By-glede ;-)

Mange ting er fint med byen. Når man bor i en by, så har man valgt det av en eller annen grunn. Det kan være pga jobb eller studier….Det kan være pga man er ung og vil være der det er LIV….Eller det kan være andre praktiske årsaker.

Jeg har bodd i byen siden jeg var student, og jeg har bodd i Oslo mer enn noe annet sted i livet. Så selv om jeg har vokst opp på landet, så har jeg på en måte fått noe av Oslo-pulsen under huden…

Liker å vandre i parkene, se på folk og skygger som slanger seg i gresset….Liker å høre småpraten fra kafeene når jeg våkner om mårran…Liker å høre byen våkne, folk åpne butikkene og en og annen måke skrike sitt morgenskrik..

Og når jeg er ute med kameraet mitt, liker jeg å speide høyt og lavt etter ting å fotografere. NYE og spennende ting.. Og graffiti er en stor del av bybildet…Og en stor del av by-gleden for meg..

 

 

Den dagen jeg var ute med kameraet, på jakt etter å fullføre deres foto-oppdrag, fant jeg mange nye graffitier som jeg følte passet til oppdraget jeg fikk av  Kjerstisandnes:

BY/ Sommer- glede

 

 

 

 

 

 

Da føler jeg at jeg kan si:

OPPDRAG FULLFØRT!!

 

Er det mye graffiti der du bor?

Liker du denne typen graffiti?

 

 

#graffiti #fotoutfordring #fotooppdrag #foto #Challenge

#byglede #by
44 kommentarer
    1. maiken: Ja, jeg tror jeg kan trives både her og der, for har bodd begge steder 🙂 Men lengst i byen. Og nå bor jeg veldig sentralt, og koser meg med det 🙂

    2. Grafitti er fint på de rette stedene. Akkurat her jeg bor er det ingenting, men jeg har bare 10 min å kjøre til byen…Jeg hadde ikke greid å bo mer sentralt enn jeg gjør, men er godt når man kjenner at man trives, om det er midt i byen eller på landet, eller midt i mellom….

    3. Eva: Ja, du får titte litt i egen by, og så kan jeg vise deg når du kommer til byen. Om du orker å gå litt tur. Nært sentrum 🙂 Mye fint å se på,og på en vegg får man gjerne se dem i aksjon også 🙂

    4. Jeg synes grafitti, eller street art som det moderne ordet visstnok er, kan være veldig kunstnerisk og vakkert. Ingen tvil om at noen virkelig kan dette, gi det liv og en følelse av en annen verden 🙂
      Kjempefine glimt 🙂 Må kanskje kikke etter sånt jeg også når jeg er på byvandring 😉
      Jeg er byjente selv. Har også vokst opp i mer landlige omgivelser, men kunne ikke ønske å flytte tilbake. Liker meg så nærme byen som det er mulig.
      I går var jeg en tur i hjembygda mi, og besøkte graven til min pappa. Og der, av alle steder, møtte jeg på ordføreren i byen vår. Da ble jeg paff da. Lurte fælt på hva han gjorde der ute på landet? Men spurte ikke 😉

    5. karidansen: He-he,Jalla var et godt ord…Ja, litt Jalla kanskje , men liker det jeg 😀 Har det rundt omkring overalt i byen, og jeg liker å se nye bilder. Og jeg finner stadig nye faktisk 🙂 Men jeg er nok mer glad i de små huske-jentene mine 😀

    6. Det er underholdende og artig å se det, men hadde ikke likt å glo rett inn i det når jeg kikket ut av vinduet. Kunstnerisk og kreativt, men litt “Jalla” etter min smak!;) Jeg har også blitt mer urban med årene , men foretrekker nok en mindre by enn Oslo hvis jeg skulle velge å bosette meg i en by. 🙂

    7. Hekleri og Ra: Skjønner jeg godt. og jeg hadde trivdes bedre med barn på et lite sted. Men vi er bare oss to, og ikke barn, så det er helt fint i byen da 🙂 Det jeg synes ikke er så fint er det som bare er skrift…ikke tegninger,og uten farger. Altså ren tagging, og det liker jeg ikke …

    8. Therese: Å ja, så moro da 😀 Ikke langt fra her heller. Mye graffiti overalt i nærheten 🙂 Ja, Oslo er så mangt, jeg kan beskrive den på alle mulige måter 🙂 Akkurat nå er det bare vakkert <3 klemmer <3

    9. Min matgale verden: Ja, den var både NY og ganske morsom, synes jeg også 😀 Ja, de by-lydene er den andre delen av det å være bohem liksom… 😀 Så det hadde du nok likt godt 🙂 Klemmer <3

    10. Helge: Ja, dumt hvis det blir liggende søppel rundtomkring 🙁 Jeg så NOE i Drammen, det likte jeg , når jeg var på hotell der. Så noen morsomme greier 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    11. Byen har sin sjarm den 😉 Trives selv på mindre plasser pga ungene, litt mer gjennomsiktlig 😉 Grafitti kan være veldig flott det, men det fins også mye stygg grafitti …

    12. Når jeg står opp om morran går ut å tar meg en røyk og en kaffe kopp så stirrer jeg rett på graffiti! 🙂 Så det er en del her også, men ikke like vakkert som det er i Oslo! Likte beskrivelsen din av Oslo, den var vakker! 🙂 Klem <3

    13. Så stilig. Og digget den med treningsdamen og brystene, haha. Absolutt en byglede det der, samt alt det du nevnte…lydene om morgenen….jo, jeg kan høre at jeg hadde likt det jeg og, hvis jeg ikke hadde bodd her da 🙂 klemmer

    14. Ca 1 km herfra har grafittifolket her i byen fått en hel vegg av de som styrer byen. Var på mandag en tur der og den var det mye fint på Men området ligger på havna men lett og finne. Slike ting er fint og kreative saker. Men jeg la merke til at det lå igjen masse søppel igjen i form av spraybokser som sikkert kan kastes som spesialavfall.

    15. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei, men dere har jo all den fine inne i byen, som vi så på 🙂 Morsomme vegger, som sikkert endrer på tegningene innimellom også 🙂

    16. morsmiddag: Ja, ikke sant 🙂 Mye er morsomt å gå å se på, og tenke litt mer hva tanken bak er osv. Som man gjør med annen kunst innimellom 🙂

    17. Kjempeflotte 🙂 Her er det naturlig nok ikke så veldig mye sånt 🙂 Men jeg får ha øynene med meg når vi nå snart skal ut og farte litt 🙂

    18. spisogspar: Ja, de som er sånn forseggjort liker jeg godt 🙂 Og så lenge det ikke ødelegger privat eiendom og sånt 🙂 Blir glad av farger jeg også 🙂

    19. Tone Iren: Oslo er full av slikt og spesielt et sted nær en kunst -skole og gallerier, hvor det er LOV. Og jeg tror stadig jeg har sett alt. Men plutselig dukker det opp nye, og de endrer på veggene rundt omkring i byen. Moro 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg