“Kaken” :-)

Noen av de som har lest de siste dagene har fått med seg at jeg og søsteren min har laget et dikt sammen, før jul. Les HER om du ikke har fått det med deg før.

 Det er egentlig ment for barnehagebruk, i språkarbeid, da søsteren min har ansvar for språkarbeid i sin barnehage. Jeg er jo glad i å tegne, så vi har funnet ut at vi sammen kan lage mye moro 😉

Her kommer det siste vi har laget, det ble ferdig  for ikke så lenge siden,  så det er ikke publisert før 😉

 

 

 

 

 

 

#dikt #tegninger #språkarbeid #barnehage
32 kommentarer
    1. karidansen: Jeg synes det er veldig gøy å illustrere hennes dikt, for hun skal ha i barnehagen og da passer det med mine rare tegninger 😀 Men jeg elsker jo å skrive selv også, men litt andre greier. Vi har det moro med disse diktene hennes, og ungene liker dem har jeg hørt 😀

    2. Moving On: Jeg slo opp på Google, for å se om den sto og den gjorde det. Det betyr å kreve første-retten, førstemann fram, Fus for å spille playstation osv.. Så gøy du lærte noe nytt da. DINE uttrykk var jo rimelig nye for meg da 😀

    3. Nope aldri hørt.. sikkert et østlansk uttrykk, vi brukte “tikka først” eller “shootgone” men aldri fus! Haha
      Men da lærte jeg sannelig noe nytt i dag også;p

    4. Moving On: Det er ikke pinlig, vi har funnet ut at det ikke blir brukt mye nå om dagen,og sikkert ikke når du vokste opp heller. Det betyr FØRSTEMANN, sånn som man sa når man skulle hoppe strikk: Skal vi hoppe strikk- FUS (først) 😀 Har du hørt det før??:-D

    5. annebe: Det er kjempegøy å ha et sånt samarbeide 🙂 Vi får se hva vi gjør videre, men det blir nok ikke siste gang med dikt og tegninger 🙂 Moro skjønner du 🙂 Ja, vi hadde litt kaker begge to .-) men ellers er det ikke kake hjemme her altså 😀 Klemmer <3

    6. Fru Stussli: Veldig gøy å kunne gjøre noe sånt sammen 🙂 Vi gjør nok flere dikt og tegninger, men om det blir bok?? Hm… får høre med henne på redaktør -møtet vårt i morgen 😀 Neida, skal bare gå en tur. Nå har jeg vært inne en uke på sofaen, og trenger luft 🙂 klemmer masse <3

    7. Det var jammen fint både orda og tegningene..midt i blinken for barn ..og forresten voksne også :)) Har jo sett det forrige dere laget …dette kan dere vel “gi ut “i bok etterhvert ..veldig bra :))
      Blei kake både hos deg og meg i dag da…hehe… Klem<3

    8. Herlig!! jeg likte både diktet og tegningene. Det passet så fint sammen. Dere er superflinke og kreative. Heldigebarn som får slike dikt og tegninger. Blir det bok?
      Mange fredagsklemmer

    9. dedicat: Ja, broren er ikke så bloggete av seg, så det spørs nok 😀 Nei, det med blogg-søster, jeg skrev et innlegg om blogg-søsteren min i går, en jeg har truffet her inne. Og UTE. 😀 Så jeg tenkte du kanskje trodde det var henne 🙂 Men da skjønner jeg at du mente den EKTE 😀 Fra det andre diktet 🙂

    10. 🙂 Jeg tror jeg fikk med meg akkurat det, med ekte søster og blogg søster 😀 Jeg leste jo det forrige team arbeidet du og søsteren din laget 🙂 Er så kjempemoro å registrere sånne kreative søskenforhold, og når du deler noe av det her er det herlig 🙂 Men det er vel mye forlangt om broren dukker opp i et innlegg.. leeer.. 😛

    11. dedicat: Denne søsteren jeg snakker om HER er den EKTE søsteren min, hun jeg og broren min -som du kjenner, – er vokst opp med. Hun jeg skrev om i går er en blogg-søster 😀
      Joda, jeg og Åshild her er veldig like, og har mye samme humor og er mye sammen 🙂 Jeg tror denne hadde vært artig på tegnspråk også. Der sa du noe, jeg må nevne for henne. Kanskje vi kan lage en 😉

    12. 😀 Ja det kan nå ikke være i tvil om at ikke du og søsteren er i slekt.:) Jeg prøvde å se for meg den der i tegnspråkvariant, men det ble for ”voldsomt, leer. siden jeg ikke par peiling på det. Men jeg kan bare anta at unger med en velutviklet fantasi ble med helt til bunns i kaka 😀

    13. Kjersti Sandnes: Hi-hi, ja vi er litt i siget nå 🙂 Får se om det bli mer 🙂 Du skulle prøvd i barnehagen vettu…men er jo ikke der mer, kanskje du kan prøve på kundene dine 😀 Kake-kundene 😀 Ha-ha klemmer <3

    14. Margrethe: Jeg fikk med meg at hun ville, men hun ga meg feil bloggadresse, så jeg fant henne ikke. Og jeg prøvde å sende henne en mail også. Om at jeg ikke fant henne. Men hørte ikke noe. Men nå, på din adresse, så ble det riktig. Så nå har jeg vært inne å sett hos henne 🙂

    15. Dere er kjempekreative 🙂 Så morsomt 🙂 Ler godt her. Må få utskrift med bilder og alt, så jeg kan lese for storeguttSupermann 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg