Glede seg OVER og glede seg TIL :-)

Av og til kan man bli så glad at man bare vil stå rett opp og ned å hoppe :- ) Kanskje det har skjedd store

ting, som gjør deg helt ellevill av lykke…

Men av og til er det viktig å bare stoppe opp å kjenne etter også, i en helt alminnelig hverdag… om 

det er noe å glede seg over…eller å glede seg TIL..

Jeg kjenner lett det krible litt jeg.. for det skal ikke så mye til for å glede meg.. Det er nok mulig 

at jeg ikke  er HOPPENDE glad til enhver tid, men litt lettbeint vil jeg påstå at jeg har lett for å bli 😉

 

Og hva er det da, som gjør meg så glad??? 

 

Vel, det er nesten det samme som forrige gang du spurte…

-Jeg har verdens fineste kjæreste, og familie 

-Jeg har verdens beste jobb, som gir meg utfordringer og glede hver dag

-Jeg har verdens bese venner som er glad i meg, og jeg er utrolig glad i dem 

-Jeg har flyttet til en flott leilighet, i mine øyne, og ser at jeg kommer til å trives supergodt her

 

Og hva gleder jeg meg TIL?

-Jeg gleder meg til sommerferien i Oslo, med samboren, og kanskje en minitur et annet sted

-Jeg gleder meg til å ta en liten tur til Bergen for å møte noen bloggvenner

– Jeg gleder meg til en tur med søsters og mamma over grensa

-Jeg gleder meg til å komme i gang med foto igjen, når leilighetsstyret er ferdig

-Jeg gleder meg til å blafre gatelangs, i sommerkjlene mine, og gå på kafe med venner

 

Har du noe du gleder deg OVER og gleder deg TIL?

 


 

 

 

#glede #gledesegtil #sommerfugler
36 kommentarer
    1. Så mange koselige planer du har for sommeren! Heldige deg som skal til Bergen, der er det så fint 🙂 I hvert fall hvis været er på din side 🙂 Sverigetur og mini-ferie høres heller ikke feil ut! 🙂 Det blir nok lite reising på meg i år, men jeg skal hjem til mamma en tur etter vi har hatt sommeravslutning på jobb litt senere denne uka <3 Gleeeder meg!

    2. Åh for et nydelig innlegg <3
      Eg er takknemlig for familien, vennene,hundejentene mine, hjemmet mitt, jobben -egentlig livet mitt -selvom det ikkje er perfekt så kan det alikevel være ganske så fantastisk <3
      Hva gleder eg meg til......skattepengene....da får eg betale litt gjeld til venner og familie som har lånt meg litt når det har røynet i forbindelse med flytting....og det blir til overs også JIPPIII 😀
      Gleder meg til dager med sol i sommer....og kanskje en tur til Hardanger....<3
      Gleder meg til FRODITH besøk i Bergen <3
      Er nok mye mer,men er dette eg kommer på i farten
      klemmetingene <3

    3. Kjenner at det er viktig , både å glede seg over og til, og det er fint at du minner oss på det, for av og til trenger man å kjenne etter hvor godt man egentlig har det….Jeg har en lang liste over begge deler , men gleder meg mest over at jeg har det trygt og godt på alle måter og får være noe for så mange. At jeg er frisk og rask og at jeg bare har denne natten igjen på jobb, så har jeg fri over en uke . Så gleder jeg meg til helgen igjen når vi skal ha et lite slektstreff i Stavangerområdet… Heldige vi er alle som har kommentert …

    4. Haha ja det er lin stoore svakhet!
      Du vet slike stativer med dra ut skuffer, fra ikea, hvite. Så kan en bygge på om en ønsker det. Så det blir 1 stort isteden for 1lite, eller 2 små..
      Jeg har et slikt.. 4 skuffer er sokker<3
      Pluss en eske.under sengen med sommersokker/anklesokker! Haha
      En bærepose med upnet sokker<3
      Miiin sæære svake side! Hahahahaha
      Sist jeg telte, hadde jeg 276par.. *flaut*

    5. dedicat: Så bra om noen blir gledet av det jeg finner på, litt av målet med bloggen det 🙂 Joda, å blogge litt hver dag, er jo så koselig med litt samtaler med folk her inne. Addicted you know 😀 And thank you too 🙂

    6. karidansen: Hi-hi, jeg elsker at du har en skrue løs 🙂 Det er godt med folk som mangler skruer 🙂 Mangler nok en og annen selv 😀 Ja, hverdagen er de som er livet,, og man gjør klokt i å glede seg litt over dem 🙂

    7. Eva: Jeg synes du jammen var flink å komme med masse fint her 🙂 Ikke alltid man ser dem med en gang, men du hadde jo masse fint 🙂 Håper du får gjennomført de koselige tingene dine med tur alene og sånt 🙂 Ny energi og bare slappe av å kose deg 🙂 Nå kommer sola og varmen for fullt 🙂 Klemmer varme klemmer <3

    8. Min matgale verden: Hørtes ut som en herlig morgen 🙂 Og høres ut som du har masse kos framover 🙂 Jeg gleder meg til du kommer hit og kan besøke meg hjemme, og dingle rundt i mitt område, og shoppe litt kanskje og mye moro 🙂 Jeg har hatt en fin dag, med nye ting på jobb 🙂 Og nå er det 14 dager til jeg har fri 🙂 Klemmer masse <3

    9. Helge: Ja, og du er flink til å nyte hverdagene du tror jeg? Bader og koser deg, tar deg turer. Det er jo sånt småtteri som gjør livet verdt noe -) Koselig 🙂 Du hadde jo en del å glede deg til også 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    10. Nei smått eller stort spiller ingen rolle, pluss jeg har en stoor forkjærleik for o g ta på meg heelt NYE ubrukte sokker!!
      Det er noe jeg kan glede meg til lenge om jeg vet jeg har en uopnet pakke med sokker i skape!! hahah

    11. Moving On: Masse fint 🙂 Og SÅÅÅ viktige å tenke over dem 🙂 Når det er smått eller litt større, spiller ingen rolle 🙂 Klemmer <3

    12. Mariann Sæther Tokle: Masse deilige ting framover for deg 🙂 Og det er GODE ting :- )MEn ikke verst med badehotellet heller 😀 Moro sånt også 🙂

    13. annebe: Ja, sola er deilig altså, og hvertfall noen å glede seg over 🙂 For med sola kommer det litt mer energi i kroppen MIN hvertfall 🙂 Og jeg har mange kjoler som trengs å få luftet 😀 God klem til deg <3

    14. fruensvilje: Så koselig med besøk av søsteren din, ingenting er som gode søsterstunder 🙂 Det blir bra for dere 🙂 Ja, jeg tenker vi må stoppe opp litt innimellom å tenke over hva som er koselig i hverdagen, for det re NÅ vi ER liksom 🙂

    15. Lisbeth Pedersen: Nei, håper noen er der hvis jeg kommer. Og jeg SKAL komme 🙂 Er bare så veldig mye flytte-greier nå 😛 Og klart jeg vil treffe deg og hele hurven <3 Derfor jeg kommer når jeg kommer nå 🙂 Masse fint som skjer her framover også 🙂 Og jeg kosr meg her i leiligheten, når jeg får tid å sitte ned å nyte det 😀 Klemmer <3

    16. ladyaugust: Ja, det er mange ting 🙂 Ikke sant? Og særlig nå for meg, med nytt hus og greier 🙂 HUS 😀 Og det er sommmer, og det er is, og mange ledige uker snart,.Og jeg kan besøke folk, og møte follk, og invitere folk hit og… 🙂 Koselgi 🙂 Ja, du får deg vel noen is hver dag du også -) Jeg har til og med fått desserter i dag 🙂 FLERE ;-D Klemmer godklemmen <3

    17. toveview: Jepp, det er nuene, små og unnselige NUENE som er livet vårt, derfor er det viktig å tenke på hva som gjør en glad, og GJØRE dagen litt glad om man kan 🙂 Her er det godvær nå, ikke knallvarmt, men varmt nok :-DJa, koselig du stakk innom igjen 🙂

    18. Så hyggelig at de små ting i livet gir såååå store gleder. Det er jo nettopp de små “nuene” som er livet. Jeg også føler meg hoppende glad over noen av de samme tingene som du ramser opp. Så er det godt å være “lettbeint” he-he ! Du får nå sagt det du, flott!
      Jeg gleder meg mest til at godværet skal komme. Fordi det har vært fraværende i hele vår / sommer.
      Ha en fin kveld ! Så snakkes vi igjen 🙂 Hyggelig!
      PS! Greide ikke å kommentere ditt nyeste blogginnlegg, da jeg ikke kjenner til dette 😉

    19. Hahahaha jaaa det er så mye å glede seg over hver eneste dag 😀 Jeg gleder meg til akkurat nå for jeg skal spise is :DDDDD og det gjorde jeg i går også bare at hele softiskjeksen knakk og så fikk jeg is på hele meg, heldigvis hadde jeg slikka av all oboystrøen føre den knakk 😀 Ha en nydelig dag kjære søs <3 gooodklæmme 🙂

    20. Livet er en stor glede 🙂 er masse jeg gleder meg over og masse jeg gleder meg til. Men nå ser det ut som jeg kan glede meg til enda mer, for du skriver at du skal til Bergen. Og da håper jeg på at jeg får treffe deg 🙂 om jeg bare ikke er reist på ferie selv.
      Ha en superfin dag 🙂
      Klemmer

    21. Du har en sunn og fin tolkning på hvordan livet burde være for alle,ja for alle burde ha en bobbland glede i seg om ikke hee tiden så iallefall ofte ) akkurat no gleder en meg noe helt utrlig til neste mandag for da kommer min søster som bor på Sandnes 🙂

    22. Mye fint på lista de…mye å glede seg over og til der :)) En ting jeg gleder meg over i dag er SOLA..og jeg gleder meg til mye sol videre i sommer også :)) Så de fine gavene du fikk…heldig da..så fine ting :)) Klem<3

    23. Å himmel og hav, ja jeg har mye å glede meg over og til. Jeg gleder meg over hvor godt et liv jeg har. Takknemlig er jeg <3 Og alt jeg har å glede meg til. Nå står hendelsene i kø. 14 dagers cruise fra Southampton til Franske riviera, ukes kurs i healing i England, jeg blir bestemor igjen til en ny gutt og så drar vi og feirer gubbens 60 års dag på Kreta i oktober. Du verden du verden, store begivenheter, men jeg er flink til å glede meg over de små og. I kveld er det en ny episode av badhotellet på tv 🙂

    24. Åå der har du mye og glede deg til og over!!:) viktig med slike ting!!:)
      Gleder meg over jobben, vennene mine og en fiiin fin kjæreste!
      Gleder meg til sommerferien og turer som skal gjøres!
      Gleder meg til noen dager selv i bergen!!
      Gleder meg over at jeg har en hverdag med rutiner og stabilitet!!:)

    25. Jeg kan glede meg over mange ting f.eks at jeg har stor familie på sørlandet som jeg kan besøke i sommer hvis jeg har tid og fikser en avtale. Ellers kan jeg glede meg over at både mor og far lever og har god helse. Hva jeg gleder meg til? Må jo snart skaffe noe nytt sommertøy, ny sykkel og kombiskap snart. Ellers er det mange småting i hverdagen man kan både glede seg til og over. Ha en fin dag.

    26. Så herlig. Jeg er så glad for å bo her jeg bor, og så glad for at Bonnie tar meg med på tur i naturen hver dag. Glad for at jeg byttet jobb og nå har nye utfordringer. Gleder meg til Oslo i sommer, og håper jeg snart kan glede meg til ferietur og, om jag bare får bestilt da, haha 🙂 I dag begynner jeg kl 10 på jobb og har allerede vært på fjellet med Bonnie, egentlig en deilig start på dagen:) klemmer

    27. Jeg er så glad på dine vegne, alt det gode du har, og alt du gleder deg til. Det er ting som er så viktige, det å ha noen, og en plass å bo 🙂
      Og kjolene dine er så freshe og fine, gleder meg til å se flere bilder av deg med dem på 🙂
      Akkurat nå om dagen så er det noen vanskelige spørsmål, det å glede seg over, og til. Men jeg gleder meg jo over at jeg har verdens beste unger, som jeg elsker over alt på jord. Jeg har et godt hjem til meg og dem, og jeg har en omsorgsfull familie, og venner som vil meg vel.
      Og jeg gleder meg til solen begynner å varme. Noe jeg håper å få oppleve snart. Og så gleder jeg meg til helgeturen til Praha som jeg skal ta med min bror og vår mamma kommende helg. Jeg gleder meg også til begge ungene begynner sine sommerferier, og vi kan ha litt mer late dager. I tillegg så håper jeg å få meg en reise helt uten ansvar for andre enn meg selv. Og det gleder jeg meg til. Håper jeg får det til, og får råd til det. Jeg trenger å komme meg bort, legge igjen problemene hjemme 🙂
      Ønsker deg en god sommer, med alt dette gode. Det trengs etter en stri periode 🙂 Gode klemmer <3

    28. Det er viktig å stoppe opp og SE det en HAR. Det er jo hverdagsgledene det er flest av. Hvis vi bare skal se de STORE altoppslukende begivenhetene, så kan det bli mange grå hverdager. Ja, jeg kan boble over av lykke…og gråte mismodig …på samme dag! Det er helt greit, for jeg har opplevd å være mer eller mindre “flat” og gledesløs over lang tid. I dag gleder jeg meg til jeg skal på et møte i Lier ved Drammen i kveld. Jeg vet ikke så mye om det, men jeg kastet meg med på impuls da jeg fikk tilbud om å bli med! Jeg trenger å komme i gang med noe nytt nå, for både jobbmessig, bomessig og ellers er det veldig mange løse tråder……… Og jeg har stadig en skrue løs……! 😉

    29. Du kan i alle fall ta med deg at du gleder deg over å spre glede for andre. 🙂 Og du har jo klart å holde et solid trøkk oppe på bloggen selv i en meget hektisk periode. Det er det ikke mange som klarer. Og Karidansen skrev om indre og ytre motivasjon i det man holder på med. Og jeg oppfatter deg som en av de ærligste bloggere som blogger av ren og pur glede fordi du er sprudlende full av så mye du vil formidle 🙂 Thank you..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg