Om “å ikke snakke om elefanten i rommet”…

Rart at man av og til kan klare å snakke om alt annet enn den DIGRE elefanten som går rundt omkring i rommet der..

Dette er et herlig uttrykk… : “Å ikke snakke om elefanten i rommet”,  som kan gjelde i arbeidssituasjoner, venneforhold, familieforhold, parforhold osv… Man prater og prater… men ikke om det som helt OBVIOUSLY burde blitt pratet litt om… 😉

Noen ganger BØR man prate om elefanten i rommet…Eller hva synes du? 😉

 

NÅ drar jeg på festival! Gleder meg!

 

 

 

 

 

#elefant #uttrykk
15 kommentarer
    1. Eva: Nei, det er et litt artig uttrykk…Og sant… Og ofte må man lære seg til å snakke om elefantene 😀 Nå er jeg hjemme igjen, ble mest tid til bare konserter, lite foto 😀

    2. Jeg har ikke hørt det uttrykket før. Så jammen lærer man noe nytt når man leser blogg 😀
      Men ja, det er sant, enkelte problemer bør absolutt snakkes om, istedet for å ties ihjel.
      Kos deg masse med festival, foto og alt annet som er <3
      Klemmer godt <3

    3. Alt er relativt…..er elefanten i rommet en krangel i luften mellom partnere, kjærester eller veldig nære bør en jo aldri la en elefant vokse seg stor og ta over hele situasjonen-da det ofte forsurer miljøet og lager unøvendig pes som kanskje gjør ting ureparabelt -i forhold fex.
      Gjelder det familie har vel de fleste endel små eller større elefanter det ikkje snakkes veldig mye om-da spesielt om man ikkje omgåes ofte og man lar det bli med det.
      Jobb elenfanter er ofte viktig å ta opp…
      Noen elefanter er vanskeligere å ta fatt i enn andre og eg tror tid og sted og omstendigheter er det som gjelder endel ganger. Men klart man burde rense luften hvis flere mener det samme…..på en annen måte kommer an på situasjon og de involverte.
      Noen ganger må bare elefanten få danse litt til
      Danse deg i vei på festival fine du ha det superkjekt <3<3
      klemmeting -her skal vi på middagsbesøk...gleder meg 🙂

    4. Elefanten skal, bør og her hjemme, blir snakket om. 🙂
      Men, som med det meste annet, det er en tid og et sted for alt. Kos deg på festival, og god helg! 🙂

    5. Kommer litt an på tid , sted og “forsamling”. Jeg synes ofte at folk bare kunne holde kjeft og fred, for det kan ødelegge så mye…Men som sagt, tid , sted forsamling gjelder….

    6. Jeg har snakket om elefanten i rommet noen ganger….og det kan være litt ubehagelig, der og da. Jeg øver meg på det, for alt blir så mye enklere da! I alle fall på sikt! God tur til festival! 😀

    7. Ja, jeg er heller ikke så flink til å snakke om elefanten, for det fører som regel til krangel, men man burde absolutt ta tak i det og få det ut. Kos deg masse på festivalen i Langesund!😊🎶

    8. Min matgale verden: Nei, jeg lar den som regel herje jeg også, man av og til bør man nevne den… Nå er jeg snart på vei, klemmer masse min venn <3

    9. Åååå, den der elefanten…. Jeg lar den ofte herje på jeg, for jeg er ikke flink til å la den bli synlig…jeg burde, men jeg gjør det ikke… Koos deg på festival!! klemmer

    10. Margrethe: Ja, ikke sant det er sånn i mange situasjoner? Både her og der, at ting ties vekk.. Og ingen snakker om det som BØR snakkes om…Jeg liker det uttrykket. og ble en fin illustrasjon 😀

    11. dedicat: Ja, dette blir en bra festivalkveld tror jeg, LITT kaldt , men har tatt med klær så det holder tror jeg. Vår helt skal spiller først, kl 17, så det er bra, alt etterpå tar vi som det kommer 🙂 Ja, ikke så lett å følge opp blogg når man er på farten. fullt forståelig 🙂 Kos deg videre du også 🙂

    12. Jeg er i grunnen veldig ening med deg,, og skynder meg å ønske deg en herlig helg på Festival.. Vi er sluttspurten her i Lofoten,, og jeg er en smule på hæla med blogg og lesing 🙂 Kos dere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg