NOEN mennesker passer ikke til fest!!

Først starter det hele så hyggelig…NOEN får invitasjon og greier… Hvertfall om du er på Facebook…  Andre får en kopi på MMS tilsendet med litt flaks 😉

Mat, musikk og en masse folk man ikke har sett på år og dager…skal treffes å mimre om svunne tider… i gamle russedresser eller noe i den duren…Kan du tenke deg noe mer morsomt?? 😉

Vel… Hadde det med russedressen vært tilfelle hadde NOEN vært veldig glad…For NOEN har selvfølgelig ikke noe å ha på seg!! Og NOEN er så klart MEG…

Selv om jeg har vært på diverse turer i butikken i løpet av årene….

 

Og selv om både kommoden har innhold jeg liker og ikke liker….

 

…og kleshengerene faktisk blafrer i vei med den ene kjolen lekrere enn den andre….

Så har jeg altså INGENTING å ha på når det kommer til anledningen RUSSE-reunion….

 

Jeg blir bare stående å glane inn i skapet og kjenne mismotet sige på…som det vanligvis gjør når jeg skal kle meg til fest… For jo mer jeg ser og jo mer jeg tenker…jo verre blir det…

Skal man pynte seg MYE eller bare LITT??

Er det for kaldt for sommerkjoler?

Er det for varmt med vinterstøvletter?

Må man barbere leggene hvis man har strømpebukser…Og KAN man ha strømpebukser under en slik kjole??

 

Jeg trodde jeg hadde funnet kjolen, jeg kjøpte jo en ny nylig….

Litt hvit-aktig med turkis mønster…Skikkelig fin den…men hva hjelper det med skapet fullt av kjoler når ingenting passer TIL… I gangen står et utvalg sko: Army-boots med pelsfor, sandaler og joggesko…Hm…. Kan man ha tights og army-boots til en så tynn kjole?? Og den jakken er da en vinterjakke….Vel er det bare 5 grader, men vinterboots med pelsfor er for varmt likevel…og ikke HELT passende til en lekker sommerkjole kanskje??

Men skal jeg ikke ha de skoene, så må det bli andre varianten..

Sandaler…Og hvor deilig er DET liksom…når det er bare ca 5 grader ute….? Og vorspielet visstnok skal foregå utendørs….?

Og armene med grevinnehenget skal så klart skjules i en jakke…Men hvilken jakke passer til den kjolen…Ikke skal den dekke hele kjolen heller, for det er jo kjolen som er fin…

Etter hvert som jeg tenker… så begynner ideen om BUKSE….eller jeans-jakke også å dukke opp…og kaoshjernen har fullstendig gått av hengslene og lurer på å bli hjemme på lørdag…

 

Nei, NOENg egner best best i en blomstereng, med sandaler og legger uten strømpebukser…eller i en sofa fra Ikea med joggebukse… Og NOEN det er meg…

Så kan ANDRE gå på fest og pynte seg…med pumps og greier….

For jeg passer virkelig ikke til fest 😉

 

 

Har du antrekkene klare når du skal på fest?

Passer du til å gå på fest? 😉

 


 

 

#klær #antrekk #fest #russ #reunion #tegninger
72 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg begynner å nærme meg mål ja 😀 Og jeg tenker at SÅ nøye får det ikke være,men litt moro å tøyse med dette temaet 😀 Hi-hi

    2. Det kommer ann på hvilken fest tror jeg.
      Det er ofte jeg blar litt frem og tilbake før jeg bestemmer meg.
      Har jo skapet fylt opp med masse flott, og det er greit til tider må jeg si.
      Håper i alle fall du kommer i mål, og at det blir koselig med de andre..)

    3. he he, alltid kjekt med en anledning for å shoppe noe fint da. 🙂 🙂
      Og jo, visst er vi gode på å ha skapene fullt av “ingenting å ha på seg” 🙂

    4. ingerslilleverden.blogg.no: Ja, her blir det nok uten hæler…og med tett tå 🙂 For faren for frostskader er stor faktisk 😀 Må være greit med å kunne gå på høye hæler…Har aldri klart jeg…

    5. Hehe, en velkjent problemstillig. Rart det der, skap og skuffer er fulle, men ingenting å gå med 😉
      Du kan sikkert både ha dongeri og skinn til kjolen. Alt etter som, men jeg ville hatt me noe tykt i reserve. Er kaldt om nettene…..
      Så var det sko da.. Jeg er nok en av dem som tripper på skyhøye hæler, men du kan jo velge noen litt lavere? Og med tett tå- så ikke du får frostskader, hehe.
      Lykke til, jeg er sikker på at du blir kjempefin 🙂

    6. Ritamarita: Så deilig du har begynt å trene 2 ganger i uka da 🙂 Sikkert godt når man kommer i gang 🙂 Ja, blir moro med fest, med eller uten klær 😀 Klemmer med alle slags armer 😀 <3

    7. Jeg har masse fine klær til hverdags og fest, men de få gangene jeg skal på fest finner jeg ingenting i skapet.. merkelig greier gitt..hihi :-)) Av og til synes jeg det er godt å komme seg ut av A4 livet for å treffe venner og bekjente.:-D
      Jeg har akkurat kommet hjem fra treningssentret;-) prøver å trene 2 ganger i uka.:-D
      Stor flaggermus klemmer til Grevinneheng..hihi :))

    8. Her ble det ny olajakke? Ikke akkurat noe å ha i selskap, men nå orket jeg ikke mer. Jeg får vente til etter 17.mai og da tror jeg at jeg skal dra til en nærliggende by og kanskje finne mer spennende butikker. Godt du fikk jakke, da klarer du deg vet du! 🙂

    9. Nemi Rebella: Ja, må nok det 😀 Jeg bryr meg ikke ofte om det…flyr jo hele sommeren sånn jeg…Men er veldig lyst da…og ikke MYE.. 😀

    10. margarites: Takk 🙂 Ja, dette er jo folk jeg ikke ser mer enn hvert 10. år ca… Og antrekket er PENT… Men det kan jo tolkes dit man vil… 😀 Men jeg tror at med litt sko nå, så er jeg snart i havn 😀 Jeg er også mer grill-fest-typen 😀 klemmer <3

    11. Connie: Jeg skal på fest jeg alså 🙂 Jeg satser på jeg finner noe brukendes til lørdag, og jeg skal jo ikke på ball heller, det blir nok bra likevel 🙂

    12. Min matgale verden: Ja, heldigvis har jeg noen stråler på innsiden -) Og jeg satser på dem jeg 😀 Og noe av det jeg har i skapet 😀 Pluss LITT shopping på fredag, så blir det perfekt -) klemmer min venn <3

    13. miastorp: Ja, ikke helt ukjent ikke sant ? 😀 Jeg har noen perfekte kjoler jeg alså…det er alt TIL jeg ikke har 😀 Men det er på vei 😀 KLemmmmmer <3

    14. Fru Stussli: Ja, jeg vurderte seriøst og ta russedress, tulle litt med hele konseptet liksom…Men litt mer gøy om noen flere hadde gjort det 🙂 Høres moro ut den festen deres 🙂 Til helga? ELler når er det MGP? 😀 Håper du finner skjelett-drakten din 🙂 Klemmer min venn <3

    15. Helge: Av og til skulle jeg ønske jeg var mann, og kunne ta på en dress, og være ferdig med det 😀 Men som regel er det mest moro å lete litt etter klær da 🙂 Og dette blir en fin fest tror jeg 🙂 Finner nok noe 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    16. foreignerat50: Jeg satser på sjarmen jeg også :- D he-he 🙂 Joda har snart ferdig det jeg skal ha. Fant jakke i dag, og skal ha strømper og sko bare nå så…

    17. nathelessJa, vi sliter med samme, og jeg går snart for microklutene jeg også ;-D Har kjøpt bolero, svart, i dag…og mangler bare strømper og sko nå…. Nærmer meg ;-D Shopping blir det hvertfall 🙂 Jippie!!

    18. karidansen: Ja, kjolene og alt det der er IKKE problemet ….egentlig…det er VÆRET og årstiden…og skoene som er problemet 😀 Ha-ha…Kjoler har jeg jo flust av, fine som bare det…men ikke noe å ha på beina….KAN man gå barbeint 😉 ? Hi-hi…Ja, ikke sant , kjempeproblemer 😀 Litt moro må man lage utav hverdags-tøyse-problemene 😀

    19. Eva: Ja, alle damene kjenner seg litt igjen har jeg inntrykk av, selv om jeg dæsjer på med litt overdrivelser her…Og det er jo bare et tøyseproblem 😀 Men jeg MÅ kjøpe sko altså…for de kan ikke brukes til…noen av dem.. Vi skulle gått på handel sammen Eva <3 Klemmer og lykke til du også 😀 <3

    20. ladyaugust: Så deilig du har sovet 🙂 Og at LOKE har sovet 😀 Han trengte det nok ja, Pipe-stilken 😀 Ja jeg har masse fine kjole jeg, men er jo elendig på sko og tilbehør, derfor har jeg bare forede army-boots….eller sandaler…og det egner seg like dårlig… Men en ny anledning til å få shoppet litt…Hadde det vært midt på sommeren…mye lettere…men DET er det jo aldri 😀 Alltid feil vær og tidspunkt.. 😉 Hi-hi Jeg skal høre litt med Hr Frodith jeg også 😀 KLemmer søsklemmen <3

    21. dedicat : Ha-ha, ja du vet hvor bånn seriøs jeg er?! 😀 Må jo overdrive litt skal det bli noen gøy historie 😀 Men det er NOE gjenkjenning her blant dame-hopen skjønner du 😀 Alle har sagt de kjenner seg igjen, bak det tøysete og uvesentlige, så er det noe gjenkjenning 😉 Men det er absolutt ikke noe ordentlig problem nei. Jeg gleder meg, og skal på fest, og jeg skal ha sko og barbeint om jeg må 😀 Og jeg tar alltid på meg det jeg liker jeg, men sko trenger jeg altså…..for vintersko duger ikke i varmegrader til sommekjole…og sandaler ER for kaldt…ELLER er dette bare en ny unnskyldning for å få lov å shoppe litt??? Hva tror du? 😀 ha-ha. Dette blir en knallfest, moro å se folk etter 10 år siden forrige reunion 🙂

    22. V for Vendetta: Ja, man skulle hatt en venninne med samme bein og armer 😀 For skoene er største problemen..Og litt været også egentlig 😀 ha-ha-… Ja, må nok fram med russedressen ja 😀 Neida…dette går seg til 🙂 Og jeg gleder meg jeg, bare overdriver litt vettu 🙂

    23. cuskima: Jeg kan jo aboslutt ikke gå på høyhæler, så det må bli flatt. Nå har jeg kjøpt NOK høyhæler som står i skapet… Jeg får kjøpe et par lave , halv-pene…som jeg liker…og kan gjøre noe annet enn å sitte med… 😀 Bolero er kjøpt inn… 😉 klemmer <3

    24. Nemi Rebella: Nei, ikke pyntedukke jeg heller… Jeg har grodd inn i joggebuksa…Skummelt.. Og leggene har jeg ALDRI tatt…tenk det da…Jeg er hippie jeg… Og jeg har begynt å nærme meg målet nå, fikk tak i en bolero (svart) i dag, og da er armene i orden. Nå mangler bare beina 😀 Ha-ha

    25. Ja hva skal man ha på seg på fest, hva er fint nok, passelig pyntet uten å være stivpyntet…Jeg sliter når jeg skal ha litt mer pynteklær, ender som regel opp med noe enkelt. Mørk bukse og lang litt fin genser eller noe…men så kommer det jo an på anledningen. Jeg passer best til grillfester og selskap hvor man er hverdagskledd. Lykke til med klesplanleggingen. Klem fra en som skjønner hvordan du har det <3

    26. annebe: Joda jeg skal på fest 😀 Jeg bare tuller 🙂 Jeg synes det er et problem å finne klær, men ikke mer enn at jeg skal gå og gleder meg litt også 🙂 Jeg er nok ingen partyløve lenger for jeg drikker ikke lenger, men jeg gleder meg til å se folk, prate litt og kanskje danse litt også 🙂 Og jeg har fått kjøpt en bolero i dag, så jeg er nærmere målet 😀 he-he Jeg må jo overdrive dette litt skal det bli noen morsom historie 😀 Klemmer til deg finingen <3

    27. rundtomkringtrorjeg: Neida, skal nok bli moro dette,jeg er aldri på fest…Og derfor har jeg ikke festklærne klare 😀 Jeg er nok litt mer lik hele kvelden, drikker ikke, men klarer å være sånn midt på treet sosial likevel. Og blir spennende å se disse folka etter 10 år siden forrige reunion 🙂

    28. Karina Larsen: Til hverdags er det ikke noe problem, jeg går i hva jeg vil, og ting jeg liker…Det er når PYNTINGA begynner det blir verre jo mer tid på meg jeg får 😀 Og jeg har MYE å velge i 😉

    29. Miragothgirl: Ja, jeg kunne hatt litt kraftige støvler og tights f eks. men det er “pels”-for i dem 😀 Jeg MÅ ha noen andre sko…Men det ordner seg. Jeg skal på fest altså,og jeg blir nok fin også.. Men må bare tøyse litt med dette 🙂 Klemmer store klemmer <3

    30. Åse Helen: Ja,jeg tror nesten ALLE jentene her inne har sagt de kjenner seg igjen 😀 Selv om jeg har overdrevet en del, men det må man jo skal det bli noe moro 🙂 Snart er det vi som skrur og monterer også 🙂 Ja, blir fint når det er ferdig, og godt å kvitte seg med det andre etterpå 🙂 KLemmer til deg, alltid kos når du kommer innom <3

    31. Hanne: Helt enig. Ttrangt og ubehagelig…Og alltid LITT feil når jeg skal lete gjennom skapet 😀 Men det blir nok gøy dette altså, jeg er på fest EN gang i året jeg også… Sjelden. Drikker ikke jeg heller, og da er det måte på hvor lenge på natta ting er festlig hvertfall 😀 Men skal bli spennende å se folk om de er forandret osv 🙂

    32. Jeg pleier å bruke det samme hver gang, for jeg går ikke på fest hvert år….😜 😂 Jeg passer heller ikke til å gå på fest, og gjør det bare når jeg “må” Jeg liker ikke de trange strømpebuksene, trange skoene eller klærne, og ikke er jeg så pratsom heller. Dessuten blir folk som regel så fulle at de ikke går an å prate med heller, eller musikken er for høy. 😜 Da drar jeg heller på shopping eller går/sykler en tur. 😊

    33. Ha ha, jeg kjenner meg litt igjen 😉
      Bare kjapt innom for å ønske deg en fin kveld. Her er det kaos med montering av nye møbler til hele stua, og så selger vi unna det gamle etterhvert som vi får opp nye. Slitsomt, men blir bra når vi blir ferdige 🙂 klemmer 🙂

    34. Hehe jeg måtte le:)) Jeg er ikke noe festmenneske lenger men du vet med min stil har jeg vel alltid noe å ha på meg. Men man kan fint gå med støvletter om sommeren bare de ikke er foret:)) Klemmeklem fra Mira <3

    35. En fest er ikke dumt av og til. Joda har antrekk, men lever daglig i treningstøy :-))) Liker mindre og mindre med dress elelr oppyntet for og si det slik. Så et bilde av ei på sentret jeg trener i ballkjole, datt nesten av stolen. Er lit rart når du ser folk i bare treningstøy og plutselig stivpyntet, er ikke vant og se dem slik :-))
      På fester er jeg gjerne lit tilbaketrukket dem første 2.3 timene, komemr frem lit sånn trinn for trinn, men tar ikke av. Helt oki og holde en tale osv, men må først bli varm i “knærne” på en måte kansje..eller noe slikt muligens :-))))
      Liker meg ikke så godt i sentrum før sån ca etter midnatt haha :-)))
      Ser ut som du klarer deg godt da 🙂

    36. Nå for tiden passer jeg best til kafèbesøk på dagtid ..hehe..men “må”jeg på en fest liker jeg bedre å være for lite pyntet enn for mye 🙂
      Og som deg ,selv om jeg har mye klær og sko..og det er lett å finne noe som passer sammen på bilder..men skal man ta hensyn til ikke for varmt, ikke for kaldt..ikke sko som er vonde å ha på seg lenge…osv…da sliter jeg også :)) Blir det ikke noe fest på deg altså ???..man skal ha lyst synes jeg i allefall på slike fester..blir man bedt i familiebryllup, bursdager o.l…hender det man må selv om en helst skulle latt det være :)) Klem fra meg<3

    37. Hahahaha, jeg er nok ingen pyntedukke nei… For øyeblikket sitter jeg og slasker i soffan med antipulebuksa på, skjeggete legger og barbeint xD
      Du finner nok noe og ha på deg, jeg har jo sett litt av utvalget ditt 😉

    38. hahahaha eg har masse klær til fest som aldri passer til de tingene eg skal på
      Men alle mine sko er sorte så de passer til alt.
      Eg sliter med ankler så eg bruker ofte joggesko til og fra og pensko der eg skal…..altså bytter…og eg hadde aldri stilt med hårete ben ,men det er fordi eg er mer hårete enn en mann….
      Eg har også sånne bestemostøvletter som passer til mange kjoler og bukser, litt cowboyete støvler og eg har penere sko -disse varierer eg med….siden eg kan ikkje bruke så mange forskjellige typer sko.
      Veldig høye hæler har eg sluttet med…selvom det er pent så kramper eg opp.
      Ecco har jo endel fine sko som passer til mye 🙂
      Lykke til 🙂
      klemmetingene <3

    39. Jeg passer IKKE til fest! Hvis jeg skal noe “formelt”, så låner jeg av en venninne som bruker samme størrelse som meg – genialt. Hun har 100-vis av vesker, sko og kjoler. Jeg har bare treningstøy, arbeidstøy og olabukser :p
      Jeg tror du må finne frem russedressen jeg.. rett og slett 😉 (men du har jo massevis av flotte kjoler da, det vet vi.. og jo, det fungerer med tights og boots til de tøffe kjolene dine.. og jakke over 🙂

    40. Jeg må bare le,,unnskyld meg 😀 Men nå så jeg deg faktisk “satt ut” for første gang her på blogg, og det av noe så uvesentlig som et klesantrekk. Jada,, jeg vet det er seriøst og dønn alvorlig. Jeg skal jaggu meg lage et blogg innlegg om det sånn sett fra min synsvinkel. Men gjør nå følgende: Kle på deg det du selv har lyst til, det du føler deg vel i og skitt i resten 🙂 As simpel as that 🙂 Lykke til,, gleder meg til å høre hvor knallbra det var på reunion 😀

    41. Mooornings søs 🙂 I natt har jeg sovet, heldigvis. Loke var værre enn værst i går men i natt var han så sliten at han sov hele natta. Det der med hva man skal ha på seg er alltid vanskelig, skikkelig vanskelig, jeg har liksom heller ikkeno når det kommet til at jeg skal noe selv om kleskottet er så fullstappa at jeg ikke har plass til et eneste plagg mer. Men du…du har jo masse fint da, du er så fin alltid du. Jeg pleier å få gitaristen å hjelpe meg hahaha til scenen er det ja eller nei men til andre ting synes han alt er greit hahaha gooodklæmme <3 Du kan jo ha den heklakjolen, den er jo så fin 😀 og varm 😀

    42. Eh, en problemstilling jeg tror MANGE kjenner seg igjen i ja. For tiden sliter jeg ofte med akkurat dette dilemmaet.
      Nå er jo mitt klesskap virkelig fullt av klær, men de fleste er for store. Så jeg har kjøpt noen få nye plagg. Og det er da problemet virkelig blomstrer. For da har jeg i alle fall IKKE tilbehør som passer. Og så må jeg ut å kjøpe det også. Og så har jeg endelig kjøpt en haug med sko, men er de gode å gå i? Nei, tortur, sånn i bunn og grunn. Og da snakker jeg om sko som passer til kjole.
      Så ja, sliter med det samme problemet. Og må nok ut på litt mer gjennomtenkt skohandel ganske så snart. For på fredag, skal jeg pynte meg igjen. Og vil jo helst se bra ut, ikke sant?
      Så vi kunne nok passet i lag du og jeg….For her går det i akkurat samme visa 😉
      Ha en superflott dag 🙂 Klemmer <3

    43. Ha,ha….Her er det sjølironi på høyt nivå….. Den kommoden taler for seg……. JA, jeg kjenner meg igjen….i det meste av det du skriver her… Sko har alltid vært et problem. Jeg synes det er kjedelig med flate sandaler til penbruk, men jeg klarer ikke å gå elegant på høye hæler. (Jeg klarer ikke å gå elegant på NOEN hæler…egentlig, for jeg er nemlig født UTEN Elegant-genet…. ) DUUUUUUU, for noen PROBLEMER vi har, altså!!! 😉

    44. Nei, du vet jo hvordan jeg strever om dagen!!!!! Jeg skal ut i dag igjen og forsøke meg. Men den kjolen du hadde der var fin. Hva med trange olabukser under, på med olajakke, herlige varme skoletter og et fargerikt skjerf i halsen? Da er du pyntet,men fryser ikke heller, det er bekvemt og du kan bare ta av olabuksa om det plutselig blir sommervarmt. Blir det 20 grader løper du bare barbent!!! 🙂

    45. Hi hi. Som jeg kjenner meg igjen, men du må trøste deg meg at andre har det sikkert akkurat som du opplever du.Vær deg selv og bruke det plagget du er komfortabel med. Du er mer enn bra nok.! Med din utstråling, legger ikke kanskje folk hva du har på deg:)

    46. Andres fest kan bli en pest for andre – dere har erfaring. Passet kanskje mere til fest før. En fest er en happy sak hvor utfordringer står i kø, den biten der taklet jeg bedre før. Men det er klart at jeg har klær som passer til fest. Men forberedelser er viktig.
      Ha en fin dag.

    47. Nei, jeg passer IKKE til fest 🙂 Men håper du får en fin dag i dag, på det du skal av festligheter.
      Paddeklem 🙂

    48. Nei, jeg passer ikke å gå til fest og har masse klær men prøver og prøver og noe er bestandig feil 🙂 Men heldigvis er det lettere i dag å finne klær i store størrrelser enn det var før og jeg har bedre råd, så jeg kan kjøpe det jeg har lyst på når jeg finner noe som passer. Det er jeg takknemlig for, så utvalget er ikke så verst:)

    49. Jeg passer heller ikke til sånn fest. Huff som jeg misliker å gå rundt i stivpyntaklær 😛
      Til MGP har vi invitert til fest og der skal alle komme som sin MGPfavorittartist. Litt usikker enda på antrekket, men drømmer om å finne skjelettdrak for voksne ;-D
      Ha en fortryllende tirsdag
      Mange klemmer

    50. Hehe, har vært i den situasjonen der noen ganger ja 😊 var på fest på lørdag og da var jeg akkurat sånn men det gikk fort over for jeg fant den perfekte kjolen ( som jeg hadde glemt) du finner nok noe fint skal du se 😄 klemmer <3

    51. Åhhhhh. Traumatisk! Av og til blir det bare sånn! Men jeg er sikker på du finner noe fint til den nye kjolen…..dongerijakke kanskje, med kamuflert strikkejakke under, sånn at du ikke fryser… Og mulig du burde kjøpe deg en mellomting mellom sommer og vintersko…hihi Lykke til, sikker på du kommer til å stråle på festen, for strålene kommer innenfra, ikke fra klærne. klemmergodeklemmer

    52. Jeg passer definitivt ikke til å gå på fest… Så da lar jeg være… Jeg klarer jo ikke å kjøpe klær til meg selv engang…
      Neh, best å la være… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg