Fra ” HELSEFARM”… til “FARMEN”- deltaker… ;-)

Ja, da var det egentlig klart for årets “helsefarm” Og du som har fulgt meg en tid her inne vet at det betyr 2-3 dager hos venninnen min i Fredrikstad, hvor vi driver beinhardt Helsefarm -regime i de to dagene…for å ta igjen for det vi ikke gjør av trening og sunn mat resten av året…

Det er stort sett BARE sunn mat, grønt-for, lite salt, og knapt en liten kylling-slintre på tallerkenen… Det er frukt, grønt og fullt fokus på IKKE sjokolade og IKKE usunt… Altså i  2-3 dager…

Det vi ikke har klart å få gjort av trim og sunn spising siden i fjor sommer…skal gjøres unna på 2-3 dager. Og i utgangen av min mini-ferie på Helse-farmen, har jeg så klart gått ned et par -tre kilo og har six-pack og store biceps og triceps og greier 😉

 

Men etter at jeg var hos venninnen min i fjor,  en gang på sommeren, og vi møtte grevling…….


..og jeg ble reddet av min venninne med en liten pinne….da grevlingen var RETT VED å angripe…;-)

Og vi var i skogen en gang på kano-padling og skogtraving og møtte sint bever da vi satt i huset hans med kanoen vår…


…så ser det hele ut til å ha utviklet seg mer noen liknende en FARMEN -variant… Med mega -mye action…og en stor fare for å bli stemt hjem litt tidlig om man ikke holder seg inne med “lederen”…

Vel, … nå er jeg så heldig å være venner med lederen av denne FARMEN…så jeg tror jeg glir glatt gjennom også i år… Og jeg er bare VELDIG spent på hva som venter der ute i Fredrikstads skoger i år…???

Alligatorer?? Struts?? Bison??

 

Tiden vil vise…for nå er jeg på vei avgårde til årets Helsefarm/Farmen….

Og i andre enden av toget venter min beste venninne, med all salaten og joggeskoene klare…antageligvis…. 😉

 


 

Er du sunn av og til?

Har du venner fra barndommen du fremdeles er mye sammen med?

 

 

 

#trening #sunnmat #helse #action #vennskap
18 kommentarer
    1. Jeg prøver å være sunn av og til, men må innrømme at det er mye annet som frister litt vel mye til tider. Koselig med trim og trening når dere er to, og tenker dere prater og ler og koser dere masse også. Lykke til med å være sunn og sprek, og kos deg masse <3

    2. He-he, helsefarm – regime :))) Her i gården kunne det ikke vært gjort på 2 – 3 dager, det er i alle fall sikkert 😉 Du er sikkert flink resten av året også, kan jeg tenke meg. Artig historie med firebeint og tobeinte. Sikkert mange overraskelser i år også, kan jeg tenke meg. Ikke så sunn hele tiden dessverre. Som det står på bloggen min er jeg livsnyter. Det vil si at jeg unner meg goder stadig vekk. Blir ikke sylfide før noen finner opp god mat som er slankende, he-he 🙂 Så er jeg så gammel og klok at jeg jeg har forstått at jeg ikke blir lykkeligere av å være superslank 🙂 Men tar noen skippertak og beveger meg moderat, kan en vel si. Jeg omgås ikke barndomsvenner daglig, men synes det er hyggelig å treffe de innimellom. Kanskje blir det treff til høsten? Visstnok 30 år siden jeg gikk ut fra grunnskolen. Det at jeg ikke omgås de så mye beror på at jeg har flyttet fra hjembygda, vil jeg tro 🙂 Kos deg i Fredrikstad!

    3. Så gøy, du er flink.
      Heldig du er som har ei slik vennine <3
      Jeg går ikke sammen med noen fra barndommen min.
      Hadde vært koselig å hatt ei vennine som man hadde hatt i mange mange år 😀
      Gleder meg til å høre hva slags angripende dyr dere møter på i år !
      Skulle også hatt en slik helg, jeg er ikke noe særlig flink til å være sunn 🙁

    4. Six-pack på to dager??? Kan jeg få adressen til den helsefarmen, eller? 😉 Ja, jeg er sunn – av og til……. Egentlig ikke så aller verst usunn sånn jevnt over. Har aldri røykt, og drikker absolutt med måte…….men……det blir litt for lite trim og litt for mye mat…Jeg begynner ofte friskt med salater og sitronvann på mandager……og så blir det så som så etter noen dager…. 😉

    5. så kjekt dette hørtes ut da og så flott bilde av dere 🙂 desverre har jeg ikke kontakt med mine barndomsvenner ,men jeg har verdens beste venninner her jeg bor 🙂
      Sundt spiser jeg året rundt,og i perioder kutter jeg ut søtsaker og chips i måneder og opptil et år i gangen 🙂 styrketreningen derimot er jeg dårlig på,men er aktiv på vanlig måte,ha en fin dag da

    6. Har nettopp spist jordbær – og da er jeg vel sunn? Fikk årets bok i postkassa idag; Klanen av lithanna i Bergen. En utrolig fin bok og en bragd og få gitt ut noe Det er sjelden jeg ser barndomsvenner i dag, men utrolig moro når det først skjer. Nå skal jeg ut i sola, det er salg på KID, noen nye håndkler er en god sak. Ha en fin kveld.

    7. Jeg føler jeg er sunn hele tiden, men jeg kan også være usunn! 🙂 Jeg har to venninner som jeg prater med daglig, å som jeg møter når jeg er på besøk hos mamma. Å de har jeg kjent i 19 og 22 år : )) hehe

    8. ja heldigvis har eg det og heldigvis slipper eg også tstemming når eg er hos henne 😀
      lykke til med salat og tilbehør og sixpack :
      klemmeting og ha en super dag <3

    9. Kos deg masse med din venninne 🙂 Jeg er heldig å ha mine barndomsvenner fortsatt (ei døde dessverre fra oss). Jeg lever stort sett veldig sunt og veldig godt 🙂

    10. Jahaja,, fra byen i vest til det indre Østfold. Slett ikke verst i løpet av noen dager 🙂 Også helsefarm i de dype skoger til og med. 😀 Ja jeg får nøye meg med de treløse fjellene i Lofoten,, men det blir nå ikke før om ei god uke. Nå er det Trøndelag som står for tur her. 🙂 Ha en herlig helse ferie.. og til dine spørsmål. Jeg er vel normalt sunn tenker jeg.. og har ikke veldig mye kontakt med barndommens kompiser, men litt er det da 🙂

    11. Oj, det blir spennende med rapport fra Farmen, og spennende hvilke utfordrende dyreliv dere vil måtte bekjempe. Høres jo veldig kjekt ut da 😀
      Jeg lever normalt sunt, og iblandt normalt usunt 😉 Har sjelden noen nykker om å bli helsefrik. Jeg har vel en sånn innebygget stemme, som sier at man skal gjøre alt med måte 🙂
      Men er nok i overkant flink til å kose meg av og til 😉 Hihihi
      Jeg har noen venner fra barndommen jeg møter en gang i måneden, i venninneforening. Det er alltid et høydepunkt 😀
      Kos deg på Helse-Farmen <3 Klemmer <3

    12. Åh så koselig! 🙂
      Helsefarm er bare win win!
      Jeg har 2 venninner som jeg fortsatt har kontakt med fra barneskoletiden. Begynner å bli noen år, superhyggelig.
      Kjent dem i 23år eller noe da, kanskje 🙂

    13. Her var det et klart bånd ser jeg. Da jeg var barn flyttet vi hele tiden. Vi bodde et halvt år her og et par år der. Hadde en bestevenninde, men hun døde av kreft.

    14. Så deilig rett og slett? Kose seg med trim og sunn mat. Det er tingen det.
      Er nesten som på Kreta med venninnen min. trening og sunnhet. Ikke mye mat egentlig, men masse svømming og turer+ trening. Litt helsefarm?.
      Du må virkelig nyte dagene, og så satser vi på at dyrene er snille dette året.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg