“Syvende- far- i- huset”- syken….

Som du vet er jeg ikke det spøtt gammel…Jeg er en ungfole, uten like… Jeg elsker å leke, med skygger, med tøydyr, med andre voksne som er lekne….Eller bare se en god tegnefilm, som får meg til å skrike av latter..  Jeg er moderne….henger HELT med med mobil….og nettbrett….og lap-top…og alskens greier… Det med å ikke være på Facebook er et bevisst valg, og har ikke noe med ungdommelighet eller gammelmodighet å gjøre …;-)

Men hva er dette som har slått meg innimellom da…? Jeg tror det må være et forbigående virus….en sykdom som alle har…innimellom…uansett alder… Noe som likner på “Syvende-far-i huset”-syken….

For jeg synes nå om dagen at ALLE mumler….

Jeg snur meg til stadighet og må si:  “HÆH!”  “Hææææ!”

 

…og akkurat DA kan jeg vel føle meg bittelitt som han minste i “syvende-far-i huset”…Han som verken hører eller ser særlig…

Du kjenner jo til at jeg har briller av og til  når jeg SPISER ….fordi noen har gjort noe med maten, slik at den har blitt litt tåkete når jeg skal spise…….Og nå altså dette med at folk har begynt å MUMLE sånn…

 

Vel…det er hvertfall ikke jeg som har begynt å høre dårlig…og ikke ser jeg spesielt dårlig heller…Det er bare noe forbigående greier…som HELT sikkert går over.. 😉 For jeg er jo ikke noe gammel heller…

Nei….jeg er rene ungfolen jeg ;-D

 

 

Lider du av “syvende-far-i-huset”-syken innimellom?

Bruker du briller?

Føler du deg gammel av og til? 😉 (selv om du helt klart ikke ER det..)

 

 

 

 

 

#syn #hørsel #syvendefarihuset #gammel #tegninger
36 kommentarer
    1. Jeg som har begynt å klatre i trær igjen..tror ikke det er fordi jeg føler meg gammel. Men av og til så husker jeg alderen min ja…og briller leter jeg til stadighet etter i styrke +2,5. Har mange par, og det sitter som oftest ett par, minst, på hode…:)

    2. Min matgale verden: Jepp, vi må være de to yngste her inne vi, tror du ikke 😀 Vi kalles bare 40+ og det kommer vi til å hete resten av vårt blogg-liv 😀 Og jeg hører sikkert bare bedre og bedre og synet det er jo egentlig helt fint, bare trenger LITT briller innimellom 😀 klemmer <3

    3. Eva: Jeg tror dette er garantert noe forbigående 😀 Hi-hi Jeg pleier jo å høre ganske godt 🙂 I morgen gleder jeg meg til å levere nøkler til gamle leiligheten. Og så gleder jeg meg til Bergens-tur, DET blir avslapning og moro på en gang 🙂 Stor god klem <3

    4. Haha, dette går over vettu. Bare noe forbigående, helt klart! Kanskje det rett og slett er ørene dine som må venne seg til å få nattesøvnen sin tilbake. De er kanskje blitt så vant til å stenge nattlige-dunk-dunk-lyder ute at de begynner å gjøre det helt av seg selv? Men nå er jo den epoken over, og ørene dine er nok snart tilbake i normalen 🙂 For vi er jo de yngste ungdommene som finnes vi 🙂 klemmer

    5. Tattavkvinnene: Kom deg til tannlegen i full fart 🙂 Det er såå vondt med tannpine :-/ Neida, jeg føler meg ikke så veldig gammel 😉 Klemmer <3

    6. Fru Stussli: Hi-hi, ja de får sette opp saftbod 😀 Skulle gjerne sett det selv jeg 😀 Forestillingen din 😀 Pøh, du får aldri briller du tror jeg 😀 Ungfolen <3 klemmer <3

    7. Nei, gammel er jeg ikke. Men av og til kan man jo begynne å lure. For synet mitt, det er litt ustadig for tiden. Men, legen min hadde forklaringen på det, og den forklaringen tar jeg for god fisk 😉 Nemlig, så ser jeg ikke like dårlig eller godt, hele tiden. Og det skyldes min helsesituasjon. Når jeg har utmattede dager, så er ikke synet mitt det aller beste. På de verste dagene, setter jeg meg ikke bak rattet, for å si det sånn. For da ser jeg svært dårlig. På gode dager, ser jeg sånn omtrent knivskarpt.
      Jeg brukte briller før. Fra jeg var 16 faktisk. Men for 18 år siden fikk jeg synet operert, og har hatt godt syn etter det. Men, ikke nå, på de dårlige dagene. Og det gjelder faktisk hukommelsen også. Akkurat likt der. Har ikke operert den altså 😉 Så neida, jeg er ikke gammel 😉 Alt sånt er forbigående, og sikkert helt likt med deg også 🙂
      Ha en flott fortsettelse av dagen, enten du ser eller hører dårlig/godt 🙂 Klem <3

    8. Det er noe i uttrykket man er så gammel som man føler seg. Jeg tror ikke du føler deg så veldig gammel, du utstråler i hvert fall ikke det her på bloggen, så jeg tror ikke det er noe fare med denne forbipasserende “syvende-far-i-huset”-syken din 🙂
      Jeg føler meg heller ikke spesielt gammel, jeg både ser og hører ganske bra, og ellers fungerer ting som det skal. Det eneste jeg skulle vært foruten akkurat nå er en dundrende tannpine, men ellers kan jeg ikke klage ^^ Klem <3

    9. Haha foroverrulle er mer som å stupe kråke uten at hodet er nedi trampoline. Er strake armer og opp og stå etterpå 😀 Nei, jeg hyler ikke, men blir så svimmel at jeg må holde meg litt i nettet etterpå :-DDDD Dette gjør jeg på trampolina ja 😀 Til naboenes store glede. De truer med å rigge opp saft og vaffelbod og selge billetter til “forestillingen” min 😀
      Snart blir jeg 41 :-O Mulig jeg får briller da?

    10. Inger: Neida, det har det absolutt ikke 😀 Jeg har jo dårlig syn fra jeg var liten… Det har bare blitt litt verre i det siste 😀 Men hørselen har jeg aldri trodd det feilte noe, men nå lurer jeg 😛 Får kanskje ta en test … 🙂 Ja, på kino er det helt grusomt, for talen er EN ting, men effektene er ofte dobbelt så høye, og noen ganger VONDT faktisk… Nå skal jeg snart ut i solen, og så opp å ta siste gulvvasken i gamle leiligheten 🙂

    11. Tja, om jeg er gammel eller føler meg gammel? Vel, egentlig er jeg jo ganske gammel da og det er i grunnen helt ok. Briller må jeg ha, men tar de av når jeg ligger og ser TV, disse todelte glassene gjør alt rart da. Hørselen er ok sånn fysisk, tror jeg, men var helt døv på ett øre og halvt på det andre ei stund. Det fiksa legen med å fjerne “tonnevis” med hardstampa voks. Ble nesten for mye lyd i etterkant.
      Rart dette med lyd, jeg synes kino og konserter er grusomt høyt men stemmen til folk kan være vanskelig. Kanskje en del nyanser i hørselen forsvinner med åra? Tro hvordan det går med de yngste framover som har proppa ørene fulle av alt for mye desibel?
      Ellers har jo ikke alt med alder å gjøre heller?

    12. ladyaugust: Det er bra søs, for vi er ikke noe gamle, og det kommer vi aldri til å bli heller 😀 Ja, det er det jeg tror også, noen mumler rett og slett for mye… Og når mamma sier det, så er jeg vel litt tvilende, for hun er over 80. Men når jeg sier det, så er det sånn det er 😀 Ha-ha.Jeg føler meg stort sett ganske passe jeg også 😀 Bare et par dager nå hvor jeg nesten ikke hører hva NOEN sier liksom…. Ha en fantastisk dag super-søs <3 klemmer på rad og rekke 🙂 <3

    13. Facebook er for gamlinger har jeg hørt, for alle som er under 20 har flytta ut derfra liksom haha Nei, jeg føler meg ikke gammel jeg føler meg akkurat passe, heldigvis 😀 Vettu hva eller, jeg måtte til ørelege fordi jeg trodde ikke jeg hørte mer…..jeg hadde liksom null sjanse å høre hva engelen sa og så sa hun hele tiden at jeg var blitt tunghørt så til slutt var jeg helt ening og dro såklart…men det var ikke feil med øra mine men med munnen hennes haha hun snakker for lavt rett og slett 🙂 Ha en superungogfresh dag søs <3 klæmme 😀

    14. Fru Stussli: Ååå, så godt å høre at du tar saltoer på trampolina 😀 Eller foroverrulle. HYLTE du da?? Jeg MÅ jo hyle jeg. Jeg hyler bare jeg sitter på huske jeg 😀 Tok du rulla på trampolina?? Du er jo knapt 40 du så ikke rart du ikke har briller 😀 Klemmer min venn <3

    15. Elin Slåen: Jeg får også problemer med 3D-filmer. For jeg har ikke samsyn, og da blir det noe tull med det med 3D -effekter.. Men gammel er jeg ikke, og sånn mumling og tøys med synes er hvertfall ikke alderens skyld ;-D

    16. fruensvilje: Men vi sier det GÅR OVER 😀 Jeg nekter for at det skal være sånn resten av livet 😉 Får ta noen øyeoperasjoner etter hvert jeg…men det sies at gammelmann-synet (hrmf..) ikke kan korrigeres :-/ Men nå skal jeg ut i solen i pausen, og der er det lyst og klart 😀 og jeg ser ALT!!Ha en fin mandag 🙂

    17. dedicat: Ha-ha, klart du er .-) Vi er alle ungfoler her inne i kategorien 40+, for den kan vi være i så lenge vi vil 😀 Jeg bryr meg heller ikke om alder, er bare litt irritert på alle de som skal mumle og snakke så lavt…Og hvorfor har det laget skriften på bruksanvisninger og vareihhold så bittesmått…? 😀

    18. margarites: Jeg er jo født med dårlig syn jeg…men det var pga noe feil…Men dette tullet nå vet jeg jammen ikke hva er 😀 Nei, helt klart noe med at de trykker mindre skrift på bruksanvisningene og garantert at folk snakker generelt lavere!! Fy på dem 😀 Kos deg på jobb <3

    19. Hehehe
      Jeg bruker ikke briller og hører helt fint, men når jeg hopper på trampolina sammen med frøkna er det ikke fritt for at jeg føler meg som en 100åring :-/ I går gjorde jeg for første gang en forlengs rulle og kom meg på beina igjen :-DDD Jeg fikk applaus av naboene og det var godt 😀 Frøkna sa det så bra ut, til at jeg er så gamme………… :-/ Så her har vi syvende mor i huset 😛
      Ha en finfin sommerdag!

    20. Altså, alle jeg snakker med mumler! Ha ha.. Noen ganger sliter jeg litt med dialekten her nede, og hvis de da er litt utydelige i den rare ordene sine, så blir det mye “hva var det du sa, sa su?” 😛
      Ellers er hørselen min mer enn god 😉 Jeg har faktisk veldig god hørsel. Synet der i mot 😛 I går var vi på kino for å se Jurassic World, men vi kunne ikke se den i 3D fordi jeg da må ta av meg brillene for å få få #D-brillene og da ser jeg jo ikke så bra. Da blir det mer slitsomt enn gøy å se på film 😛 he he..

    21. he he kjenner meg igjen her ja :)) brillene må jeg gå med dagstøtt og tinisusen lager lyder hele dagen,da bør folk helst se på meg når dei prater ellers blir jeg nok som syvende far i huset ja 🙂

    22. Ja du verden, hva skal man si. Jeg er i alle fall ikke noen ungfole,, leken ,, ja det kan man nok si. Får høre litt om det til tider.. sliter nok mer med hørsel enn med syn. Men har noen sett med ”Rema briller” styrke + 1,5 men bruker de sånn dann og vann. Og så lenge hodet ikke skjønner seg på alder, så syns jeg livet bare er helt herlig jeg 😀

    23. Nei heldigvis føler jeg meg ikke gammel! Jeg bruker briller og har gjort det så lenge at jeg nesten ikke tenker over det. Og hører dårlig….nei, det er bare alle andre som har begynt å snakke litt lavere….og tv-lyden..der snakker de stille og spillet musikken kjempehøyt! Og går man på kino, ja da tror de der at alle er tunghørte!
      Nå får jeg gå en tur ut i sommerregnet, for nå er det jobb. Ha en strålende dag med akkurat passe lyd <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg