Fargerik :-)

Var og ruslet litt i byen i dag, og et område er veldig spennende. Ligger på Grunerløkka.

Fargerikt og herlig. Og dette var nye bilder for meg. De er nok laget på bestilling, for det er et noen firmaer som holder til i denne bakgården. Men klarte ikke helt å forstå hvordan firmaer… En sykkel-reparasjons-sted, en kunst-butikk….?? Ikke helt sikker…

 

 

 

Alt dette fant jeg i bakgården…

 

På vei ut…en fjær…

og en sykkel….

 

Og dette er fronten av stedet:

Herlig fargerikt 🙂

 

Liker du grafitti? Street-art?  Maling på vegger?

 

 

#grafitti #kunst #streetart #bilder
24 kommentarer
    1. Når det er gjort riktig og lovlig, så er jo dette helt strålende og kreativt. Og hvilken bedrift det er, er jo ikke egentlig så viktig. Det er tydelig noen som liker litt farge i tilværelsen 🙂 Herlige bilder…Ga litt gladfølelse synes jeg 😀
      Gladklemmer <3

    2. Skikkelig morsomt dette her da, med farger og fres!!!! Jeg liker det ikke overalt, men dette var morsomt! 🙂 Passet så fint på veggene. Ha en fin dag, Klemsiklem 🙂

    3. Liker veldig godt gatekunst, selvfølgelig liker man noe bedre enn andre, slik er det jo med all kunst. Den fuglen var jo bare råstilig. Selv har jeg en vegg i nabolaget som jeg liker veldig godt http://tankespeil.torib.com/wp-content/uploads/2014/09/favorittvegg.jpg
      Synes prosjektet Ugang i Drammen er kjempeflott, hadde en flott vandring i byen for å se i fjor. Ser de skal ha det i år også http://ugangprosjektet.no/index.html
      Tagging synes jeg forsøpler for det meste, er mest laget av unger som vil finne på noe galt, men litt av hvert å se på alle godstogvognene som kjører forbi da. Kanskje fine å øve seg på?

    4. Vi var i Spania i oktober og det var like før Halloween og der hadde de malt halloweenfigurer på veggen, det var jo tøft. Er jo morsomt med de veggene, men ville ikke sett på de gjennom kjøkkenvinduet hver dag liksom 🙂

    5. Jeg synes at de som gjør seg virkelig flid med dette burde fått lov til å sprite opp gamle slitte vegger med farger. Er utrolig mange talentfulle mennesker med sprayboks. Dem som lager grafitti kun for å ødelegge liker jeg ikke. Men de som har en mening med dette, de må bare få lov. Er utrolig fascinerende.

    6. fruensvilje: Ja, disse bildene tror jeg er spesielt for denne butikken, jeg tror det er en bruktbutikk, kunstverksted på innsiden…Var litt vanskelig å finne ut av 🙂 Og en sykkelverksted litt bortenfor 🙂 Ja, alle liker forskjellig, og det er fint 🙂

    7. her var det mange flotte kunstverk,joda jeg kan like en slik vegg på rett plass 🙂 kanskje ikke dei 2 øverste motiva like godt da, men vi er forskjellige og noen liker nok dei bilda også 🙂 slik sett er vi mennesker unike

    8. Helge: Jeg tror det er et kunstverksted der, og noe som liknet et sykkelverksted. Jeg lusket litt i bakgården der butikkinngangen lå 🙂 Jordbær og bading høres topp ut, her skal det vaskes… Ha en fin dag du også 🙂

    9. karidansen: Ja, fin fugl 🙂 Ekte grafitti med farger synes jeg er fint, men bare sånn skriblerier /tagger liker jeg ikke 🙂 Liker at det blir “pent” 😀

    10. margarites: Ja, her er det nok de som eier gården, butikken som har malt selv, eller bestilt det. For det har sammenheng med hva stedene inneholdt synes jeg 🙂 Og det har stått der lenge. Ikke noen tilfeldig 🙂 Jeg er enig, greit med noen sånne innimellom, men BARE sånne hus hadde blitt for mye 🙂 Klemmer <3

    11. Therese: Ja, dette er nok et bestillingsverk og ganske så lovlig. Mulig de som har butikken har malt selv, det virker sånn nesten 🙂

    12. Herlige farver. Stort sett syns jeg det er greit med slik veggkunst men kan enkelte steder bli litt mye av det. Men dette var pent med sterke farger og man opplever veggen på en helt ny måte. Må være en gjeng med kreative folk som bor der. Her skal lørdagen nytes mest ute i dag. Det er sommer – meget mulig det blir både jordbær og bading iløpet av helga. Ha en fin dag.

    13. Dette var jo artig og fargerik kunst! Påfuglen er jo fantastisk. Ellers er jeg ikke så veldig glad i grafitti. Jeg forbinder det vel gjerne med underganger og murvegger som nesten ser litt tilgriset ut. MEN det finnes absolutt unntak! 🙂

    14. Sånn graffiti som dette liker jeg, men tagging….det liker jeg ikke. Det må være noe som ser ordentlig ut, og ikke noe som er malt oppå noen andres kunst, eller samme signatur rundt over alt. Ofte bare noen bokstaver, ikke fint skrevet en gang. I Austin, Texas, hadde de utendørsgalleri til slik gatekunst. Det var tøft! Jeg likte dette godt, når det er innimellom. Hadde alle husene vært sånn tror jeg det ville bli litt i meste laget….. Kreative sjeler som lager denne kunsten. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg