Høytidsmonsteret…?

Så skje det altså igjen… det som skjer til jul…. og andre høytider…

Og jeg klarer faktisk å glemme det mellom hver gang….

 

 

NOE overtar hodene til folk…Noe utenfra…. mulig det er noen aliens…fra Outer -Space…. 😉

Hvertfall går “den store hopen”  inn i en kollektiv psykose nærmest…Og oppfører seg som om

siste dag var kommet….Og at DENNE dagen er den siste i deres liv….

 

 

ALT handler om denne dagen…som kommer….Og ingenting annet er verdt noe overhode…

Bare man får i hus riktig mat, riktig klær, nok drikke, nok riktige servietter og annen pynt,

så kan køene være så lange de bare vil…

Folk står og står, sukker, smatter, jamrer, og albuer seg

vei gjennom massene på vei til neste sted for å hente mer “rasjoner”….

For det eneste som teller er dagen som kommer…. som om det skulle være den siste i vår tid…

 

Og jeg glemmer det HVERT ÅR… at det er sånn det er… Jeg må begynne å lære…

Holde meg unna…. sånne steder HVERTFALL…. for det gjør noe med meg….

Som ikke er så oppbyggende…

 

 

 

 

#høytidsmonsteret #17.mai #jul #psykose #Stress
61 kommentarer
    1. cathrinehenriksen: Ja, jeg har også prøvd EN gang ;-D Og aldri mer… Ikke gøy i hele tatt 😀 Men deilig med en stille fridag da 🙂

    2. Eva: Ja, her blir det lite desperasjon 😀 Er i pysjen innadørs 🙂 Og her blir vi nok store deler av dagen, om det ikke blir veeeeldig fint vær etter hvert 😀 Klemmer 17. mai-klemmen <3

    3. Ja, desperasjonen er vanvittig på sånne dager. Men jeg var i butikken i dag, for å kjøpe litt kattemat, og da var det heldigvis fredelige tilstander 🙂 Behagelig overraskelse 🙂
      Ha en desperasjonsfri 17. mai 🙂 Klem på vei <3

    4. cuskima: Jeg skal prøve meg på en powernap jeg også, for regner ikke med noe HEL søvn i natt… for her er dritt-russen oppblåst som bare det 😛 KLemmer <3

    5. husmannsplass: Ja, da skal det feires 🙂 Og vi lurer LITT på om vi skal begynne støvsuging og organisering i morgen tidlig kl 7 😉 Tak-støvsuging 😀

    6. Har bare vært en snartur i blomsterforretningen, og der var det faktisk veldig stille….Rart på en dag som denne! Ellers er det best å gjøre unna det meste av ærender to – tre dager før sånne høytidsdager! 😀

    7. ja nei dette tok litt av -eg hadde aldri handlet så mye selv,men da de sku handle ble det litt sånn over alle støvleskaft hahaha
      Nå skal eg ta en powernap og dekke bordet og lage gele kanskje ikkje i den rekkefølgen…eller kanskje i den rekkefølgen i dont know…og så er det snart 17
      klemmetingene <3

    8. Jeg gjorde noe lurt, og handlet om morgenen når jeg kom fra jobb i går . Men jeg hadde ikke briller på meg og hadde tatt med meg noen pakker med rømmegrøt, som når jeg kom hjem viste seg å være risengrynsgrøt. Heldigvis oppdaget jeg det, og måtte på butikken igjen. jeg prøver å være føre var med å handle til høytider og gå på litt “ukurante” tider. Det pleier å hjelpe 🙂

    9. Og når dere er på plass på nytt sted, DA syns jeg dere skal ferie og kjøpe dere god mat altså.. og ikke spare på noe 😉 (da er det plass i butikken også, for det blir deres private “høytidsdag” 😉

    10. husmannsplass: Jeg eksploderte fra første gang jeg gikk opp…. Og nå er det helt umulig. Prøvde å varsle vaktmesteren her om dagen, men han er jo så ustadig-dusterussen- at han har PLUTSELIG helt lavt….eller ikke noe, plutselig på og så av….og når VM kom ned til oss, etter sms, så var det plutselig HELT stille så klart…Så vi får aldri bevist det…Nå gidder jeg ikke mer…Han får bare drive på, så får de slite med han selv når vi drar…Jeg overlever nok 14 dager til…

    11. husmannsplass: Nei, akkurat, ikke det det handler om. Jeg skal spille Tommy Tokyo på full guffe i mårra tidlig, og sette dusterussen i annen etasje på plass 😀 Han har begynt feiringa :-/

    12. cuskima: Ja, han er helt klart en av de på kjøpesenteret 😀 Eller som på tegningen min altså… Og litt den zoombie-faktoren jeg snakker om…Hvorfor skal man feire SÅ mye liksom…det er en alminnelig dag, som ender i en vanlig kveld og jobb dagen etter. Og det er snakk om å feire grunnloven og gi barna noen ekstra brus og is, men dette hysteriske får jeg litt fnatt av, og blir litt mannevond i butikkene 😀 Skjønner godt du ikke gidder å betale all hans mat. IKKE smålig!! Klemmer <3

    13. Ja, jeg håper og tror at flere og flere blir lei av hele hysteriet og heller går tilbake til nøkterne “feiringer”.. hvor shopping og “stas” spiller mindre rolle – det er jo ikke det det handler om 🙁

    14. her ble det bittelitt stress fordi mesteparten av denne uken eg sku ha fri har eg vært med leger..så ting skjedde i siste liten…..eg trodde ikkje vi sku ha noe større feiring…men så om bestemte datteren min og kjæresten seg og sa de ville komme til meg…..da kan eg ikkje si nei…så vi endte opp med mat for 1000 kr fordi de to handlet og han handlet med SIN lommebok og ikkje min..eg skal jo betale dette,men eg tenker vi må nok dele…hva skal eg med 5 brett strandaskinke og 4 brett laks?????? vi er 4 stk i morgen….i tilegg til fenealår og pølser og rømmegrøt og kake og gele…hallo?
      Eg sa eg hadde egg,men de kjøpte alikevel….eg så på regningen at når de tar meg seg alt de skal ha i morgen blir den regnignen delt i to og det inkl lys,dekor….OG mat -altså eg betaler selvsagt det vi skal ha her,men ikkje for alt de skal ha med seg -da betyr det jo at eg betaler for hans lunch i 1.2 uker fremover for han bruker mye laks og skinke og sånt når han trener.
      Eg vikkje sitte igjen med mat eg ikkje spiser og eg sa eg skal bare ha LITT for eg er ikkje i form-kanskje en eller 2 pølser,et rundstykke litt kake og litt gele…..ikkje et tonn med mat
      Kanskje er eg smålig….men eg satte opp en handleliste og eg fikk mer enn dobbelt så mye!!! så han har nok vært litt zombie hahahahahaha
      klemmetingene <3

    15. husmannsplass: Helt enig!! Det blir for mye fokus på uviktige ting. Og litt som med jula, man kan kjenne seg litt ensom midt i hysteriet …på en underlig måte…

    16. Jeg liker ikke hvordan folk bruker ellevillt med penger for å feire (være seg nasjonaldag, jul eller bursdager) – det er så langt unna hva jeg står for. Jeg leste et innlegg et sted om at flere og flere ikke føler de har råd til å gi barna en “vanlig” 17. Mai, jeg måtte tenke litt for å forstå hva de mente.. det de mente var at barna må ha bunad, må til frisøren,må på tivoli, må ha masse lommepenger.. Det blir helt feil, og vi burde jobbe mot at det holder med et flagg, en pølse og en is! Hva folk har på seg spiller ingen rolle, eller hvordan de ser ut på håret. Alle vil jo som regelså klart ha på seg finstasen sin, men hva som er FIN finstas og ikke, det skal ikke bety noe.. og om man ikke har noen finstas, så er det greit det og!

    17. ja er jo ikke måte på hva en må ha!!
      har bunaden, den er det enste so har tatt tid her, og den ble klar i går! haha
      eller strøk siste skjortene i ste da, men alikavell.. ikke stress.
      mat for selve dagen stresset jeg heller ikke med, ber at jeg vil ha mat i hus til kvelden og til mandagen!! haha

    18. Moving On: Ja, ikke sant… jeg vet…De gir seg ikke…det er så VEEEELDIG mye man må ha for en dag skjønner du, både av klær og mat og alt 😀

    19. ladyaugust: Joda den kom faktisk på onsdag?? 😀 Men noe gjorde at jeg prøvde å holde det litt hemmelig 😀 KOmmer snart en avsløring 😀 HI-hi.. Ja, lag tog da, og så får vi se, for det er nok det beste toget 🙂 Vi er også bedt til søsters, men har mest lyst til å sløve i sofaen, og kanskje bare rusle en tur, pakke litt og spise snop og annet. Jobb igjen på mandag også 🙂 Klemmer godklemmer <3

    20. husmannsplass: Lurt å planlegge 🙂 Vi feirer ikke så mye, ikke mer enn hver dag hele året 🙂 Så vi trenger ikke så mye spesielt 🙂 Skal ha en is og kanskje en pølse 😀 Jeg blir litt utafor av all den galskapen med sånne høytider.. Vi har mange andre dager i året også liksom.. 🙂

    21. Therese Bråthen: Vi skal også bare sløve i sofaen her og ellers kanskje en bitteliten tur å ta bilder 🙂 Ha en herlig og rolig dag du også -) klem <3

    22. Hanne: Jeg skjønner at når man har barn så må man så klart stille opp på de tingene for det er moro for barna 🙂 Husker jo også det selv 🙂 Det blir bare her i byen litt TOO much… Det blir noe krampaktig over det, og folk går helt bananas.. samtidig som de står litt dø i øynene i køene og glor 😀 Her blir det nok pysj og sen frokost, og kanskje en rusletur om det blir bra vær. Og 18. er jo også en dag, og jobb, og bursdag 🙂 Hi-hi

    23. viirkelig altfor mye.. !!
      Nei, burde jo ikke det, men ble en liten kjapp tur, inn og ut.. haha var faktisk en del mindre folk nå en tidligere, men fremdeles uhyrelig mye!!!

    24. Ja vet, heldigvis ikke slik her. Ingen bunader og ingen stress, kun grillings og kake og på sommerbutikken etter is 🙂 Helt perfekt spør du meg. 17.mai er jo en familiedag liksom og jeg har null familie her, men da funker det å fyre opp grillen. Engelen ville gå i tog med meg og storebror og gitaristen, tenk DET lange toget det skal bli eller 😀 Vi har gjort det før såklart, gått runden rundt her med flagg og så synger jeg en sang om mai du skjønne milde eller en julesang eller noe jeg kommer på i farta 😀 Hahaha så bra du har fått den, jeg trodde nesten den hadde kommet til noen andre 🙂 goooodklæmme <3

    25. Eldstesønnen min vil ha Mario-bursdag. Jeg vil ha noen til pynt i hagen, og så bruke en av dem til godteposene, eventuelt henge den opp som piñata. Håper bare jeg får tak i noen fort!

    26. Moving On: Man må ikke gå i butikker overhode disse dagene… Jeg føler det er noe krampaktig over disse høytidsdagene..Jul, nyttår, 17. mai… Får ALT for mye fokus synes jeg…

    27. Ja, det er merkelig hvor mye folk handler foran høytidsdager og spesielt hvis butikkene er stengt i mer enn én dag. Man skulle nesten tro at de aldri åpnet igjen….. 😱 De fleste har fryser, så mye kan lagres der, – ser ikke helt poenget med denne hamstringen.
      Jeg skulle gjerne ha hoppet over hele 17. mai, men da tror jeg 5-åringen hadde blitt skuffet. Husker jo selv hvor morsomt det var da jeg var liten, med leker på skolen og masse pølser og is.😊 Håper du får en trivelig 17. mai, uansett hvor du er! 🇳🇴

    28. grøss var på treningssenteret i ste, DER var det heeelt tomt,, så tenkte at jeg skulle dra på butikken og handle inn litt mat til kvelden osv, DER va det derimot IKKE helt tomt.. så utsatte den turen.. tenkte jeg skulle dra meg ned nå straks, da er det kanskje LITT mindre folk en ved 14 tiden i dag! haha 🙂
      Helt enormt mye folk, hvor kommer alle sammen fra??

    29. annebe: Kos deg masse du også 🙂 Her er det pysjen som gjelder 😀 Men blir det fint rusler vi ut og tar bilder 🙂 Koser meg NÅ jeg 🙂 Snart tid for sjoko også 😀 Godklemmer <3

    30. Helt vanlig handel her…var nok mer sånn at vi måtte ha “alt i hus”da guttene bodde her..nå tar vi ting mer på sparket..og det funker minst like bra :))…senter og den type butikker er det best å unngå på dager som dette ja … 🙂 Klem og hygg deg i kveld og morgen <3

    31. Det er rimelig pyton i butikker og på sentere rett før store dager og høytider.. Jeg pleier å planlegge å handle det jeg skal ha før alt maset begynner 😉

    32. ladyaugust: Ja, zoombier er rette ord, litt tanketomme…og litt gale på en og samme tid…Akkurat som om verden går under om alt ikke er i hus til i morgen… Vi HAR andre dager igjen også…:-D Ikke bare EN dag liksom… Blir helt utafor jeg… Hehe…pakke ja…. 😉 Må komme med en innrømmelse der snart… Kan bare svare JA foreløpig 😀 TUSEN TAKK 🙂 Kommer på blogg senere… <3 <3 Klemmervarmt <3

    33. Doodles: Jeg vet ikke…jeg tror det alltid har vært sånn… Jeg er utmeldt for lenge siden… Og koser meg i pysjen den dagen og til nød en tur i en tom park, hvis været er bra. Alle må kose seg som de vil , det er jeg FOR, men det blir noe galskap-aktig over noens atferd i sånne høytider, og jeg blir ærlig talt litt deppa av det.. Det ER andre dager i året også liksom…Ikke bare disse …

    34. Tante Jul: INGEN er hjemme i disse dagene… men at jeg kan GLEMME at det er sånn galskap fra gang til gang…det er rart.. Og jeg blir litt deppa egentlig, når jeg ser hvordan det er …Både litt irriterende, men også noe jeg blir litt lei meg av… Noe vettløst og tanketomt over det. Jeg ble litt nysgjerrig, hva skal du med eskene? 🙂

    35. Helge: Ja, det blir litt vel mye spør du meg, som om livet skulle gå tapt om man ikke får i hus mat for flere år framover…. Det er 1 dag som du sier, men skulle tro det var snakk om flere uker i en bunkers… Her i byen er det samme hode-løse og rare atferden som folk har i jula… Her blir det en sen frokost og stille og rolig..Hvis fint vær stikker vi der hvor ingen er 😀 Ha en fin kveld du også 🙂

    36. cathrinehenriksen: Ja, jeg blir litt dårlig humør faktisk jeg, av det stresset og den hodeløse og zoombie-aktige atferden folk får… Og det for en eneste dag…Jeg skal sitte her i kosebuksa, og er det fint vær kanskje vi rusler en tur. Men det er noe krampaktig over disse høytidene.. Klemmer godklemmen <3

    37. Veronica S: Ja, det er det jeg mener… det er akkurat som verden går under om ikke alt er perfekt… Og som du sier, jobb igjen på mandag… Jeg blir litt mannevond når det blir sånn rundt meg 😀

    38. Jeg var på kjøpesenter i dag fordi jeg skulle ha tak i noe hobby ting.. og skulle innom matbutikk og polet.. 15 min i kø på polet bare for å finne Muscatoen..og 30 minutter i kø på butikken for litt mat.. DAMN YOU people liksom..det er EN dag og det er mandag dagen etter..

    39. Hihi , å det der er så sant ja …..pjuh er glad jeg har hatt nok festligheter for resten av året her om dagen og det med EN person her hjemme . Så takler jeg heller ikke slikt bråk , er jo fullstendig galskap nede i byen f.eks og ja som du sier folk hamstrer det ene og det andre i dag som er siste sjanse i livet nærmest , komi-tragisk nærmest 😮
      Heldigvis skulle jeg bare ha noen små ting i butikken her hvor jeg bor og det var ikke så mye folk . Tror det var lurt av meg å ikke gå opp til Meny , det hadde blitt litt slitsomt ja og uansett sikkert tomt for de matvarene jeg måtte ha …..er typisk . Ellers må man jo stå klar når det åpner kanskje man hadde sluppet unna da 😮 ? Eller ikke 😮
      Jaja , bra du tar det med ro , ikke la deg stresse galskapen er snart over , heldigvis sier nå jeg ;))
      Gode klemmen <33

    40. Tror folk forbereder seg i god tid til en slik dag. Det eneste som tar tid av klær en bunaden hvis man skal gå med den. Den er jo blitt et must på en slik dag. 17 mai er jo kun 1 dag og tradisjonene i så måte er små iforhold til jul og påske. Handla litt i går. Ha en fin kveld.

    41. Jeg ble kjempeoverrasket i går, da jeg var ute på tur med barna. Vi var på jakt etter kubiske pappesker som jeg kan male gule og sette spørsmålstegn på. Det fant vi ingen steder, men det vi fant var FOLK overalt! Og så jeg som trodde at alle var på jobb eller holdt seg hjemme på den fine fridagen. Jeg kan vel ikke klandre dem; jeg holdt meg jo ikke hjemme selv, men allikevel…

    42. Jeg føler at noe har gått meg hus forbi når folk snakker om store familiefrokoster og slike ting. Har det alltid vært slik, eller er det sosiale medier som påvirker folk?

    43. hahahaha akkurat sånn var det her også i dag. Folk så ut som zoooombier og hadde lim unner tøfla mens køene var endeløse. Umulig å få raska med seg noe i en fei for man måtte jo stå i kø for å få fatt i det man skulle ha. Nei neste år blir det handling 15 mai eller føre 🙂 Har du fått pakke? goooodklæmme <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg