Sommerfugler, engler eller alver?? ;-)

Husker du sommerfugldamen min? Ja, for i mine øyne er hun det. Bak på ryggern ser det nemlig ut som

det sitter en sommerfugl…med ansikt og alt 🙂

 

Og hjemme i det gule huset har mamma en også…

Hun kaller sin for ENGEL tror jeg…

 

Men her er Lillian Vedvik, kunstneren selv,

Hun har kunstverksted i gamlebyen i Fredrikstad, et sted som heter Bastion 5

Og Lillian Vedvik kaller sine fantastiske figurer for ALVER 🙂

Uansett hva de heter, vakre er de, og alle burde ha en hver hjemme 🙂

Jeg blir glad hver gang jeg går forbi min fine sommerfugldame <3

 

 

 Har du mange pynteting?

Har kunst du er spesielt glad i ?

 

 

#kunst #sommerfugler #alver #pynt #glede #lillianvedvik
51 kommentarer
    1. Eva: Ja, man må ikke ha for mye, det med støvtørking er et godt argument 😀 Men denne ene er stor og lett å flytte, og den gir så mye så jeg trenger ikke mye mer.. 🙂 Koselig å dele sånt jeg liker 🙂 Klemmer til deg <3

    2. Jeg hadde mange pynteting før. Men nå har jeg redusert til ganske så lite. Det må jo flyttes på hver gang man skal tørke støv. Og jeg har ikke energi til så mye. Men disse alvene er jo nyyyydelige jo <3
      Skulle gjerne hatt en slik man kan sette telys til 🙂
      Synes dette var sånn en fin presentasjon. Tusen takk for at du delte <3
      Klem <3

    3. Lillian: Åå, synes du det, da blir jeg lykkelig. For jeg synes jo de er så fine og søte 🙂 Er du IKKE-blogger? 😮 Bare for en periode håper jeg? Litt stilt her inne om dagen…blant mine bloggvenner hvertfall 🙂 Ja, ja 🙂 Jeg drar på bloggvenn-ferie til fredagen jeg. Til Bergen 😀 Skal bo på hotell, og møte bloggvenner et par dager, før jeg drar hjem igjen 🙂 Klemmer til deg også <3

    4. natheless: Ja, du bor jo rett borti svingen du 🙂 Og du lager så nydelige ting selv du så du trenger ikke Lillian Vedvik , men flink er hun 🙂 Og de er så søte figurer 🙂

    5. Det er så utrolig hvor mye den sommerfugldamen ligner på deg. Tror nesten du har vært modell for den. 🙂
      God sommerklem fra en midlertidig ikkeblogger… 🙂

    6. Nydelige figurer lager hun. Jeg har sett dem i mange varianter, både på utstilling og på Bastion.Ja, jeg har mange pynteting. Bytter litt om etterhvert. Koselig å ha noe vakkert å se på! 🙂 Finner jeg ikke noe som passer, så lager jeg jo mine egne figurer selv også jeg da! 🙂

    7. jada hvi eg laster de opp og lagrer og snur de i bildegreien så kommer de ofte rett vei,men ikkje alltid…som i dag….men men
      klemmeting <3

    8. skjedde ikkje da eg hadde PC….er bare på Macen det skjer……og de står jo egentlig….veldig irriterende.
      Skal se om eg får tatt bilder 🙂
      klemmerier <3

    9. Inger: Jeg har ikke noe forhold til engler jeg heller, men sommerfugldamer og alver har jeg et godt og nært forhold til 😀 Jeg har ikke mye pynt. Noen små plutte-ting som jeg og samboeren lager et nipse-sted av…Men ellers er det mest bilder, i keramikk og glass. Og noen fotoer jeg har tatt selv skal opp på veggen 🙂 Må vise litt her når vi har fått opp 🙂 Ha en fin fredag Inger <3

    10. margarites: Jeg liker også de Willowtree -figurene, det er uttrykket som teller for meg 🙂 Spiller ingen rolle om de er litt masseprodusert 🙂 Jeg har kastet så mye under flyttingene at det vi har nå får være der 🙂 Klemmer og fine fredagen 🙂

    11. cuskima: Så mye fine ting, skulle gjerne sett de 🙂 Jeg må vise hvordan du kan ta bilder å legge inn uten å få de på liggende 😀 Ja, føler den er min stil og så FIIIIN 🙂 Klemmer <3

    12. Den er flott, kunne gjerne tenke meg en slik, så må kanskje ta en tur en vakker dag. Er blitt veldig kresen på pynteting, heller 1 flott enn 10 intetsigende. Liker at du kaller henne sommerfugldamen, er ikke så glad i engler selv om jeg har et vakkert par som jeg fikk av en venninne en gang. De betyr noe spesielt.

    13. Jeg synes sommerfugl-engle-alve-damen din er nydelig. Hun smiler med øynene, og er vakker å se på! Jeg har nok litt “smånips” rundt omkring, men det er ikke så mye jeg er sånn kjempeglad i. Jo jeg liker det jeg har, men det er langt fra alt som virkelig betyr noe- bortsett fra noen Willow Tree figurer. De er masseprodusert, men de jeg har er jeg glad i. De betyr noe for meg! Og mange av tingene er her av ulike grunner, men av og til tenker jeg at en real opprydding hadde vært på sin plass. Klem <3

    14. Jeg falt for den sommerfugldamen første gang jeg så den på bloggen din, den er bare nydelig. Skal nok ha den i tankene…, og gå inn og kikke på kunstverkstedet..

    15. eg elsker interiør så eg har mye eg er glad i…..englevinger på stativ……en vase malt med knuste krystaller og et dikt og hell helse og lykke på skrevet på kinesisk….mann og dame som danser…..mann og dame som kysser….vakre malerier…..Lady August sine kruseduller…..mange engler i ulikt materiale……dame hode….masse forskjellig både gammelt og nytt 🙂
      denne er så veldig deg….med fine vingene sine og nydelige ansiktet sitt
      <3<3

    16. Mariann Sæther Tokle: Ja, jeg er SÅ glad i den og synes mamma og søsters er fine også. og skulle gjerne hatt flere ting fra samme kunstner 🙂

    17. Elin Slåen: Ja, dette må jo være i DIN gate også 🙂 Og du er jo både litt barnslig i uttrykket, som meg OG glad i sommerfugler 😀 De er i Fredrikstad, bare å hente en 😀

    18. De var jo kjempefine 😀 Og jeg syns de så ut som en god blanding av både sommerfugl- engle- og alvejente 😀
      Jeg har ingen, men jaggu fikk jeg lyst på en 🙂

    19. Den ser jeg.
      Jeg er av den oppfattelsen av at gaver kan koste litt om det er noe som virkelig ligger bak det.
      Alle bruker forskjellige summer, og jeg er av den typen som kjøper ting jeg vet andre ønsker seg eller trenger så langt det er mulig.
      Heller en litt kostbar gave som blir satt pris på enn mange som havner i skuffen uten mål og mening.:)
      Jeg synes i alle fall at denne er nydelig.:)

    20. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: 1300 kostet denne , men jeg fikk den til jul av mamma og søsters et år. Pleier ikke å ha så fyre gaver, men av og til gjør vi sånt. Og denne er mye mer enn bare figuren, for det er mye historie med hvordan jeg fikk min, søsters fikk sin osv 🙂

    21. Så skulle jeg selvsagt nevne at jeg har også noe interiør på bloggen min i dag. Ja, jeg liker ting og tang, og liker å innrede koselig !

    22. Utrolig fine figurer. Figurer er vel noe som dekker det meste, vil jeg tro, he-he! Hyggelig bekjentskap med kunstner og hennes produkter. Kanskje blir det et innkjøp om jeg kommer på deres trakter. Stilig med telys i på mørke kvelder. Så blir en så glad av å se disse søte forseggjorte kvinnefigurene, så har de så artig uttrykk i ansiktet. Takk for at du viste dette 🙂

    23. Therese: Nei, jeg har ikke mye kunst jeg heller, men noen småbilder, og denne damen, og et par bilder jeg har fått av en kunstner jeg skrev om 🙂 Klemmer<3

    24. karidansen: Ja, denne er så fin atte 🙂 Jeg skulle gjerne hatt mer kunst fra henne 🙂 Må ta en tur igjen snart 🙂 Jeg er på tur inn å tite litt snart, men ANastasia fikk jeg sett 🙂 klem <3

    25. Ja, hun er vakker både foran og bak! Alven til moren din også! De har “Sjel”. Jeg la faktisk også ut et innlegg om pyntegjenstander i ettermiddag. Rart dette, noen ganger er det flere bloggvenner som skriver og legger ut bilder rundt samme tema – litt uavhengig av hverandre. Jeg tror ikke det er tilfeldig. Noen føler man mer fellesskap med enn andre, uten forkleinelse for noen. Her om dagen la jeg ut et blomsterhjerte. To av bloggvennene hadde gjort det samme – uten at jeg var klar over det før etterpå! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg