NOEN liker seg på landet :-D

Når jeg skal på landet…. så hender at NOEN klarer å snike seg med… Myke rotter er ikke alltid så lette å avsløre, og de legger seg lett til mellom nettbrett og skrot i sekken.. Før jeg har fått sukk for meg bærer jeg rundt på blindpassasjerer…

Så på toget VIPS er det noen som farer ut…Man snakker om “å slippe katta ut av sekken”…men her er det ingen katter å slippe ut…bare en haug med rotter…Og de kan jo ikke sitte i ro, pent på setet sitt, som andre normale “folk”, så her er det rett i vinduskarmen på toget…for å glane ut på trærne som raser forbi…. Eller raser og raser ….Toget mot landet er et av Norges tregeste…og stopper hele veien… Så ikke rart Salt og Pepper vil ut av sekken forresten…De ville jo få pustevansker av DEN lange togturen, om de skulle bli liggende nedi der…

Kadunk-kadunk-kadunk-kadunk…

 


“Første stopp…..”

“Se på han der da…står og breier seg sånn…. ” “SE- nå gjøre JEG det også… “

 


Når NOEN går litt over streken…blir det kjeft å få….

 

Men for det meste er krydder-rottene snille og greie….når det gule huset på landet besøkes…

 

Og de siste restene av sommeren blir sniffet inn gjennom små søte rottesnuter, og langt nedi potene.. Slik at de har noe å leve på når høstbladene virvler som besatt på utsiden av Frodiths Palass, og regner danser cha-cha-cha på asfalten…

Gleder du deg til høsten?

 

 

 

 

 

 

 

#rotter #tøydyr #sommer #høst
75 kommentarer
    1. nei gleder meg mest over at sommeren endelig har kommet <3<3<3<3<3
      kose deg med rotter og damen i det gule huset på landet min venn <3
      klemmetingene <3

    2. 67 kommentarer på denne. Wow, jeg er imponert over hvor flink du er å få folk med deg, Frodith. Men du er jo også veldig flink å få alle til å føle seg vel. Med egen bursdagshilsen og det hele. Du utstråler en varme. Veldig flott jeg får følge bloggen din. Men til spørsmålet ditt. Sommeren kunne gjerne vart et helt år. Det hadde vært deilig..Men liker høst og vinter også..

    3. natheless: Ja, ser virkelig ut som vi har fått litt sensommer her. Og høst er jo ikke verst når den først begynner med de fine fargene sine heller 🙂 Ja, rottebesøk på landet er alltid vellykket 😀 Håper du har kost deg i dag <3 klemmer ivei

    4. Godt de fikk luftet seg litt. Togtur og besøk på landet er ikke dumt for noen. Ja,jeg gleder meg til høsten. Liker det litt rufsete været, fargene og den friske luften. Men først er det en herlig sensommer! Klemsiklem:)

    5. herlig da,klart salt og pepper ville være med :))
      Sommeren er jo fantastisk,men høsten har slik rein og klar luft,nydelige farger og naturen bugner av sopp og bær som jeg elsker å høste 🙂 værmeldingane sier det blir masse sol og høge temperaturer i hele lande,så da må vel alle få nyte litt :))

    6. Godt de har en Frodith som passer på 🙂 Skulle gjerne luktet på rosene jeg også. Håper dere kom dere fint hjem igjen uten for mange rampestreker 😉 Klemmmmm <3

    7. Hahahaha. De er jo bare herlige! De skulle fått vært med meg en tur på jobb en gang tenker jeg.. :p Da skulle de fått bitt skadedyrteknikere i leggene dagen lang 😀 Artig å få følge dem 🙂

    8. toveview: Ja, litt sommeraktig her også, men JEG er visst godt over i høstmodus 😀 He-he..Ja, krydder -rottene melder seg stadig til nye sprell her 😉

    9. Hvilken lang artig historie en kan gjøre ut av en kjedelig togtur, he – he ! I kjent rotte- / Frodith – stil :))) Salt og pepper på tur er spennende når “mor” forteller historien. Fint med landlig besøk både for krydderrotter og “mor”, ser det ut til på bildene. Jeg liker alle årstider jeg. Høst er kos inne med tente lys, og normalisering av hverdag. Ikke for det nå ser det ut til at vi får sommeren her i Trøndelag med strålende sol og varme dager + kvelder. Så først skal vi gjøre unna sommeren, he-he 🙂

    10. Du må hilse så mye til de myke, små! 🙂 Jeg kommer til å få en travel høst, men jeg tror den blir bra når jeg kommer i gang. Hvis jeg får til alt som står på planen min denne høsten, kommer jeg til å føle meg ganske flink, rett og slett 🙂 Og så skal jeg på et par turer som blir fine 🙂 Gleder meg til det!
      Paddeklem fra solbrentiansiktetpadde.

    11. Det er superkoselig! Kom til Hurdal på sausanking, hahaha! ^^
      Mye fint å ta bilde av om høsten, ja, kamera må til! 😉 Synes det er så fint når solnedgangen kommer før jeg legger meg, for det er så mange fine farger ^^

    12. De er sååå søte de små myke “rampe”rottene 🙂 Virkelig sjarmtroll 🙂
      Og fine bilder også. Det er jo kjekt å reise med tog, selv om deg er en melkerute 🙂
      Nei, jeg gleder meg ikke til høsten. Dessverre. Men den kommer jo uansett, så jeg får bare ta den imot. Høstfargene derimot, de gleder jeg meg til. Det er ildfullt intenst når det er den rette tiden 🙂
      Det er nok det som blir høydepunktet. Resten er jeg nok ikke så glad for 😉
      Gode førhøstklemmer til deg <3

    13. Kjempebra! Jeg storkoste meg hele dagen. Jeg holder på med et innlegg, men nå skal jeg i besøk og blir nok ikke ferdig med det før senere i dag. Ha en fin kveld <3

    14. karidansen: Jeg tør ikke se meg for mye rundt 😀 Bare styrer i vei med dem, later som jeg lager barnebok eller noe (inni hodet mitt), knipser vilt, og dytter dem i sekken igjen 😀 Ha-ha 😀 Så deilig med ekstra uke da 🙂

    15. Lurer på hva de ventende togpassasjerene tenker når de ser ei rødhåret dame som veileder og oppdrar et par gjenstridige tøyrotter……Har du fått noen “rare” blikk noen gang , eller?? Jeg synes det er deilig med en liten “Indian Summer ” nå på tampen. Dessuten har jeg bestilt meg ei uke med “Sommer” om en måneds tid….og det blir deilig! 😀 Ellers har høsten også sin sjarm! 🙂

    16. Jeg skal ta i mot høsten med åpne armer når den tid kommer. Jeg er nemlig ikke klar før høst før ut i oktober en gang. Jeg venter nemlig på den 5.årstiden – den som kalles sensommer. Den varer fra midt i august og ut september sånn ca 🙂 Først da kan høsten komme, med sine fine farger og løv som daler ned. Regn, tåke og kalde dager får vente – for jeg synes vi fortjener en fin høst etter årets sommer! Klemmer <3

    17. Karina Larsen: Ja, må ha litt “krydder” innimellom 😀 Ja, sommeren gikk for fort, og med IKKE sommervær. Så man har ikke blitt LEI sol liksom… Men håper det blir en solfylt høst i stedet for, med fine farger og masse turer 🙂 klemmer <3

    18. annebe: Ja, det var siste verset for rosene nå egentlig, mange hadde falt av … Ja, høsten er fin på sin måte 🙂 Ha en fin søndag du også. Min er i pysjen på sofaen 😀 Klemmer <3

    19. Ser at de koser seg på tur ja :)..og koselig og sommerlig bilde med rosene der :)) Ønsker meg litt sommer til før høsten kommer…men jeg liker høsten også da 🙂 Ønsker deg en fin søndag videre :))
      Klem <3

    20. Høsten er en fin tid med alle sine farger med også vemodig med tanke på at sommern er over. Og at det er altfor lenge til neste sommer. Det ble surt i dag så noe badetur i dag for min del er avlyst, men blir nok en liten sykkeltur og mulig en skogstur i kveld. Ha en fin dag.

    21. Så koslig og se rottene igjen!:D
      Livlig togtur ble på deg da ser det ut som 🙂 Haha
      Du får kose deg på landet og nyte helgen.
      Ja gleder meg til høsten jeg =)
      fargene, luften og så håper jeg det blir en FIN høst uten for myte regn og den slags vær 🙂

    22. Lydia: Høsten høres superkoselig ut på din måte 🙂 Jeg har begynt å like den littbedre jeg også og er ute med kamera stadig vekk 😀

    23. Så morsomt innlegg! ^^
      Jeg liker alle årstider, synes det er så fint med forandringer. Jeg bor på en gård, og når man bor på gård har årstidene litt mer å gi også. -Om våren er det lamming, om sommeren er sauen ute og beiter i skogen, om høsten sanker vi dem inn igjen, og da er det parringstid og en vinter i møte før det på nytt kommer nytt liv i fjøset med små lam. Gleder meg veldig til høsten, for jeg ELSKER sausanking. Løp rundt i skogen etter sau sammen med gode folk, spesielt liker jeg å være med en råkul dame! Jeg gleder meg masse 😀

    24. Flotte bilder og en fin tur til det gule huset. Jeg gleder meg til høsten – det er den vakreste tiden på året, for meg 🙂 Alt vises fra den flotteste mest fargerike siden, i naturen.
      Ha en flott dag!

    25. ladyaugust: Jeg er tilbake igjen i byen, var bare en snartur i går 🙂 med søsters.. Blir nok i sofaen her i dag med hodepine 🙁 God søsklem <3

    26. Hihi oops, ja kollektivtilbudet er ikke alltid til å stole på. Jeg vet hvem som bor i det gule huset på landet, og det var sikkert kjempekos å besøke henne. 💕 God bedring til deg, håper formen blir bedre utover dagen!

    27. Fru Stussli: Jeg synes faktisk rutinene er litt greit jeg også 🙂 Men kunne godt vært litt varmt likevel… Her er jeg i pysjen, og stor sjanse for at jeg blir i den i dag 😮 Godklemmer til fineste Bente <3

    28. Kooos deg hos mammsen søs <3 Tur på landet er aldri feil, den roen man finner der er magisk. Jeg gleder meg ikke til høsten for etter høsten blir det grisekaldt og vinter og DET liker jeg ikke så mye. Men jeg gleder meg til å plukke plommer og kanskje blåbær også who knows liksom 🙂 Goood kakedag for søndager er de fineste kakedager jeg vet 😀 gooodklæmme <3

    29. Hahaha ikke lett å holde styr på rotter i og på vei til bestemorhjem 🙂 Fine bilder 🙂
      Jeg grugleder meg til høsten. Er ikke helt ferdig med sommeren…., men til rutiner, roen, stearinlysene, håndarbeidet og fargene i naturen gleder jeg meg. Åsså gleder jeg meg veldig til høstferien 😀
      Mange søndagsklemmer

    30. Min matgale verden: Jeg elsker den ikke akkurat nei…men PEN er den.. Og det blir vel greit når den er i gang 😀 Håper du får fint vær etterhvert 🙂 Her er det sol, men jeg er i dårlig form, så blir nok ikke ut på meg 🙁 klemmer <3

    31. Hanne Beate: Neida, var ikke den strekningen 😀 Er mer stoppe helt opp, vente, ikke komme til riktig tid osv på den strekningen jeg snakker om…:-) Jeg er tilbake nå i Oslo, det gule huset var i går <3 Høsten kommer enten man vil eller ikke, og da er det bare å gjøre det beste ut av den 🙂 Det gjelder alle årstider 🙂

    32. Ja, jeg er veldig glad i høsten i motsetning til mange andre, og de sisite årene har høsten vært både lang og flott. Jeg er glad i den litt kjøligere lufta og de flotte fargene, og så er det masse å høste inn av bær m.m. Jeg tipper du tok toget som går på denne banen 😉: http://www.nrk.no/ho/norges-tregeste-togstrekning-1.11599693. Ei venninne av meg tar den når hun skal til Oslo, – veldig kjekt siden den stopper på hennes sted og så går det ofte tog der. Kos deg masse i det gule huset! 😊💕

    33. Koselig å ha de med på landet da 🙂 Jo, jeg elsker høsten, så joda, jeg gleder meg egentlig jeg 🙂 Akkurat nå håper jeg det slutter å regne, sånn at jeg kan plukke bringebær uten vann 🙂 klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg