Når noe treffer en i hjertet… :-)

Noen har nok fått det med seg før, men jeg har en “kvinne-helt” også jeg..  For det er noe med stemmen til Katie Melua som går rett i hjertet på meg. Og jeg og søsters har vært to ganger på konsert med henne i lille Langesund “by”. Den lille fine byen jeg var på festival i forrige helg. Vi var nærmest som STALKERS å regne en periode 😉

Jeg har gått milevis med Katie Melua på øret, og jeg hører på tekstene også…Og det gjør jeg ikke alltid. Men det er noe med tekstene hennes og stemmen hennes, som bare snakker direkte til meg. Akkurat som Tommy Tokyos melodier. Ikke at de av utseende er veldig like…men de treffer noe hos meg på en LIK måte 🙂

 

Har du en artist du liker spesielt godt?

 

 

 

#musikk #favoritt #katiemelua #konsert #melodier
45 kommentarer
    1. Hun har en veldig fin formidlingsevne, så jeg skjønner godt at hun treffer spesielt:) For meg er det Matt Corby, en australsk sanger som er så ubegripelig dyktig! Han er over alle for meg når det gjelder stemme og formidling og jeg anbefaler på det sterkeste å oppdage ham:D LOVE him!

    2. Jepp, Maria Haukaas Mittet har den stemmen jeg liker aller bestest. Når man har fulgt damen i 12 år snart 13 så er det litt spesielt forhold til både artisten og stemmen.

    3. Oslopadde: Jeg hører mest på det som dukker opp på tv eller radio jeg også, men som du vet har jeg et par favoritter også 🙂 Så bra med kjjøreskolene :-DOg argh med telefon… Snakkes i morgen <3 Klemmer <3

    4. Lisbeth Pedersen: Ja, jeg liker henne hvertfall, liker tekstene, melodiene, og hele vesenet hennes 🙂 Konsertene er så spesielle 🙂

    5. margarites: Jeg har vært UTE i Langesund på to av dem, og inne på en i Oslo Ja, det er fin musikk å tenke til når man kjører, går tur, kjører fly eller hva som helst 🙂 Jeg har ikke mange favoritter, nå bare henne og Tommy Tokyo 🙂 Klemmer <3

    6. Har en haug -eg elsker musikk og har spesiell smak….liker alt fra Opera, klassisk til rock og country….men ikkje ALLE,bare noen innen de uilike sjangrene 😀
      <3<3< står på hodet i badeforberedelser 😀 <3<3<3

    7. Eva: Jeg har vært på tre av hennes konserter i Norge 🙂 To ganger i Langesund, og en gang i Oslo 🙂 Godt å ha noen man liker å høre på 🙂 Stor klem <3

    8. cuskima: DU har jo en del du da 🙂 Jeg har noen av de gamle heltene, Bowie og sånt, men av nyere er det bare Katie og Tommy tror jeg 😀 Ja, jeg liker også den sterke, spesielle stemmen hennes. Og hun har et herlig vesen, hvertfall på konsert 🙂 Ha det topper du også snupp <3 klemmer <3

    9. Mona: Ja, skal jeg gå FORT for å trene funker ABBA best 🙂 Men når jeg går for å tenke litt fungerer Katie bra 🙂 Har ikke mange favoritter jeg heller, men et par har jeg fått i det siste 🙂

    10. annebe: Jeg hører mest på det på tv jeg…som plutselig dukker opp der, men Katie Melua har jeg gått timevis på tur med 🙂 Og det har gitt mye 🙂 God klem og fine kvelden <3

    11. Hanne: Så bra du har delt på Facebook da 🙂 Det er koselig <3 Jeg liker fremdeles de gamle jeg 🙂 og NOE nytt 🙂 Men ikke god på å venne meg til nytt 😀

    12. karidansen: Ja, hun skriver sterke tekster syne jeg, og uten sammenlikning for øvrig så er det noe likt med henne og Tommy 🙂 De gir meg omtrent det samme på et vis Må høre litt mer på henne igjen, har hatt et lite opphold, en stund siden siste konsert også som jeg var på 🙁

    13. Jeg hører på mye forskjellig når jeg først hører på musikk, men det er ikke så ofte. Det blir det som serveres på radioen når jeg er ute og kjører for meg selv. Og a pro pos ”kjører”: Det ringes til kjøreskoler og alt er vel 🙂 Det som IKKE er så vel, er at jeg har glemt mobilen på jobben. DET ER SÅÅÅÅÅÅÅ IRRITERENDE!!! Blir nok en tidlig morgen på meg 🙂 Gidder ikke dra tilbake på kontoret nå. Jeg er da ikke AVHENGIG, heller…..
      Æsj.
      Klem fra meg

    14. fruensvilje: Ja, jeg elsker både tekster og melodier hos henne. Samtidig som stemmen. Hun er også en fin personlighet på scenen. Litt stille og sjenert med noe spesielt over seg 🙂

    15. Helge: Jeg får sjelden med meg noe nytt. Driver med de samme gamle liksom. SÅ det nyere jeg har lært meg å like er Tommy Tokyo.. 😀 Ellers går det i David Bowie etc… Ha en fin dag du også 🙂

    16. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Din favoritt også ? 🙂 Så gøy 🙂 Ja, det er noe med å høre tekster når man er ute og går tur, jeg har hørt SÅ mye på henne da. OG ble veldig glad i musikken sånn 🙂

    17. passion4lifeandtravel: Du liker henne også ? 🙂 Jeg liker godt stemmen, og har blitt ganske godt kjent med tekstene etter hvert også. OG jeg hører ikke mye på tekster hos andre egentlig. Bare Tommy Tokyo 🙂 Fordi de er så fine 🙂

    18. dedicat: Jegs liker forskjellig slags musikk jeg også, men det er noe jeg liker litt ekstra, og der er Katie Melua, og Tommy Tokyo 🙂

    19. Her har vi en ting til felles, for jeg liker også Katie Melua. Jeg har bare vært på en konsert med henne, jeg da. Og det var en ute konsert, og været var kaldt og vått, så det var en kald fornøyelse – men stemmen hennes varmer! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sovnet med hennes musikk i ørene når jeg drev og “pendlet” mellom Bergen og Texas – ikke fordi den er trettende eller kjedelig, men fordi jeg slapper sånn av og nyter musikken hennes. Og så er jeg så gammeldags at cd’ene hennes finnes i arkivet mitt her 🙂
      Jeg er også ihuga Jahn Teigen fan, og ellers er det litt flere favoritter – som jeg hører mer på: Josh Groban, Eros Ramazotti, Bjørn Eidsvåg, DDE og en del ulik køntry til tider. Men mest hører jeg på radio, og da blir det jo mye forskjellig. Klem<3

    20. Jeg liker også Katie Melua, og husker godt da hun hadde konsert langt nedi bunnen på et oljefelt 🙂
      Vakker musikk <3
      Jeg er nok litt skiftende i musikksmaken, men har jo mine favoritter, som har vært hos meg i årevis. Bl.a. Robbie Williams. Om han har rebelltakter, så er han også en entertainer, og er flink til å formidle sin musikk.
      Klem <3

    21. Har flere…..
      toto er jo helter….Elton John….Lara Fabian ja og flere…..kunne laget en liste <3
      Min søster har sydd en kjole til en av hennes konserter og så fikk hun og kjæresten bilett til konserten også:)
      Hun er veldig spesiell og har en spesiel sound....kanskje fordi hun ikkje er noe vi kjenner....hun er fra Georgia eller noe sånt....altså ikkje US, eller UK eller Sverige osv...men noe helt annet og har slått gjennom som artist med sin særegenhet 🙂
      ha en fantastisk dag 😉 <3<3

    22. Jeg tror jeg aldri har hatt en favorittartist… Bortsett fra en periode for 100 år siden hvor jeg spilte Ut mot havet, med Rune Rudberg på repeat i flere mnd. Men det var kun den sangen og ikke noen andre. Så favoritt artist nei… Når jeg går i skogen er som regel fuglene musikken min, men jeg har spotify på øret innimellom. Musikken jeg hører på da er kun det som får opp tempoet mitt, så jeg lytter ikke til tekstene. Men Katie Melua har jeg jo hørt om da 😉

    23. Ja.. Jeg har en artist jeg liker veldig godt. Anders Jektvik. Han er en fantastisk låtskriver, sårt og skjørt. Var på første storkonserten hans i fjor, og har fikset meg billetter til i år og. Han er bare enorm, for meg. 🙂

    24. Liker godt stemmen hennes jeg også..og fine sanger 🙂 Nå hører jeg mest på det som er på radioen og har ingen helt spesielle favoritter , er mer enkeltsanger som fenger 🙂 Men syns f.eks han Jonas Alaska har en fin måte å synge på og for mange år siden digga jeg sangene til Terje Tysland..hehe..
      Fin dag og klem til deg <3

    25. Katie Melua har bare så fine sanger. – liker henne godt jeg også. Nå for tiden har jeg ingen spesielle favoritter, i motsetning til på 80-tallet da jeg hadde mange. Det blir liksom ikke til at jeg hører på så mye musikk nå lenger, men radioen står jo på iblant. Nydelig den Frozen-videoen, så den har jeg delt på facebook.. Ha en fin dag! 😊 Klem fra meg

    26. Jeg liker også veldig godt hennes sanger og måten hun fremfører dem på. “I cried for you” hørte jeg mye på for noen år siden, i forbindelse med at en person jeg kjente valgte å avslutte livet sitt.

    27. herlig start på dagen du gav oss,nydelig melodier og tekster,ja den dama liker jeg også veldig godt.Dette er musikk vi bruker til avslapning på muritunet 🙂

    28. Jeg svever når Carole King synger enkelte av sine sanger, ellers er det mange fine artister både norske og fra andre land. Men idag er det så mange kanaler så man kan ikke få med seg alt. Men Katie Melau er dyktig. Ha en fin dag.

    29. Kati er en favoritt uten tvil. Hun og Pink faktisk er ofte på øret til meg opp fjellet? Liker tekstene til begge to veldig godt.
      Det er flere gode artister, og jeg bytter litt på det slik at det ikke skal bli for mye..
      HAr spilt meg lei tidligere, og det var litt kipt…

    30. Jeg er vel tilnærmet alt etende på det meste av musikk.. og har lyttet alt for lite på musikk dessverre. 🙂 Men jeg er veldig glad i musikk, så det har bare blitt sånn. Men når man er med i mannskor så blir det jo mye i den retningen, men vi har et artig og variert reportoar 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg