljen……med klumpen i halsen og hjertet av gull for dyrene sine……og med historier som kan både skremme og glede…..tøffere skal du jammen lete lenge etter
      <3<3

    19. Det er forresten mye tull jeg skriver for tiden fordi autokorrekturen på mobilen har blitt spinnvill 😉 Den Gjør om masse ord så det jeg skriver ikke ligner grisen.
      Nå er snart brødene ferdig stekt, andre etasjen vaska og jeg skal til byen 🙂 klemmer 🙂

    20. Det passet fint til henne det bildet av hestehoven..og det du skrev…slik jeg har oppfattet henne også…Gratulerer så mye til henne …og håper hun får en super dag :)) Fin dag videre til deg også …og stooooor klem til dere begge <3<3

    21. Gratulerer til Movingon. Kjenner ikke henne men skal ta en titt på bloggen hennes og gratulere. Det regner ute så noe sykkeltur i dag blir det kanskje ikke, hadde tenkt Sandebukta rundt men der er ut mot kysten tildels og kanskje vindvær. Ellers kjøpte jeg meg buksesæler nylig, ikke brukt det siden jeg var liten men en ok alternativ til belte. Grattis igjen til Movingon – sikkert ei grei dame på alle måter. Ha en fin dag.

    22. Så herlig innlegg 🙂
      Dessverre kjenner jeg ikke henne… men skal sjekke ut bloggen hennes 🙂
      Jeg er vinterbarn, født midt på vinteren, nærmere bestemt 7. januar – skikkelig sta Steinbukk hehe… Nei, ikke så sta lenger… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg