“Hvis jeg var en bil…”;-)

Hvis jeg var en bil…

Så hadde  jeg nok vært en liten 2CV…

Sikkert en turkis en…

En med blomsterkasser hengende bakpå..

En som kjørte i akkurat passe fart bortover landeveien…

..slik at jeg kunne nyte synet av blomsterengene på begge sider..

 

Jeg hadde helt klart ikke vært en BMW med skinnende lakk og fancy felger..

En som kjørte racerfart og som det lyste “konge” av…

 

Nei…jeg måtte nok vært en  2CV…

Med gardiner i vinduet om det var lov…

Med myke heklede seter baki,  i turkis bomullsgarn..

En liten trivelig 2CV….

Med lykter som blunket lunt til forbipasserende…

 

Ja, hvis jeg var en bil…ville jeg helt klart vært en 2CV…


(google)

 


Hvilken bil hadde DU vært? 😉

 

 

 

 

 

#bil #følelse
28 kommentarer
    1. Hei. Flott fortalt, og ja eg hadde og vert en 2cv bil, og har hatt en, den var lys lilla, førte meg nesten inn i kjærligheten til en skotsk kvinne, eller det kunne blitt noe, om eg hadde tatt steget ut for å besøke henne i hennes Skottland, nå maler eg heller bilder og høre på den flotte skotske gruppa Runrig. Vakkert

    2. Hehehe, så morsomt! Synes denne beskrivelsen passer deg ypperlig, du hadde nok kledd å vært en 2CV! 😀 Jeg har ikke så peiling på bil og bilnavn egentlig, men det første som dukker opp i hodet er en Morris Mini. Jeg måtte jo vært det! Jeg er heller ingen fancy BMW, og jeg er nok heller ingen retro 2CV, men Morris Mini tror jeg at jeg kan leve med 😀

    3. Så herlig, dette likte jeg:D For en fin beskrivelse, veldig passende <3 Tror muligens jeg ville vært en eldre, men solid og god, pålitelig men samtidig futt og fart i Volvo - med julelys!!!! ;D

    4. Ja, du er nok en 2CV. Den er litt sånn småhippiete av seg – akkurat som Frodithen!Jeg ville ha vært en snerten liten Toyota Yaris – i limegrønt eller rødfiolett…som er to av mine yndlingsfarger. Jeg ville også ha hatt litt snirklete,nostalgisk dekor på den.Den er lett å parkere og rimelig i drift.Dessuten er Toyota ganske driftsikre biler! 😉

    5. Så romantisk og skjønn den var da… Jeg vet ikke hvilken bil jeg hadde passet å være men jeg har en volvo c-30, og den liker jeg. Men har lyst på en wv Beatle, de er litt morsomme….

    6. He-he, så har jeg i virkeligheten en fancy skinnende rød BMW med stilige felger :))) Jeg tuller ikke, det stemmer altså. Men hvilken bil jeg kunne ha tenkt meg å ha vært…..jo en grå gammel boble (VW) eller kanskje aller helst den litt større modellen med god plass til et liggested bak i. Lik den hippiestilen på 60 -70 – tallet. Så skulle jeg ha dekorert den (eller om jeg var meg selv som bil, dekorert meg selv, he-he) med nydelige blomster i alle farger og formater. Så skulle jeg ha dratt på tur og kjørt, kjørt, uten mål og mening. Men forhåpentligvis til steder med masse nye interessante folk, nedover Europa, til Gardasjøen, inn i Italia og på hjemtur vært innom Provence – Frankrike. Skulle gjerne ha levd som Bohem i Frankrike….kanskje ikke som bil da men…. Dette ble litt forvirrende, når jeg skulle tenke meg å være en bil og likevel velger å leve som et menneske, litt mikset her, trolig :)))

    7. Koselig den bilen der..og det er jo du også :)) Jeg er nok en Golf akkurat som vi har…sånn “midt på treet bil” som er mer enn bra nok til vårt bruk..og litt sprek..akkurat det med sprek kjenner jeg meg ikke så igjen i akkurat nå..men at jeg er mer enn bra nok til mitt bruk er jo mitt “motto”så det passer bra 🙂 Klem <3<3

    8. Eg hadde vært en gammeldags corvette, kanskje en knall gul en…..eller en rød…hvertfall en som smøg seg rundt….fort når den ville…..men kunne også fare forbi uten at for mange merket den….bare når den selv hadde lyst
      ha en vakker dag <3

    9. Nå har jeg en skinnende BMW… Men, jeg er nok ikke en selv. Jeg er en Chevrolet Impala 1967 modell. Jeg er mørk og spennende. Jeg cruiser rundt med musikken i ørene og vinden i håret. Jeg har former, både feminine og sterke. Jeg kan bli møkkete og nyte det, og jeg kan stråle og vise meg frem fra mittt vakreste. Du hører at jeg kommer og noen snur seg og ser. Også etter jeg har passert henger jeg igjen i luften, ikke lenge, men nok til å bli husket 🙂

    10. Det hørtes veldig koselig ut, den bilen har jeg nok ville hilst på :).
      Jeg har nok vært en parkert racerbil som hadde prøvd å kjøre fort, men fikk det ikke til riktig – så nå var jeg parkert i et skogholt og sto der å lytta til fuglesang :).

    11. Herlighet det der var bil til deg. Jeg er ikke så glad i biler jeg???? !!!! Men jeg hadde vel vært en sånn folkevognboble. Den gir seg liksom ikke, er litt rund i kantene og freser på når det trengs!!!! Men den kan også kruse rundt der de “store” ikke kommer fram og ja, det går med blomsterkasse på den også eller?

    12. he he den var fin :)) en slik bil kunne jeg også vært,eller en caravelle en slik god gammel grønn måtte den være og ha sengeplass så jeg kunne stoppe opp og sove på fjellet eller nede ved sjøen 🙂

    13. Er redd jeg hadde vært en delebil. En felg i hver farge og med tagging på dørene. Terniger både forran og bak 😀 Gjenbrukte fargerike setetrekk og farga lys i grillen.
      Ha en fortryllende sommerdag!
      Klemklem

    14. Ja tenk å vært en 2CV 🙂 Herlig skrevet – og en drømmer seg til milelange blomsterenger <3 Jeg vet ikke hvilke bil jeg skulle vært..... kanskje eller... iallefall en av disse skjønne små minibilene 🙂 Jeg har ærlig talt ikke greie på biler. Kjører en solid toyota til vanlig 🙂

    15. Jeg kjørte en gang bak en slik og måtte le da jeg kom nære nok til å se hva som stod på den….nemlig «never more Rolls Royce». Det var moro. Men ja kanskje en slik eller en folkevogn eller noe, liker slik jeg også. Tenkte senest i går at jeg burde stæsje opp sykkelen litt for den er egentlig alt for strømlinjeformen for min smak.

    16. Helt klart! Den ser jeg veldig godt. Jeg hadde nok vært en gul Vespa jeg, men shhhhhh, ikke så gøyt at venninnen min hører det, da slår hun seg bare vrang 😉 klemmertirsdagsklemmer

    17. 2CV er verdens mest sjarmerende bil <3 Og jeg har eid en <3 Min første bil var en helt splitter ny 2CV, knallrød og tøff 🙂 Jeg hadde ikke blomsterkasse eller gardiner. Ei heller heklede setetrekk. Men jeg hadde den kuleste bilen, som alle synes det var kjekt å være med i 🙂 Og om sommeren, var taket ofte rullet ned 😀
      Den gangen passet jeg nok godt som en 2CV selv. Senere gikk jeg over til å ligne mer på en familiebil, eller minibuss 😉 Men nå tror jeg nok kanskje jeg ville være en Tessla 🙂 Stillegående, og strømlinjeformet, som kan komme seg fort frem om den må 🙂
      Ha en flott dag. Jeg er på vei til Sveio nå, i min grønne Toyota Corolla, Det tar litt over to timer å kjøre 😉
      Klemmer <3

    18. Det er så gøy med disse sammeligningene. 👍 Jeg liker godt VW Boble og helst røde, men er ikke så sikker på om det er helt meg. Jeg kjører en Toyota Rav4, og føler jeg har litt til felles med den. Jeg er solid og er ganske god til å komme fram i ulendt terreng. En solrik tirsdag ønskes deg! 🌞

    19. En 2CV er en klassisker blant biler. Det er kun 2CV som har blomster utenpåbilen og er herlig form. For min del ville jeg ha vært en solid bil som aldri ruster, en som alle ville tatt på. Som alltid kommer fort frem i trafikken og slapp ymse bøter. Kanskje en moderne utgave av en T-ford eller en amrikaner fra 1950-tallet. Ha en fin dag.

    20. Det var en fin måte å beskrive seg på 🙂 jeg har virkelig ingen idee om hva slags bil jeg skulle vært men det måtte bli en veteranbil pga alderen 😉 nei, jeg aner virkelig ikke hva slags bil.. Liker jo bobler men da må det være fordi den er rund i kantene og liten. En boble med ekstra kraftig motor tror jeg :))) ha en fin dag! Klemmm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg