Verdens beste sniker….men hva hjelper det….? ;-)

Ja, da har jeg vært ute og prøvd meg igjen….

Du har vel sett denne posituren før…Og jeg er verdensmester i sniking faktisk…

Kan snike meg inn på HVEM det skal være….og få fotoer av dem HELT usett… 😉

 

Men når det kommer til våre små natur-“bamser” så ser det ikke ut til å hjelpe det spøtt…

Jeg kan liste meg inn på DEM også jeg…Og når jeg står der og skal knipse…så kan det se riktig så flott

ut….Og jeg tar mange bilder også for sikkerhets skyld……. I håp om at ETT skal se like fint ut som i

virkeligheten… MEN…

 

Når jeg ser gjennom bildene etterpå ser de SÅNN ut…Alle som en…

 

Og jeg innbiller meg at de som får så fine bilder av humler og sommerfugler de MÅÅÅÅ ha et

hemmelig triks….. Kanskje de holder dem fast?? 😉 Eller spenner dem opp med litt usynlig tråd….

slik at de ikke får beveget seg….

Og så ser bildene SÅÅÅÅ fine ut…Ja…sånn må det være…

For ikke skjønner jeg ellers hvordan det går an at det blir så forskjell på bildene våre 😉

 

 

 Har du hatt sommer med humler i dag?

Har det vært sol hos deg?

Har du blitt stukket av noen insekter ennå?

 

 

#foto #motiver #fokus #humler
39 kommentarer
    1. Nå er det ikke bare humler gubben jakter på, men også Marihøner…og han har enda ikke fått godt bilde av noen av dem. Men han håper og jeg vet at han blir veldig for når han endelige klarer det.
      Slitsom å flytte med alt som skal gjøres i gammel og ny leilighet. Lykke til videre med vask og annet som skal gjøres. Sol hjelper alltid uansett om man er tung eller lett til sinns tror jeg. 🙂

    2. Trulte H: Jeg har ennå ikke fått et bra bilde av en humle 😀 men jeg gir meg ikke 😀 Jeg har vært mest inne i dag, og ordnet i gamle leiligheten, ryddet, kastet og snart i gang med vasking en av dagene… Men godt at det var sol i dag, man blir litt mer lett til sinns 🙂 ikke det at jeg er særlig tung ellers heller men… 😉

    3. Ja humler og andre små “kryp” er vanskelig å fange på fotografi. Men du verden hvor lykkelig man blir når man en gang klarer det tenker jeg.
      I dag har det vært deilig sommer her, jeg er ikke så glad i sol og hete, så jeg har sittet i skyggen mest.

    4. ladyaugust: Litt sånn passe i denne leiligheten, blir ikke sånn bakerovn som i den gamle tror jeg 😀 Og nå gleder jeg meg til alle kjolene, så kan godt bli ENDA varmere :-DKlemmeklemmen <3

    5. man gir dem akkurat så mye honning at de blir stappmette og ikke gidder å fly såklart 😀 Goood flyttings søs <3 Her sitter vi og peser litt for det er sååå varmt inne <3 klæmmegoodklæmmen <3

    6. margarites: Ja, jeg må møte på en som SITTER og koser seg… For andre folk får til, og de får klare og fine bilder. Og tipper de ikke løper etter dem som meg…. Nei, jeg må nok finne en GREI en 😀 Og litt teip kanskje 😉

    7. fjellgeitbundingen: Har jammen vært treg sommer i sør også altså, men den begynnner kanskje litt nå ser det ut til 🙂 Og første stikk i dag, tror det var mest knott. Klødde og stakk fælt, men fosvant igjen 🙂

    8. Ikke helt sommer her enda, og heldigvis heller ingen insektsstikk. Vi får nok sol en dag, bare vi venter litt til… Humler er helt klart ikke fotografenes beste motiv, kanskje vi må sette dobbeltsidig teip på blomstene – sånn at de holder seg i ro? Eller så må vi bare akseptere at ikke alt er like lett å fange med linsen som andre roligere ting. Sånn er det bare. Men det gjelder jo å ikke gi opp, så plutselig kan det jo hende du møter på en skikkelig samarbeidsvillig humle 🙂

    9. Mariann Sæther Tokle: Jeg skal bare være her i Oslo i sommer…nesten…så det er fint med litt godvær da, så jeg føler ferie hvertfall 🙂

    10. fruensvilje: Kanskje jeg bør prøve det jeg også, heller zoome litt enn å prøve å løpe etter den…og når jeg får “tak i ” den så blir blomsten klar og humla uklar, når jeg er så nærme… :-/

    11. ladyaugust: Ja, det skulle jeg gjerne lært altså, hvordan man temmer dem?? 😀 Hva gjør du?? Stirrer på dem? 😀 Holder de fast? Eller er det å gi honning som er cluet? 😀 Oi, 5 liter is?? Ikke bare du?? 😀 Nå er det snart tid for nytt flytte-raid….Blir vel ferdig en gang… :-/ Klemmer søsklemmen <3

    12. cuskima: Jeg synes du er VELDIG flink om du får til humlebilder altså 😀 Eller sommerfugler…Det er min utfordring om sommeren, og jeg har enda ikke fått til 😀

    13. Margrethe: Ja, det er kanskje det som gjelder, vente til den har blitt besvimt av alt foto-lyset 😀 og så knipse enda 190 til, og håpe på et blir bra 😀

    14. Hahaha holdt den fast gjorde vi ikke!:) mem vi holdt blomsten den sto på sammen med 4 andre så den gikk fra blomst til blomst!:)
      Mem vi tok ikke bilde da, ble for oppslukt i hvordan den funket til og tenke på bilde, og at ikke kidsa skulle få den på seg;p

    15. Moving On: Ikke sant, dere holdt den fast ja, så den holdt seg helt i ro….og SÅ fotograferte dere, jeg løper etter dem mens de flyr jeg 😀

    16. Her er det bare regn , dag ut og dag inn og det er det meldt hele neste uke også, ikke en humle å se i min stue, bare katten som ikke vil ut i regnet 🙂 glad jeg skal på cruise, har ikke hatt en solingsdag enda i sommer 🙂

    17. skal jeg være helt ærlig så står jeg litt ifra og zoomer dem helt inn 🙂 da blir bilda fine,men det er mulig å snike seg helt tett på også,en må bare ha tålmodighet :))

    18. Hahahaha jeg vet akkurat hvordan man får perfekte bilder, man bare temmer humlene litt først og så lærer man dem å sitte helt musestille og så får de honning etterpå 😀 Her er det full sommer såklart og i dag ble det 5 liter is tilogmed 😀 Nope ikke stukket men jeg har vært på vepsejakt for vi fikk inn den største vepsa jeg noensinne har sett. Gooodklæmmesøsklæmmen <3

    19. Ikke noe stikk….. men jeg har stått lenge og knipset bilder av ei humle. …. et blei ganske bra, men de 190 andre ble uklare… hihi….. får prøve litt mer i morra, for det er moro! 🙂

    20. Ba hadde en rolig humle på jobb i dag, som vi puttet på en løvetann, så vi kom nært på ognfikk se den suge til seg nekter og alt mulig, de vsr utrolig kuult syn, når de “drog ut tungen” enner hva søren det var! Den reagerte ikke litt en gang på alle oss20 sol sto rundt og stirret på!!
      Har ikke *bank i bordet* blitt stukker ennå!!:) haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg