Dyrenes dag ;-)

Ja, her er det mye dyr i dag…Ikke inne i min leilighet akkurat, men på bloggen hvertfall 😀 Tidligere i dag fikk du se den herlige katten som har bosatt seg i mammas Tuja…Og her har du Nøtteliten på utsiden på jobben min.

Bildet er SLETT IKKE klart og flott, men jeg måtte bare vise likevel. Når ekornet virker så nære, er det IKKE fordi jeg har magisk dyretekke og kan snike meg innpå ekorn eller dyr uten at de merker meg…Neida,….Selv om det hadde vært noe å skryte på seg, så må jeg nok bare innrømme at jeg zoomer fletta av meg jeg også…. Og da er det slett ikke alltid de blir klare og fine bilder…Og spesielt ikke gjennom et vindu 😉

Artig å se likevel 🙂 Ikke så ofte jeg ser ekorn egentlig …

 

Ser du ofte ekorn?

Har du hatt nærkontakt med ekorn?

 

 


#foto #dyr #ekorn
55 kommentarer
    1. Eva: Ja, både zoome OG gjennom vinduet som slett ikke er helt rent heller 😀 Skulle gjerne sett det bildet altså 🙂 Jeg så noen ekorn i Skottland, men de var bare sinte 😀 Klemmer <3

    2. Nydelig liten krabat det der ja <3 Og nei, zoome er en kunst det også. For det er mer sensibelt for bevegelse. Men synes jo dette ble ganske bra jeg 😀
      Ja, da jeg var gift, fant den daværende mannen min et lite ekorn inne i hekken han holdt på å klippe. Han tok ekornet i hendene sine, og kom til meg og viste det. Jeg har også et bilde av det en plass, hvor han holder ekornet i hendene sine. Jeg husker jeg klappet det 🙂
      I London kan man jo også stifte nærkontakt med ekorn. Der kommer de og napper mat man byr frem, rett ut fra hendene dine. Veldig spesielt, og veldig kjekt å ha ungene med på. Jeg gjorde det for et par år siden. Da var jeg i London med ungene mine, og vi oppsøkte ekornene for å bli litt bedre kjent 😀
      Herlig altså 🙂
      Klem <3

    3. Synes det var søtt jeg! Jeg liker jo veldig godt klare bilder, MEN det får man ikke alltid. Konsertbilder er ofte heller ikke klokkeklare, men likevel er det stor stas å ha i ettertid. Så når man først klarer å fange et ekorn på kamera gjør ikke det uskarpe så mye 🙂 Ekorn må jo være noen av de søteste ville dyrene vi har i Norge, og lemen! Smelt! <3

    4. Fine lille Nøtteliten 🙂 Ekorn er jo så skjønne. Jeg ser dem rett som det er, og spesielt om høsten når de er ute og sanker nøtter – vi har flere nøttetrær som de besøker titt og ofte da 🙂 Men jeg har fortsatt ikke klart å fange dem på kamera… :-/

    5. Lillian: Nei, ser veldig sjelden jeg også, kanskje de har begynt å gjemme seg mer 🙂 Er en del her, men ser mest bare rumpa på dem, så kan ikke si jeg har SETT dem…Men nå så jeg den skikkelig 🙂

    6. Åh så fin den var. Jeg ser nesten aldri ekorn, selv om vi har hengt opp både ekornmater og ekornhus! Har såå lyst på hageekorn nemlig. Heldig du! Som har på jobb!

    7. Finfin! Spiller ingen rolle om at det ikke er helt klar. Du klarte da jammen å fange det i linsa. De er jo så fryktelig raske. Her ser vi ekorn, om ikke hver dag, så i hvertfall ukentlig. Men de raser opp og ned av trærne, så bilder blir det sjelden. De er da så søte! 🙂

    8. Helge: Ja, jeg ser dem ikke særlig ofte jeg heller. LITT faktisk oppe på jobb. Men de forsvinner så fort. Denne fikk jeg sett litt MER av, og så var den plutselig på bilde gitt 😀

    9. Du var heldig der som fikk tatt det bilde. De er raske og sky. Ekorn ser jeg sjelden, sikkert 3-4 år siden sist. Snodige og artige dyr, de er kjappe og pene.

    10. ser dem nesten aldri mer….før var de over alt—–hadde dem inne ufrivillig innimellom i hardanger….
      I USA derimot var de i hagen hele tiden og spste alt du ga dem :))
      klemmeting <3

    11. Jeg fikk det jp til sånn halvveis før- nå bli ringenbilder skarpe, eller noen ting :/ he he.. Jeg får det ikke en gang til når jeg setter den på auto :/

    12. annebe: Jeg ser sjelden ekorn. Jeg er helt gåen i dag, og må legge meg nå tror jeg 🙂 Mye på jobb, og GIKK hjemover etterpå 🙂 Slappe godt av å da 🙂 Klemmer <3

    13. Synes det ble et bra bilde jeg …var noe med fargene som gjorde det så fint 🙂 Og ekkornet syntes jo bra også:)…så et ekorn som løp. over veien da jeg kjørte i dag…og det skjer ganske ofte her hos oss…heter det løp med ekorner forresten..hehe..hørtes liksom feil ut..
      Jeg er ganske sigen i kveld for jeg har kjørt og henta mannen i Kongsberg i dag..han har hatt en operasjon i håndleddet :)) Klem <3

    14. Litt farlig å kjøre rundt med en svær speilrefleks foran fleisen da 😛 he he.. Men prøver å lære meg å ta bilder med digitalkameraet mitt- det er pokker ta meg ikke lett :O ha ha..
      Men, i helgen skal jeg på FOTOKURS- woohoooo! Mer om det i morgen 😉

    15. Må le litt, da jeg aldri har sett ett hissig ekorn, kan jo regne med de har ett kraftig lite bitt og noen store tenner da :O
      Takk takk 😀

    16. Karina Larsen: Samme så vi i Skottland, Glasgow for 4-5 år siden. Jeg satte meg liksom for å prøve å fotografere et par i en park der… Det var mange der. Plutselig kommer de nesten som de skulle avtalte…gående mot meg og samboer…litt sinte i ansiktene 😀 Skumle. Men denne på bildet var grei, jeg var bak vinduet 😀 ha-ha. Og de norske er mer sky og ikke skumle 😀

    17. margarites: Ja, sjelden jeg ser også, men mest i toppene hvertfall. Denne spratt rundt på bakken og fikk knipset den fordi den ikke merket meg 🙂 Men blir jo uklart da…men det får gå for en gangs skyld 🙂 Prøver meg på et UTE i morgen 🙂 Klemmer <3

    18. Elin Slåen: Jeg har jo ingen egne dyr, så jeg får kose meg med skogsdyr og bydyr 😀 Nei, jeg fikk nok bare dette bildet fordi det var gjennom vinduet også. Hvis jeg prøver å åpne vinduet så VIPS er de vekk 😀

    19. ssilje89: Nei,jeg er enig, ikke ofte jeg ser … Men så i Skottland for noen år siden, men de var litt aggressive :-/ Denne var bare søt 🙂 Fin kveld du også 🙂

    20. Hanne: Ja, jeg husker også mer ekorn fra jeg var liten. Men sjelden jeg ser nå… Og de jeg i Skottland for noen år siden var BARE sinte og skumle egentlig 😀

    21. Åh, så herlig 🙂 Da jeg var i Miami i september i fjor var det ekstremt mange ekorn, over alt! Jeg satt meg ned ganske nærme for å ta bilde av en, så veldig snill og rolig ut. Men i det jeg satt meg ned var det rett før den angrep meg. Gjorde ikke det igjen for å si det slik, hehe

    22. Ekorn er søte! Og han her er intet unntak. Her hjemme ser jeg dem ikke ofte, nesten aldri for å være helt ærlig. Men i Houston krydde det av dem, og de satt ofte på vinduet mitt og tittet inn på stue eller kjøkken til meg. Eller de løp over terrassen eller lå på mur-rekkverket. Jeg fotograferte mange ekorn mens jeg bodde der borte, og det var kjempegøy! Klem <3

    23. Åhh, fine ekornet 😀
      I dag har jeg ikke sett noen andre dyr enn mine egen- uansett er de de beste, så da gjør det ikke så mye 😀
      Men, jeg har seriøst sett Ugle her nede 2 ganger og jeg har hylt som en gal i begeistring begge gangene- ikke rart den føy av sted 😛 ha ha

    24. så søt 😀 jeg ser ikke så mange ekorn nå for tiden, men der jeg bodde før, der var det en liten en som hoppet i trærne og koste seg rundt hundegården. Hundene bjeffet jo helt vilt, men det koste seg veldig med det bråkete selskapet 😛
      Jeg syntes de er super søte 😀 God kveld <3

    25. Åh, ekorn er så fine! Det hender jeg ser ekorn, men de er så redde og løper fort avsted. Mor hadde ei tante som bodde i skogkanten i Drammen, og hun hadde mange ekorn hun matet på fuglebrettet og de var ganske tamme også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg