Når nebbet klaprer… ;-)

Du husker kanskje denne? En skikkelig vår-fugl, som strekker hals og kvitrer de vakreste triller…

sånn i starten av mars….eller noen ganger i januar-februar allerede faktisk…

Ut av strupen kommer det vår-sanger på rad og rekke…Noen ganger er det bare jeg som hører dem…..

…men jeg VET at jeg hører dem altså…Så får du si hva du vil… Vårfugler SYNGER noen ganger i

februar også….

 

MEN…. jeg far meg stadig en på trynet…så tidlig på våren…

Og vi får mang en gang en snøkladd i fleisen når vi piper våre vår-sanger…Enten vi er fugler eller

folk….

 

Men man skulle tro..at når det plutselig våren var over… og det het JUNI….DA kunne vårfuglen kvitre

i vilden sky… til krampa tok den…

 Men NEIDA….

 

Ikke før hadde kalender-lappen falt av for mai….så var det jammen på med tjukk -jakka igjen…

Ikke rart man blir litt sår i halsen når man prøver seg på noen små pip….

Skal det da ALDRI bli VÅR?? Eller SOMMER …?

 

 Tror du det blir sommer i år?

 

 

#vår #kaldt #fugler
42 kommentarer
    1. Ja , så jo det skapet du holdt på med også …haha , jeg fikk frysninger av tanken …for som regel så mangler det alltid noe fra IKEA eller noe går bare galt rett og slett . Man har noe til overs osv 😮 Men du fikser dette kjempe bra da :))
      Stå på videre Frodithen i palasset ditt , klemmer go natta klemmer <33

    2. cathrinehenriksen: Hei 🙂 Akkurat satt meg ned, rydder og snekrer, ikke nett ennå. Bruker nettbrett 🙂 Så blir kort respons her om dagen. 😛 klemmer <3

    3. Jeg er født optimist, så jeg tror sommeren kommer! Den bare gjør seg ekstra kostbar i år. Tegningene dine er helt herlige, så utrolig beskrivende til teksten! Her i dag har vi hatt massevis av regn, men nå på ettermiddagen har vi antydning til sol, og de våte veiene tørker opp! Og gradestokken viser hele 13 grader! (så nå er vi på rett side av 10-tallet i det minste). Dette tror jeg er starten på sommeren (men også optimist-mennesker får seg en på trynet en gang i mellom. Da er det bare å reise seg opp igjen, børste bort det negative og gå på med nytt mot!) Så JA – sommeren er på vei 🙂 Klemmer <3

    4. Haha , ja se her ja …er jo slik det har vært ja ….Og i påsken trodde jeg vi gikk mot varmere tider 😛 MEN , nå er jeg ikke så sikker på hva jeg skal tro ….bortsett fra at jeg ser noe positivt med at om det ikke blir ordentlig sommer og varmt . Så er det liksom meningen at jeg skal trene skikkelig i sommer . Ja for det gjorde jeg ikke så mye i fjor i og med at det var hete bølger inne på treningstudioene 😮
      Så jeg tar det egentlig ganske pent jeg og ser for meg at sommeren kan herved tilbringes med trening inne om det ikke skulle bli så mye fint vær framover 😀
      Men ja det er kanskje ikke like moro for alle andre som vil ha sol og varme , bading osv …så litt sommer må det bli og jeg liker heller ikke regn så kan ikke fortsette å være helt slik som det har vært nei 🙂
      Klemmer masse og fin dag videre Frodithen med dine gjøremål ;)) <3

    5. Idag er det sol, men ganske kald vind. På yr.no ser det veldig lovende ut framover her på Østlandet, hvis de ikke ombestemmer seg da….😜, noe de har en tendens til å gjøre…. Håper likevel at det er slutt på regnet for en stund, og at sol og varme kommer! 🌞👍

    6. cuskima: Ja, det er sant, kan ikke gi seg før man blir ferdig…Men det blir SÅÅ fint etterpå 🙂 Og ja, sofaen er en drøm i stedet for gamle-heimen med troll-ungen 😀 Klemmer <3

    7. Eva: Jeg er også skeptisk… Og tør ikke pakke vekk noe…Men nå er problemet mer at jeg ikke finner klærne mine nesten, hverken vinter eller sommer 😀 He-he Vi satser på at når sommeren kommer så blir det FIIIINT, som i fjor 🙂 Takk for solklemmen, den varmet 🙂 Og her kommer en godklem med glede i i retur <3

    8. annebe: Jeg synes også det er slitsomt med flere på en gang. Liker meg best med en og en. Får jo ikke pratet med alle samtidig uansett, og mye bråk og skravel.. Jeg er blitt særere og særere på sånt 😀 Ja, vi skrur og skrur 😀 Klemmer <3

    9. cuskima: Ja, nesten litt snufs jeg også 🙂 Men nå bor jeg hvertfall i ny leilighet, selv om vi måtte sove på sofaen der 😀 Rakk ikke bli ferdig…mye skruer 😀 Klemmer <3

    10. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, sår strupe snart her 😀 Men fin dag er det uansett, og jeg skal i ny leilighet og skru mer 😀 Klem <3

    11. Fru Stussli: Ja, jeg tror nå HVERTFALL på nissen, så da tror jeg på både vår og sommer også 🙂 Bare si det til fuglen min du 😀 Ha en fin dag uansett årstid 🙂 Klemmer med varme <3

    12. Helge: Ja, vi får håpe den kommer en gang..Gidder ikke sånn regnsommer altså 😀 Men man finner vel på noen dag også 🙂 Fri skal man ha uansett 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    13. natheless: Jeg tror i tilfelle vi må gå rett fra vinter til sommer denne gangen, for noe vår har det nesten ikke vært…denne vårfuglen min har fått seg noen nesestyvere 😉 He-he, men man har da klær og fine HUS 🙂 Klemmer <3

    14. Jeg må si at jeg er litt skeptisk til værgudene og årstiden. Har jo et sterkt ønske om å pakke ned vinterklærne jeg også. Men enn så lenge henger både sommer og vinterklær side om side her hos meg. Skikkelig trist, for akkurat nå trenger jeg litt sol og varme. Krysser fingrene for at det snur snart. Men begynner å bli litt pessimistisk etterhvert. Hadde håpet på samme type sommer som sist sommer….Meeeeen…..
      Ønsker deg uansett en strålende fin dag i dag. Sender en solklem jeg <3

    15. ..hehe…stilig fugl med skjerf og hatt :)) Jeg lengter veeeeldig etter den sommeren i fjor nå, begynner å bli litt pessimist…men har ikke gitt opp håpet helt…og noen fine dager blir det nok :)))
      Nå skal jeg møte noen gamle kolleger til en kaffe, de pleier møtes en gang i mnd…og jeg har ikke vært med siden Februar…så i dag “må”jeg..hyggelig også da…men jeg syns det er litt slitsomt å prate med mange på en gang…:))) Ønsker deg en trivelig dag i ny leilighet, så du drev med montering av skap og greier :))) Klem <3

    16. ja i går kveld gikk v en kveldstur med dunjakker på.Det kommer nok,men jeg tror att når det først kommer så er det skikkelig sommer over natten 🙂

    17. Jeg er neimenn ikke sikker… Iskald vind og regn her, det er nok til at man bestiller seg flybilletter. Men mye av sommeren skal jeg være hjemme, så jeg håper det blir bedre 🙂 Jeg kjører fremdeles rundt med vinterdekk på bilen, men det har jeg planlagt å gjøre noe med snart.
      I palasset ditt blir det sikkert sommer, uansett 🙂 Gleder meg til å se!
      Klem 🙂

    18. Jepp, i morgen kommer våren og så må vi nok ha den en uke eller to før SOMMEREN kommer. Jeg tror det er litt som med nissen. Hvis vi slutter å tro på ham,blir han borte. Jeg tror på SOMMEREN!!!
      Ha en fortryllende snartvårdag <3
      Mange klemmer

    19. Sommern kommer nok etterhvert, det er sol ute nå så det er noe på gang. Har alt spist en is i dag og det blir det flere av utover.
      Haa en fin dag.

    20. Herlige fugletegninger!!! Ja da, sommeren kommer som en stor overraskelse en av dagene sies det. Men først må Kong Vinter få kvittet seg med resten av snøen oppe i fjellet. Våren? Ja, hvor ble det av den tro? Den hadde det ikke lett i år. Men her skinner sola i dag og fuglene synger uten lue! Klemsiklem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg