Og dette var hva hun sa…… og en liten Fox ;-)

I går la jeg ut disse bildene av en som sier noe på tegnspråk, og lurte på om du kunne se hva hun sa?

Og det hun sa var :


GOD


SANKTHANS- AFTEN

 

Så…nå kan du si DET også på tegnspråk 🙂

 

Det var Cuskima som hadde helt rett, og det hadde hun forrige gangen også. (Dette er noe for deg Cuskima ;-))

 

Legger med en liten video igjen, for at du kan kose deg litt med tegnspråk

 

 

 Har du sett denne tolkede versjonen av The FOX før?

 

 

 

 

#tegnspråk #tegnspråktolket #thefox #sang
25 kommentarer
    1. Eva: Skjønner jeg godt. Jeg er sliten bare etter en tur på landet jeg 😮 Gleder meg til bilder og blogg fra Prekestolen, jeg også vil dit en gang 🙂 Klemmer i bøtter og spann <3

    2. Ja, det ble Prekestolen, og nå er jeg så trøtt at jeg snart finner sengen 🙂 En kjekk, men likevel slitsom dag 🙂 Kommer bilder og blogg fra turen…en av dagene som kommer 😉
      <3

    3. Eva: Ganske morsom 🙂 Mye fine videoer over tolkede sanger 🙂 Håper du har hatt fin dag, ble det Prekestolen?? Klemmer til deg fineste <3

    4. Ja, denne videoen har jeg sett før 😀 Og det er så flott synes jeg, at musikk kan være for alle, også for dem som ikke kan høre <3
      God kveldsklem til deg <3

    5. toveview: Ja, det har vært min tanke også 🙂 At alle skal kunne 🙂 MEn kan noen flere litt, så er det hvertfall bedre 🙂 Ha en kos dag toveview

    6. Lithanna: Så klart 🙂 Man kan prate om ALT på tegnspråk også. Diskutere politikk, snakke om følelser, hverdagsprat, ha tolk til studier. SÅ det er ingen begrensninger, det ER et språk 🙂

    7. Nei, denne versjonen av the Fox var ny for meg, men likte den meget godt, kreativt og artig laget! Nå har jeg akkurat på tegnspråk sagt: “God St.hans” til min mann, enda det er en dag på etterskudd, he-he, måtte jo prøve. Så bra det finnes et språk som “ikke-hørende” kan bli fortstått på / som de kan kommunisere med. Jeg må nok si at når det kommer en afrikansk pasient inn på helsekontoret mitt og tolk ikke er tilgjengelig, så tar jeg i bruk hele kroppen for å kommunisere. Som regel kan en lese på ansiktet når et budskap er oppfattet. en kommer som regel i mål 🙂 Enn om hele verdens befolkning lærte seg tegnspråk, da kunne alle ha snakket med hverandre som den naturligste ting i verden. En god tanke !

    8. cuskima: He-he, ja jeg kan se det hele for meg 🙂 Men du har altså nå gjettet riktig to ganger, OG du er flink å tenke sammenheng, og det er jo det man må gå på først, tenke tema, sted, tid osv, og tenke hva det KAN være, hva er naturlig osv. Og jammen får du rett svar. Nå må jeg jo lage en konkurranse på dette snart 🙂 Men premier og greier 😀

    9. eg syns jo dette er vakkert også og ville gjerne lære det da eg var yngre,men var mer alfabetet vi brukte….eg husker jo ingeting av det -syns dette er litt lettere
      Men by all means eg forstår jo ikkje alt….blir litt som utenlandsk film tekssted da forstår eg litt Italiensk og litt Fransk,men ikkje om du bare snakker i vei foran meg.
      Vi har mye turister både i byen og på jobb på VITA og da MÅ en være kreativ for å finne kremer for ulik hud, hårprodukter de glemte hjemme, vise dem apoteket og mye mer og de snakker sjeldent engelsk..så da går det håndbevegleser og litt tegning og litt googling og ja litt av hvert hahahaha du skal se oss…..men vi får det ofte til altså 😉
      Og de blir som oftest fornøyd…ja utenom de som la igjen høfligheten hjemme -de har vi endel av også desverre 😛
      Har også jobbet i resturauntbransjen og forklare meny til franske spanske og japanske når vi kunne hadde Norsk og Engelsk var også morsomt…hahahaha
      You want fish og moooo or bæææææ
      Du kan jo bare tenke deg resten hahaha 😀

    10. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg skulle gjerne hatt et litt mer ORDENTLIG kurs her inne da, men det er litt krevende…Orker ikke rett og slett. SÅ det får bli litt sånn småtterier 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg