Fra hårruller som spretter, til NOEN grå striper ;-)

Du husker kanskje litt tilbake fra jeg “spratt hårruller” både titt og ofte? Hvor jyplingen i andre etasje holdt meg våken både sent og tidlig, med party-musikk, hoppende føtter og rabalder både over soverom, stue, kjøkken og bad…? Og hvor “hun med rullene” ble en etablert madam som stadig dukket opp…Helt til jeg faktisk måtte FLYKTE ut i sene kveldstimer for å overnatte hos søsteren min…?

 Vel…Nå er det slutt på den slags…Vi har jo flyttet, og her bor det vanlige folk…Uansett alder, oppfører de seg som helt vanlige folk, og jeg sover min søteste prinsessesøvn, HVER natt 🙂

MEN……

NOEN hårruller har visst satt seg fast… Og i tillegg fått en ganske grålig farge…Og de rullene spretter ut i tide og utide… Jeg kan til tider forveksles med en GAMMEL DAME…Gud forby 😉

For tror du ikke at det skal være HELT umulig nærmest å komme seg en plass nå, uten å måte gjennom et AUTOMAT-helvete…ELLER måtte ha en APP… Folk skal HVERTFALL ikke få lov å kjøpe en vanlig billett over disk lenger!!

Det er mulig jeg er LITT gått ut på dato, og er LITT for redd for duppeditter, tekniske bestillinger og APPER og alskens nymotens greier….men man må da kunne få lov til å kjøpe en billett over disk uten alt for mye straff??

Vel…jeg prøvde meg på noen nymotens greier her om dagen, skulle bestille billetten til Bergen…Gikk inn på nettet og kom meg GANSKE langt i prosessen, til jeg fikk øye på at man måtte jo hente billetten på et “hentested” uansett…Og hva er poenget DA??

Så i går var jeg inne på Oslo S for å kjøpe billetten “for hånd” som i riktig gamle dager…. Før jeg kom så langt som til skranken hadde jeg møtt diverse rødkledde hjelpere som anbefalte meg å gå hjem å kjøpe på nett, anskaffe en APP eller enhver annen løsning enn å bli stående i køen. Jeg var steil, sto på mitt og ble der til jeg kom til skranken… DER begynte maset igjen!! Om jeg ikke heller ville kjøpe hjemme…? På nettet, anskaffe APPEN osv…. Nå var håret som du sikkert forstår blitt både litt grått og fullt av hårruller… en skikkelig kjerring klar for kamp….Jeg måtte nesten krangle før jeg fikk med meg en billett i papir!

Men nå er det gjort. Og selv om det er en litt gråhåret og gretten kjerring som ankommer Bergen om en ukes tid, så satser jeg på litt hårfarging når jeg er der 😉

 

Klarer du å kjøpe billetter på nett?

Er du sint på tekniske duppeditter?

 

 

 

#automater #duppeditter #amutomathelvete #billetter #teknisk
42 kommentarer
    1. Jeg har kjøpt togbilletter jeg, og skrevet dem ut selv, eller fått en bekreftelse på sms. Men ja, automater og apper er visst vår nye tilværelse. Jeg kjenner jeg sliter litt. Har vurdert å skaffe meg nsb appen. For jeg ser jo hvor enkelt det faktisk vil bli når jeg skal reise med tog, selv om det ikke skjer så veldig ofte da 😉 For akkurat nå er ikke toget i drift så veldig her, pga utbedring på linjene.
      Jeg har ikke problemer med å kjøpe på nett i alle fall, synes det er ganske komfortabelt å sitte på nett å kunne velge, f.eks. hvor i kinosalen man ønsker å sitte, uten å stå å tenke på det i en kø, med 15 utålmodige mennesker bak seg 😉 Hehe 🙂
      Men det kan bli for mye av det gode også…og veldig forvirrende. Man får forsøke å henge med så godt det lar seg gjøre. Verden går visst fremover sies det…Men jeg vet ikke helt jeg….;)
      God lørdagsklem til deg <3

    2. Jeg bor på et sted der de ikke kan hentes, for stasjonen har ikke den servicen lenger, og da kan jeg velge i menyen, skriv ut i pdfformat, men hvis det er kortere distanser med betjent stasjon, er det ikke sikkert at det er sånn kanskje? Jeg er heller ikke så bevandret i disse reisegreiene. Jeg skal ta flytoget i slutten av august så jeg må nesten begynne å grue meg allerede ,hehe

    3. De kan mye og følger med på slike ting, jeg derimot blir litt engstelig med masse nye greier haha jaa jeg kan være din app-engel <3 Bassisten vår har operert begge armene så vi jobber med å lage nye låter mens han blir frisk. Oh jaa konserter er morsomt og supermorsomt om dere to kommer 😀 Ha en nyyydelig dag søs, gooodklæmme <3 <3

    4. ladyaugust: Ja, du er heldig du, som har noen APP-engler i nærheten 😀 Og da er det jammen bra at DU kan lære meg, være MIN App-engel 🙂 Så gøy at dere er i gang med mer låtskriving og innspilling også 🙂 Jeg vil gjerne på konsert igjen altså 🙂 He-he, ja hvertfall Hr Frodith 😀 Men nå er det lenge siden vi var der. Søsklemmer i bøttevis <3

    5. Det er jo mer lett når man bare kan det, bare at man må lære det først og DET liker vi ikke så bra. Heldigvis har jeg to slike her som lærer meg om jeg vil eller ikke så da kan jeg jo lære deg 😀 luuurt 🙂 Jeppsi til Tromsø det bærer, det er superfint der Nordens Paris. Jeg blir bare ei uke for vi er midt i låtskriving og innspilling. Ja det stemmer jo dere har jo slekt der også 😀 gooodklæmme <3

    6. Veronica S: Ja, det var det jeg ikke skjønte at jeg måtte hente dem et sted uansett, og at det ble DYRERE om jeg BARE kom og sa hva jeg skulle ha over skranken 😀 Men kan hente det samme der, hvis jeg har LAGET den selv, uten gebyr… 😉

    7. ladyaugust: Uff, jeg må begynne å dyrke selv tror jeg 😀 Jeg orker ikke dette APP-styret. Og som betaling også :-PP Ja, hva skjer om batteriet blir flatt liksom?? ÅÅååå, skal du til Tromsø?? Der er det fint der!! Kjenner jeg fikk lyst å dra dit 🙂 Vi har jo en søster til Hr Frodith der, og da er vi på besøk innimellom der 🙂 Da får du det nok kos igjen 🙂 Husker turen din i fjor 🙂 Stor god klem til verdens beste søs <3

    8. margarites: Ja, alle andre flyr med apper her også, men IKKE JEG, jeg vil ha billetter fra automaten i det minste, og det går fint på lokaltoget 😀 Men det var mer vrient med denne LAAANGturen 😀 Men nå har jeg billett og tur blir det 😀 Klemmer fredagsklemmer 🙂

    9. Helge: Ja, jeg liker også bedre å kjøpe over disk, enn å stå å knote ved en maskin eller lure masse når jeg bestiller på nett… Men det er visst sånn at det bare ER sånn…nå..Lurt med vifte 🙂 Her er det ikke så varmt på soverommet 🙂

    10. Haha..sånne ting irriterer meg også. Jeg liker å ha ting i papir, spesielt når det gjelder billetter. Har man det på app eller sånn så er det litt risky-buisness fordi tlf kan jo dø ut eller noe. Jeg pleier å kjøpe feks togbilletter på nettet..og henter de på utsalgsplassen, fordi det er litt billigere, men er noen ganger litt irriterenes og skal hente dem der.

    11. Kjøper kun billetter på app jeg, men jeg syns det var tungvint i starten, men nå har det blitt en så vane etter at vi begynte å ta toget 1 gang i måneden : )) Klem <3

    12. Vettu hva eller søs..nå begynner de med slike apper på telefonen også som man betaler matvarer med i butikken. Største-engelen har en slik telefon, bare gjett jeg må få opplæring eller og så er det apper når man skal parkere også så jeg her om dagen, jemmen må man ha strøm på telefonen, ellers er man ille ute altså. Så bra å høre at du trives på det nye stedet <3 Jeg skal også ut å reise snart, til Tromsø og besøke familien, det blir bra 🙂 Ha ei nydelig helg søs, goodsøsklæmme <3

    13. Jeg liker ikke tekniske dubbedingser. Og apper – så få som mulig. Jeg var jo ute og spiste med jobben i går, og de fleste hadde app på mobilen, sånn at de bare kunne gå rett inn på bybanen, mens jeg måtte i automaten og kjøpe billett med bankkort. Av en eller annen grunn kan man bare betale med mynter eller bankkort – og ikke papirpenger. Nå har jeg sjelden kontanter på meg, for det er enkelt å dra kortet, men det tar tid når bybanen står på holdeplassen og man lurer på om man får betalt og får billett i tide. Det gikk greit i går. Jeg tar som regel bil når jeg drar til byen, men det er jo veldig enkelt med bybanen da.
      Jeg er glad du fikk billetten din, og at det blir en Bergenstur på deg. Gleder meg. Fredagsklemmer <3

    14. Jeg syns ddet er mere koslig og gå i luka eller i kiosken når man skal ha billetter. Det er mere sosialt og man kan prate med folk og ikke taste ditt og datt via en pc. Til tross fopr datahverdagen er det fortsatt lov til og snakke med folk når man skal ha billetter. Det blir varmt framover så idag kjøpte jeg ei lita vifte som jeg skal ha på sovrom. Ha en fin kveld.

    15. cuskima: Ja, det var akkurat derfor jeg sto som et spørsmålstegn der i går, med hodet fullt av hårruller, måtte krangle meg til en plass i køen, og nesten overbevise dem i skranken om at jeg ville betale 50 kr ekstra for å FÅ billetten når jeg stor der 😀 Men nå er den i lomma og jeg KAN reise 😀 klemmer <3

    16. hater tekniske duppeditter og nye ting som ny pc ny telefon etc
      alltid redd for at mine sal bli ødelagt og eg må forholde meg til noe nytt
      Eg har busskort….på bussen som plinger…..fordelen er at eg ofte ikkje betaler fordi maskinen er ute av drift…men hadde eg hatt bussbilettapp hadde eg betalt alle gangene for da trenger du kun vise du har betalt til sekuritas om de har kontroll……
      så for meg er det *billigere på gamlemåten selvom de sier du sparer penger på appene……eg ser ikkje det….
      og hva er poenget med apper der du må hente biletten i papirform og eller printe ut selv, eg måtte faktisk KJØPE en printer engang fordi eg sku ha ut no og eg fant ingen stder eg kunne få det gjort på
      ER det mulig hva skal du med *app* da…når alle må ha sin egen printer….blir jo mye dyrere det enn at de som selger de tingene vi faktisk skal ha…HAR det 🙂
      ha en mindre irritert dag
      klemmrier <3

    17. dedicat: Ha-ha, ikke sånne mentale hårruller, de er jammen ikke pene 😀 Føles pyton å føle seg så gammel pga ikke klarer å henge med teknisk. Jeg MÅ visst ha APP skjønner jeg 😀

    18. Ler ja du allmektige,, verden skal i følge bedrevitere ha blitt enklere. men det er jaggu ikke det man opplever til stadighet. Jeg pleier å samle mynter i et glass.. men jeg må kjøre 10 mil en vei for å få vekslet de inn på konto. OG når vi skulle ta toget til Lillestrøm herfra med de to barnebarna vi har på Skedsmokorset så bestilte jeg billett på nettet. Og når vi kom på toget så fant jeg ut at jeg hadde bestilt to sovekupeer, og vi skulle jo bare ha en. Det ble litt diskusjon men fant ut vi kunne bruke den andre til bagasjen. Men så traff jeg på en kompis fra Mannskoret og madammen hans som måtte reise i hujj og hast til Elverum siden det hadde vært innbrudd i et hus hun har der. Og de hadde IKKE klart å skaffe seg sovevogn,, da klarte jeg å imponere gitt 😀 så det er sjelden så galt.. osv,,, Og apropo hårruller.. dæsken det er lenge siden jeg har sett det på et hode.. det er jo bare sååå vakkert 😀

    19. karidansen: Godt vi er flere 😀 Og jeg PRØVER virkelig å være litt moderne altså 😀 sånn innimellom 😀 Jeg fikk tigget meg til papirbillett på stedet, med 50 kr i gebyr 😉

    20. Ha-ha! Ja, jeg kjenner meg igjen. Jeg klarer å bestille billetter på billettservice….men enkelte ganger har jeg opplevd å slite med sånn nettbestilling. Det er vel for å spare betjening. Hvis man ringer til noe offentlig så er det sånn tast en tast to tast tre……osv etter som hva man skal…Og det i flere runder. Innimellom er det maskinmusikk på øret. DA spretter det fram noen grå hår i lystoninga til Karidansen, altså! 😉

    21. Mariann Sæther Tokle: Ha-ha, jo doer er jo et problem i seg selv 😀 Litt angst der også ja 😀 Men jeg skjønner at jeg MÅ ha APP, på både det ene og det andre, for de VIL ikke selge over disk, og det sa hun rett ut 😀 Det gikk med et nødskrik 😀

    22. natheless: Ja, jeg kjøper jo flybilletter på nett, og skriver ut …men her skulle man likevel hente et sted OM man da ikke hadde en APP da…og det burde man ha. Jeg strå med hårrullene til alle kanter og prøver å argumentere, men det er vel ingen vits… Maskinene SKAL visst ta over for alt.. 🙂 Takk, reiser neste fredag .-) Men billetten er hvertfall i orden nå 😀 klemmer i vei <3

    23. Ja, jeg kjøper billett på nett og så skriver jeg ut hjemme på pdf-fil og jeg er gamlere enn deg og har også noen grå hår hvis jeg leter helt underst,hihi Men det er ikke sikkert det går an å få skrevet ut på alle avganger kanskje. men appene er kjempefine da. Det klarer til og meg jeg ,som også har litt panikk for tekniske dubbedingser. jeg er faktisk mer livredd for doene på togene jeg 🙂 Hvordan åpne og låse døren, hele tiden noe nytt. Hvordan få vann og få skylt ned, osv

    24. Ikke lett dette her, jeg synes de krever disse appene alt for ofte. Alle har da ikke sånne moderne telefoner enda???? Vi som voksne må ha hjelp til ting vi har klart selv i alle år, bare fordi vi ikke har dupedittene på plass når de finner på nye ting. Jeg fatter det ikke. Men vi har da bestilt en del på nett, for sånn er det visst bare. De tvinger det på oss ser det ut til! God tur! Klemsiklem 🙂

    25. Inger: Hi-hi, godt man kan glede noen 😀 Jeg ler jo selv også da 🙂 Det er jo både komisk og ganske irriterende. Blir fine blogginnlegg av sånt 😀 Jeg var redd for å ta maskin-skriving -valgfag på skolen 😀 for var redd for tekniske ting 😉 Og siste med mobil på tolke-studie. Skikkelig “gråhåret” 😀 og når disse hårrullene har en tendens til å sprette ut når jeg blir irritert nok, så blir jeg skikkelig kjerring .-D Hi-hi

    26. Ååååååh, jeg har vært helt i svime i dag :/ Slet med å komme meg av bussen og sjanglet på jobb, mer eller mindre. ha ha.
      Følelsen av å bli gammel- ja, den har vi alle tror jeg, meeeen det er ikke farlig: Vi skal eldes med stil 😀

    27. fruensvilje: Ja, jeg skulle jo prøve jeg også, men for å få det digitalt bare med SÅNN bevis så må jeg ha APP, og det er jo vanskelig i seg selv 😀 Og det gikk ikke an å bare skrive ut fra nett etter som jeg forsto, men måtte hente billetten…Og så begynte de å snakke om BNP Eller VNP eller noe annet som skulle gjøre det veldig enkelt, og da bare meldte jeg meg ut og KREVDE å få den i skranken der nede. 😀 Så jeg har billett nå da 🙂

    28. Lithanna: Ja, vi sover godt og koser oss. He-he, skjønner det gikk litt fort i svingene med lesingen ja, for det er jo ikke akkurat sånne hårruller det er snakk om 😀 Mer følelsen av å bli gammel;-) Men det er lov 😀

    29. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, jeg skjønner at jeg MÅ til med APPER og sånt jeg også 😀 Vet ikke om det er akkurat i skranken jeg måtte hentet, men på et STED for å få billetten måtte jeg. Og da tenkte jeg NEI, da kjøper jeg på Oslo S, men jammen måtte det krangel og gebyr til for å få lov 😀 Jeg gleder meg til turen også 🙂 Neida, ikke SÅ gammel, men jammen føler man seg sånn 😀

    30. Min matgale verden: Ja, synes du ikke det skulle være LOV å få en billett i papir uten å krangle om det?? Ja, jeg må vel inn å lage meg konto på FB, for å få lov å klage min nød også :-/ Hrmf… Gleder meg masse til å reise til Bergen 🙂 Nå HAR jeg billett altså, fikk jo kranglet meg til det og med gebyr og greier 😀 Klemmer i bøttevis <3

    31. Ler så jeg nesten ramler av stolen her. Ja slik er verden blitt, på godt og vondt. Selv var jeg forholdsvis tidlig ute med data, i studier og jobb, men er ikke like glad i mobilen selv om jeg har en ruterapp som bli brukt 2 ganger i året. Uansett, mitt hår kan ikke bli gråere enn det er, kan jo være en trøst.

    32. hi hi det skal ikke være lett nei,har faktisk bestilt bussbilett på nett 🙂 da viser jeg bare SMS til sjåfør når jeg skal på turen og det går greit:))

    33. Så bra å høre at du trives på det nye stedet! 🙂
      Hårruller ja, he he. Aldri brukt det.
      Man skal ‘lide’ for skjønnehten, med eller utengrå hår 😛

    34. Jeg kjøper de fleste biletter pr app eller pc nå. Det er bare slik. HAr vent meg til det, og har måttet bestille til mange andre ansatte opp igjenom.
      Alt er på nettet nå?
      Synes det er rart at du måtte hente biletten i skranken da. Her kan vi skrrive de ut etterjhvert som ivi bestiller.
      Må ønske deg lykke til med bestillingene fremover, og nei du er ingen grå gammel dame..
      Gleder meg til du kommer jeg.:)

    35. Åååå, kjenner det spratt ut noen grå hår her og. Det får da være måte på, må da gå an å få kjøpe billett “for hånd” uten å bli hetset! Nei, dette duker for protest-tog og gruppe på FB, ja, men da må du melde deg inn der først…haha 🙂 gleder meg sånn til du kommer. Goklemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg