Når elefanten krymper… ;-)

Du husker jeg snakket forrige uke, om dette med `”å ikke snakke om elefanten i rommet”?? Et fint og talende uttrykk.

 

Det betyr jo egentlig at man lar være å snakke om, og prøver å overse fullstendig…ting som man EGENTLIG burde ha snakket om og gjort noe med… både i venneforhold, arbeidsforhold eller kjærester imellom..Ikke lett å overse en stor elefant i et rom…Men likevel er det det vi gjør mang en gang…

 Men visste du også….


…at når man begynner å snakke om elefanten i rommet…så krymper den…og blir bitteliten…. Og kan ikke gjøre særlig stor skade noe sted….

Så bare “sett øynene i den” du og prat i vei… Poff! Så er den vekk 😉

 

Har du noen elefanter i rommet, som BØR prates om? 😀

 

 

#ærlighet #samtale #tegninger #ordoguttrykk
35 kommentarer
    1. cuskima: Hva???Spiste du ROSER?? Først trodde jeg det sto rosiner, men så sto det ROSER?? Ja, da er du nok sulten i dag 😀 Deilig helg nå ja 🙂 Klemmer <3

    2. Har vært på jobb og er sliten som fy……spiste hamburger til middag og toppris til dessert…fant nemlig ut at eg spiste håndfulle roser i går……ikkje rart eg var helt ør da eg la meg
      NÅ er det helg <3
      klememtingene

    3. Ikke nå..men fy, er litt ekkelt å ha en elefant i rommet.. Jeg vet jeg pleier å være klar for å snakke om den..men når de mindre “dyrene” rundt meg ikke tør ta “kampen” mot elefanten så føler jeg meg som en løve i bånd..

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei, du snakker rett ut, og det liker jeg godt ved deg 🙂 Du er deg selv, og ikke redd for NOEN ting…ikke elefanter en gang 😀

    5. Nemi Rebella: He-he, du drar dem ikke fram i lyset? Da kan de bli VEEELDIG store altså… om du ikke tar dem fram 😀 Fin dag til deg også snupp <3 klemmer <3

    6. Hanne: Nei, det er sant, når de blir snakket om så dør de ganske fort. Krymper først og så borte vekk til slutt 🙂 Babar ja 🙂 husker han 🙂

    7. Fromfat2phat: Ja, ikke sant…hvis ikke ligger det bare en diger sur elefant der som IKKE forsvinner. Den MÅ snakkes om, blir ikke borte ellers 😀

    8. Moving On: Hvis de er litt små i utganspunktet sånn at man ikke ser dem…da er de ikke så nøye tenker jeg…Men om de er blitt skikkelig digre….da er det viktig å få dem ut og fram i lyset 🙂 og krympe dem litt 😀

    9. Mange elefanter både her og der.. Men er ikke redd for dem, lar dem ikke vinne, de lever ikke lenge ute i lyset 🙂
      De tegningene dine her minner meg om Babar bøkene jeg leste da jeg var lita, koselige minner 🙂

    10. Veldig sant! Jeg er tilhenger av at elefanten i rommet skal adresseres og snakkes om – kun slik krymper den nok til at man ufortrødent kan gå videre med god stemning:)

    11. Jeg har nok vært i mange rom med elefanter som både har blitt og ikke blitt snakket om 🙂 Men du har gode poeng og, jeg har jeg faktisk ikke hørt det uttrykket en gang. Men man er aldri for gammel til å lære 🙂

    12. Ja, noen elefanter er det nok rundt meg i blant, men ellers er jeg nok i ferd med å bli flinkere til å snakke DIREKTE om elefanten i stedet for å prøve å OVERSE den. For kuriositetens skyld: Min far het Ola og min mor heter Ellen! 😉

    13. Nei alle elefanter er ute av skapet eller inni alt ettersom hvordan en ser det.
      Håper dette betyr at elefanten du mente ikkje lengre er noe issue -i såfall SÅ BRA 😀
      ønsker deg en vakker dag <3
      klemmetingene <3

    14. Jeg har vel egentlig ingen store elefanter for tiden. Min erfaring er at det er om å gjøre å snakke om elefanten før den vokser og blir for stor. Ellers er jeg enig med deg at det som synes som et stort problem ikke alltid er det når man får snakket om det, – man går liksom og gruer seg og så går det bra allikevel.

    15. Har nok mange elefanter som burde snakkes om. Er blitt råå flink på å ikke ” se”de.. men hvor bra det er nå en annen ting. For er som du sier, de krymper etterhvert som en prater om dem ja!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg