Helse-farmen: By-gallopp og åndelig -føde gir også muskler ;-)

I dag har ankel og øye- muskler fått kjørt seg en del..

Sildrende regn lovet godt for “innendørs -helsefarm”, ispedd litt balansering på brostein i Gamlebyen…

Gamlebyen har mye fint å by på, når det var bittelitt opphold…

 


Inn i gaten her, ligger Bastionen, Det Grunnmurede Hus, og en del andre gallerier. Her inne finner du masse fin kunst som du skal få se på senere. Jeg har kjøpt litt av hvert 🙂

 


Vi spiste på en kafe her inne som heter Magenta..

 

Salat så klart…UTEN majones, dressing, remulade eller rømme… 😉

 


Det hang noen spenstige bilder på veggene…

 

Og selv WC var en spesiell opplevelse…både på utsiden og innsiden…

 


I taket på kafeen hang lamper laget av vaskemaskintromler…

 

Etter en tur innom galleriene, tuslet vi rundt i et område som het Vaterland


Vakre brosteinsbelagte gater..

 

Veldig krevende for ankel-musklene å gå i sånne gater…Ser du forresten hvor brune leggene har blitt bare på en dag ? 😉

 


Helt utrolig hvor store underverker sommer-glove fuktighetskrem kan gjøre…For jeg har virkelig hatt blå-hvite legger…

 


En fantastisk liten bydel, som jeg gjerne flytter til når jeg blir gammel og grå 🙂

 

Nå er det snart klart for hår-farging og negle-stell. Altså spa-avdelingen av Helsefarmen. Helsefarm-direktøren har funnet ut at en velvære -avdeling er lurt for motivasjonen 😀

 

Har du hatt en fin dag?

Har du sol eller regn?

Lar du været styre aktivitetene dine?

 

 

 

 

 

#tur #fredrikstad #gamlebyen #kunst #kafe #mat #byvandring
46 kommentarer
    1. Eva: Kost meg så veldig 🙂 Med alt vi har gjort 🙂 Helsefarm og Galleribesøk er tingen 🙂 Mye koselige inntrykk på et par dager nå igjen 🙂 Ja, leggene er faktisk brune etter litt fuktighetskrem, glow 🙂 Klemmer <3

    2. Det ser virkelig veldig kjekt ut, den der helse-farmen. Kunne også tenkt meg et lite besøk i Gamlebyen. Der så det lunt og koselig ut. Og kaféen, den hadde mye fin dekor. Akkurat sånn som det burde.
      Lekre legger, må jo bare si det. Blåhvitt er jo en fin farge det, men passer kanskje bedre med gyllenbrun på leggene da 😉 Kjekt å se at du har kost deg sånn. Det er sånt som skal til innimellom 🙂
      Klem <3

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, kjolen får luftet seg mye 🙂 Lurer på å kjøpe en ny i samme mønster med litt annen form. Liker godt Fredrikstad altså 🙂

    4. Ritamarita: Ja, fint her i Fredrikstad, og mye å få med seg 🙂 Selv på en regnværsdag 🙂 Ha en strålende dag selv snupp <3 klemmer på rad og rekke <3

    5. Ser ut som om Frodith har det aldeles herlig. Helsefarmen har til og med Spa-avdeling! Jeg skal ta meg litt spa på fredag. Da har jeg fri, og da skal jeg nyte en ansiktsmaske! (Jeg skal smøre den på meg – IKKE drikke den!) 😉 Pus liker innlegget ditt. Hun sitter KLISTRET foran dataskjermen! 😀

    6. Så deilig?.
      Masse flotte bilder, og ikke minst flott sted. herlige bilder og en god gammel følelse..
      Ser du er i kjolen din igjen også.
      Den er fin.
      Masse god mat, og så spa da? deilig.
      her har det vært opphold, det blåser, og jeg er litt små gal? Dønn sliten akkurat nå.:)

    7. kunne vært et nytt produkt og det fins jo selvbruningshansker så derfor var eg usikker 🙂
      gleder meg til å se mer…men var utrolig stilig bilde..øynene var bare slående…..
      kose deg på leggluftings med og uten glove 😀
      klemmetingene <3

    8. dedicat: Ja, i dag har jeg virkelig gjort MYE..Og de siste dagene, både Bergen og her har jo vært innholdsrike 🙂 Nå skal Oslo fortæres på samme måten resten av ferien 🙂 Ha en fin dag videre 🙂 Her skal vi ut på tur litt igjen 🙂

    9. margarites: Aldri vært der jeg heller 🙂 ÅÅå,jeg unner deg så veldig ferie nå 🙂 Jeg koser meg og Fredrikstad er fint. Men i morgen er det hjem igjen 🙂 Må være LITT hjemme i nye leiligheten og hos Hr. Frodith også 🙂 Ja, ta deg en tur til Fredrikstad en gang, det er noe for enhver smak her 🙂 klemmer <3

    10. cuskima: Ja, fine bilder, og jeg har MYYYYYE mer å vise fra galleriene, men det kommer i morgen 🙂 Ha-ha…ja HANSKER ja 😀 Bare tull…så klart glow…her kommer min dårlige engelsk fram ja 😀 Jeg har kost meg med spa, og nå skal vi trave litt i byen, for å få spent leggmusklene litt og kanskje hentet opp litt mer glow…eller glove… 😀 Hi-hi klemmer <3

    11. fruensvilje: Ja, i dag har det faktisk vært rimelig kaldt her også. Altså…kanskje 18 grader…ikke KALDT da.. Og vi bare jumpet ut i regnet litt innimellom, kunne ikke la det stoppe oss… Gjort mye innadørs, men fått med disse bildene også da 🙂 Håper vi begge får bedre vær i morgen 🙂

    12. lulltove: Henne har jeg aldri hørt om, men jeg fant to nye damer i tillegg til Lillian Vedvik der i dag, og kjøpte noen småting 🙂 Legger ut i morgen 🙂 Ja, summer-glow hjalp litt, og nå skal jeg smøre mer, og slenge de ut i sola i morgen 😀 Så får vi håpe de jobber litt med dagen selv 😀

    13. Så spennende,, du har jaggu en god del inntrykk å fordøye og du har jo delt på en herlig måte,, tusen takk. Vi har jo vært i Fredrikstad og rundt omkring.. men det er jo noen og nitti år siden,, så ikke mye jeg kjente igjen der 😛 Takk for turen 🙂

    14. Moving On: Ja, Gamlebyen i Fredrikstad er toppers 🙂 Mye fint å se på 🙂 Og sommerlig å gammeldags,og fine gallerier og veistubber 🙂 Lykke til med grillingen 🙂 Vi skal prøve oss på en liten tur her, for nå er det sol igjen her 🙂

    15. Å så koselig det så ut i Vaterland. Der har jeg aldri vært, selv om jeg bodde i Østfold i fire år! Skjønner jeg må ta meg en tur dit også. Gamlebyen er fantastisk, og der kan jeg gå gang på gang.
      Jeg lar nok været til en viss grad bestemme hva jeg skal gjøre, for om det plaskregner så blir nok turer avlyst (er nok ute i regn på jobben). Her har vi hatt opphold i dag, og nesten 18 grader, og i morgen skal det bli bedre 🙂 det er litt feriemodus på jobben, mange unger kommer veldig seint, og vi får liksom ikke gjort så mye fornuftig. Bare en og en halv dag i gjen, så er det ferie 🙂 Klemmer <3

    16. hahaha en salat etter mitt hjerte <3<3<3
      guri for et vakker bildet som på vegge -helt fantastisk....<3
      flotte leggene, summerglow kanskje...eller er det sommerhanske?
      uansett lurt med litt glød
      Nyt SPA avdelingen du
      klememtingene <3

    17. sukk,disse bildene var bare så hærlige,og du som eg ser frem til ferie no 🙂
      Her er det mer høst en sommer i dag,det blåser godt og regnet siler ned,men jeg fikk da strikket ferdig ho Bodil og jeg har lagt klea utover sengen i bobilen så jeg kan danne meg en oversikt før alt legges i skapene :)må inrømme att regnet har holdt meg inne i dag

    18. Hei! Mest regn her 🙂 I de gamle gatene I Fredrikstad fant jeg en kunstner som har inspirrert meg i mange år 🙂 Har kjøpt 2 bilder av henne, Anna Louise Rebola. Vakkert der du er 🙂 Quick- fix på brunfargen er aldri feil 😉

    19. Så koslig det såg ut i de strøket. Skikkelig sommerslig!!:)
      Næ eneste som styrer er om vi sier vi skal grille og de regner! Haha har ikke tak over grillen, så da blir de vanskelig.
      Men utenom de blir de gjennomført!:)

    20. Min matgale verden: Men den kremen PLUSS litt sol gjør at leggene BLIR brune altså…det er ikke brunkrem 😀 Jeg kooooser meg 😀 I dag har det altså vært LITT stille på den strenge direktøren. Men den åndelige føden blir man jo i det minste ikke FET av 😀 SNakket med flere kunstnere i dag 🙂 Klemmer <3

    21. Helge: Ja, fin by 🙂 En by med alt, vann,skog, kultur, musikkopplevelser, det meste 🙂 Vi bare tøflet ned på Vaterland i pjuskregnet, og det GA SEG jo… 🙂 SÅ en herlig dag 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    22. Miss Imperfektum: Jeg har opplevd SÅ mye bare på en liten dag her. Mye fine gallerier som vi besøkte 🙂 Nydelige bilder og skulpturer. Og jeg har kjøpt en fin liten sak. Skal legge ut senere 🙂 Så fint med din spa-opplevelse også 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    23. Sånn herlig dag. Utrolig flott sted, selv om den salaten hadde gjort seg med en god klatt majones….haha. Ah, så det er DERFOR leggene dine plutselig ble så brune! Jeg som trodde helsefarmen hadde hele æren. Men litt sommer-glød gjør susen 🙂 Mye god trening, for både kropp og sjel! klemmer

    24. Fredrikstad er en fin by med en herlig dialekt slik som bergensere.
      Deilige koselige gater det der, mye kultur og god mat. Alt går bedre i bra vær men uansett må ting gjøres tross for regn, men man har alltid en god og varm seng der hjemme. Ha en fin kveld.

    25. Herlige bilder 🙂 Tenker at den kafeen alene er verdt et besøk i byen og kunne godt tenkt meg det bildet på veggen 🙂 Jeg har vært på jobb det meste av dagen men har jo også hatt min egen lille spa-opplevelse i dag, takket være deg <3 Ha en fin kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg