I Nøttelitens fotspor..

 

Siden vi er litt inne på dette med rare dyr, sjeldent å se ekorn og slikt….

Jeg så jo i forrige uke, OG fikk knipset en liten Nøtteliten som FOR bortover bakken ved  jobben.. Og i dag skjønner jeg at det er noen som enten DRØMMER om ekorn…drømmer om å  se FLERE ekorn…ELLER har funnet et eget Nøtteliten -land, hvor han har slått seg ned og malt… For bildene hans var NOE ensporet, men fantastisk morsomme 🙂 De hang inne på en kafe, og det er visst her jeg støter på det meste av kunst om dagen…Ofte på kafe altså ….avslørt… 😉

Jeg fikk ikke med meg navnet til denne kunstneren, og vil vel egentlig ikke HA bildene selv…synes bare de var litt artige..

Tenk SÅ mange ekorn på en gang da… ;-D

 

 

 

 

 

 

 

Liker du ekorn?

Ser du ofte ekorn?

 

 

#kunst #bilder #maling #ekorn
52 kommentarer
    1. Du er rask med kamera da. Sist jeg så et var det vekk før jeg fikk knipset, ergelig, for de er så nydelige. Kunne nå stått litt i ro…:)

    2. karidansen: Uff, nei ikke moro, men man kan ikke stoppe på motorveien heller akkurat.. Ja, litt humor i bildene, men mest morsomme på kafe, med alle sammen hengende..Det var det som gjorde susen liksom 😀

    3. Ja, bildene er artige. Jeg er nok enig med deg, jeg ville ikke kjøpt slike, sjøl om jeg har litt sansen for humoren i dem. Det eneste dyret jeg noen gang har kjørt på og drept var et ekorn. Nøtteliten sprang ut på motorveien. Han stoppet midt i, og jeg ba en stille bønn om at jeg skulle klare å unngå å kjøre over ham. Men….han hadde nok sprunget videre i det jeg passerte, og da så jeg i speilet at det ikke hadde gått bra……. Kjett, men er ikke lett når man kjører i 90 med flere bilder rett bak……

    4. Ritamarita: Ja, veldig søte 🙂 og disse bildene var ganske rare 😀 og morsomme 😀 Jeg fikk en ide her i stad, av deg, nå skal jeg se hvordan det ble 😀 Klemmer masse <3

    5. rundtomkringtrorjeg: Ja, virker som det blir færre ekorn generelt synes jeg 🙁 Men ser noen av og til 🙂 Litt spesielle bidler 😀

    6. Eva: Kose deg masse på Jordbærpikene da 🙂 er så koselig at du er i sving på den sosiale fronten 🙂 Nei, den var litt rar og morsom denne kunsten, men ikke noe jeg ville hatt på veggen selv 🙂 Klemmer fineste <3

    7. dedicat: Jøss, så gøy da 🙂 Ja, det skulle du visst da vettu, at du ville komme til å trenge mengder med bilder til bloggen din 😀 Du ville sikkert ledd om noen sa det, ikke sant?? At du skulle starte blogg liksom:-D

    8. Flaggermusvinger: Ja, litt morsomme 🙂 Men DU : Se på innlegget mitt: En artig skrue, hvilken fugl er det?? Jeg prøvde å etterlyse hos deg 😀 Eneste jeg stoler på er deg 😉

    9. monomarit: Det var ekorn på nesten alle bildene der i kafeen så fikk følelsen av at det var ekorn 😀 Men veldig rare med disse kongledyrene 😀 Ja, jeg lekte ikke med sånne, men søsteren min gjorde det. Hun er litt eldre enn meg 🙂

    10. Åse Helen: Jeg gleder meg til vi kommer i gang med vårt 🙂 Oi, det hørtes fint ut med det ekornet da 😀 Et Tam-ekorn rett og slett 🙂 Hva skjedde med han, ble han bare borte? Klemmer <3

    11. ladyaugust: Koselig dyreliv 🙂 Jeg må på landet etter hvert ja 🙂 Med mann og hus 🙂 Jammen godt at Loke bedrer seg litt nå 😀 på tide 😉 Må jo få sove litt du også 🙂 Klemmersøsklemmen <3

    12. Fine bilder. Et ekorn kan minne litt om en kenguru, rask og sky, kanskje ikke helt rett sammenligning men fasongen er der men i liten utgave. Sjelden jeg ser ekorn men det er pene dyr. Ha en fin aften…

    13. flotte dyr, hadde noen men dem er borte desverre. Finnes i skogen rundt oss, hører dem nåe jeg løper lett i skogen)) Men på bilder jo jo kanjse muligens osv)) Men flotte er dem da)

    14. Ja, denne kunsten var litt spesiell. Ville passet fint som illustrasjon til en eller annen barnebok kanskje? 😉 Må lure på hva som kom opp i hodet til kunstneren da temaet ble ekorn? 😉
      Artige bilder da. Alltid kjekt å ha noe å se på når man er på kafé eller andre steder. Jeg skal på kafé senere i dag, men der har de ikke sånn type kunst. Skal på Jordbærpikene en tur 😉
      Ha en flott ettermiddag 🙂 Klemmer <3

    15. Fabrikken der jeg jobbet lå jo nærmest inne i en furuskog, så der så jeg ekorn rett som det var utenfor kontorvinduet mitt. Men da tenkte jeg verken på fotografering eller blogging 😛 Men fine er de…og artige å følge med når sjansen byr seg 🙂

    16. Litt underlig kunst ja, nesten så man lurer på er det ekornet eller kongledyret som er fokuset 🙂
      Sånne kongledyr lekte jeg mye med når jeg var liten tidlig på 60 tallet, da ble det både kuer, hester og sauer av dem.
      I følge disse digre grankonglene ser det nesten ut som det måtte være hester det der altså.. hi hi 🙂

    17. Ja nå er spisebord med stoler, stuebord med sofa ferdig. I dag blir det en disk og glass skap + et stue bord til (vi har to forskjellige sofaer). Tror jeg drøyer litt med å dra hjem igjen dag 😉 neida, det er jo morsomt også da, men nå har det gått inn stupe ett innlegg et par uker, så nå skal det bli greit å få litt orden og fritid igjen 🙂
      Ekorn er som regel sky ja. Men en gang opplevde jeg et ekorn som var tam og holdt på rundt oss hele dagen. Det var spesielt 🙂 Han gjemte seg bare i treet sitt innimellom når vi ble litt for innpåslitne.

    18. Hahaha jaaa, i går måtte jeg stoppe rett borti svingen for da var det en hel gåsefalilie som ville gå foran bilen siste biten hjem. Ekorn så jeg for 3 dager siden på veien også 🙂 Loke begynner å bedre seg litt, siste uka nå så er det en stund til neste gang heldigvis 😀 godklæmme <3

    19. Åse Helen: Ja, rart hvor forskjellige kunstuttrykk kan være 🙂 Jeg synes de var morsomme de her, men ikke som jeg ville kjøpt 😀 Jeg ser av og til på jobben her, men sjelden. BOR jo midt i byen. Men litt oppi lia er det jo noen, men veldig sky 🙂 Små fine buske haler… Ha en kjempefin dag Åse Helen. Har dere fått skrudd ferdig en del? 🙂 <3 Klemmer <3

    20. Min matgale verden: Litt spesielle ja, jeg ville nok ikke hatt de hjemme, men synes de var morsomme 😀 Ikke gøy med påkjørte dyr nei 🙁 Og tenke på at det aldri kom seg dit det skulle, uff nei.. Ja, fine dyr, de norske er søte, og de skotske var fryktelig sinte og skumle 😀 Klemmer <3

    21. ladyaugust: Fram med kameraet søs 😀 Ut å jakte på ekorn 🙂 Men først en liten NAP <3 når Loke ikke kan holde fred natterstid. Er han like ille hver gang?OI, må dere stoppe for ekornfamilier?? Det høres koselig ut <3 Klemmermedsolisinnogøyne 😀 <3

    22. Grete/Margarites: Ja, mest morsomme 😀 De er ikke sånn jeg vil ha hjemme, men jeg likte det ene med MANGE på .-D Og det at nesten alle bildene i kafeen hadde ekorn-motiv 😀 Klemmer fine dagen til deg <3

    23. Fidolina: Ja, jeg ser nesten aldri, men de ER her oppe i skogen ved jobben. Må bare titte litt nøye 🙂 Ja,likte litt de rare ekorn-bildene 😀 ha en fin dag du også 🙂

    24. Fru Stussli: Ja, ekorn er litt artige, men mange i Skottland var fryktelig sint og skumle. De norske er mer forsiktige kan man trygt si… 🙂 Jeg lurer på å jakte litt ute i pausen i dag 😀 Men ikke skyte dem da 😀 Masse klemmer tilbake <3

    25. Ekorn er så søt 🙂 Ingen rundt oss, men har sett en del oppi gjennom årene.
      Morsomt med alle disse kunstnerne med alle sine forskjellige utrykk 🙂
      Ha en riktig fin dag 🙂 klemmer 🙂

    26. De er jo så søte 😉
      Ser ikke ekkorn så ofte som jeg kunne ønske. Men vet det bor ett rett i skogen her. Men han skjuler seg godt.

    27. Litt av noen ekornbilder da! Så mange har jeg ikke hos meg, men jeg ser ekorn i hvert fall en dag i uka! Jeg liker dem, de er kjempesøte. 🙂

    28. De bildene var litt spesielle… Lekte ekornet med kongledyr? Ville den være et kongledyr? Ekorn er så søte. Dessverre så jeg faktisk et ekorn i går, påkjørt. Det var utrolig ekkelt, og trist. Akkurat der som jeg ofte har sett ekorn løpe glad og fornøyd over veien. snufs. Dette ekornet kom aldri hjem. Men nydelige dyr, helt klart! klemmer

    29. Jeppsi, her bor det mange ekorn for jeg bor jo i skogen og av og til må man stoppe bilen fordi en ekornfamilie skal over veien der man kjører og så bor de i trærne her såklart <3 Ha en fin dag søs, her skal det soves bittelitt for det ble en kort natt. Goodklæmmesolskinnsklæmmen <3

    30. God morgen! Jeg liker ekorn, men her hjemme ser jeg det sjelden. Men som jeg har sagt dør så krydde det av dem i Houston når jeg bodde der borte. Da satt de på vinduskarmen, på terrassen, i trærne rett utenfor, eller lekte seg i gresset. Det ble rett og slags et helt dagligdags syn, og jeg trivdes med det 🙂
      Jeg synes kanskje disse bildene var litt spesielle, eller er det interessante det heter, med ekorn på “Kongledyr”. Men litt morsomme var de så absolutt 🙂

    31. Eg liker ekorn, men ser de alt for sjelden. Hadde ønske om å få knipse bilder av det en vakker dag, men den vakkre dagen har ennå til gode å dukke opp 😛 hehe…
      Artige bilder ja 😀
      Ha en fin dag 😉

    32. Så koselige bilder 😀
      Både i parker i London og i New York var det masse ekorn. De var så tamme at vi kunne mate dem. Det var stas!
      Da jeg bodde utenfor Hamar hadde vi også masse ekorn. Er ikke så ofte jeg ser det her på Kongsvinger men det skjer da noen ganger i året 🙂 Vakre dyr!
      Snipp og Snapp er jo sååååå herlige 😀
      Mange onsdagsklemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg