Noen fininger :-)

Jeg fikk ikke maaaange gaver til bursdagen min, jeg feirer jo ikke noe særlig,

men jeg fikk noe i posten, fra bestisen min som jeg ikke har vist deg. Og det var disse:

To frokost -tallerkener av designet Poul Pava 🙂

Og når du ser at jeg har DETTE fra før, så skjønner du at det passer perfekt inn:

Altså flere av hver av disse typene da så klart 🙂

 

 

Jeg har alltid kjøpt ting på IKEA, eller på Nille for den saks skyld, som har vært bare til å SPISE PÅ…

Men etter at jeg har funnet designet Poul Pava, så har jeg begynt å SPARE på “koppestell” 😉

 

Sparer du på noe bestemt innen asjetter, tallerkner, glass etc?

 


 

 

#gaver #poulpava
63 kommentarer
    1. Åse Helen: Jeg har kastet masse, og nå er det bare dette som gjelder. Det er så koselig og man blir glad av det 🙂 Her regner det,men nå er jeg inne heldigvis, våt før i dag …KLemmer <3

    2. ladyaugust: Å ja…da er det noen andre enn jeg tenkte..Lurer forresten på om du kanskje kjøpte noen sånne når vi traff hverandre sist?? 🙂 klemmer søsklemmen <3

    3. Fru Stussli: Å har du vase også 🙂 Må få tak i 😀 Ikke sett med visdomsord på, må få sett dem, kanskje noe for nye leiligheten 🙂

    4. Jeg så det siste innlegget ditt også, men måtte bare kommentere på dette. Veldig morsomt det serviset du har begynt å samle på 🙂 Har kikket litt på det selv også, men jeg må selge noe hvis jeg skal ha plass til noe nytt.
      Herlig med sånne venner som gir gaver som passer så godt 🙂 Håper du ikke regner bort i dag. Klemmer 🙂

    5. Det er så kjekt å finne ting en samler på, og jeg skjønner at dette fasinerer mange.
      Jeg samler på Willroy & Boch sine forskjellige serivser. New Wave har jeg mest av, men litt ekstra deler fra annet.
      Jeg har samlet servicer siden jeg var 15 år.. Husker godt mitt første. Sort kantete service som jeg hadde frem til jeg var 22.. Da var det utslitt.
      Jeg synes det er fint å dekke bord med noe en liker godt selv.. KOs deg med å pakke ned og pakke opp igjen tenker jeg.:)

    6. fjellgeitbundingen: Takk 🙂 Hadde bursdag 18. Mai 🙂 Ja, jeg liker heller ikke å være redd for å bruke ting. Poul pava er akkurat passe dyrt 🙂

    7. ladyaugust: Er det de med sånn søt fugl på?? Jeg har sett noen der som jeg kunne tenkt meg også 🙂 Jeg la meg tidlig i går, begynt å sove like mye som deg nesten 😀 Åååå, lur?? Jeg må inn å se 🙂 Klemmerflatklemmen og godmorgenklemmen <3

    8. Hanne: Hei, der var du ja 🙂 Ja, moro med samle-greier, og jeg har aldri samlet på sånt før 😀 Jeg har hørt mange som samler på Muumikopper ja, søte de også 🙂 Håper du får en fin dag 🙂 Klem

    9. miastorp: Ja, jeg har heller ikke samlet på noe, bare hatt sånn billig greit servise. Men nå har jeg begynt 🙂 Jeg hadde bursdag 18. mai 🙂 Takk 🙂 Og masse klemmmmmmer tilbake <333

    10. karidansen: Ja, det forrige tallerken -greiene jeg har hatt har vart i 20 år, kjøpt på noe sånn Nille-butikk -aktig… Dette jeg har begynt å spare på nå, er veldig hverdags-aktig, men koster litt også. Men vi har ikke FIIIIINE middagsselskaper, så vi trenger aldri noen sånne FIIIINE tallerkner heller 😀 Disse passer til oss, og blir brukt hver dag 🙂

    11. Eva: Ja, jeg synes dette er et morsomt servise da 🙂 Ikke noe man har i FIIIIINE middagsselskaper kanskje…men så har vi heller aldri sånne selskaper 😀 så det går bra 😀 Så dette bruker vi i hverdagen. Nå er jeg på vei ut i verden, og det kiler litt i magen. Du kan kanskje tenke deg hvorfor :-D? Klemmer <3

    12. margarites: Nei, vet ikke om mann er helt enig her heller, men jeg har bare begynt å ønske meg. JEG vil ha sånne kopper, så da får vi ha litt forskjellig eventuelt 😀 Klart du må kunne ha et lite krus som er ditt eller noe, som du kan drikke kaffe av. Man må jo ikke ha det i middagsselskap nødvendigvis 😀 Jeg la meg ganske tidlig i dag, og i dag skjer det store greier 😀 Klemmer <3

    13. eg ler meg fillete eg er trøtt OG det lille bildet på listen over siste innlegg viser da bildet av to røykvarslere…..og eg var NULL imponert over bestevenninnen din,men så tenkte eg at kanskje du har ønsket deg det eller det var en del av gaven fordi du flytter osv……så når eg åpner innlegget ser jo at det er det DET serviset som du er så glad i
      HAHAHAHAHAHAHAHAHA eg ler og ler……
      *noen fininger* og to kjipe røykvarslere fra IKEA likssom til 34 kr pr stk hihihihihi
      du vet jo meg…eg elsker serviser og bestikk og krus….så eg hadde 8 serviser da eg flyttet fra eksen-nå har eg *bare* 5
      dvs 3 som er med flere ting som middag,suppe,lunch -eller frokost krus og skål og
      4 tallerkener i 2 serier fra Riviera Maison for de koster jo en arm og en legg likssom for bare 1 tallerk
      Eg har 2 hyller med julekrus og julefrokost tallerkener og en haug med krus fra hele verden og endel glass…..helt crazy…men enadre damer samler på sko og vesker til mange tusen..eg bruker ikkje sånt 😀
      nattinatt klemmetingene<3

    14. Så vakkert og spesielt 🙂 artig å få sånne ting da som er så særegne. Kona kjøpte fullt middags og kaffeservise da hun fylte femti,, designet av Vebjørn Sand,, heter visstnok Antarktisk. Blir jo bare brukt til spesielle anledninger 🙂

    15. Disse er knallfine. Jeg har en bolle og en vase i serien 😀 Nå så jeg de hadde fått inn hardplast servise i denne serien med søte små visdomsord på <3 Har du sett dem?

    16. Gratulerer så masse med overstått bursdag 🙂 Ja, denne serien er søt. Greit for folk å kjøpe når man samler på noe. Selv liker jeg nok servise som er litt dyrere. Synes servisene fra Nille ofte blir så tunge og at de passer så dårlig i oppvaskmaskina, og er svært fornøyd med billigservise jeg tilslutt kjøpte.. samtidig har jeg problemer med servise til 400 kr for et fat. Blir da mer enn ergelig om et blir ødelagt..

    17. Supersøte 😀 Jeg samler på asjetter fra søstrene grene, nå fikk de inn middagstalerkener også 😀 jippie 😀 Ha en fin kveld søs, i dag er jeg superluuuur <3 klæmmeflatklæmmen 🙂

    18. Poul Pava – produktene er så fine! 👍 Jeg samler på Mummikopper, og spesielt de såkalte sesongkoppene, som blir utgitt sommer og vinter hvert år, stiger i verdi. Jeg samler også på juleplattene til Porsgrunn.
      Moro å samle på ting, og særlig om de blir verdifulle etterhvert. 😉

    19. Gratulerer med dagen som var!!!! Forstår godt at du samler på dette servicet. Det var kjempe kult og noe man defenitivt blir i godt humør av :)))) jeg samler ikke på noe men har jo vært inne på tanken noen ganger men da må jeg først bestemme meg for noe å samle på 😉 massevis av forsinkede bursdagsklemmmmmmmer <3

    20. Kjempeartig service – virkelig noe utenom det vanlige – og veldig Frodithsk – slik jeg har lært deg å kjenne.:D Jeg har et nøytralt penservice i offwhite. Dessuten seks keramikktallerkener i hylla på kjøkkenet. Hverdagstallerkener, kopper og glass er handlet på IKEA og Europris, men jeg synes det er ganske fint. Supplerte på IKEA da minstemann skulle konfirmeres. Fem kr.for kopp og sju kroner for asjett DET ække gæernt! Det har holdt bra også! 😀

    21. De er søte de du samler på der 🙂 Og ja, det er kjekt å samle litt, på ting man tar frem til spesielle anledninger 🙂 Jeg samler på sølvbestikk. Tidligere samlet jeg på middagsserviset Furu, fra Hadeland. Det har jeg komplett nå, men er ikke så mange forskjellige deler da. Jeg har vinglass også i samme mønster. Og da jeg var gift, samlet jeg på et av kaffeservisene fra Villeroy & Boch.Men det lot jeg eksen min overta, så beholdt jeg middagsserviset selv. Nå klarer jeg ikke å bestemme meg for hvilket kaffeservise jeg har lyst på, så derfor har jeg ikke noe spesielt 🙂
      Det er kjekt når samlingen vokser 🙂
      Klemmer <3

    22. En fin samling du har fått nå. Gratulerer med nytt. Nei, akkurat nå samler jeg ikke på koppestell. Jeg må vel først finne noe jeg virkelig vil ha.Dine var søte da! 🙂

    23. Disse tegningene til Poul Pava er helt herlig. Men her er jeg og mannen ikke helt enig… Kanskje jeg skal snikinnføre en liten skål eller noe? Skjønt jeg er ikke sikker på om han hadde lagt merke til hvilke motiv som var på… Heldige du som får noe du ønsker deg i hvert fall. Jeg har samlet på noe tidligere, men det fokostservicet gikk ut av produksjon, sånn at da har jeg ikke så mange deler som jeg skulle ønske. Det må da egentlig være en god grunn til å kunne begynne å samle på et nytt? Klemmer <3

    24. Veronica S: Så gøy 🙂 Jeg skulle hatt et servise som het Frodith jeg også..eller det EKTE navnet mitt…Det hadde vært noe det 😉

    25. Moving On: Altså ikke de HER, men det gamle serviset…er ikke noe ekte servis engang…bare noe RÆL…fra Alta-tiden 😀 Svarte 😀 Men de har holdt lenge 😀

    26. cathrinehenriksen: Jeg har aldri spart på NOE liksom, ikke så nøye på sånne ting jeg…Men når jeg fant det koselige her , så ble det ganske morsomt 🙂 og nå har jeg mye forskjellig i samme designet 🙂 Ikke SÅ dyrt heller 🙂 God kveld til deg også Pippi <3 KLemmer i bøtter og spann <3

    27. annebe: Ja, jeg føler det er helt meg 🙂 Ja, hun er sånn som ser veldig verdien i sånne ting. Hvis man ønsker seg noe så får man DET 😀 Og nå hadde jeg ikke ønsket meg en gang, men hun vet jeg sparer 🙂 Finn, hm…det må jeg se på, kjenner ikke til 🙂 klemmer <3

    28. Moving On: Ja, jeg liker godt dette serviset .-) Jeg har hatt noe jeg kjøpte på møbel-hus i ALta for 20 år siden…. Og hatt det helt til nå..har det ennå men nå var jeg lei, og fint å begynne å spare på noe morsomt som det her 🙂

    29. Å stilig 😀 Ja det er fint med noe som skiller seg litt ut fra alt annet rundt om på nille osv osv og moro at du fikk mer av det <3
      Kult med flere i samme stilen da / samme designet 😛
      Ja , her har man prøvd å samle eller spare om du vil ... på diverse kopper / glass og annet som har vært litt stilige også ...men så har ting knust med årene og under flytting ...Så nå samler eller sparer jeg egentlig ikke på noen spesielle typer service eller noe ...
      Men hadde jeg fått noe så fint NÅ , som du har fått her ...så skulle jeg sannelig passet bedre på det 😮
      God kveld videre Frodithen , og gode klemmer i haugesvis <33 😀

    30. Synes de er kjempe kule 🙂 Har lyst på det der selv, men har ikke kommet så langt at eg har invitert i det. Men samler litt på Rosendal glass og slike ting 🙂

    31. Er så innmari koselig det settet der..og passer så bra inn hos deg..slik jeg har lært deg å kjenne :))
      Snill venninne da som gir så fin gave :))
      Har spart på mye oppigjennom..bl.a Finn krystallglass , men nå har jeg så mye av alt at nå sparer jeg ikke på noe…men veldig glad i de glassa :)) Ha en fin kveld 🙂 Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg