Fra byens larm …til skogens sjarm…

Da forlater jeg byens larm og sjarm for et par dager….

Ja…for da er det nemlig klart for årets Monsen -utflukt igjen… Ja, du kjenner vel Lars Monsen…? Eller for den saks skyld Sverre M Fjeldstad, som JEG vokste opp med. DET var naturmannen sin det!! Han kunne alt om fugler, alt om elg, hjort, rev, bever, og for den saks skyld mygg og knott…

Og i fjor da jeg var på oppdagelsesferd i skogen skal jeg love deg at jeg Lars Monsen og Sverre M. Fjelstad bare kunne gå å legge seg, for jeg og venninnen min så ALT av dyr… Og ikke minst en bever i solnedgangen…

I dag har jeg altså begitt meg ut i denne VILLMARKA igjen… 😉

Med niste-pakke, fotoapparat, sjokolade, drikke, sitteunderlag, badetøy OG en 3 retters middag i enden av stien 😉 For her er en dame som liker villmarksliv og utforsking….MEN hun er også superglad i litt luksus…Så her blandes det over en lav sko..

Vi har bestilt fint vær, og bever, så det blir bikini-bading og leking med bever i vannet…Som i fjor..Men nå altså med søsteren min 🙂

Det blir nok litt bilde-blogging underveis 😉

 

Ha en fin dag <3

 

Har du sett bever?

Er det sol hos deg i dag?

 

#tur #skogen #kikut #bever #bading
18 kommentarer
    1. Jeg har ikke sett bever og sola var her i går,, men i dag er den bortevekk 🙂 Men jeg har sett Lars Monsen,, han har kjøpt seg en fjellgård her i bygda 🙂 Ha det herlig i villmarka and take care 🙂

    2. Ja, Sverre M. Fjeldstad og naturprogrammene husker jeg godt. Han hadde veldig spesiell stemme.
      Koselig å dra “Ut i villmarka”. Jeg er også sånn at jeg like luksus….Skal jeg bo litt primitivt et par dager,foretrekker jeg sommeren, for da er det lettere å få vasket seg. Et fjellvann eller en stor bekk gjør nytta! Lykke til på fotosafari med “Badende Bever”:

    3. Høres fantastisk kjekt ut 😀 Gleder meg til å se bilder 🙂
      Jeg har ikke sett bever, men det er et “nedlagt” bevertjern ved hytta i Farsund. Og jeg sier “nedlagt”, fordi beveren nok har flyttet, eller dødd ut.
      I dag har jeg vært på Gladmatfestivalen i Stavanger. Jeg har smakt masse godt, og solen skinte og ga helt perfekte forhold 🙂 Akkurat kommet hjem, mett og god 🙂
      Klem til deg, og kos deg masse videre <3

    4. Har sett en bever mange ganger jeg 🙂 Hos besteforeldrene mine så er det ikke så langt å gå før du kommer til en beverdam 🙂 Kos deg masse på tur, jeg pakker for harde livet til en uke borte nå! 🙂 Klem <3

    5. Her har det vært sol så og si i hele dag. Husker ikke om jeg har sett bever men antagelig ikke. God tur, husk drikke og nok mat.

    6. her er det regn så gidder ikkje gjøre noe annet enn å lufte hundejentene og rydde litt. Får besøk av min søster på søndag-usikker om hun skal vøre her først eller dra til Hardanger først,men siste bussen din går tidlig søndag så derfor sover hun her.:D
      kose dere <3
      klemmeting

    7. Ut på tur aldri sur ! I alle fall ikke når en får naturopplevelser tett på og treretters middag i enden, he-he 🙂 Det blir deilig 🙂 God tur til dere begge !

    8. Solen har glimret med sitt fravær i vår/sommer. Jeg husker jeg så en tegneserie stripe en gang med noen som hadde sånn sklie ut av vinduet som de har på fly om de skal styrte. Og når solen tittet frem, slapp alle det de hadde i hendene og kastet seg ut i hagen. Sistemann rakk ikke solen 😉

    9. Ja, jeg husker godt Sverre M. Fjelstad, kan liksom høre den lune stemmen hans ennå, hvor han snakker lavt for ikke å skremme dyrene. Jeg er veldig glad i å gå i skogen, og deltar på turorientering hvert år. Kos deg masse, – gleder meg til å se bilder! 😊🌲

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg