Når skyene blir rosa :-)

Noen ganger kan skyene bli ganske så rosa…Det er når sommerfuglene flagrer både på innsiden og utsiden av kroppen…. Og det nesten føles som bomull under føttene…Smilet går nesten rundt hodet, og stegene er gyngende…på en god måte… Man trenger ikke nødvendigvis være forelsket eller noe sånt…Neida, det handler rett og slett om at livet er ganske så bra bare sånn i seg selv…

 

For når man går fra en periode hvor det ser litt mørkegrått ut rundt en..og skydottene ligger i hopetall på alle kanter, da er det lett å se når rosafargen kommer sivende.. Når man en periode har vært super-sliten, man sover ikke om natta pga slemme naboer, det har vært litt stressende både her og der…da kjenner man godt når de mørkegrå dottene forsvinner…og enten blir helt borte….eller endrer farge og konsistens…

For det er sånn det kjennes nå: Alt ordner seg, leiligheten er ny og fin, vi har penger til å gjøre det koselig, vi har TID til å bruke tid på det vi skal, vi får hjelp av venner til å gjøre ting riktig, og av kolleger til å få sydd gardiner. Vi har gjort alt RIKTIG denne gangen, og det gjør livet rosa og en smule fluffy midt i støv og pakkeesker 😀

Og sånn kan man jo se på mange ting her i livet:

Bakom skyene er himmelen alltid blå som du vet….Eller for å si det på en annen måte:

Bakom skyene er det flere skyer….men de er rosa og fluffy og av beste sort, bare du kjenner etter 🙂

 

 

 

#livet #glede #oppturer
44 kommentarer
    1. Utrolig deilig å se hva du skriver. Ingen tvil om at valget var rett for dere. HAndler jo om å kose seg i egen stue.
      Jeg skjønner ikke at dere har klart der så lenge som dere har gjort der dere bodde før. Satser på at dette blir bra. Det tror jeg virkelig er bra.. Gardiner, og kos. Kan det bli bedre…)

    2. Ja jeg har følt med litt her og der , men ikke orket å kommentere så mye da …. for synes jeg bruker mye tid på nett om dagen 😮 Og da har jeg droppet å kommentere flere ganger , føler jeg må få gjort litt fornuftige ting her hjemme .
      Vaske / rydde osv , siden lillesøster kommer snart 😀 Tror det har noe med at det er sommer så folk bruker vel å forsvinne litt på denne tiden for å prioritere å være litt mer ute kanskje ? Er det jeg tenker i alle fall 🙂
      Men å så du holder på enda ja , men gratulerer med ny komfyr . Deilig det 😀 Får kose deg videre du Frodithen med fiksing av leilighetene . Blir nok fint når du er helt ferdig med den gamle og kan bare kose deg med den nye 🙂
      Klemmer i vei <33

    3. Å sånt er kjedelig da 🙂 Hadde litt problemer tidligere her med nettet, så da kjente jeg at jeg fikk litt hetta endelig ny pc til å blogge med å så skulle da nettet ha gått her, men det gjorde det da ikke da 🙂 hehe Gleder meg du kommer fult tilbake igjen med pc 🙂 Kos deg masse du også 😀 Klemmer i fleng <3

    4. Therese: Så kos at du kommer på plass igjen på ordentlig 🙂 Med pc og greier. Man blir helt lammet uten. Jeg har Pc men ikke nett nå…SÅ her skjer alt på nettbrett, med trådløst tastatur, og det er ikke like lett med alt da…Og jeg får ikke blogget som jeg VIL…Men jeg får gjøre det senere…Tar det litt mer på hælen nå 😀 Kos å se deg da 🙂 KLemmer på rad og rekke <3

    5. margarites: Her er naboene vanlige folk som oppfører seg som vanlige folk , og det er SÅ godt 🙂 Og vi har tid igjen før vi skal levere nøkkelen i andre leilligheten, og vi har hatt god tid på oss. Vi har gjort det meste riktig,og det kjennes på kroppen. Jeg er sliten , javisst, men jeg er i godt humør 🙂

    6. cathrinehenriksen: Så koselig du dukker opp igjen Pippi, her er mange som er forsvunnet i det siste… som savnes 🙂 Jeg er selv så opptatt at jeg orker ikke mye koseblogging, blir mest innlegg, og litt hos andre… Men leiligheten og det å ordne den gamle ferdig er første prioritet nå 🙂 Så kan jeg nyte senere 🙂 I dag fikk vi ny komfyr 🙂 Klemmer til deg <3

    7. annebe: Ja, det er skikkelig deilig nå, med å komme litt mer i orden, og snart få tid å kose seg litt. Og det er som jeg sier,jeg er gørr-sliten og støvete, men likevel glad som er vår-yr fole 😀 For vi har gjort ting på en fin måte denne gangen, brukt tid og hatt det litt morsomt oppi det hele. OG det blir fint her. Og i dag fikk vi komfyr også 🙂 Håper du har noen rosa dager innimellom <3 Klemmer <3

    8. Å det hørtes fantastisk ut 🙂 Jeg har noen fantastisk fine rosa skyer rundt meg nå jeg også, jeg har fått meg pc igjen så nå er jeg tilbake igjen på bloggen =) Noe som for meg er helt fantastisk 🙂 Klemmer i fleng <3

    9. Det er utrolig herlig å lese om glede hos andre. Jeg blir så glad på deres vegne, og nå er jeg glad for at det har ordnet seg hos dere, ny leilighet og ingen dumme naboer! Sånn skulle jo alle ha det! Rosa skyer er fantastiske, og en rosa kveldshimmel gir fint vær dagen etter 🙂

    10. Ja , men så flott at ting er kommet i orden , og du er fornøyd i palasset ditt 😀 Med rolige naboer også virker det som , siden du svever på rosa skyer nå …høres topp ut det 😀 Jeg vurdere også å sveve litt der snart , får besøk av lillesøster neste uke så . Og de mørke skyene må vi nesten ha for å sette mer pris på den blå himmelen og de rosa skyene 😀 Men best når de har dratt sin vei ja 😀
      Supert at du får litt hjelp av venner og kollegaer 😀 Er fint med hjelp , så du kan trives som plommen i egget der i ny leiligheten ja 😀
      Ha en nydelig dag videre Frodithen 😀 Klemmer til deg <33

    11. Fine “refleksjoner” ..og heldigvis så er det slik ..selv når alt føles ekstra grått :)) Veldig glad for å høre at det føles slik for deg nå…<3
      Her er været veldig grått i dag..men det blir jo også heldigvis bedre i perioder..
      Så det er bare å nyte blå himmel og rosa skyer på alle måter når det er der .....Klem <3

    12. cuskima: Ja, da er vi på samme tanken 🙂 for det kan være litt Cotton-like ja 🙂 Og man må bare kjenne etter, for det står ingen rosa vaskebjørn på utsiden av seg SELV liksom, man må se etter først om den ER der 😀 Og nå er den der hele tiden, og jeg har tenkt å ha noen av disse skyene og fluffy-bjørnene der en stund 🙂 Klemmer <3

    13. flytsonen kommer ofte når en bare gir slipp -hvis en stresser lager en ofte blokkeringer for segselv…ikkje veldig gøy syns eg….da er ikkje skyene så rååååsa likssom
      Er morsomt eg har før beskrevet at livet er litt cotton candy til tider -der alt er fluff og søtt og godt og mykt og vakkert..og ja litt som beskriver her
      nyt det
      klemmetingene <3

    14. Oslopadde: Her er det overtall av rosa nå om dagen 🙂 Luringen som spiser is i pausen, det kan JEG like også 😀 Klemmerpaddeflat <3

    15. Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, så herlig. Jeg kjenner rosaskjæret helt hit. Jammen er det godt du har ører, ellers hadde jo smilet gått rundt! Nyt det du, det er deg vel fortjent! Ha en rosa dag! 🙂

    16. Liker absolutt best de rosa, jeg 🙂 I dag er det flest grå, både inni og utafor hodet mitt, men det hindret meg ikke i å stikke til butikken etter en is i lunsjen her i sted 🙂
      God paddedag! Oslopaddeklem.

    17. Inger: Så godt å kunne være til litt glede 🙂 NÅ ble jeg glad 🙂 Jeg er nok ganske lettbeint, sånn mentalt. Og fargene blir fort litt rosa her for meg. Jeg ser gleder i små ting, fordi jeg VIL det!! Jeg er nok ganske stabil i humøret, aldri laaaaangt nede, men heller ikke sånn gira-glad heller. Men et GODT, blidt og stabilt humør, med et positivt livssyn 🙂 Og det er deilig å ha det sånn. Mye går på viljen til å ville ha det sånn, men er nok LITT arv også. Mamma er helt lik 🙂

    18. Mariann Sæther Tokle: Ja, det henger seg gjerne på litt da 🙂 Og det er veldig godt 🙂 Og noen ganger blir jeg fryktelig snill når ting er i flyt, og det kan jo komme andre til godte også 🙂

    19. Mona: Ja, livet består av alle fargene, og sånn må det nok alltid være. Men det er bare viktig også å legge MERKE til de rosa, når de er på vei…Og ikke sitte fast i de grå. Jeg er glad jeg har evnen til å snu fort, og finne veien dit hvor himmelen er blå og skyene rosa 🙂

    20. karidansen: Det er helt sant 🙂 Men jeg er også glad for at jeg SER de rosa når de FAKTISK kommer sigende 🙂 For noen har vanskeligheter med å se at det er sol bak der, og at noen skyer kan være rosa faktisk 🙂 Man må øve seg opp litt til å for å legg merke til det 🙂

    21. En ting er sikkert, jeg får i alle fall dagens smil med å titte innom her hver dag. Så takk til deg fra en grå dame som har lett for å gjemme seg bak de grå skyer om dagen.

    22. Så herlig å lese at nå er det rosa skyer! Samtidig så er det jo sånn at de grå skyene må til for at de rosa skal synes enda bedre. Nyt dagene Frodith, det er vel fortjent <3

    23. Hadde ikke de grå skyene vært der innimellom, så hadde vi ikke sett kontrasten til de rosa…. Derfor har også de grå skyene sin misjon…. Hvis det var knallblå himmel og stekende sol hver dag hele året, ville en grå regnværsdag med innesitting og fyring på peisen vært en kjærkommen avveksling! Tror jeg……..;) 😀

    24. Moving On: Ja, den med sola er flott, men at man faktisk også har noen GOD-skyer er viktig å tenke på 😀 Vandre på fluffy rosa skyer bør man ta seg tid til også 🙂 Det er deilig nå, midt i alt støvet, og jeg er gørrsliten men ganske fornøyd 🙂 Klem <3

    25. Helge: Ååå, en ekstra time på øyet høres fantastisk ut, det skal jeg unne meg i morgen 🙂 Ja, når blir det LITT roligere tider 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    26. Så godt og høre snupp! Ja bak skyene er himmelen altid blåsom besta også brukte og di si. Bak enhver storm, svarte skyer, så ligger alltid sola på lur og vil vise seg frem.. først med bare en liten del av en solstrålen så kommer mer og mer!!:)

    27. fruensvilje: Ja, det går litt på skinner og på bomullsdotter om dagen, og det er godt 🙂 Ikke perfekt så klart, men perfekt nok for MEG 🙂 Ha en flotters dag du <3

    28. Fru Stussli: Ja, som Kjersti sa her, dere er i flytsonen 🙂 og det føles litt sånn. Det går bra. Og vi har lagt opp litt til roen rundt dette selv også, men det er noe med å se at det FAKTISK går greit også 🙂 Så føler meg både flink, som har ordnet slik at det ble sånn, og heldig for at jeg stadig finner veien bak til de rosa skyene 🙂 Klemmer godklemmer <3

    29. dedicat: Ja, det føles som vi har gjort det meste riktig hvertfall nå. Og at ting er på rett vei 🙂 Ikke at det har vært noe ILLE før heller …var bare litt slitsomt en stund.. Men nå er vi i flyt 🙂 og underlaget er mykt og godt, og fargene rundt omkring er fine å lyse 🙂

    30. Min matgale verden: Ja, jeg er visst litt i flytsonen, ting ordner seg 🙂 Det gjelder litt å merke seg det, og å passe på å senke skuldrene når det er sånn…og tenke at det fortsetter nok 🙂 Nei, grå må innom også, for å se fargen på de andre litt bedre 😉 Klemmer onsdagsklemmer <3 Har du fri?? 🙂

    31. Bra at alle brikker er på plass i den nye leiligheten. Har vært travle tider for dere nå men nyt det og slapp av med litt god mat og en ekstra time på øyet. Ha en fin dag.

    32. Åh det var koselig lesestoff på mårran. Jeg er så glad det ordnet seg for dere!
      Er alltid godt å ha gode venner som trår til når man trenger dem.
      Ha en fortryllende sommerdag
      Mange klemmer

    33. Livet består jo av en rekke overganger, selv om jeg kanskje ikke har sett på det som “Sky >Walking” 🙂 Men det må jo være herlig å gå inn i den fasen dere gjør med innspurten i ny leilighet og rett inn i en ny sommer hvor tilfredsstillelsen kan nytes på aller beste måte 🙂 Gratulerer enda en gang det er dere så vel unt 🙂

    34. Ååååå, så deilig. Det er en sånn god følelse det, når de rosa skyene kommer flagrende og liveet går litt på skinner….når man er i flyt-sonen. Gode dager. Ta godt vare på dem, så varer de enda lengre 🙂 Gjerne livet ut. Men så klart, noen gråværsskyer må man ha, for hadde vi ikke dem, hadde vi jo ikke satt pris på de rosa skyene 🙂 Klemmer gode onsdagsklemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg