Sånn…. da var jeg nesten klar… ;-)

Jepp…jeg ble da klar til russe-reunion til  slutt…. Men jeg skal love deg at veien hit var ikke bare lett… 😉

 

Utgangspunktet var omtrent sånn…Håret minner mer og mer om en sau, jo mer fuktighet det har vært

gjennom…og jeg måtte jo dusje LITT i det minste…

 

Men….etter en tur med “strykejernet”  (les: rettetang) begynte det å se noe mer lovende ut…..

 

Jeg hadde jo så klart gått til anskaffelse av en hold-inn strømpebukse…Og de strømpe-bukssene er jo

som kjent en hel liten jobb i seg selv…For ikke nok med at de holder-inn, men de lifter-up også.

Altså hold-in, shape-up, push-up osv…

Jeg hadde så klart skaffet meg en i “hudfarge” ….og det var jammen lurt…for nå ser det hvertfall ut som

jeg HAR hudfarge… ..

Men når noe skvises INN…så må det forsvinne et sted….. og her er det oppover som kjent…

Først LITT opp….

 

 

….og så litt til….uten at DET ser noe bedre ut med kjole på akkurat…..

 

…og til slutt har man fått PRESSET seg inn i noe som likner en heldekkende “kroppsdrakt”…Og siste

rest av overflødige “greier” er forhåpentlig plassert oppi bh-en….

 

Og med litt “sparkel” og en jakke på så er jeg så klar som en uskyldig “skolejente” noen gang kan bli ;-D

 

(PS- Hvis noen lurer -NEI, jeg sitter ikke klar sånn ENNÅ…. jeg måtte bare gjøre klar innlegget for jeg skal jo på fest 😉 )

 

 

Har du vært på russe-reunion?

Bruker du hold-inn strømpebukse?

 

 

 

#fest #antrekk #russ #reunion
61 kommentarer
    1. ladyaugust: Hadde det moro, og er i fin form i dag stort sett, fordi jeg ikke drikker. Mentalitet sliten blir man jo av å være oppe til 1- tida 😀 Ha-ha, ikke vant. Vært hos mamma i natt, nå på vei hjem 🙂 Klemmersøsklemme: <3

    2. cuskima: Ble fin :-)Følte meg vel. Hadde det moro 🙂 og er i fin form i dag. Drikker jo ikke 🙂 Deilig å få av strømpebuksa ja 😀 klemmer <3

    3. Eva: Ja, det er ikke noe godt å ha på, men fungerte greit 😀 følte meg fin, og fikk noen komplimenter. Koselig det 🙂 Koselig fest, fikk skravlet og danset 🙂 Hos mamma nå 🙂 Klemmer <3

    4. Jeg drar ikke på gjenforeningsfester med skolen, men hold-in-bukser er jeg fan av 🙂 Godt å leve i en tid som har folk til å utvikle sånt som kan hjelpe oss som trenger å holde inn noe. Stakkars vikingjentene den gang da det ikke fantes sånt! 🙂

    5. Ohhh sånn strømpiss har jeg også hatt på, det gikk greit helt til jeg ville tisse…..jeg fikk den av men ikke svarte om jeg fikk den på igjen, så jeg tok den av. Håper du hadde det supert på russetreff i går og at hodet er fint som snus i dag <3 gooodklæmmesøsklæmmen 😀

    6. dette blir smashings og gled deg til du skal ha den av i kveld….du føler deg som a million dollars…….og huden får endelig slappe av og magen og baken og lårene kan oppføre seg som de skal…….gleder meg alltid mer til det enn til å ta på hahahahaha
      lutefiskfett er helt umulig…..stappe det i BHen er eneste rette 😀
      kose deg max vennen klemmerier <3

    7. Jeg har aldri vært russ 😉
      Og sånne hold in strømpebukser er noe skikkelig herk. Så nei, bruker ikke det. Men har heller investert i en hold in truse 😉 Det fungerer ypperlig 🙂 Og da bruker jeg ikke strømpebukse, men heller Stay ups 🙂 Perfekt for meg 🙂
      Kos deg masse på reunion 😀 Festklem til deg <3

    8. Hehe … kjenner igjen den følelsen der ja. Tror jeg har prøvd det meste på hold-in markedet. Det verste er jo at strømpebuksene alltid siger ned, så skrittet kommer for langt ned for ikke å snakke om at den ruller ned under magen … Rimelig ubehagelig, men hva gjør vi ikke for å se flotte ut 🙂 Fikk dessverre ikke med russetreffet sist det var, så jeg får satse på at noen setter i gang når vi kommer til 30 år 😉
      Du ble kjempefin! Håper det blir en veldig bra russefest 🙂

    9. Trikset er å få strømpebuksa til å gi deg push-up pupper 😉 alt opp i bh-en.. Er sikker på at det blir en kjempe kveld! Kos deg masse <3

    10. Kos deg masse på russe-reunion. Jeg var russ for 31år (hjelp det var lenge) siden, men noen gjenforening har vi ikke hatt. Jeg har en gang vært på gjenforening med klassen fra barne-og -ungdomsskolen, men det begynner jammen å bli noen år siden det også. Kos deg masse i kveld. Tipper alle de andre ser eldre ut, bare ikke du 🙂
      Hold-inn-strømpebukse har jeg lidd meg gjennom, men heldigvis ikke så ofte. Og det er jo nesten umulig å komme seg på plass i den 🙂

    11. natheless: Lo godt av din forklaring om hælen på leggen 😀 Ja, nå er det tid for meg å krype inn i drakta snart 😀 Kos deg i kosebukse om du vil 😀 Klemmer <3

    12. Du er så morsom, for det er akkurat sånn det er med de hold inn greiene. Jeg orker dem ikke. Prøvde en sånn en gang og den fikk jo helt opp til halsen, det var tåforsterkere og helstøtte liksom. Jeg som har så små ben fikk helen på leggen. Russereunion har jeg ikke vært på enda? Så mange av dem jeg gikk sammen med har jeg ikke sett siden jeg var 19. Kunne vært stilig å se om jeg kjent igjen noen og om de kjente igjen meg? Kos deg masse! Klemsiklem:)

    13. Hanne: Det er 10 år siden forrige her…og nå er det altså 30 år siden…Hm…er jeg så gammel altså 😀 Jeg synes ofte det blir litt rart på sånne fester…man snakker bare om hva man har gjort siden sist, hva folk gjør, har blitt osv…og så går man til neste 😀 Men det er jo gøy det også da 😉 Blir artig 🙂 og sove over hos mamma etterpå 🙂 Ha en nydelig dag <3 klemmer <3

    14. Fru Stussli: Nei, man skal føle seg LITT ukomfortabel skal det bli en skikkelig fest 😀 Jeg har ikke krøller EGENTLIG …men det har blitt veldig så brusete de siste årene 😀 Og jeg liker det ikke…:-D Ha en herlig kveld min venn <3 klemmer masse <3

    15. Haha, morsomme bilder. 😂 Jeg synes det ser ut som du er slank nok som du er, så er fin nok uten hold-inn! Jeg har aldri brukt sånn strømpebukse, sliter igrunnen med de vanlige sånn comfort-messig. Russereunion har jeg vært på, både 10 års og 25 års. Moro å se hvordan folk har forandret seg og høre hva de holder på med, – dessuten er de gjerne triveligere som voksne enn da man gikk på skolen. De jeg gikk sammen med var forsåvidt greie før også, i motsetning til de på ungdomsskolen. 😜 Håper du får en trivelig fest, – kos deg masse! 😃 🎉 🍗 🍧 🍷 🍰 ☕️

    16. Så fin du ble!!!
      Blir ikke fest uten holdinstrømpebukse. Tror man mister litt av feststemningen hvis man ikke hadde følelsen av å være pakka sammen i et pølseskinn 😀 Da hadde det jo blitt både behagelig og fest. Du hører sikkert hvor rart det klinger.
      Jeg synes vi skulle få se deg med krøller. Jeg drømmer nemlig om å få krøller. Hele hode full av krøller <3 Åh det hadde vært noe det!!
      Ha en fortryllende russefest!
      Mange klemmer

    17. Åse Helen: Nei, jeg liker det absolutt ikke jeg heller…:-D Men det må til skal jeg ha den kjolen jeg hadde lyst å ha 😀 Om sommeren når jeg er litt freshere i fargen så har jeg absolutt ingenting sånt 😉 Er så løs i fasongen atte 😀 Klemmer glade klemmer tilbake <3

    18. Moving On: Oi, hold inn i alle fasonger 😀 Jeg skal nok ikke ha en sånn på meg på lenge etter i kveld 😀 Takk 🙂 Skal bli moro 🙂

    19. Ha ha, så morsom du er 😀 Jeg er helt sikker på at du blir fin som en prinsesse og får et supert russetreff. Skikkelig moro å møte den gjengen igjen 🙂
      Jeg orker ikke sånne hold in strømpebukser jeg men burde vel ha gjort det. …lliker ikke at det strammer på magen.
      Kos deg masse 😀 klemmer glade klemmer 🙂

    20. MOONBEAMSCORNER: Den trenger ikke holdes på, for jeg får den nok neppe av 😀 Knapt når jeg skal på do… 😉 Jeg husker heller ikke sist jeg brukte det…Liker det dårlig 😀 Men skal ha den i dag… Ha en slakk og deilig dag i kosebukser 🙂 Klemmer <3

    21. Veronica S: Ja, sånn er det…og merker det er lenge siden jeg har vært på fest 😀 For sånn strømpebukse har jeg ikke brukt på årevis 😀

    22. Ha ha ha, ble jo helt svett av å lese om strømpebukse/hold in/pushup-saken 🙂 og kan tenke deg at du svettet i bøtter og spanne, for du kødder ikke men en sånn sak. Den gjør akkurat som den vil med deg nemlig. Men du ble jo skikkelig pen selv etter å basket med både strykejern og hold in tingen. Kos deg masse, og hold på strømpebuksa !!! he he . Hater strømpebukser og kan ikke huske sist jeg brukte det. aldri vært på noen former for reunion jeg, så sånn er det. Lørdagsklem fra Månestråle, kjemisk fri for klengende strømpebukser 🙂 <3

    23. Jeg var aldri russ jeg faktisk..så ingen russe reunion på meg 😉
      Jada, hold in ditt og datt er brukt når man skal være fin vet du 😉 og da spesielt under bunad 😛

    24. littavkobling.blogg.no: Takk for det 🙂 Jeg har tegnet i Paint -programmet i Windows et par år, og moro å kunne illustrere det man mener selv 😀 Ja, det blir nok morsomt på fest. Spent på å se kjente, og litt mindre kjente. Det er hele russe-kullet på 4 klasser…

    25. Miss Imperfektum: Ja, jeg er også i kosebukser…og de blir jeg i, fram til kl 15 minst 😀 Skal avgårde ut til landet …der det er 🙂 Håper vi slipper regn…for jeg ser ut som en sommerdag 😀 Det blir nok koselig 🙂 spent 🙂 Ha en fin lørdag, godt du får en fridag nå 🙂 KLem <3

    26. Så herlig måte du skriver på, fantastisk bra 😀 Også de bilden, herlig:) Måtte smile godt når jeg leste det! Tror nok de fleste i vår alder går for hold in;) Kos deg masse på fest:) Du blir nok kjempe fin!

    27. Nå lo jeg godt 🙂 De strømpebuksene er et styr å få på, så jeg hopper som regel over dem og går for noe mer løstsittende 😉 Selv sitter jeg her i pysjen enda ettersom poden omsider er frisk nok til at han er på avlastning i helga. Godt med en hel natts søvn. Har ikke vært på russereuinion, men på flere klassetreff og det har stort sett vært hyggelig. Håper du får en fin kveld. Klem

    28. annebe: Hi-hi…neppe noen dronning akkurat, men helt dugandes 😀 Nei, sånne er ikke gode å ha på…en jeg må ha den på tror jeg…alternativet ser litt verre ut 😀 Håper det blir hyggelig ja. Er tapas og servering som starter FRA kl 19. Jeg synes det høres litt uformelt ut og det kan jeg like 🙂 Håper du får en fin lørdag 🙂 klemmer <3

    29. Fruemmel: Bra du lo.. For det må jo være flere enn meg ja, som kjenner dette fenomenet 😀 Men jeg MÅ ha den på tror jeg 😀 Jeg beholder kosebuksen på helt til jeg MÅ skifte…og morgendagen skal brukes til mega-slasking 😀 Takk takk 🙂 Kos deg med lørdagen 🙂 Klem <3

    30. Ravn73: Jeg har ikke erfart så mye det at den ruller nedover …mer at den kommer KJEMPESTRAMT inn i livet nesten øverst der…og det er verken godt eller kledelig det heller 😀 Men men…. Men jeg gleder meg til å treffe kjente og ukjente og glemmer nok hele STASEN etter hvert 😀

    31. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Hei-hei 🙂 Ja, jeg er i kosebuksa så lenge jeg kan jeg altså 🙂 Tenk det er 30 år siden jeg var russ…høres helt olding ut 😀

    32. karidansen: Ja, jeg liker IKKE sånne strømpebukser egentlig…men kom ikke utenom 😀 Liker bedre noe slappere…som du vet liker jeg best kosebukse…men DET kan jeg jo ikke gå med… SÅ da blir det sånn i dag 😀 Blir moro å treffe kjente og ukjente 😀

    33. Min matgale verden: Det er sånn jeg føler meg liksom 😀 blir fin til slutt,men skal ikke spise FOR mye 😀 og når man sitter, så stikker linningen på strømpebuksen HARDT inn i livet…så SITTING blir det heller ikke mye av 😀 Ha-ha Jeg regner med en strømpebukse ryker, så har en ekstra 🙂 Det er tapas, og middagen begynner FRA kl 19… det høres litt herlig uformelt ut, og at man kan LEKE med de man vil…Tror du ikke? 😀 klemmer til fri-Kjersti <3

    34. Nå kommer du til å bli ballets dronning :)) Jeg har ikke sånn strømpebukse,men tror jeg hadde det en gang..men ikke likte noe særlig å ha den på…men vet mange liker å bruke det :)) Russeball har jeg ikke vært på for jeg har ikke vært russ…men har vært med en gang på et sånt treff med klassene fra ungdomsskolen og det var gøy…:)) Håper du får en artig /hyggelig kveld og føler deg fin ..ser i allefall ut som du blir det :))) Lørdagsklem<3

    35. Jøje meg som jeg lo nå, for her kjente jeg meg altfor godt igjen!! Når det er sagt, så er hold`in brukt 1 gang, og ferdig med det. Og det er så lenge siden at jeg ikke trengte det en gang! Men den rullet ned hele tiden, og ble liggende som ett stramt bånd rundt magen. Fyyyy så vondt jeg hadde i magen når jeg kom hjem fra den festen 😉
      Kos deg masse på russereunion i kveld 😀

    36. Ha-ha-ha! Det er en hel jobb med de greiene ja. En sjau å bare skulle gå på do. Og forferdelig når strømpebuksa begynner å rulle seg nedover, så den kommer ned under magen 🙁
      Ha det gøy på fest!

    37. Ha,ha….! Ja ett sted må jo “LOVE- Handelsene” gjøre av seg. Hvis de havner opp i BH-en kan det jo bli riktig så flatterende….. Ellers ser det ikke ut til at du har så mye som må “Holdes inn”. Jeg kjøper sånne litt kraftigere nylonstrømpebukser som det står 70 “denier” (eller noe sånt) på. De har en slags hold in effekt både på bena og magen, og da ser alt så mye bedre ut……… Nei, jeg har ikke vært på Russereunion, men for noen år siden var jeg på ungdomsskoleklasse-reunion! Det var veldig ok. Det var ikke noe godt miljø i klassa vår, og derfor var det greit å møtes igjen som voksne. Jeg opplevde det som om alle anstrengte seg for å bidra til at det skulle bli hyggelig! 😀

    38. Haha, herlige bilder. Ja de der strømpebuksene altså! Jeg brukte hold-in i mine brødres bryllup (de giftet seg samtidig) for da var jeg akkurat blitt gravid, og guttene, som jeg ikke visste var to av da, vokste så veldig fort. Men jeg måtte altså ta ned strømpebuksen for å puste litt innimellom på festen 🙂 Men fint blir det vettu, du ser smashing ut, og jeg lurer LITT på om du ikke sitter der og har litt pusteproblemer i hold-in-strømpikken allerede, hehe (strømpikken er bergensk slang) Det kommer sikkert til å bli en herlig kveld. klemmerfestklemmer, fra FrilørdagsKjersti 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg