Tir na noir -tegnspråk (reprise)

Her kommer en liten reprise igjen på norsk tegnspråkoversettelse av denne sangen. 

Den står på listen over de mest anerkjent 150 tegnspråkoversatte sangene. Og den er så vakker at jeg får gåsehud…

Nå har jeg omgitt meg med tegnspråk i 2 hele døgn, og er inspirert av denne jobben min igjen og igjen..

Jeg har jobbet med dette i 20 år snart…og er ikke lei. Jeg er heldig jeg 🙂


Har du sett denne videoen før?

Kan du nå kjenne igjen noen av tegnene? 🙂

Har du verdenes beste jobb også?

 

 

 

#sang #tegnspråk #musikk #tirnanoir
20 kommentarer
    1. margarites: Ja, det er jo lettere å forstå noe man kjenner litt til fra før. Det er LITT sånn når jeg prater tegnspråk også…Hvis jeg kommer midt i en samtale, og ikke aner hva de snakker om, er det verre å hekte seg på…Men er jeg INNE i temaet, går det greiere 🙂 Klem <3

    2. Denne har jeg sett før, men den er fortsatt like fantastisk. Og så er jeg så glad i sangen…. Tror jeg glemmer litt å se på tegnene, forstår noe (tror jeg) innimellom, men det er vel bare fordi jeg hører ordene samtidig? Og akkurat her går det an å lese på leppene også, og det hjelper når jeg tar lyden bort. Må jo teste hvor mye jeg får meg da også. Siden jeg kjenner sangen fra før er det lettere å forstå – synes jeg. Klem <3

    3. Psst, imorgen og lørdag er det 20% rabatt på alle varer i Desigual-butikken på Byporten, i forbindelse med lanseringen av høstkolleksjonen. Jeg kommer meg ikke dit, men vet at du og noen av dine bloggvenner er glad i de klærne.😊

    4. Takk for titten! Jeg kjenner igjen enkelte ord, men greit å høre sangen i tillegg ja. Det må være moro å kunne tegnspråk, – er jo ikke så mange som kan det heller. Junior begynte nylig på skolen, og der er det både en lærer og en elev i klassen som er født med hørselsskade.

    5. Hanne: Så gøy at reprisene har noe for seg 🙂 Jeg har nemlig mange nye lesere så tenkte det var lurt å vise de igjen, så flotte som de er 🙂 <3 Glad du har en fin jobb også <3

    6. Vakkert!! 🙂 Har ikke sett den før, og ikke kjenner jeg igjen tegn, men jammen var det fint 🙂
      Jeg har til tider en flott jobb 😀

    7. morsmiddag: Ja, jeg er veldig glad i denne, og den ligger ganske høyt blant slike tegnspråkoversettelser, blant mange amerikanske 🙂

    8. Elin Slåen: Ja,jeg tror noen repriser er helt greit, stadig nye lesere, som ikke gidder å lese seg OPP 😀 Så da tåler man noen repriser 😀 Denne er vakker, OG norsk.. 😉

    9. Maren: Ja, ikke sant det er mye fint med tegnspråk 🙂 ? Jeg jobber jo med det, og elsker det, men håper andre kan lære litt også 🙂

    10. Det er så godt når man er på det stedet man trives 🙂 Unner deg det jeg <3
      Ja, denne har jeg sett før, men kjenner ikke igjen så mange tegn enda nei 🙂
      Takk for visningen 🙂 Klem <3

    11. Nydelig! <3 Kan ikke huske å ha sett denne, så veldig greit med repriser 🙂
      Jeg har også verdens beste jobb 😀
      Når jeg er ferdig med studier og har fått autorisasjonen min på plass, så skal jeg ta meg masse tid til å ta tegn-kurs igjen. Jeg begynte jo for 12 år siden, og skulle egentlig bli tolk, men den eneste skolen i Norge (i alle fall den gang), skulle legge ned denne linjen, da det ikke var mange nok til å få støtte til det (eller noe sånt- husker ikke helt nøyaktig).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg