Ny, ung og sjarmerende igjen… ;-)

Du husker kanskje det var en periode i den gamle leiligheten vår, hvor jeg var et VRAK til tider…?


Hva søvn angår altså…
Ikke bare på grunn av monsteret jeg hadde i taket…(les: naboen)… men også på grunn av en VEEEELDIG gammel madrass….

Monstrene i madrassen plaget livet av meg, det var som å ligge på maur..og jeg kunne aldri sove lenger enn til kl 7uansett helg eller hverdag… Siste timen var bare en evig kamp…

Eneste gangene jeg sov skikkelig godt var….

 


..på hotellopphold…. Da sov jeg i min søteste prinsessesøvn….

 

Så flyttet vi da.

I sommer tok vi pikk-pakket vårt og entret ” Frodiths palass”. Vi kastet den gamle senga der peppern gror, eller mer riktig på søppefyllinga….

Vi kjøpte ny flott seng, med nye fine madrasser. Og “prinsessen på erten” skulle vel nå være fornøyd??


Joda….det virket sånn i starten…Lå GREIT på natta, og overgangen fra maur i madrassen til BARE madrass var jo enorm…og jeg lot meg lure en stund… For selv om det føltes GREIT om natta…så …

 


..liknet jeg en gammel dame med “bad-hair-day” om dagen…Ryggen verket fra kl 8, det var bare å komme seg ut av senga og slepe seg avgårde…

Jeg fant ut at problemet var fasthetsgraden i madrassen…Denne prinsessen var antagelige ikke LAGET for en FAST madrass….Sart og ømfintlig som hun er…

Null problem!! IKEA er konge-snille, og lar deg bytte etter å ha ligget både vel og lenge på madrassen din….90 dager er faktisk grensen… SÅ…


..i forigårs var ny og mykere madrass i hus…. Og snorkingen nå om nettene er ikke en prinsesse verdig… Men godt er det…

 


Så i går var jeg tilbake i ny, ung og sjarmerende versjon  igjen….
Ikke et snev av hverken lut rygg eller “bad-hair-day” -tendenser… 😉

 

Har du god seng/madrass?

Har du fast eller myk madrass?

Snorker du når du sover?

 

 

#tegninger #seng #madrass #søvn
50 kommentarer
    1. Så godt at du endelig får nattero 🙂 Har nok en ganske myk madrass, sover ikke godt på harde madrasser. Søvn og hvile er alfa og omega om jeg ikke skal bli aldeles ufordragelig på dagtid, så gikk til innkjøp av ny overmadrass i høst og sover nå så deilig at. Om jeg snorker? Hmm ifølge andre drar jeg visst tømmer så det står etter innimellom, men ikke alltid heldigvis 😉

    2. BforB: Ja, jeg bryr meg ikke stort om håret, men ser ut som ei skikkelig grinete , gammel kjerring med krokrygg, når det er dårlig søvn på gang. Og jeg har sovet greit på natta, men hatt vondt når jeg våknet, for jeg har en vond rygg fra før, men den skal få hvile ordentlig når den sover i det minste 😀 Men NÅ er den medium-madrassen perfekt tror jeg 🙂 Nå er jeg bare prinsesse igjen, og alt er såre vel 🙂

    3. He, he….fornøyelig innlegg, til tross for at dårlig søvn ikke er fornøyelig. Bra med god natt og ny madrass. Bedre å snorke godt i vei…for dårlig rygg er skikkelig herk, dårlige hårdager har mindre å si.
      -Jeg har god madrass.
      -Jeg har myk madrass.
      Jeg snorker :)-
      Ha en fin dag prinsesse :)))).

    4. Fromfat2phat: Oi, det må være en godstol ja 🙂 Håper du får en skikkelig seng som er bra 🙂 Jeg har nok vondt i ryggen i utgangspunktet jeg også, så NOE må jeg nok finne meg i 🙂 Men best mulig madrass er viktig hvertfall 🙂

    5. maiken: Ja, jeg er nok litt stiv og støl generelt jeg også…Men det har INGENTING med alder å gjøre hvertfall 😀 Så unge og fagre som vi er 😉

    6. En god madrass er det viktigste du har i hus. Jeg kjøpte en stor (1,80) god madrass av merke wonderland som er myk på en side og hard på den andre. Er likevel litt stiv og støl. Kanskje jeg må bytte side….hm, skal jammen prøve det i natt. Snorker? Nix

    7. Åh, en god seng er alfa og omega! Jeg har snust litt på den Dream Well Zebra eller hva den nå enn heter (det har ihvertfall to av de ordene i seg;D), det virker som bra greier. I mellomtiden sover jeg i en godstol/recliner i stuen, for da våkner jeg nesten hver dag uten vondt i ryggen – fantastisk skjønt når en er plaget med ryggsmerter ellers. Åh, de kommer utover dagen, gjerne, men jeg får i det minste god søvn, og det er GULL verdt:)

    8. Rett madrass er utrolig viktig.
      jeg har medium fasthetsgrad med posefjærer. Det har jeg sovet på de siste 15 årene. Har byttet noen ganger det må jeg si, men det gjør ingenting så lenge ungene har overtatt de gamle. Så nå sover hele huset på kontinental madrass i 150×200..
      Alle er fornøyde?
      Bra du sov godt igjen. Kan ikke si annet.:)

    9. Håper du har funnet en madrass som gir deg og herr Frodith varig glede….med eller uten snorketendenser! Jeg har en litt for mjuk madrass, og kjenner at det ikke er bra hvis jeg faller for fristelsen å “Purke” om morran….Da blir ryggen halvstiv. Har nok begynt å snorke litt på mine eldre dager, ja – så det er nok best at jeg stort sett sover på eget rom heretter! Orker forresten ikke å ligge ved siden av noen som snorker heller! 😛

    10. Eg har myk madrass fra IKEA og medisinsk avlastnings madrass som føles at eg legger meg i en god varn klemmeting.
      Vondtene er mndre vondt….og eg får større overalt på persillekroppen min 😀
      Gratulerer med ny prinsessemadrass <3<3

    11. En god madrass er et must! For om ikke nattesøvnen er god, så henger det igjen utover dagen. Jeg har en vendbar madrass, med en hard og en mykere side. jeg bytter litt, men så har jeg overmadrass oppå og den er litt myk. I bobilen har vi overmadrasser som er litt sånn tempur-aktig. Men der føles det litt for mykt, for jeg må nesten ta sats for å snu meg! Det er en utrolig bra avtale å kunne prøvesove madrasser over tid, for det er viktig å finne den riktige. Og de få minuttene man legger seg i en seng i butikken er langt fra nok til å kjenne hva som blir bra. Klemmer <3

    12. Hanne: Fint du ler 😀 Jeg merket at det var noe med senga, for jeg fikk vondt når jeg våknet og kunne ikke sove mer, og følte meg stiv, på en annen måte enn med den gamle travern som var eldgammel…Vondt av den også, men ikke SÅNN… SÅ noe var rett og slett galt. Føles bedre nå med den mykere madrassen 🙂 Ja, nå kan jeg snorke nå 😀 Ikea er LURE 🙂

    13. Må le jeg altså! 🙂
      Ikea er i tilfelle helt fantastisk på garanti på senger, nesten så jeg nå vurderer å bytte ut senga mi nå. For senga mi, den er for myk den, og jeg går krokete fra jeg reiser meg til jeg setter meg i bilen og kjører til jobb.
      Bra du endelig fikk deg en god seng som du kan snorke godt og høyt i 🙂

    14. Jo når jeg ligger på sidene så går det bra, men jeg ligger som regel på ryggen 🙂 hehe Men har vist ikke så vært så verst nå de siste dagene, så det er jo bra da : ))

    15. Ritamarita: Ja, når alt er på plass så er det så deilig. Blir fint med det nye kjøkkenet 🙂 25 år er lang tid altså 🙂 Tenk at de kan ha slik garanti 🙂 Rart 🙂 Er du begynt i jobb igjen ? 🙂 Klemmer til deg snupp<3

    16. Therese: Å ja, allergi kan gjøre en del sånn med snorking ja… Hjelper ikke om du snur deg heller da…? 🙂 Deilig å ha en seng som fungerer 🙂

    17. Jeg er ikke helt sikker på hva vi har egentlig, men jeg sover som en stein uansett.:-D
      Utrolig bra garanti Ikea har !! I går fikk vi vårt nye kjøkken fra Ikea som vi bestilte før ferien..25 års garanti er det på det . 😀 😀 Mye jobb i vente her, men dærsken så moro det blir med nytt kjøkken da .hihi:-D
      Ønsker deg en strålende lørdagskveld, fargerike blomst <3 Stooooor klem :-))))

    18. Jeg har en kjempe god myk seng pågrunn av rygg og hofter, å den er fantastisk å ligge i, nesten så jeg ikke vil stå opp om dagen! 🙂 hehe Å ja jeg snorker vist, hehe fått noen klager av sambo. Men jeg går konstant rundt å er tett så er kun derfor, for på vintern så snorker jeg ikke 🙂 hehe

    19. Hanne Beate: Ja, er ikke det supert 🙂 Glad for den muligheten 🙂 Å kunne bytte 🙂 Før ja…jeg lå rett på bakken jeg, eller gulvet, og sov som en sten 🙂 Men ikke nå nei 😀

    20. Så flott av Ikea med en sånn garanti, og det tar jo en stund å finne ut om madrassen er god å ligge på. Jeg føler jeg takler de fleste madrasser bare den ikke er for myk, – da får jeg vondt i ryggen. I yngre dager gikk det greit å ligge på liggeunderlag i telt, men den tiden er forbi altså, hehe.😜 Ang. snorking: Jeg snorker visst til tider….💤

    21. Mariann Sæther Tokle: ÅÅååå, så koselig sagt 🙂 At jeg er sjarmerende uansett 😀 Selv med den krokete ryggen og det sure oppsynet 😀 Nå tror jeg madrassen er den riktige 🙂 Vi får se 😀

    22. annebe: Ja, nå føler jeg meg NESTEN som ny 😀 Og ikke fullt så gammel 😀 Jeg har medium -myk og deilig 🙂 Sover som en prinsesse 🙂 Kos deg med lørdagen 🙂

    23. Veronica S: Ja, senger kan bli både for myke og for harde, denne er litt sånn medium egentlig tror jeg, den nye madrassen 🙂 Og Ikea er lure <3 Jeg snakker også i søvne tror jeg ...av og til 🙂

    24. Helge: Så bra med blåbær da. Vi kjøpte blåbærsyltetøy på butikken i dag, blir pannekaker og syltetøy en dag 🙂 God madrass er superviktig for søvn 🙂 Ha en fin-fin dag Helge 🙂

    25. Margrethe: Så bra da 🙂 Det er veldig forskjell på hva kroppen liker, noen liker hard og andre mye. Og denne prinsessen må altså har litt sånn medium-myk 🙂 Skal sove så godt så 🙂

    26. dedicat: Ja det er supersmart 🙂 Vi hadde en seng som var 20 år gammel tror jeg, og VOOOND tidligere i gamle leiligheten.. Men NÅ er alt tipp topp etter madrass-bytte på Ikea .-) Snille butiikken 🙂 Overmadrass som er ny er bra, da holder jeg med madammen 😀

    27. Søvn er viktig for å føle seg litt fresh ja…og på det nederste bilde der så du veeeeldig opplagt ut 🙂
      Har sånn mellommyk/hard madrass jeg..noen ganger sover jeg ok ..andre ganger ikke noe omtrent …snorker ikke mye tror jeg…men sikkert av og til :)) Lørdagsklem <3

    28. Jeg aner faktisk ikke hva jeg har, men har IKEA seng og madrass det vet jeg. Men jeg har aldri sovet så bra som jeg har i den sengen som jeg har nå og den madassen jeg har nå.
      Snorker ikke..men snakker i søvne…
      Vet du..på hotellet i Danmark hadde vi en ALT for myk seng..da følte jeg meg litt som Gullhår.. denne var alt for myk..haha

    29. Jeg har en god madrass som tåler en støyt. Aner ikke om jeg snorker i søvne, har hvertfall ikke våknet av det. God søvn er avhengig av en god madrass, gode puter samt bra lufting, skaffa en vifte til sovrom nylig og jeg sover bedre nå med den på hele natta. Ellers har jeg plukket blåbær idag, ca 1 liter, ble syltetøy av alt sammen.
      Ha en fin dag.

    30. som det skulle vært meg,så til min mann ved frokostbordet i dag att jeg vurderte å brenne madrassen vår og kjøpe ny,for som deg gir senga meg bare ryggonde ( nyt nattesøvnen din,jeg må sikkert vente litt til vi får se hva frua her i huset finner på 🙂

    31. Det må jeg si var god service 🙂 Men nå håper jeg at det funker,, for når dere endelig ble kvitt gale naboer over hodet deres,, så skal nå vel ikke en lusen madrass få ødelegge herligheta. Vår seng er ganske gammel men den er så god atte.. Men vi kjøpte en overmadrass og tempur pute i Lofoten.. som vi nå drasser med oss. Men det er ikke for min skyld altså 😛 uten å si noe mer om det

    32. Moving On: Ja, det er veldig forskjellig hva kroppen vil ha, og da må man jo prøve en stund 😀 Snille Ikea <3 Lurer på hvor mange ganger man kan bytte sånn, hver 90. dag kanskje 😀 Klem til deg snupp<3

    33. Så bra da, at dere fikk byttet! Snille ikea. Er bra de har den 90 dags reglen!:)
      Merker selv at kroppen min ikke liker myke senger, så min seng er rimelig hard igrunn! Men den er fantastisk!:) hhaha

    34. Min matgale verden: Skjønner godt det med bloggingen, jeg slet når jeg var i utlandet i fjor og man får ikke tid til å sitte med blogg. Bare kos deg, legg ut egne ting og blås i oss 🙂 Vi er her uansett <3 Ja, nå er den byttet og det var jammen godt 🙂 Og nå er jeg så fjong igjen så 😀 Selv om jeg har jobbet til og med 😀 Stor god klem til deg og har en strålende dag i Albania <3

    35. Åh, så deilig. En god madrass er virkelig gull verdt. Jeg gleder meg til å komme hjem til min egen, selv om ryggen min nå har vennet seg til hotellmadrasser. Blir ikke så mye blogglesing på meg nå, tregt nett og feriefeeling. 🙂 Men jeg må si du virkelig så ung og blomstrende ut, og det skjønner jeg jo med ny madrass. Ikea er ikke dumt altså! 🙂 Klemmer fra Albania

    36. Elin Slåen: Nei, det er når man prøver noe annet at man finner ut hvordan ståa egentlig er 😀 Nedoverbakke er ikke så moro 😀 Får håpe du får sove bedre i natt. God bedring til Lillemor 🙂

    37. En god seng er gull verdt 😉
      Min seng er ca. 4.5 år gammel nå- jeg har veldig lyst til å bytte den ut da jeg føler jeg ikke ligger så godt i den lenger. Verst er det når min bedre halvdel er her- da ligger jeg i nedoverbakke :O Jeg syns sengen er alt for myk (noe den ikke var når jeg kjøpte den), og når det da ligger et menneske ved siden av deg som veier mye mer enn deg selv (sikkert 15 kilo), så blir det liksom et søkk i sengen og man ligger i en nedoverbakke- det er ikke godt 🙁
      I natt har jeg likevel ligget på sofaen å sett på tv hele natten, siden Lillemor er syk, og jaggu savnet jeg nedoverbakken i sengen min likevel- sofaen er helt forferdelig å ligge på :O ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg