Når man blir smittet av tegnebasillen…

Hvis du lurer på om du skal prøve å tegne litt i Paint for eksempel…IKKE nøl, kast deg over programmet og tegn av hjertets lyst…Du kan bare blir flinkere og flinkere, så ingen grunn til å sitte på gjerdet å lure.

Jeg har ikke angret et sekund. Med Paint, har jeg skapt meg et eget lite Frodith-univers, som er lett å bruke for å illustrere diverse temaer. For å bruke når man har konkurranser, Challenger og generelt bare for å ha et litt eget preg på bloggen.

Det var en skjelvende strek hos meg i starten også, men nå tegner jeg rimelig stødig med fingeren på muse-plata på lap-topen.

Dette var første tegningen som kom ut av Paint her hos meg…og siden har det blitt mange slags fugler ;-D

 

 

Liker du å tegne?

Hva synes du gir DIN blogg mest særpreg?

 

 


#tegning #Paint #særpreg #tegnebasillen
46 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, du har et særpreg på din blogg også, helt klart interiør og eksteriør og den slags. Og også en del engasjerende samfunnstemaer synes jeg 🙂

    2. Eva: Ja, man finner sin greie 🙂 Jeg er glad i både foto, tegning og håndarbeid OG skriving..Så bloggen min får litt forskjellig preg 😀

    3. foreignerat50: Du trenger ikke skrive OM det, men du kan bruke det til å tegne/illustrere noe du allerede har skrevet om 🙂 Et tema 🙂

    4. Trodde det var noe helt annet du brukte jeg?? Jeg har tegnet en del med windows i svart/hvitt, men det gamle programmet jeg da brukte holdt jo på å slite ut musearmen min. Men her på min nye data er det jo så masse farger å velge i, pluss at det er jo myyyyyye greiere å jobbe med! Her skal det testes!!!! 🙂

    5. Jeg gikk tegning, form og farge, som en del av min utdannelse. Og tegnet MYE i mine unge år. Men nå foretrekker jeg å bruke kamera 🙂 Det er mer min greie 🙂 Men ja, du har et særpreg med tegningene dine her i bloggen. Og det synes jeg er veldig stilig. Fortsett med det 🙂
      Godnattklem til deg <3

    6. Museplata mi virker ikke lenger. Har kommet et gult lys oppe i venstre hjørne som jeg ikke får slått av, virkelig irriterende, da det kunne være greit å bruke museplata også innimellom.

    7. ladyaugust: Bare driver på på museplata jeg 🙂 Med fingeren 😀 Og noen ganger med musa 🙂 På stasjonær pc 🙂 MORO 🙂 Jeg skal fortsette jeg, men penn har jeg ikke fått til ennå…Noe rart med den pennen 😀 Klemmersøsklemmen <3

    8. Tegning er gøy og så kan man lage tegninger til innleggene sine 🙂 Jeg synes du har blitt superflink med paint men hvordan du tegner uten penn….skjønner jeg ikke. Goodklæmme <3

    9. karidansen: Ja, man må øve litt 🙂 Så blir det jo bedre også 🙂 Jeg har funnet ut mye fine hjelpemidler i Paint å bruke også 🙂 Du har så mye særpreg i innhold også du 🙂

    10. natheless: Paint ligger i Windows-pakken. Bare gå inn i programmer om du har PC 🙂 Ja, ditt særpreg er foto, og kunstneriske krumspring <3<3 🙂

    11. Fidolina: Det er gøy å tegne for hånd også, men får til mye mer og går fortere med Paint synes jeg 🙂 Så kos du liker mine 🙂 Skulle gjerne sett noen av dine også da 🙂 Moro <3

    12. Jeg har jo prøvd meg og det er gøy..var litt bedre start for deg ser det ut til…men litt “knotete”skrift du også da ..hehe…
      Din blogg er jo virkelig fin med tegne illustrasjoner…det gir den veldig særpreg ja :)) Tegner nok en og annen tegning igjen jeg også..men som du vet nakke og skuldre elsker ikke å sitte ved pc,n så det får bli av og til…men det er moro ..:)) Ønsker deg en fin tirsdag 🙂 Klem<3

    13. Jeg skjønner akkurat hva du snakker om 🙂 Fantastisk å skape noe på arket og se at en faktisk utvikler seg!
      Du er jo en ræser i paint, å tegne med datamus er umulig for meg- jeg må ha tegnepenn for å lage noe 😉
      Så du er knallflink ^_^

    14. Jeg synes denne pippen er flott – særlig med tanke på at det var i den spede begynnelsen av din kariere som “painter”. Har sittet og lekt meg litt jeg også, men utenom den ene morgenhilsenen, har jeg ikke følt på den store trangen til å legge ut noe av “Kunsten”…ennå……;) Jeg bruker veldig mye tegn, skråskrift og markeringer når jeg skriver, det er vel et særpreg, kanskje….Sånn rent “fysisk” i alle fall. 😀

    15. Jepp jeg liker å tegne, men paint har jeg ikke prøvd meg på. Er det noe man laster ned eller? Jeg tegner på ark jeg, av alle slag og det er gøy.Særpreget mitt på blogg er nok foto. Eller kanskje du har en annen oppfatning?

    16. Har ikke paint på mac. Husker jeg likte de veldig når jeg hadde det før. Men nå et de lenge siden gitt!
      Trokke bloggen min har noe særpreg! Haha.
      Den er der and thats it tror jeg!:)

    17. hehe.. eg liker å tegne, men har faktisk ikke tegnet særlig på lap.topen min 😛 har tegnet litt på taben men det er det, ellers er det på papir 😛 hehe…
      Men liker tegningene dine 😉 Mye artig og moro å se =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg