Jeg er vel ingen kontroll-freak heller!! ;-)

Jeg er da ingen kontroll-freak….

Jeg bare liker å ha litt oversikt…over hvilken elever vi skal ha inn på opphold i GOD tid på forhånd…., hvilke oppgaver vi skal ha, NÅR vi skal gjøre det , HVEM som skal gjøre HVA til hvilke tidspunkter….Og HVOR det skal skje…. Er vel ikke kontroll-freak for det vel….

 

Jeg er vel ingen kontroll-freak….

Jeg bare liker å vite hjemme HVEM av oss som skal gjøre HVA, til HVILKE tider og HVOR..

 

Og når DET er bestemt…så kan det da ikke kalles å være kontroll -freak selv om man har et ønske om å passe BITTELITT på at NOEN andres oppgaver blir gjort også….? 😉 ..til de tidene man HÅPET de skal bli gjort …?

 

Er du kontroll-freak?

Eller liker du bare å ha litt oversikt??

 

 

 

#kontroll #oversikt #tegninger #system #orden
50 kommentarer
    1. Ja men jeg vil fortsatt ha oversikt og kontroll nå som jeg ikke jobber, men er ikke kontrollfrik syns jeg. Ligner nok litt på deg, gubben kaller det yrkesskade. 😀

    2. Trulte H: Det å ha kontroll/oversikt for ikke å bli skadet er noe annet 🙂 Den skjønner jeg godt. Jeg snakker mer om når man har avtalt noe i forhold til HEIMEN f eks. Og blitt enig om ting og hvordan og når det skal gjøres f eks, og hvis NOEN ikke gjør det når man SYNES det bør gjøres 😀 Og sånne situasjoner 🙂 Men jeg overdriver så klart LITT også da…er ikke SÅ ille som jeg høres ut til 😀

    3. Jeg har hatt jobb hvor jeg måtte ha oversikten og kontrollen hvis jeg ikke skulle bli skadet, men vil ikke kalle meg kontrollfrik. Men en person som liker å ha oversikt over tilværelsen. Det samme gjelder nå som jeg ikke kan jobbe mer.

    4. Jeg må ha kontroll. Så enkelt er det.
      Jeg liker å vite hva som skal skje når, og jeg liker å vite at det skjer.
      Om ikke gjør jeg det selv.
      Jeg maser ikke lengre. Det gjorde jeg før, men er helt slutt på det.
      Dagene strekker ikke bestandig til, men kontrollen må jeg ha.:)

    5. margarites: Ha-ha, da er vi litt like. Jeg blir litt sånn enten eller.. Når jeg begynner å styre og ordne så blir jeg veldig nøye. Eller jeg kan gi heeelt blaffen hvis jeg “gir opp”. En sånne ting som MÅ ordnes, da blir jeg litt oversikts-avhengig ja 😉 klemmer <3

    6. Uff da, her kjenner jeg meg igjen! Liker å ha kontroll og litt system. På jobben “mobber” sjefen meg litt for at jeg skal ha ting på min måte. Som f.eks når man bretter melkekartonger og putter oppi hverandre…jeg bretter alle helt likt sånn at det ser veldig ordentlig ut, alle har samme bilde den samme veien, og alle bunnene peker samme vei…og noen ganger når sjefen har lagt en melkekartonger “feil” vei, så retter jeg på den…snur den rundt sånn at det ser bra ut…Jeg vet jo at det ikke spiller noen rolle, men enkelte ting bare MÅ jeg gjøre ordentlig 😉 Men jeg har lært meg å ikke si noe når andre henger klesvasken opp annerledes enn meg…for da slutter de å gjøre dette om de får “kjeft” av meg. Og det spiller jo egentlig ingen rolle så lenge klærene tørker <3

    7. annebe: Ja, vi er ikke kontrollfreaker ikke sant? Bare sunn oversikt er det vi trenger 😀 Hi-hi Kos deg masse du også 🙂 Klemmer <3

    8. dedicat: Deilig å ikke styre så fælt sikkert 🙂 Jeg får håpe jeg roer meg litt på sånt ettervhert 😀 Men det er deilig å ha litt oversikt altså 😀 Men jeg måtte jo overdrive dette litt da 🙂 SÅnn er det bare 😀 Skal det bli noe morsomt,men jeg LIKER litt oversikt altså 😀

    9. Det var vel mer før tenker jeg og mens jeg jobbet.. var litt mer å holde styr på. Nå tar vi tingene mer som de kommer og lager ikke lister eller noe i den duren. Men har jo en sønn i sør.. og begge jobber og unger skal hit og dit.. pjuhh.. da skjønner jeg sånne lister 😀

    10. Eg har blitt beskyldt for kontrollfreak ja…fordi eg ofte passer på at alt passer for alle…men eg mener jo det er å bry seg
      Som voksen har eg innsett at å gjøre ting selv gjør at eg slipper bli skuffet over at andre ikkje gjør det de skal…..og så gjør eg da altså ofte endel for mye selv for eg har sluttet å gidde be andre
      Oversikt er alltid bra
      klememtingene <3

    11. Liker å være forberedt jeg også..og har vel litt mer kontroll på ting enn strengt tatt nødvendig..burde sikkert prøvd å slippe kontrollen litt oftere:)..men i mange sammenhenger er det en fin egenskap også :)) Kos deg i helga 🙂 Klem <3

    12. Therese: Skjønner, men godt du klarer å la andre sine oppgaver bli gjort når det passer DEM da .-D Jeg må nok skjerpe meg litt på det 😀

    13. ladyaugust: Ja, jeg liker også orden og oversikt for hva jeg skal gjøre. Og gjerne litt lister ja 🙂 Og når vi har fordelt oppgaver her og der, så liker jeg LITT å spørre om når de andre skal gjøre sine også 😀 Men det må jeg kanskje jobbe litt med 😀 Hi-hi Nå er det sol, har du badet? :-DKlemmergodsøklemmen <3

    14. Helge: Ja, jeg liker å ha oversikt og å være godt forberedt 🙂 Det hjelper på stress føler jeg 🙂 Men jeg må nok jobbe litt med å la andre gjøre SITT når det selv har bestemt 😀 Ha en fin dag du også 🙂

    15. Mariann Sæther Tokle: Ja, du liker at DERE er påkledd i god tid, og at DERE har pakket…ikke sant 😀 ? Det er det jeg mener. Vi TRENGER jo å være ferdig i god tid…både den ene og den andre 😀 Men jeg er da ikke kontrollfreak for det?? 😀 Hi-hi..overdriver LITT da 😉

    16. passion4lifeandtravel: Ja, det er det jeg snakker om, jeg liker bare å ha litt VEL mye oversikt., og DET trenger man jo 😀 Hi-hi klemmer <3

    17. Jeg er på ingen måte kontroll freak 🙂 Jeg liker å ha fullstendig kontroll over meg selv, men ikke alle andre, men det er pågrunn av at jeg sliter med OCD, så da har det blitt sånn at jeg må være sånn og sånn. Klemmer <3

    18. Fru Stussli: Ja, ikke sant…Merkelig det der..Jeg gjør jo mine ting når jeg vil…og det burde alle andre også 😀 Når JEG vil altså 😀 Hi-hi… Ååå, så koselig Emma, pølser og termos høres herlig ut. Her er det ikke siste dag, og jeg har bare brødskive med pølse… Men en is skal jeg ha senere i dag.. Store klemmer til dere begge <3

    19. Mornings søs 😀 Jeg liker å vite når ting skal gjøres såklart for jeg må avtale det med magen min men jeg pleier å gjøre ting selv og så har jeg liste for å ha det oversiktlig. Jeg legger planer for hva jeg selv skal gjøre for det er det letteste. Det er så deilig når at er superoversiktig og ryddig og reint, men med masse prosjekter blir det fort bittelitt rotete kan man si. Ha en nydelig dag, sommeren er her thjoheitralei 😀 godklæmmesøsklæmmen <3

    20. Greit når man har oversikt og orden på alt i god tid noe skal skje. Gode forberedelser er en fin vane. Alt går bedre på den måten. I heimen er det mye som krever god planlegging:Er fin tøyet klart til neste begravelse/bryllup, kanskje trenger skoa en puss uansett? På jobben er det en anna greie på det, men hverdagens stress går bedre med forberedelser. Ha en fin dag.

    21. Jeg er det når det gjelder å reise. Pakker tidlig, pakker for oss begge, ute i goooooood tid, gjerne flere timer på flyplassen så jeg er sikker på at vi kommer frem tidsnok.. Ellers er jeg ikke så mye det lenger. Hvis vi skal i selskap pusher jeg på, for da liker jeg at vi er påkledd i finstasen i god tid før, i tilfelle det er noe som må fikses.:)

    22. Jeg er helt klart en som liker å ha litt oversikt. Gjerne oversikt i form av lister og det må GJERNE stå klokkeslett 😀
      Sommerferie kan være litt stressende når det virker vanskelig å få alle andre til å gjøre det jeg vil når jeg vil, på måten jeg vil…
      Stor sommerklem
      Det er siste skoledag her i dag, vi skal på tur og har med pølser på termos. Hilsen Emma.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg