Null bever, null kano… men en haug med ender og deilige minner <3

Jeg har slitt litt med menisken (kneet) i det siste, så det å klare å komme seg til fots fra Sognsvann til Kikut var krevende nok. 17 km ble tilbakelagt, og etter diverse øvelser underveis: klapping av hest, stylting, hopping i myr, klasking av mygg og fluer, gnafsing av tur-sjokolade OG en masse fotografereing, var kroppen sliten og magen veldig sulten da vi kom fram…

Etter en liten dusj og bittelitt blogging, var det bare tid til en 3-retters middag ør kvelden var ganske sen..Og i og med menisken og rygg ikke er HELT grei, orket vi ikke sette i gang kano-padling kl 22. Så det ble litt felles Word-feud-plaging av ukjente på nett, og så tidlig seng. Masse koselige folk på Kikut-stua, god mat og en deilig seng.

Minnene fra turen er gode, i år som i fjor <3

 
Startet tidlig om mårran…med shorts OG iført ull, er jeg klar for villmarken med sminken på halv tolv som vanlig… 😉

 


Sognsvann er startstedet…

 

Masse fine markjordbær som skulle spises…i tillegg til tursjokoladen…

 


Grønt og deilig i skogen.

 


Endene du fikk et glimt av i går…

 

 


Falleferdige bruer…men de HOLDT oss 😉

 


Den glade vandrer…

 

Litt stylter underveis…

 


En svale hadde rede RETT ved inngangspartiet på Kikut, og unger i redet 🙂

 


Romantiske bygg med gress på taket..

 


Sen kveld ved vannet..

 


Vakker natur på vei hjem også..

 


Tistler er vakre, om enn litt hissige… 😉

 

Og med dette var turen over for denne gang. Neste tur blir vel i høst en gang kanskje, når løvet faller og alt er rødt og gult, vakkert da også <3

 

Har du vært på skogstur i det siste?

 

 

 

 

 

#skogstur #kikut #natur #tur #minner
34 kommentarer
    1. Nydelige bilder, Man kan nesten ta og føle på stillheten…. Vakkert, og så energisamlende med slike turer i det fri. Jeg må vel få på meg joggeskoene jeg også og ture litt etter all spisingen i Stockholm….. Men jammen gikk vi mye der , er en stor by å utforske…. Kjenner det på hoftene gitt…

    2. Eva: Her er det bare en uke igjen av ferien, men har litt koselig å gjøre i den uken. I morgen skal jeg møte Kjersti igjen 🙂 Koselig 🙂 Hun er her i byen <3 Jeg ser ikke så mye flått, men skjønner frykten. Jeg liker heller ikke den :-/ Jeg skal inn å titte på innlegget senere, vært på farten i dag, og nå middag 🙂 Klemmer store klemmer <3

    3. For en nydelig bildekavalkade av turen du var på <3 Så mye fint å se i naturen, både naturlig, og menneskeskapt. Til og med den falleferdige broen er vakker, med sin forfallende sjarme 🙂
      Jeg har ikke gått så enormt mye i skogen etter at løv og planter fikk fart på seg. Jeg er nemlig livredd for flått. Og synes jeg har nok av det på Pus. Forsøker å holde det borte ved hjelp av midler kjøpt hos veterinæren. Men flåtten kan gjøre så enormt stor skade, og jeg synes jeg har plager nok 😉 Så jeg forsøker å holde meg til områder som ikke er så bevokste 🙂 Det er dessverre flått her store deler av året, pga det milde klimaet.
      Men i dag har jeg gått en tur ned til byen. Og det passet meg godt. Kommer et lite blogginnlegg om det snart 😉
      Kos deg masse nå på tampen av ferien <3 Klemmer masse <3

    4. Lisbeth Pedersen: Ja, jeg tenkte meg det ville være nærme. Her ble det litt kluss med planen, så jeg og ladyen skal først treffes til uka i stedet. SÅ da ble det byvandring med Hr Frodith i stedet for 🙂 Kos dere på Harry-tur 😀 Det er noe eget liksom 😉 Vi sees ved neste anledning 🙂 Klemmer <3

    5. cuskima: Jeg har ikke skritt -teller, men søsters har, og hun fant ut 25000 på onsdagen, og det tror jeg stemmer på en prikk 😉 Leggene mine fungerer ikke så verst, bortsett fra de er veldig bleke 😀 Men ankler og knær derimot litt dårlig. Men gikk fint dette 🙂

    6. Det var lang tur, og med dårlig kne i tillegg. Du er jammen sprek 🙂 Flotte bilder.
      Hotellet vi bodde på i Ski i dag, var nærmeste nabo til kjøpesenteret. Jaja vi får ta det igjen. Nå er vi på en kort Harry-tur til Sverige 🙂
      Ha en superfin dag 🙂
      Klemmer

    7. wow for en tur…..eg har elendige legger og under fotelankene så en 17 km langt skogstur står ikkje hverken på ønskelisten eller planen….egentlig tror eg at eg går ganske mange skritt på jobb…men eg hadde en skrittteller engang og den viste eg gikk 25 skritt på jobb,en mange hundre da eg SATT på bussen….hahahahahaha
      klemmetingene <3

    8. Ja det måtte minst ha vært to dager altså 🙂 Ja du har dreisen på de styltene 😀 Nå har jeg vært hos legen og jammen er den seig den greia mi, men jeg har kjøpt ny kaffemaskin så da blir nok alt bra på et vipps satser jeg på <3 gooodhelgeklæmmen 🙂

    9. spisogspar: Ja, den turen vet jeg hvor lang er så jeg regnet med det gikk bra, og det gjorde det 🙂 Og hjem igjen dagen etter også 🙂 Og jeg er helt menneske i dag også til og med 😀 Koste oss veldig og har mye pauser.

    10. Fru Stussli: Ååå, skattejakt, ja det vil jeg på også 🙂 Så jeg får kaste meg på deg eller ladyen for dere er visst i sving begge to 😀 Så flink du har vært 🙂 Kos deg videre min venn <3 klemmer fra alle kanter <3

    11. ladyaugust: Den varte jo i to dager ,så da er det greit den er litt lang 😀 Så du hvor flink jeg var på stylter 😀 Håper det går fint hos legen 🙂 SI han må få litt skikk på deg på et VIPS 🙂 Klemmersøsklemmen <3

    12. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg skal til legen med kneet tror jeg. Ja, mye fine skogsturer, og det er du på også vet jeg. I fjellet og i skogen, fint begge deler 🙂 Blir en del skritt. Vi hadde 26 000 eller noe på onsdagen.. Fikk en del bra bilder 🙂

    13. dedicat: Så koselig du synes jeg fanger det på en fin måte 🙂 Jeg koser meg jo, og prøver å formidle det 🙂 Jada, bever er bever, nei takke meg til en andefamilie 😀 Ha en flotters dag du også 🙂

    14. Så søte andungene var <3 Så mange flotte bilder - ser ut som en flott tur med flotte naturopplevelser! 17 km er langt det - sprekt av deg å gå med dårlig kne og rygg! 🙂

    15. Er så koselig å lese og se bilder fra turene dine sammen med søster. Dere virker å ha det så koselig sammen at det smitter over på oss leserne 🙂 Jeg håper å få en tur i skogen i helgen (bare yr.no tar bittelitt feil) Hvis det blir skogtur blir det helt sikkert skattejakt. Er moro å gå med GPS sammen med resten av stusslifolket. Kanskje en gang skal VI gå på jakt sammen 😀
      Nå skal jeg hoppe i dusjen, er akkurat ferdig med løpetur og styrketrening.
      Mange klemmer til fineste deg

    16. Så koselig det ser ut 🙂 Fine bilder, Frodith – det lukter nesten skog her jeg sitter og ser 🙂

    17. Ohoy den turen var laaang altså men nydelige bilder søs <3 Ser ut til at dere moillkosa dere som vi sier hjemme 🙂 Nå er det vipps avgårde med meg å treffe legefyren. Gooodklæmmesøsklæmmen <3

    18. Masse på skogsturer..
      Har gått en del siden mandagen. Oppe i Myrkdalen byr naturen på mye Så alt i alt ble det faktisk over tre mil på fire dager.
      Har klart skrittene mine kan en si.
      Herlig og flotte bilder du har fra turen. Det som er viktig er jo å nyte den. Håper kneet ditt kommer seg.:)

    19. Så vakkert,, og som vanlig fanget inn på en nydelig måte. Herlig at du gjennomfører selv om føttene ikke er helt patente for tida 🙂 Og bever er bever.. 🙂 Det er jo hva dere så og opplevde som er viktig.. ikke det der missa 🙂 Ha en vakker dag

    20. karidansen: Så koselig du sier det 🙂 Jeg prøver å vise hvem jeg er, uten å bli privat. Har noen få men gode grenser på det 😀 Ja, søsteren min er 5 år eldre, og vi har egentlig hatt samme kontakten siden jeg ble 20 år. Funnet på mye oppigjennom, og er nok veldig LIKE også. Har litt å si det også 🙂 Håper du får en fin dag Kari <3

    21. Miss Imperfektum: Åå, takk for det 🙂 Ja, vi hadde flott tur 🙂 Kneet har blitt sånn mer og mer, så blir nok en tur til legen for å sjekke ut 🙂 Jeg går mye i skogen, på dagsturer, men hyggelig med overnatting også 🙂 Høres herlig ut din rute <3 Ha en fin dag du også 🙂

    22. Hanne: Koselig i skogen 🙂 Det gikk greit med kneet, tok veien og ikke sti hjem igjen 🙂 Det kneet er litt rart hele tida, for ta en tur til legen tror jeg. Etter hvert 🙂 I dag blir det byvandring med samboer i stedet 😀

    23. Takk for tur-rapport og masse flotte bilder! Du byr på deg sjøl på en veldig sjarmerende måte! :D. Mange herlige bilder av deg og din søster på tur. Litt vemodig også…. Jeg har en søster. På mange måter verdens snilleste og mest omtenksomme menneske – men hun har slitt med sjukdom nesten hele sitt voksne liv, og det har preget forholdet oss i mellom. Det er ikke ofte vi to har funnet på noe sammen. Nå er det også sju års aldersforskjell, så det har også hatt litt å si… Uansett synes jeg det er koselig å se at du og søstra di har så flott kontakt! <3

    24. Koselige bilder, du er flink til å fange inn motivene. Virker som dere hadde en fin tur, på tross av kranglete menisk, men jeg håper kneet blir bedre snart. Her jeg bor er det en fin tursti oppi åsen som går i litt variert terreng, deriblant skog. Veldig fint å gå der og spesielt flott når man kommer opp i høyden der utsiktspunktene er og kan skue utover Alstenfjorden eller snu seg og ta inn synet av de syv søstre. Ha en fin dag

    25. Flotte bilder!😍 Wow, imponert over at dere gikk 17 km på én dag, og attpåtil med et vondt kne! Dessuten ble det vel like langt ned igjen også. Jeg bor like ved skogen, så er oppi der iblant. Ellers har jeg nylig både vært på turorientering og en tur på hytta, og snart blir det bærplukking.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg