“Vis meg dine sko, og jeg skal si deg hvem du er….” ;-)

Nei …det håper jeg da virkelig ikke… Det kan for det første bli en illeluktende seanse….Og hvis noen skal gjøre det samme meg meg, så ligger jeg dårlig an… For jeg er nok en av de som sluntrer skikkelig unna på slutten av kroppen der nede….Og hvis ordtaket gikk sånn som over her…(hvilket det ikke gjør tror jeg…) , så ville folk tatt meg for en HELT annen enn jeg føler meg som hvertfall…

Og i dag har jeg sneket litt på folk igjen….

 

For hva kan man så finne ut da…av å se på skoene til folk…? Kan man si noe om folks tilhørighet, identitet, interesser, politisk ståsted, sosial rang eller økonomi? Nei, neppe….


Men man kan se at noen liker å følge moten…. Kvinne eller mann er ikke viktig….

 

Man kan kanskje si noe om hvordan type liv personen lever, om de er en laid back og avslappet person, eller om det er en som har jobb på Stortinget eller hos kongen…

Man tror man kan se sånn ca hvor gamle folk er…Men det er slett ikke sikkert stemmer alltid…. 😉

 

Noen liker å gå i ett med mengden, på kroppen ellers og også på føttene..

Mens andre liker å sprite opp hverdagen litt , med farger og mønstre …

 

Og noen ganger tror man man kan se hvilket kjønn som befinner seg over skoene…men der kan man også ta feil mang en gang…

Noen feirer sommeren selv om man blir kald på føttene… og har velpleide fine negler…som sier noe om hvor mye personen bryr seg om føttene sine …om det ikke sier så mye annet…

Noen humper avgårde i fine sandaler , selv om gnagsårene vises på hele ganglaget… Forfengelighet framfor komfort…?

Og noen viser med stoff, stil og farger, at sommeren er kommet og at den er til for å nytes 🙂

 

Er du nøye med hva du putter på føttene?

Er du flink til å passe på også DEN delen av kroppen?

 

 

 

#sko #føtter #stil
50 kommentarer
    1. Sko er viktig. Jeg er veldig opptatt av sko. De skal stelles, og passes på av de som bryr seg. Jeg har mange par, og jeg bytter ofte. Sko er en del av antrekket, og ikke minst en viktig del. Man skal gå godt.. Jeg elsker med hæler, og jeg elsker gode sko..

    2. Eva: Da har iv litt samme forholdet til sko, jeg bryr meg IKKE om nederste delen av hveken meg selv eller andre…Ser knapt på det…men her på innlegget så var det et poeng derfor undersøkte jeg litt i løpet av dagen… 😀 Men jeg synes det er et ork å finne sko til meg og velger safe når jeg skal pynte, gørrkjedelig, flate og safe. OG ellers er det KUN joggesko… Kos deg masse i Praha, det unner jeg deg SÅ veldig <3 Klemmer <3

    3. Føttene mine har alltid vært problemfylte, samme hva. Jeg er visst tverrplattfotet. Men sånn ellers så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre med det. Billige sko kan jeg aldri kjøpe. Det er bortkastede penger. Og skoene MÅ være fornuftige, hvis jeg skal klare å gå på dem. Så samme hvor forfengelig jeg er, så er det alltid et problem med sko. Og om jeg finner et par sko, selv om jeg ikke egentlig hadde planlagt det, så bare MÅ jeg kjøpe. For når jeg trenger nye sko, finner jeg det aldri. Det er så frustrerende.
      Men nå har jeg kjøpt meg mange par nye sko, og noen er gode, mens andre er sånn middels. Men jeg må liksom ha litt for enhver anledning likevel.
      Men det er faktisk sjelden jeg legger merke til hva andre har på føttene. Jeg er mer opptatt av ansikter og sånt jeg 🙂
      I morgen reiser jeg til Praha. Og da har jeg pakket med gode sko. Det er nok viktig 🙂
      Ha en flott resten av uken 🙂
      Klemmer godt <3

    4. Veronica S: Jeg får vondt av alt av sko etter en stund. Liker best joggesko, men det er ikke så pent til skjørt akkruat 😀 Converse er alt for lave og flate, så de får jeg vondt av 😛

    5. margarites: Jeg skulle ønske jeg orket å gå i hæler…jeg kjøper jo stadig noe med hæler….eller stadig…INNIMELLOM kanskje…men jeg dytter de bare inn i et skap, for jeg kan jo ikke gå med dem. Knapt nok sitte… Så her er det joggesko og eventuelt noe Dr Martins-liknende 😀

    6. Er nok i gjennomsnittet litt for glad i sko. Jeg har kanskje litt for mange og dessverre burde noen vært leitet frem fra boden. Jeg er litt for komfort, men jeg går vel litt mot legers råd. Hørt at Converse og slik ikke er bra for beina, men når jeg har som mest vondt i kropp og sjel, er Converse faktisk det beste jeg kan gå med… haha.
      ELSKER å se på folk sine sko.. ganske interresant.

    7. Så morsomt med alle skobildene. Jeg tok faktisk sånne selv når jeg satt i Nyhavn i København i mai. Masse ulike sko som gikk forbi. Selv liker jeg komfortable sko, og helst flate. Ha r mange svarte Ecco sko, for de går liksom igjen hos meg. Men jeg kjøper en del med litt hæler (for jeg vil jo gjerne være litt mer feminin i noen sammenhenger), men de er som regel ikke så gode å gå i. Og så går jeg fortere på flate… Men sko er fint, så jeg skulle egentlig ønske at jeg varierte litt mer 🙂

    8. Inger: Ja, moro å snikfotografere 🙂 Jeg går nesten BARE i joggesko 😀 Deilig 🙂 Og høyhæler klarer jeg IKKE, de er BARE innbyggere i skoskapet 😀 Jeg skal inn å lese Askepott nå 🙂

    9. Elsker dine snikfotograferinger 😀 Når det kommer til sko har jeg i alle år syntes at det var bare noe jeg måtte ha men ikke ville ha og aldri kunne ha det jeg ville. Fra konfirmasjonen hvor føttene ble pressa ned i for små sko til et liv i fotform og joggesko har jeg i dag flere sko enn jeg noen gang har eid tilsammen i livet. (det er nok ikke mange i de flestes øyne likevel da) Hvem skulle vel tro at ei dame som er over 60 for første gang går med hæler og kneiser stolt av gårde med rak rygg og hodet hevet? Går hos fotpleier fast hver 6 uke for å ta vare på undersottene, de er ikke vakre, litt krokete av levd liv, men de funker 😉 Du kan lese om “Askepott i store sko her http://tankespeil.torib.com/?p=5985

    10. passion4lifeandtravel: He-he, smygern på hjørnet. Min nye hobby 😉 Jeg har aldri vært opptatt av sko…og blir ikke noe bedre med årene. Men jeg liker joggesko, og GODE skal. Lei sånne som klemmer …

    11. Helge: Ååå, du er lur som går så ofte til fotpleie. Jeg burde visst det jeg også tror jeg 🙂 For det er som du sier viktig å ta vare på beina, helt klart 🙂

    12. toveview: Jeg lusker mye, og prøver å fange hverdagen og øyeblikkene, uten å tråkke over for mange grenser 🙂 Jeg har vært hos fotterapeut EN gang, og det burde jeg absolutt gjøre mer..Men jeg er så lat med føttene…bør nok skjerpe litt der 🙂 For jeg har også problem-negler..

    13. For et herlig innlegg, kan ikke la være å på deg som smyger rundt og snikfotograferer.
      Jeg elsket alle slags sko før, men etter x antall kneoperasjoner, så blir det lett ulike joggesko :).

    14. Sko er viktig og noe som føttene skal trives i. Mend et er viktig og finne sko som man trives i, ikke for trange og helen skal ikke ski ut til siden når man går. Det kan i det lange løp gå utover ryggen. Er hos fotpleie kanskje 3-4 ganger i året og etter slike besøk blir man klar over hvor viktig det er og ta vare på beina.

    15. He-he, blir glad av dine fotoer og betraktninger rundt fottøy. Vitner om et kreativt sinn med en snert humor i tillegg. Synes jeg ser deg der du “snikfotograferer”, he-he :))) Jeg liker å shoppe sko / støvletter, altså fottøy i alle former og farger. Jo flere dess bedre. Men når jeg skal gå ut så finner jeg aldri noen å ha på meg. Jeg synes da jeg vasker føttene regelmessig, men jeg har nok aldri vært hos en fotterapeut nei. Så har jeg en tendens til å klippe neglene slik at stortåneglen gror inn i vevet rundt, så det blir verre neste gang under negleklippinga. Er noe opptatt av at klær og fottøy bør stå i stil med hverandre. Så jeg tar ikke på meg sko ukritisk, he-he 🙂

    16. eg mente ikkje deg heller….men mange -eg ser jo masse folk i butikken i løpet av dagene eller på bussen osv
      men å stelle bena er viktig altså…husk du er ung enda..du betaler for å ikkje gjøre det om noen år så mye som du flagrer rundt overalt 🙂
      klememrier <3

    17. Fru Stussli: Jeg tar helst joggesko jeg også…. ALLTID faktisk 😀 Ja, moro å fyke rundt og knipse sko… Og det sier jo noe om folk 🙂 Men ikke alt, for da hadde jeg vært NULL verdt, skulle man vurdere meg fra skoene 😀 Jeg gleder meg til sandal-tid igjen jeg også. I dag har jeg vasket i gamle leiligheten etter jobb…og det var gørr og sent hjemme her i sofaen. 🙁 Men livet smiler, så ikke så farlig 🙂 KLemmer min venn <3

    18. cuskima: Jeg vet at det er viktig og alt sånn, men jeg er grådig lat på føttenes vegne. Og jeg føler de bare ER der liksom… Og jeg har ikke katastrofe-sko, men safer med noe dørgende kjedelig..Og de er ikke møkkete og sånn…men bare kjedelige . Og har jeg sjansen går jeg i joggesko 🙂 Men ikke like pent til skjørt og fine kjoler :_P Klemmer <3

    19. Så spennende dette var :-DDD
      Hmmm jeg er ikke så flink. Ofte blir det de skoa som står nærmest når jeg skal ut… Det er ofte joggesko og for tiden er de lilla. Er det varmt blir det sandaler for det er jo så lett å smette på. Slipper å knyte. Skikkelig praktisk!
      Ha en fortryllende natt
      Klemmer

    20. faktisk viktig å stelle føttene og ha gode sko -det første påvirker kroppen og det andre påvirker skjelettet og musklene.
      Har man veldig har hud på bene kan man få blokkeringer i kroppen -tenk soneterapi der de finner punkter under kroppen som jobber med organer og skjelettet etc. har du ahr hud der kan det påvirker flyt.
      Feile sko kan skade hofte og knør og lage beslastningskader. Gamle sko ,spesielt nedslitte er gode som tøfler,men det er jo ikkje meningen….sko skal sitte på foten og gi støtte..ikke være som en slafsete lefse…
      Ofte om man står mye. går mye, har overvekt eller bruker medisiner får man lett hard hud…
      vekk med det 😀 bena vil takke deg og til slutt kroppen 🙂 <3
      Som flere nevner, hjelper ikkje hvor pen man er i tøyet om man har katastrofe sko.....
      er som lekker all over og møkkete hår...samme dårlige inntrykk
      Sko sier mye og det finnes masse gode sko og mye elendig 😀
      morsomt innlegg 🙂
      klemmeting

    21. fruensvilje: Jeg er også bare fornuftig 🙂 Joggesko for det meste, lei å ha vondt i ryggen så lett.. Og høyhæler har jeg fint inne i skapet…DE får ikke vist seg fram skal jeg love…men jeg kjøper det av og til. Og setter dem i skapet 😀

    22. ladyaugust: Blir aldri ferdig skjønner du…. Men vi MÅ være ferdig der i løpet av juni… 😀 Men jeg er lei hele kåken, og vil bare ordne i nye…Men det er det jo ikke tid til ennå…Bare LITT 🙂 Klemmer <3

    23. tujanka: Ja, den snikingen er ganske krevende, jeg vil jo ikke få folk på nakken, så jeg må jo snike litt. Men de SER meg jo, et kamera er ganske synlig 😀 Men jeg finner noen ofre som ikke er oppmerksomme stakkar 😀 Klart føttene er viktige utad, i noen spesiellle jobber. Og føttene har jo en stor jobb for en si 😉 Men jeg er så lat angående føtter og sko, og synes det er superkjedelig. Jeg finner et par som er svarte, og mest mulig usynlig… Eller joggesko… Rart når man er så glad i shopping av klær etc…men hater sko -kjøp 😛

    24. Moving On: Ja, gøy å se hele personen, og jeg sitter og filosoferer over hvordan de har det ut fra hele antrekket jeg 🙂 Men i dag fokuserte jeg på sko 🙂 Moro 😀

    25. Haha da er vi like, oi is, jeg må også ha is og du også for det fortjener du i bøtter og spann 😀 Deilig når man er ferdig med slike kjedelige jobber altså <3 søskosklæmmen 🙂

    26. ja her har du fått med deg mange forskjellige fotøy :)) må innrømme att jeg bruker mye tid på mine føtter,jepp jeg sliter med hard hud der under så fotbad brukes hyppig,med fotfil og god krem 🙂 og sko har jeg slitt med i årevis grunnet slitasje i hoftene,så her må skotøyet være av den fornuftige og gode sorten ,ingen høye heler og spisse tåtupper 🙂

    27. annebe: Det var ikke BARE lett å fotografere føtter i smug, folk legger ikke SÅ merke til det, og HELT ulovlig kan det da ikke være… 😀 Men jeg blir jo litt synlig der jeg flyr rundt med kameraet mitt 😀 Jeg liker lettvint. Høyhælte ligger bare i skapet 😉

    28. dedicat: Jeg er NULL opptatt av førtter og sko…Glad i å kjøpe klær, som mange damer er, men SKO…gørr-kjedelig. Men gøy å se hva andre velger, og i dag var mange røde sko MENN sine 😉

    29. Hanne: Jeg er IKKE noe fornøyd med føttene lenger 😀 ikke har jeg vel vært så fornøyd med dem før heller, men de blir bare verre… Og kjedelig med sko -kjøp synes jeg…Jeg vil ha noe som ikke synes…Liker GODT å kjøpe klær, men sko ? NOPE 😉

    30. ladyaugust: Jada, jeg driver med litt av hvert i smug 😀 Og folk legger ikke SÅ merke til at jeg er på føttene deres 😀 Jeg er FOR lat med føttene, og sko er bare noe jeg må ha på for ikke å gå barbeint liksom… Og jeg vil ha noen usynlige sko helst… Og jeg er jo mye mer opptatt av klær 😮 og ingenting av sko liksom… Nå har jeg vasket i leiligheten , den gamle, og det var gørr-kjedelig, og jeg fortjente en is etterpå 🙂 Klemmer <3

    31. natheless: Jeg er sååå lite opptatt av skoene, i forhold til klær…Helt rart. Jeg vil bare ha et par som ikke synes… og helst er veldig gode å gå i 🙂 Andre kjøper høye hæler og snasne farger og fasonger…Jeg vil ha joggesko…eller noe usynlig til kjoler etc… Hm… rar der 😀

    32. Vis meg dine sko!!! Sko sier mye om oss. Jeg traff en gang en sånn vakt i uniform. Han var så fin med stramme presser i buksa, kritthvit skjorte og flott dressjakke,men skoene????? De var et par skikkelig velgåtte mokasiner med ødelagt søm, og hjelp så skitne. Skoene var hans egne og det fortalte om hvem han var på privaten. Jeg liker pene sko, men det hender jeg også tar på et par gamle, for de gir ikke gnagsår! 🙂

    33. Hahaha jammen har du snikfotografert føtter du søs 😀 Jeg skal ha meg et realt forbad for føtta trenger stell, det fant jeg ut da jeg kjøpte nye sko i dag og sokka var mørkegrå liksom enda de skulle vært hvite hahaha Kos deg med kvelden søs <3 gooodklæmme 🙂

    34. Jeg liker å kjøpe sko, og gjerne luftige og i stoff + at de bør være gode å gå i. Føttene mine, og spesielt neglene, er ikke så pene lenger så sandaler og åpne sko egner seg dårlig med mindre jeg putter på et par ankelsokker.

    35. Altså.. nå sliter jeg omtrent ikke sko.. og ikke svetter jeg på føttene.. og ikke er jeg spesielt opptatt av sko. Men jeg går nå slett ikke barføtt 😛 Og kunne sikkert tatt bedre vare på føttene.. men hender jeg filer tørr og hard hud.. så det så..

    36. Mye variasjon i skotøyet her …kost deg å tatt bilder nå da..hehe…:) Jeg har mange par sko, skoletter som er pene..men har lett for å slenge på meg noen som er lettvinte og det er som regel de mest slitte…:)) Klem<3

    37. Så stilig innlegg!!
      For sayns det er utrolig morro og sitte å se på folk som gårfibi ut, se på skoene og bare se! Spennende. Kan sko si noe om de som bærer de? Nope tror heller ikke de, ikke alene.. men ååh du, så spennende og sitte og se heele antrelke sammen og sååå se om en ser en historie! Hihi

    38. Herlig innlegg! Og ser deg for meg der du snikfotograferer i vei:-) Skoene er jeg ganske nøye på. Jeg jobbet en gang i tiden med import av klær fra Istanbul, og der var det utrolig viktig å ha velstelte sko. Det kunne rett og slett velte en handel om man stilte med upussede sko eller joggesko, fordi man fremstår som en slurvete person. (Det hjalp vel på at det satt lutfattige stakkarer som pusset dem for en femmer på hvert hjørne) Og den der henger litt i enda…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg