Jeg er en glad Frodith om dagen :-)


 

Vel, nå er jeg rimelig glad av meg sånn generelt  her i livet jeg…men det er liksom LITT ekstra nå 🙂

-Jeg har ny leilighet, hvit og fin, med nye møbler og fine ting som bare venter på å få komme opp av de siste eskene…Og OPP på veggene…

-Jeg har TID til å kose meg med Hr. Frodith og ferien vår, og få ting på plass skikkelig, nå som vi er ferdig med den gamle for godt…

-Jeg har vært i Bergen på ferie og truffet verdens skjønneste mennesker <3

-Jeg har vært i Fredrikstad hos barndomsvenninnen min og kost meg med turer, god mat, spa-opplevelser og turer i mange gallerier.

 

Og i går når vi var innom Lillian Vedvik og sommerfugl-damene, var vi også innom noen andre kunstnere. Jeg liker både malerier, grafikk og skulpturer jeg, og velger mest ut fra hva UTTRYKKENE gir meg. Og i “Det Grunnmurede Galleri” ( som er en del av Bastion 5-om jeg forstår rett) fant jeg denne damen:

 
 

 Vibeke Åmli 

Og hennes herlige kunst:

Fantastiske fat, hvor figurene stikker litt ut av fatene, i relieff..

 


 

Fat/skåler, hvor det danses tango på innsiden…

 


 

Små sitater som gjør seg i kombinasjon med bildene:

Swing little girl,

swing high to the sky

and don`t ever

look at the ground

If you `re looking for rainbows,

look up to the sky                                   ( C. Chaplin)

 

Og ingenting av dette kjøpte jeg…

Men jeg kjøpte rett og slett DENNE, som jeg synes var veldig skjønn:


En “huske-jente”.

Den skal henges i vinduet, i denne  tråden slik at hun kan huske når hun måtte ønske…

Var den ikke fin?? 🙂

 

 

Liker du best figurer eller bilder på veggene?

Har du kjøpt deg noe de siste dagene..?

 

 

#kunst #bastionen #detgrunnmuredehus #huskejente #vibekeåmli #fat #figurer
37 kommentarer
    1. Mariann Sæther Tokle: Ja, jeg har mest kjøpt ting i år, ikke SÅ mye ferie. Så det ble sånn det ble prioritert her 🙂 Siden vi flyttet 🙂

    2. Hanne: Kose deg masse på Hadeland Glassverk, der har ikke jeg vært. Men burde tatt meg en tur 🙂 Ja, koselig med litt kunst og kultur 🙂 Håper dagen din blir fin <3

    3. Mona: Nei, jeg driver jo med mye kjøp til leiligheten her nå. Nå skal det bli fint her 😀 Jeg koser meg veldig nå som alt tullet i gamle leiligheten er historie 🙂 Kose deg med forberedelser til bryllupet du 🙂 Det er deg vel unt 🙂 Kos deg du også 🙂 klem <3

    4. Der var huske-damen, ja, – så nydelig!💕 Moro å henge opp noe fint i vinduet også og ikke bare på veggene. Likte godt sommerfugldamene også, som jeg vet du har en av. 👍 Imorgen skal jeg på Hadeland Glassverk og se håndarbeidskunst (bl.a. patchwork) av Kaffe Fassett og høre Eli Kristin Hanssveen synge, koselig med noen kulturelle innslag i hverdagen. 😊

    5. Så herlig å lese at du har det så fint om dagen! Og så mye fint du finner på å gjøre 😀
      Den figuren var jo helt nydelig, og jeg kunne godt kjøpt den selv, men her er det ikke mye shopping om dagen, sånn utenom de himla store innkjøpene som bil da, men den skal vi jo ha noen år 😉 Eller går det mest i innkjøp av småting til bryllupet <3
      Nyt dagene dine vider søta 😀

    6. karidansen: Å ja, jeg vil gjerne se på Stas-tøyet 🙂 Moro med klesinnlegg også 🙂 Huske-dama er super og skal henge å huske i vinduet 🙂 Vaske vinduer i morgen 🙂

    7. toveview: Ja, dette stedet med disse kunstnerene er veldig fint. Jeg elsker denne typen kunst 🙂 Og skal helt klart ha noe mer 🙂 Men får starte litt smått 🙂

    8. Eva: Liker veldig godt fatene også 🙂 Og kunne kjøpt mer av henne. Ikke SÅ dyrt heller skjønner du 🙂 Å ja…den perioden med alt tullet i vår hører til sjeldenhetene 🙂 Det var mye pga den plagsomme naboen og dumme utleiere. Jeg har det stort sett godt og er glad jeg 🙂 Glad jeg er ferdig der i gamle leiligheten. Var litt slitsomt å sjonglere med to steder som skulle i orden også, men nå er det KUN her hos oss 🙂 Alt med den gamle er FERDIG 🙂

    9. solkro: Ja, jeg likte den godt. Hun hadde flere i forskjellige farger på kjolene 🙂 Men denne passet hos oss 🙂 klemmer til deg 🙂

    10. Jeg liker begge deler, både bilder og figurer. Figurer er kanskje enklere å plassere Jeg liker også godt smykket du har på deg på det ene bildet. Tror muligens jeg har sett det før – og kommentert det. Den “Huske-dama ” var “snasen” som dattera mi pleier å si! 😀 Jeg kjøpte meg noen klesplagg i en butikk på Lillehammer i går. Det var 50 -70% , men utgangspunktet var rådyrt. Derfor la jeg igjen noen kr der, gitt! 😉 Klærne går rett inn i Uno-garderoben, og kan kombineres med mye. Det er det som er kunsten – å kunne kombinere, slik at man får “mange antrekk” ut av noen få plagg. Det kommer vel et lite “klesinnlegg”fra meg igjen en dag….Må jo vise frem noe av “stasen”. 😉

    11. Aldeles nydelig den huske damen.
      Jeg personlig liker best figurene.. Ingen tvil om at det er masse flott å se der borte?
      Ikke rart du er så fornøyd og glad. Alt er jo bare glede. Sove om natten, kose seg i en lys leilighet, og kose deg med ferie.. Høres veldig bra ut, og vell fortjent.:)

    12. Jeg likte supergodt verselinjene fra Chaplin som kunstneren har lagt inn i sitt keramikkbilde, “Only the sky is the limit”. Godt du svever på skyene, glad og fornøyd ! Fint du holder på å få det meste på plass. Blir sikkert fint, kanskje kommer det “glimt” her etter hvert? synes kunstnerne du trekker frem her på bilder er dyktige. Flotte bilder!

    13. Så nydelig vinduspynt. Akkurat en sånn en kunne jeg også fint hatt i mine vinduer 🙂 Men jeg må innrømme at jeg falt veldig for de fatene 🙂
      Jeg er nok en bildejente jeg. Men liker også kunst av annen form. Har ikke noen spesiell stil her hjemme hos meg. Litt av alt på en måte. Det er meg 🙂
      Og ja, i går kjøpte jeg 4 puter til pallesofaen min på terrassen, pluss en skohylle til gangen 🙂 Så nå har jeg det så fint atte 🙂
      Og det er jo så kjekt å fornye litt, med å kjøpe små ting, som gjør litt utav seg 🙂
      God klem til deg, utrolig kjekt å se at du er over den tunge perioden <3 <3 <3

    14. Den var rett å slett helt nydelig :)Ikke bevilget meg noe nytt på en stund så jeg får vente til et bybesøk er unnagjort 🙂
      goe sommerknib<3

    15. jeg skjønner godt att du smiler nå om dagn 🙂 for jammen har du hatt mye fint å gle deg over dei siste dagene 🙂 herlige sommerminner.
      Du valgte en nydelig figur,hun kommer nok til å trives i vinduet hos dere

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg