Det er ikke størrelsen det kommer an på…. Det er MENGDEN…

For er det ikke sånn nemlig at den nydeligste lille kattepus…..

..kun er søt når den kommer spradende litt alene med sine purr-purr…og mjaaaaou…

 


..og at det hele blir LITT mer fryktinngytende og ikke fullt så søtt… når det kommer DURENDE en haug med poter, snuter og klør….

 

 

Og er det ikke sånn….at en enslig sommerfugl som kommer blafrende så forførende, med sine vakre fargerike vinger….

…KUN er noe du har lyst til å ha på hånden din når den kommer alene….?

 

..Og mer minner om et opptak til en skrekkfilm når de kommer i flokkevis??

 

 

 

 

#tegninger #katter #sommerfugler
52 kommentarer
    1. Karoline Johannesen: He-he 😀 Ja, …nei jeg har heller ikke møtt på så mange 😀 Men liker å leke med litt sånn tankespinn 😀

    2. Kanskje det, har ikke møtt på 100 katter ennå. Møtte på en hel flokk i spania en gang, det var et sted mellom 25 og 30 katter som alle strømmet til for å tigge mat. Da var det fortsatt naturlig å sette seg ned til dem og prøve å kose flest mulig <3 Men kan hende at om de var 100 så ville det endret seg.

    3. Karoline Johannesen: Hi-hi…jeg er sikker på at blir det mange NOK…som tramper mot deg, kan nok 100 katter virke noe skummelt også 😀

    4. Hehehe, jo det er akkurat sånn det er!! Helt “banna bein” (Merkelig uttrykk jeg plutselig kom på ) Håper du har hatt en aldeles strålende dag. I kveld er jeg veldig opptatt. Veldig veldig opptatt. Med å pleie sofa og pc etter tre kvelder på rad ute 🙂 🙂 Jeg nyter! Gode sofaklemmer på vei

    5. cuskima: Svømme med hvaler, høres nesten litt moro ut 😀 Jeg husker aldri drømmer jeg… Nå skal jeg besøke supermann 🙂 Klemmer <3

    6. enig med deg -har drømt om at eg fikk en haug edderkopper PÅ meg -det var ganske ekkelt
      I natt drømte eg at eg svømte med hvaler…var litt skummelt…hahahaha
      klemmerier <3

    7. Karina Larsen: Nei..riktig, og jeg er ikke særlig redd for EN veps…men mange…absolutt 😀 Moro å tenke på sånne ting. Selv ekorn er ekle mange samlet 😀 Hl-hi

    8. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Hvor mange må til før du synes det kan bli litt skremmende…? 150…? Færre? Flere? Sånn som kommer trampende mot deg liksom…;-) Hi-hi

    9. cuskima: Skjønner at det kunne være litt spesielt og flott ja, bare de ikke kommer PÅ deg liksom.. 🙂 Nå må jeg en liten tur i meldingsboksen her…;-) Klemmer <3

    10. karenmarenmette: Jeg er nå her, og surrer som jeg pleier 😀 Koser meg med små og rare tanker. Og alltid koselig med besøk av deg snupp<3 KLemmer <3

    11. Fruemmel: Ja, små og enslige er helt greit og til nød små og 5-6-7 stykker…Men en 100….i stor størrelse f eks..nei det vil jeg ikke hatt ETTER meg 😀

    12. monomarit: Jo en LITEN gjeng…6-7… går greit.. Hva med 100 store og små, i full fart mot deg, helt uten at du visste det på forhånd?? 😀 Hi-hi…Eller veps…ikke redd EN jeg…Men mange…så absolutt…Eller rotter for den saks skyld 😀 Ha en fin dag .-)

    13. Eva: Ja, mulig det er litt med å være forberedt ja 😀 For en tuslende pusekatt som du ser kommer er greit, uforberedt, men om det etter han HELT uten at du visste det kom en 50-60 stykker til…? Da er det ikke særlig gøy 😀 Hi-hi Jeg er superglad i mengder med klemmer, så de er jeg IKKE redd 🙂 <3 klemmer masse igjen <3

    14. Siv Svanem: Nei, ikke jeg heller…Men det er et artig tankespinn at det ER sånn…for meg hvertfall 😀 Noen liker mengder med katter også 🙂

    15. Fru Stussli: Jeg kan være med opp til 5-6 stykker…men jeg synes ikke det er så søtt mer når det kommer en gjeng på 50-60 f eks 😀 Hi-hi Sommerfugler også LITT ekkelt om de kommer PÅ meg en gjeng på 100… Jeg elsker sånne tankespinn 😀 Ha en super dag du også 🙂 jeg skal spise middag hos Supermann og moren 🙂 Det blir stas 🙂 Klemmer en mengde klemmer <3

    16. natheless: Ja, det var med de ekornene og DEG det dukket opp denne tanken 😀 Og jeg kunne sagt det samme om mye…En veps, ikke veldig redd…men en haug ja så absolutt. En sjiraff, muligens litt skvetten uansett… men mange…løpte for livet 😀

    17. maur er lite pent i flokk….eller edderkopper……sommerfugler er vakker i flokk…engang så eg ca 40 i en spiral over en tømmerstokk…..veldig spesielt øyeblikk….eg hadde hatt rund dag og nett gjennomgått en livsendrende operasjon. Så sommerfuglene var da……utrolig vakkert….<3
      men nei heller ikkje 40 katter hahahah 😀
      klememting <3

    18. Heilt enig med deg Frodith 🙂 koselig å stykke innom deg igjen. Lite blogging for tida. Godt å fylgje med på deg sin jevnt og trutt bidrar med slike koselige, innlegg, nokre gongar energiske, filosofiske, alvorsprega, komiske og glade innslag i kvardagen.. Takk ! Klem

    19. Helge: Ja, en par-tre stykker går fint, men det er mengder på mengder jeg ikke liker..:Men EN av gangen, da er liksom nesten alle søte 🙂 ha en fin dag 🙂

    20. Alt som kommer i smått er jo søtt (det meste iallfall), så jeg synes du har helt rett når du sier at det er mengden det kommer an på 😉

    21. Der er jeg ikke enig med deg altså, Jeg kan jo ikke tenke meg noe søtere enn en haug med kattunger som vrimler rundt, vil gjerne ha med alle sammen hjem 🙂
      Og sommerfugler er jo bare supervakre, et sted rett under heia hvor jeg bor finnes det tusenvis av gule sitronsommerfugler hver vår, og det beste jeg vet er å gå ned dit en tidlig vårdag hvor sola skinner på, da kommer de nemlig i flokkevis, og det er litt av en opplevelse. 🙂
      Nå forstår jeg jo godt hva du mener, det var vel bare at eksemplene ble helt feil for meg, ikke alle har samme forhold til forskjellige dyr.. 🙂
      Men nå er det tida for begge disse skapningene, Ha en fin og rolig dag med max 3 av hvert eksemplar! hi hi 🙂 🙂

    22. Ja, sant det, mengder kan være skremmende. Men likevel…. Jeg var for noen år siden i Hemmingways hus i Key West, Florida. Der var det mange katter. Rare katter faktisk. Innavl og greier. Og de kom i mengder. Men det var ikke skremmende på noen måte. Selv om noen av de så litt skremmende ut. Men den gangen var vi jo litt forberedte.
      Og så var det en sommerfuglpark her for noen år siden. Da vi kom inn i det huset, vrimlet det av sommerfugler i alle farger og størrelser. Det kjentes veldig eksotisk ut når vi gikk der inne. Og sommerfugler er jo tross alt innsekter. Men likevel, var jo forberedt.
      Så kanskje det har noe med om man er forberedt eller ikke?
      Bare en tanke 🙂
      Ha en flotters dag, med passelig mengde 🙂 Og siden vi snakker om mengder, mange klemmer til flotte deg <3

    23. det er igrunn sant! hadde det kommet 1 sommerfugl hadde jeg ikke brydd meg, eller Marihøren.. men hadde det kommet en hel storm av det, hadde jeg blitt redd tror jeg og ikke likt det! haha
      1-3 katter er greit– 40 er ugreit, da kan de jo nesten spise meg!! hahahah!!

    24. Tja jeg synes en hel flokk med katter høres herlig ut 😀 Alle disse sommerfuglene på min hånd på en gang høres skummelt ut. I Brooklyn zoo hadde de et sommerfugltelt og inne der var det masse masse sommerfugler som fløy fritt rundt oss… Det var merkelig og litt unaturlig. Glad ikke skrekkfilmtanken var med meg inn dit 😀
      Ha en fortryllende torsdag!
      Mange klemmer

    25. Oy da, så enig så enig. En mygg er greit, men ikke en diger flokk! For mye av noe er slett ikke bare godt. Flott tankemønster etter de ekornene!!!! Men klemser er vel greit i fleng eller????

    26. Dyr kommer sjelden ikke alene, de passer på hverandre og sjekker om det er noen som vil ta bilde av dem. Ellers er de ute for å “plage” andre med sitt nærvær, tenker da på fluer og vepser. Men vepser er pene så de dreper jeg ikke. De blir nok mye av de utover når regnet stopper opp og varmen kommer. Ha en fin dag.

    27. Hehe! Synes katter er søte når de kommer mange om gangen, utenom når den ene blir litt sint og begynner å frese til en annen… Plutselig er det ful kattekrig. :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg