Frodiths Vår-foto-challenge – Dag 2- Vann

 

Vann

Vann kommer liksom i alle former. Og jeg hadde jo for så vidt  litt vann i går også…med speil

og skygger på… 

Men denne gangen ville jeg prøve meg på litt mer sprelsk vann…. I full fart…

Nei…ikke en foss… Men en del av en vann- fontene….Nesten som skulpturer 😉

Og perfekt blir det ikke, for da må jeg ha et bedre kamera, og vite LITT mer om lukkertider,

blenderåpninger og alskens rariteter…og det kan jeg IKKE noe om ennå…Og tviler på om kameraet

mitt vet noe om også 😉

 

Så dette får være bra nok 😉

Sprelsk vann er det hvertfall…

 

Hva er det første som dukker opp i dine tanker når du hører ordet : VANN?

-Noe rennende?

-Noe stille?

-Et glass med vann? Eller noe annet?

 

Under her  er listen, challengen som vi følger flere av oss 🙂 Og dag 1, og nå dag 2 er gjort 😉

Vil du være med, så bare kopier listen og begynn 🙂

 

 

 

 

 

 

 

#fotochallenge #fotoutfordring #foto #vann
58 kommentarer
    1. Ja, jeg holdt på å klikke i dag. Skulle skrive luksusbil, men telefonen skulle absolutt ha det til luksusvilla- fem forsøk tok det føre jeg fikk byttet til bil! Jeg blir gal 😛

    2. Kjemegøy at det blir så feil liksom 😀
      I sta var det ei som skulle skrive “får heller være med neste gang”, men det blei til “får helleristninger være med neste gang”. Ha ha.. Hu skeiv på telefonen da, det gjorde ikke jeg :O he he

    3. Elin Slåen : Jeg har tenkt en del på den for i morgen. Og så slo det meg bare hvordan det måtte være. Men må flere bilder til da 🙂 Og det er jo litt lov har vi blitt enig om 😀

    4. veit du, den der tenker jeg som en gal på og har i grunn ikke minste anelse om hva jeg skal ta bilde av. Jeg har kanskje én idé, men trur ikke den er så gjennomførbar liksom 😛

    5. karidansen: Ja, det blir nesten som små statuer, når det stopper i et bilde 🙂 Men hadde jeg kunnet det tekniske, så kunne det blitt KLART også 🙂 Men det må jeg lære. Det er noe som heter lukkertid og blenderåpning, og det kan jeg ingenting om…og vet ikke om sånn kamera jeg har KAN særlig om sånt heller 😀

    6. toveview: Hei-hei 🙂 Ja, jeg fikk plutselig øye på den plastgaffelen etterpå jeg også 😀 Trodde først det var en del av vannstrålen…Ser lit dårlig vet du , men så fikk jeg se hva det var…Men da var jeg hjemme og bildet skulle jeg bruke ….uansett 😀 Jeg skulle gjerne kunnet noe mer om hvordan å få det klarere 🙂 Men det duger greit likevel… 😉 Jeg så ditt også 🙂 Fint <3

    7. Artige vannbilder ! Måtte se flere ganger på det første bildet ditt. Det ligger da en plastikkgaffel i fontenen. Den gikk liksom i ett med vannet. Det er nok noen som ikke vet at det finnes søppeldunker for slikt. Ja, ja, uansett er det nå blitt helg og nå skal en riktig kose seg, deilig.
      Ellers er det første jeg forbinder med vann, rennende vann. Gjerne en stor foss. Men jeg valgte å legge ut noen bilder av ender i vannlek på bloggen min på dag to i fotoutfordringa 🙂

    8. maiken: Jeg drikker også mest vann 🙂 Synes det er veldig godt. og er noe av det første jeg tenker på med ordet vann også 🙂 Og så kommer noen bekker og stille vann etterpå 😀 Men en fontene hadde jeg ikke tenkt på før 😀

    9. Så flinke dere er! For meg er den første tanken vann, -iskaldt drikkevann, heldigvis har jeg ikke noe veldig forkjærlighet for brus, juice og slike saker. Iskaldt vann er min drikke nr.1 og det første jeg kommer på med ordet vann.

    10. Den Blå Steinbukk: Ja, absolutt, bare ikke det første jeg tenker på når jeg tenker vann.. av en merkelig grunn 😀 for vann er det jo helt klart 😀

    11. Den Blå Steinbukk: Hav og regn kommer litt langt ut i listen min 😀 Men et glass vann og bekker og tjern ligger høyt i bevisstheten her 😀

    12. Kjersti Sandnes: Takk 🙂 Jeg sitter og hører på Tommy Tokyo, det er mat for ørene det Kjersti, for sånne hippier som oss 🙂 Jeg må lære meg litt mer teknisk med apparatet så blir det bra 🙂 Har du Spoitfy? Hør på Tommy Tokyo 🙂 Klemmer <3

    13. Mariann Sæther Tokle: Ja, jeg tenker også drikkevann først, og så litt bekker og tjern. Hav er kanskje det jeg kommer til sist…og regn faktisk… Ha en fin dag Mariann 🙂

    14. Vann, først tenker jeg drikkevann. Så tenker jeg elv, bekker. Elsker lyden av de. Vi har en bekk som begynner å renne om våren som vi hører susen av. Herlig, nå er Steinelva åpen, da er det vår 🙂 Så har vi havet. jeg elsker jo å være på cruise for da ser jeg utover havet. Å sitte ute i varmen om kvelden og bare se hav, det er så fint 🙂 Så vann betyr veldig mye for meg.

    15. herlig,du har virkelig fanget dråpen 🙂 ikke lett det så dette er kjempebra synes eg :)) når jeg tenker på vann så er det masse som dukker opp i mitt hode,det viktigste er renselse 🙂 det å få slukke tørsten ,ikke noe er bedre enn vann da

    16. Her er også sol, og ja, dra tidlig hjem. Det er bare å nyte <3
      Jeg skulle også lært mer om blenderåpning og sånne ting. Men enn så lenge, går det i automatikkens verden 🙂 Man kan få flotte bilder likevel, og det fikk jo du 🙂
      Nå er mitt bidrag lagt ut, og det er litt mer stille vann 😉
      Kos deg masse videre i dag, aller helst i solen <3 Klemmer litt igjen <3

    17. Eva: He-he, så deilig du ikke har regn i dag da 🙂 Her er det sol 🙂 Og jeg tror at jeg må dra tidlig hjem, her er ingen på jobb…alle avspaserer.. Jeg skulle lært litt mer om blenderåpning, lukkertid etc, så hadde dette bildet blitt veldig bra 🙂 Nå er det mest en god tanke 😀 Gleder meg til å se din løsning 🙂 Klemmerfinfredagogsolisinnklemmen <3 😀

    18. Vann i bevegelse er spennende, for man vet aldri formen det vil ta 🙂 Og når jeg tenker vann, så tenker jeg ofte regn. For det har vi mye av her hvor jeg bor 😉 Men ikke i dag 😉
      Stille vann er noe som fascinerer meg veldig. Og det har vi heller ikke så mye av her. Men de gangene vi har det, prøver jeg å få til noen blinkskudd 🙂
      Kjempefin løsning på utfordringen <3
      Haenfinfredagklem <3

    19. Lithanna: He-he 😀 Nei, jeg vet ikke om jeg er så flink akkurat , men jeg er flink på motiver har jeg funnet ut 🙂 Det er liksom MIN greie..men teknisk…I stink 😀

    20. Jeg kan ikke kamera’s så jeg er den siste som skal snakke. Har telefonkamera jeg da XD
      Du er uansett mye flinkere enn meg til å knipse bilder 🙂

    21. dedicat: Ja, litt moro når man må tenke helt nytt også. :-)Og oppoverfoss har jeg ikke gjort så mye av før. Men det hadde blitt enda finere med litt peil på dette med lukkertider og sånt.. Meeen…det kan jeg ikke, så dette duger NOK 🙂 Ha en fin fredag du også 🙂

    22. natheless: Ja, oppovervann er moro, skulle bare fått det klarere…men da tror jeg at jeg må lære litt mer først… Og muligens litt bedre kamera.. Jeg tenker også lett drikke-vann når jeg tenker på ordet vann 🙂 Og i dag skal jeg drikke mye vann 😀 Klem <3

    23. Superkult motiv! 🙂
      Du kan spørre gubben i huset her, om slike tekniske kamerating, han har peiling- Hadde blitt episk om det ble skarpere 🙂

    24. Ja det må jeg si var sånn sprelsk “oppoverfoss” 🙂 Jeg hadde jo et blogginnlegg nylig om vann,så jeg måtte finne på noe heeeelt annet enn å kopiere derfra 🙂 Ha en fin fredag 🙂

    25. Herlige bilder av vann i bevegelse, oppover!!!!!! Vanligvis renner jo vannet ned da! Når jeg tenker på vann, så tenker jeg tørst! Hva er bedre enn et glass med vann da! Ha en herlig dag og husk å drikke masse!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg