Skummel morgen ;-)

Ja, noen morgener kan være riktig så skumle tydeligvis…

Du som har kjent meg en stund vet jo at T-banen og trikken er kilde til mange rare problemstillinger OG opplevelser… Er det ikke trengsel og svette armuhuler man må lukte på på  trikken, så er det sniking og folk som stikker av man får se… Noen dager har folk kjørt seg fast mellom bommene ved enkelte skinne-overganger på vestkanten, og du ser for deg biler delt i to…før de tar renna -fart og kjører ned bommen…for å komme seg ut…

 

MEN…her i går var det rene “krimmen” på T-bane -holdeplassen Jernbanetorget…

Jeg satt der som jeg pleier, stille og rolig, og brydde meg ikke stort om omgivelsene….

Plutselig hørte jeg noe voldsomt bråk, borti til venstre der en eller annen plass… Og som dere vet er jeg skikkelig VAR på lyder og bråk for tida, så det er ikke fritt for at jeg var litt irritert i tillegg…sånn inni meg så klart… Jeg skottet til venstre…men kunne ikke se noen som slo trommer, banket hodet i veggen eller noe slikt…Men dunkingen fortsatte..

 

 

Tittet  raskt til høyre….Ikke alltid lett å lokalisere lydene sånn på en T-bane-stasjon…. “Var det der bort det kom fra da??”…….

 

 

De andre på stasjonen/holdeplassen satt nå der med sine grå og mimikkløse ansikter som de pleier…og virket ikke å oppleve noe som helst uvanlig….

“Var det bare innbilning?”…

Men NEI…plutselig fikk jeg se…og det KOM fra høyre….litt NEDE på perronggulvet…  En LUKE som banket og slamret, nedenifra og opp…Og den faktisk hevet seg opp og ned, dunket og slamret….

 

 

Da begynte så klart fantasien å gå…

Hva kunne det være under gulvet der..? Noen logisk grunn som luft-trykk eller liknende slo meg IKKE. 

MEN jeg var innom at det kunne være:

En bombe!!!……………

 

En mann som lå fastsurret, bastet og bundet under der…og prøvde å få tak i hjelp…..

 

 

Mange av de hersens kloakkrottene som bor i byen, som hadde mannet seg opp og prøvde å komme opp der de så en sprekk av lys….

 

Livlig fantasi sa du?……… Vel, det var hvertfall skummelt nok for meg kl 07:00 en onsdag morgen…Så skummelt at jeg tok første T-bane som kom, for å bytte til riktig bane et annet sted…

Det er ikke det at jeg er REDD liksom, jeg er jo tøffere enn toget….Men det er noen små-ting…som jeg muligens er litt skvetten for 😉

 

Hva tror du det var under luke-åpningen, nedi gulvet der…?

#t-banen #skummelt #tegninger #fantasi
40 kommentarer
    1. none under plattformen da…..de har sjekket og glemt å lukke luken igjen så kommer det vind fra under…..når togene suser i tunellene:P
      leste feil trodde det var PÅ toget og da nemlig hadde eg vært veldig redd…
      <3<3
      klemmeting

    2. hmmmmm skikkelig røver hostorie midt på morgenen…..kan være de har sjekket nedi toget og glemt å låse flappen?
      eller et gissel som kjærer frem og tilbake på toget……eller fru stussli sin historie,den var jo også ganske god 😀
      klemmetingene <3

    3. margarites: Ja, jeg stakk så fort det kom en bane. FY, så ekkelt 🙂 Og det er sant at det for hvertfall de tre tingene gjennom hodet på meg 😀 Så ingen arbeidsfolk heller… Helt rart. Skal sjekke i morgen om jeg kan finne ut noe mer… Klemmer masse 🙂

    4. Helge: He-he…ja kanskje det 😀 Et rottekarneval 😀 Ikke hørselbedra, hørte tydelig og SÅ det beveget seg…og da stakk jeg … Ha en fin kveld 🙂

    5. ladyaugust: Sikkert viktige greier 😀 Jeg sjekker i morgen igjen…må tørre…Og gir deg beskjed 🙂 Men litt skummelt… Klemmer søsklemmen på alle kanter <3

    6. Kjersti Sandnes: Kanskje det var en gammel dame ja!! Ups…det har jeg ikke tenkt på 😀 Må sjekke i morgen, om hun ligger der ennå :-DKlemmer <3

    7. Mariann Sæther Tokle: Men en lem/luke kan ikke skramle på egenhånd…?? Ja, jeg får vel ta meg en turne en dag 😀 Norge rundt.. 😉

    8. fruensvilje: Ha-ha…Tror ikke det var plass til noen arbeider under den lemmen… Og heller ingen fastbundet mann 😀 Men …en liten lem i gulvet på en T-banestasjon, en luke som hopper…SKummelt.. 😀

    9. Fru Stussli: Ha-ha!! 😀 Herlig forslag Elsker sånne gode ideer <3 Har du hatt en fin dag? Det har jeg 🙂 Klemmer på alle kanter <3

    10. dedicat: Ja, men den spratt faktisk opp og ned, og INGEN reagerte liksom… det dunket og beveget på seg.. Ikke funnet ut hva det var, tror jeg må sjekke den i morgen igjen 🙂

    11. Hjelp, jeg hadde nok fått noen av de samme tankene som deg. I hvertfall hadde jeg tenkt bombe, eller en stakkar bundet fyr.. Men fant du egentlig ut av hva det var? Var det noen arbeidsfolk som reparerte noe i nærheten? Du får følge med på nyhetene i tilfelle det kommer noe om mystiske lyder. Stress ned i hverdagen, selv om du nok har mye å henge fingrene i. Klemmer uten skumle lyder <3

    12. Kan det ha vært rottene som hadde karneval, det er mye liv i kloakksystemet i Oslo har jeg hørt. Det lukter kanskje litt der men… Men jeg aner ikke hva det kan være, hærselsbedrag kanskje eller ekko fra ei vannpumpe der nede. Det var litt skummel åpning på dagen, nå håper jeg resten av dagen ikke var så skummel. Ha en fin aften…

    13. Kankjse det var et trikkespøkelse eller en banditt eller noe. Vi skulle jo funnet ut det der for kanskje er det viktige greier? 😀 Gooodklæmmesøsklæmmen <3

    14. Jeg hadde nok også lurt veldig, spesielt om jeg pleide å være der hver dag og det ikke hadde skjedd før…. 😱 Jeg prøver å få til en Oslo-tur en gang i året, og nå fikk jeg lyst til å ta en tur ned til T-banestasjonen på Jernbanetorget, hihi….😊

    15. Hehe.. det er ikke bare bare på morro kvisten nei.
      Er også var på lyder… men det er særlig når eg skal sove… grådig irriterende. Våkner av den minste ting… og bruker litt tid på å sovne dersom det er andre lyder når eg legger meg.
      Som i går, det sildret og rant fra en takrenne utenor soveroms vinduet… Det var irriterende det…
      Hm.. Ja, hva kan det være inn under luken skal tro..? Var den I nærheten av en utgang? Så kunne det kanskje vært sånn til rullestol brukere, eller for vogner ?
      Ha en fortsatt fin dag 😉

    16. Nei, jeg tror ikke du er redd av deg! Du er nok ganske så uredd på mange vis……. og har dine meningers mot 😀 Men – jeg skjønner godt den der! Jeg er også veldig var på lyder. I tillegg er jeg utstyrt med en vanvittig fantasi. Jeg hadde nok også hostet opp mange teorier vedrørende dette. Har du tenkt på JORDSKJELV, VULKANUTBRUDD eller UNDERJORDISKE VESENER? (Bortsett fra han mannen som lå fastsurret.) 😉

    17. Ja du opplever litt av hvert du..tipper på luft-trykk her ja…men man kan aldri være sikker :))…ikke fult så mye dramatikk jeg opplever i min egen bil…men trafikken kan være skummel nok den …
      Her er det gråvær og regn i dag etter en ganske fin gårsdag :)) I ettermiddag skal jeg en tur til mormor :)) Klem fra meg <3

    18. Å hjelp. Men tenk om det var en søt gammel dame som var falt nedi, og lå der og dunket m stokken sin… Haha, skjønner godt du ble litt redd, hadde jeg og blitt. Men nysgj og da…. Klemmer

    19. Jeg kjenner at jeg ikke en gang har lyst til å gjette hva som var under der jeg… Og så er jeg nok en gang evig takknemlig for at det kun er bil eller motorsykkel som gjelder som fremkomstmiddel til min jobb 😉

    20. Jeg tror luken bare var løs så den skranglet,hehe. Tenk på meg neste gang, jeg setter meg i bilen og kjører 7 min med Romsdalseggen på min venstre hånd og fjorden på min høyre og kanskje et stort cruiseskip liggende på en speilblank fjord 😀 Du må komme og besøke meg en gang. Vi har Raumabanen, du kan komme med toget 😀

    21. Så spennende! Jeg tror det er en privatdetektiv. Han har en utroskapssak og har fått tips om at det er på t-banestasjonen at damen møter elskeren sin. Derfor har han krøpet ned under lokket der for å følge med. Dessverre for ham har han krabbet ned i samme hull som det bor en rottefamilie og lydene du hørte er privatdetektivens kamp mot de innfødte. Jeg bare håper han vant og jeg håper kona er uskyldig. At hun har oppførst seg merkelig fordi hun tar italiensk-kurs for å kunne snakke språket når hun tar med mannen sin til Roma på kjærlighetsferie i juli.
      Jepp, det tror jeg 🙂
      Ha en finfin dag lille frodith <3

    22. Tjaa,,fant du det ut da, når du rømte åstedet? 😀 Lyder kan være vanskelig å lokalisere, og øret vennes jo ofte til normale lyder. Og dukker det opp en lyd som normalt ikke er der,, reageres det. Men hva som var under luka?,, Ja ikke aner jeg, men det hadde nok en logisk forklaring 🙂

    23. Ha ha, jeg vet hva det var. Ser du ikke at togvognen ler da, så munnen skikkelig beveger seg!!!! 🙂 Togvogner har ikke lik latter som mennesker vet du. Neste gang kommer vogna til å slå latterluken helt opp, så de grå får bakoversveis. Du vil jo le med, for nå er jo du forberedt på det som kommer! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg