En helt allminnelig arbeidsdag i Frodiths liv…


Man er oppe i otta selvfølgelig… 

 


Man farter for eksempel opp og ned noen rulletrapper..

 


Man suser gjennom noen ganger, og svingdører…

 


Noen ganger farer man av sted etter en liten kopp kaffe med en kollega, på veien…..

 


..videre med toget…..

 

Kanskje skal man på hotel for å lære noe….?

 


I gangene der er det gjerne morsom kunst….

 

Eller ganske enkelt bare kunst Frodth-style…. 😉

 

Man må igjennom “do-testen”  😉

Det er altså ikke MEG som er viktig i bildet her, men beskjedene om hvor du skal lete etter såpe og papir.

For dette er en IQ-test av de store, og man kan faktisk bli stående der og famle i det uendelige…

om man ikke får et clue om hvor man skal stille hendene sine…

 


Er man heldig (og det er vi ofte) så får man gode desserter, til lunsj 😉

 


Man må så klart gjennom det vi kom dit for, forelesninger og gruppearbeid…

 

Man er gørr-sliten på vei hjem…. 

 

Noen fristelser klarer man ganske greit å styre unna på vei hjem….

 

Mens noen frsitelser er det bare så VIDT man kommer seg forbi… 😉

 

Og slik var en helt alllminnelig dag i Frodiths arbeids-liv..Ganske variert om dagen..

 

Har du varierte arbeidsiopgaver? 🙂

Er du glad i jobben din?

 

 

 

#hverdag #arbeid
21 kommentarer
    1. margarites: Ja, du har en jobb som likner min mye…i det jeg liker hvertfall. Barna er litt større, men vi har helt fra første klasse og til 9-ende. Men forandringene for meg er jo at de ikke kommer hver dag lenger, det er deltid. Og innimellom ukene med elever, farter vi avgårde på seminarer, kurs, underviser selv andre steder osv…. Så det er litt nytt for meg også. Men best er dagene med ungene 🙂 Hørtes ut som en fin opplevelse du hadde også, og det er godt gjort å ikke æsje seg over en brunsnegl 😀 klemmer <3

    2. Hmm.. kanskje jeg skulle hatt en sånn dokumentasjon av dagen min 😉 haha. Ser ut som du har innholdsrike dager.
      Jeg er veldig glad i jobben min, klemmer og latter hver dag, blir ikke så mye bedre enn det.

    3. Dette var variert, du rekker innom ganske mye! Jeg har (heldigvis) ingen sånne kakefristelser på vei til jobb, om jeg ikke går innom butikken, men det er helt vanlig Spar butikk, uten for mye spennende lokkemat. Men hverdagen med ungene er jo aldri lik, selv om det går i det samme hver dag. I dag satt en liten 3 åring og strøk en brunsnegl over ryggen. Da var jeg flink og sa ikke Æsj, selv om det var det jeg tenkte. Jeg satte meg heller ned i huk ved siden av og vi snakket om sneglen. Jammen er det mye rart man kan diskutere 🙂 Så jeg er veldig glad i jobben min – eller mer alle de herlige ungene jeg jobber med, og gode kollegaer, selvsagt. Variert og spennende, og kjekt å følge utviklingen fra 1 åringene kommer inn døren hos oss. Du verden så mye som skjer på et kjapt år! Klem <3

    4. Jeg elsket jobben min som miljøterapeut i bofellesskap med utagering. Men fikk mye “juling” i jobben så kroppen orket ikke mer. 🙂 Den er fortsatt et stort savn.

    5. Hei hei 🙂 Nå er det altfor lenge siden jeg har vært innom deg og kommentert! Jeg har en bloglovin-side så langt som et vondt år med uleste innlegg fra de faste bloggene mine, så jeg tenkte å starte runden min med å komme innom deg 🙂 Håper du har hatt det fint, og at det går bra med flyttingen! Jeg så det var noen innlegg om det lenger ned på listen her, så jeg får vel kanskje svaret der 🙂 Nå er det vel også snart ferie for din del? Tenker det skal bli deilig ^^
      Over til innlegget da! Det virker som at du med de nye (som ikke er så nye lenger) omstillingene på jobben din gjør at du får en veldig morsom arbeidshverdag. Nå regner jeg ikke med at kurs og dessert til lunsj er hverdagskost, men det virker som at dere har en del av det. Det må jo være spennende og få gjøre litt annerledes ting enn hva man pleier. Og så gøy å se at du var på Radisson da! Hehe, man blir litt miljøskadet når man arbeider på et sånt sted ^^
      Jeg kommer nok ikke til å kommentere på ALLE de uleste innleggene dine, men jeg leser igjen og slenger inn en kommentar der jeg måtte ønske <3 Så får du ha en fortsatt fin tirsdag 🙂 Klem

    6. Du verden,her var det litt for en hver smak. Skjønner jammen at du blir sliten! Ja, mine dager er fulle av variasjon og det liker jeg godt. Jeg liker jobben min og det er jo supert. Nå venter kvelden med skoleavslutning for minsten og grillkveld ved sjøen. Været er fint, så det blir nok koselig.Kos deg i forsommeren. 🙂

    7. Ha-ha…Levende beskrivelse av dagen………. Den jobben jeg har nå er ikke en jobb jeg kommer til å ha så lenge tror jeg…det er mye læring i den, men jeg kan ikke tenke meg å gå i full stilling over lang tid. Den er ikke veldig slitsom…men kan bli kjedelig fordi jeg “Er nederst på rangstigen” og har svært liten innflytelse når avgjørelser skal tas. Men jeg har valgt det nå for en periode fordi jeg ikke har visst hva jeg vil. 🙂

    8. Jeg er igang med nye ting i min jobb, så jeg er temmelig spent på den tiden som kommer, men nå har jeg nettopp skrevet mitt første referat og lagret det på riktig sted, så jeg er da I GANG, i hvert fall 🙂 og i det fine været lurer jeg på om jeg ikke skal trene litt (jeg kan trene litt i arb.tiden på min arb.plass – det er et supertilbud!!). Så kan jeg rydde kontoret mitt mer i morgen 🙂
      Ønsker deg en fin-fin dag, hils Hr. Frodith 🙂
      Paddeklem fra Oslo

    9. liker jobben min veldig godt,men min dag til og fra er ikkje SÅ variert som dette 😀
      Dog eg jobber på et shoppingsenter så fristelser fins overalt 😀
      ha en strålende dag
      klemmetingene <3

    10. Hehehe 🙂 Kjempeartig bildekavalkade, og jeg må innrømme at den søte avslutningen virkelig ga meg vann i munnen. Og det er godt gjort med tanke på den fullstendig manglende matlysten jeg har 😉
      Jeg kjenner meg jo igjen, selv om jeg nok ikke har opplevd så mye på en dag, og heller aldri har hatt en sånn type vei til jobben. Enten har jeg sittet og kjørt bil, eller så har jeg hatt så kort avstand, at det har tatt meg 5 minutter å gå til jobb. Men en ting har jeg vært heldig med, jeg har kun hatt én jobb hvor jeg måtte sitte i rushkø. Og den jobben hadde jeg kun i 2 måneder 😉 Så jeg føler jeg har vært heldig, og sluppet å bruke lang tid på å komme meg til jobb 🙂
      Men nå jobber jeg jo ikke. Så en vakker dag blir det nok min tur igjen 🙂
      Ha en superduperfin dag i dag 🙂 Klemmer godt <3

    11. he he for et fornøyeligt innlegg.
      Jeg har likt mine jobber,jeg jobbet på et aldersenter hvor jeg serverte kvelsmat,jeg vasket en barneskule,var dagmamma til en hel flokk gjennom mange år,da fikk jeg være hjemme med 4 egne hele barndommen :)) ble melkebonde for kyr i 10 år før jeg begynte som skadesanerer i ISS 🙂 nå er jeg uføretrygda og trives med å kunne styre mine dager etter form og lyst :))

    12. God morgen/dag/kveld!
      Så fin kjole, ført og fremst 🙂
      En da kan bli ganske så lang og trøttlig ja. Akk å være i arbeid gitt.
      Min dag på jobb er ganske rutine, men nå skal jeg visst få mye nye oppgaver, vet ikke om jeg liker det eller ikke enda :p

    13. Variert arbeid er veldig greit da, ingen dag er lik!!
      Jeg vill si jeg har en veldig variert hverdag, det er noenmlikheter hverdag, men en vet alikavell hvaa dagen vilø bringe!:)

    14. Jaggu.. det var en kjapp tur gjennom arbeidsdag og kurs og farting mellom det ene og det andre. Nå er jo jeg som kjent pensjonist, men kan ikke huske en eneste dag at jeg ikke hadde lyst til å dra på jobben. Og det var ikke mange dagene jeg hadde fravær i løpet at et yrkesaktiv liv, så det må jo si sitt. Men nå skal jeg legge til at jobb og hjem lå/ligger i raske ti minutters gange fra hverandre 🙂 Da ser jeg bort fra et utall av turer til Oslo og hovedkvarteret

    15. Det der med såpe og papir er veldig vanskelig. Støtt står jeg der og skrubber papir inn i hendene og tørker meg med såpe. Endelig noen som har skjønt det!
      Fortiden er ikke jobben så morsom. Mye tull og misforståelser, men jeg har tenkt å ta tak i det i dag. Jeg er jo av typen som snakker ihjel alt 😉 Satser på at det funker her også. I dag er tror jeg er det er siste den dagen jeg kjører svømmekurs før sommeren 🙂 Hvis ingen blir syke onsdag, torsdag og fredag 😉
      Her skinner solen og jeg skal ha med meg noen av solstrålene før jeg reiser på jobb i hallen 🙂
      Håper du får en deilig sommerdag!
      Mange klemmer

    16. Ser ut som om du har skikkelige action-dager! Mine er nok roligere – sitter på regnskapskontor – men høyt tempo og mange forskjellige klienter gjør at det er mye hue – stress 🙁 ….. Gla i jobben min da!

    17. Det er mest asfalt og ikke en eneste rulletrapp på veien min til jobben. Men butikker frister meg, og en fast stopp på CC blir det rett som det er. Det enesste som stopper meg på veien er lyskryss samt etpar rundkjøringer. Noen dører må man igjennom uansett og noen koder må man huske. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg