Når “hun andre” tar over… ;-)

Ja…noen har kanskje hørt om “henne” før…

Det er altså sånn, at den finnes en “annen” som tar over litt her til tider… Hun låter som en stemme i hodet, og kan være riktig så plagsom innimellom…Og NEI, jeg har IKKE stukket av fra noen psykiatrisk institusjon eller noe……. 😉

Det er mer som at jeg har en ond tvilling som dukker opp og banker på hos meg sånn i 18-tida… For egentlig er jeg ganske kjekk og grei og full av gode forsetter om morgenen…en Frodith som enhver mor ville vært stolt av..  Jeg har hodet fullt av gode tanker om sunt og godt kosthold…om INGEN sjokolade og snop i uken….om muligens en økt med trening utover dagen…Ja… fullt av sånne tanker som får en til å gro englevinger på mårrakvisten…

 

Og engle-Frodith hun holder seg lenge hun…Hun er i full gang med NULL snop og trenings -tanker også kl 12 hun…..OG kl 14…. Og 16….

 

 

 

Det er først i 18-tiden at hun med horn i pannen dukker opp….

Brått og neeesten uten forvarsel står hun i døra der… med alt snopet sitt og kose-dressen… Helt umerkelig har “hun andre” tatt over igjen…, og jeg er fullstendig vippet av pinnen..

Plutselig er det NULL kontroll… Sjokolader inhaleres, store plater… og treningstøyet ble IGJEN byttet ut med kosedressen.. 18-o`clock- Frodith har nok en gang overtatt dagen….

Og hun kommer HVER dag….;-)

 

Har du en “ond tvilling” som prøver å styre livet ditt? 😀

 

 

#kosthold #sjokolade #snop #dårligmoral #forsetter #sunnhet
24 kommentarer
    1. maiken: Nei, gidder ikke hypnose. Det gjelder bare å bestemme seg NOK. Jeg er vel ikke KLAR ennå for å avstå da…tenker jeg. Jeg visste på forhånd at den dagen jeg bestemte meg for å slutte å røyke, så ville det gå som fot i hose. Det gjelder å bestemme seg. Og så bestemte jeg meg, og så sluttet jeg på dagen. Ikke noe problem 😀 Så jeg må bare ville det nok, så går det fint 🙂

    2. 🙂 kommer nok til meg også, bare endel senere på natten… Men greier ikke spise så mye av det som før…
      Heldig du da som likevel holder deg slank. For du høres ut som du er sterkt angrepet. 🙂
      Jeg har en arbeidskollega som har tenkt å gå til hypnose på pga. sukkeravhengighet.
      Så det kunne du kanskje ha testet ut?

    3. Hahaha, så herlig med illustreringene;D Og du vet jo at jeg har samme onde tvillingen, hihi;D Og det frekke er jo at selvom man lar henne vinne innimellom, så er hun så kravstor at hun tropper opp på døren neste kveld også! Innpåsliten kjerring, altså!

    4. Hahaha, det er som om jeg skulle ha skrevet det selv 😀 Jeg har så gode intensjoner om morgenen, men de forsvinner utover dagen, og så ender det med sjokolade eller noe annet usunt… Gode intensjoner, farvel, sjokolade, god dag 🙂

    5. Hehe, denne “onde” tvillingen er det nok mange som har. Jeg har vel også det, men synes jeg er overraskende flink til å holde meg til vanlig kost i uka, og litt mer kos i helger. ^^ Og jeg har jobb, jeg trener barn to ganger i uka, trener selv en gang i uka, og så er det masse aktivitet ellers.. Det er jo mye gåing på jobb, det er jobb på gården hjemme osv. Så jeg synes jeg er ganske flink når jeg tenker etter, hehe! <3

    6. Tvillingen og jeg koser oss i lag, til jeg rett og slett blir dårlig av søtsaker. Tvillingen tok over mye Før, men jeg har måttet komme mer på banen og tatt kontroll 🙂 så jeg kjenner meg veldig godt igjen i din beskrivelse av en dag 🙂 god fredag!

    7. eg er sånn periode person…..kan gå 6 mndr uten noe godterier….og ha lyst på NULL kake og sånn og så har eg noen dager elelr uker eg spiset litt…og så er det over….ellers spiser eg alltid hva eg vil….kun tenker på om det er verd hvordan eg vil føle meg etterpå….som noe mat eg er intolentant mot…
      Er det ikkje verd det er det utrolig lett å la være….altså kjenner eg at nei eg orker ikkje en runde med hodepine og kvalme og vond mage…så pleier eg å ikkje ha så lyst på noe heller,
      Eg spiser fiskesuppe når andre spiser dessert eg vet du hahahaha 😀
      Trene derimot er eg ræva på…..eneste er tur med hundene og at eg ikkje har bil, da må eg gå mye……ellers nothing 😀
      ha en flott fredag med og uten onde tvillinger

    8. Her var det kjempekule tegninger 🙂 Jeg har egentlig fått inn en grei “rutine”på det der med å miste kontrollen og proppe i meg godsaker…før var det ofte sånn periodevis..men nå koser jeg meg når jeg vil..men det er ikke så ofte jeg fyser på noe..og greit er det :))
      Men kan ha andre ting jeg skal være “flink” med som går greit en periode og så sklir det ut..så kjenner til det der med en “ond tvilling ” :)) Klem og fin dag videre <3

    9. Er ikke alltid så greit å ha sånne tvillinger nei. De er ganske lyssky, helt til mørket faller på. Vemmelig altså 😉
      Joda, jeg tror nok jeg har en sånn tvilling jeg også. Men, den får nå bare være der. Er jo litt godt selskap i den av og til 😉
      Ha en fin og tvillingfri dag <3 klemmer <3

    10. Jaaa jeg har og min onde tvilling kommer med masse tanker om trim og gulerøtter midt i kosetankene på hvilket snop og alt det der 🙂 Starter du dagen med å tenke på gulerøtter og trim altså? Hadde jeg gjort det så tror jeg at jeg hadde blitt deprimert..hm jammen er vi forskjellige på ETT punkt hahaha Men du spiser jo sånn sunn helsesjokko du søs så du trenger ikke å ha dårlig samvittighet engang <3 gooodklæmme 🙂

    11. Herlig….og igjen….ganske så gjenkjennende. Jaaaaa…jeg har også en sånn tvilling…..Hun kommer ikke med så mye søtsnop, for det har hun lite tilgang på her i huset…MEN – hun kommer med ekstra skiver gulost, iskrem og ferdigpizza fra fryseren…. for å nevne noe…Og så er hun liksom så grei, da – og så sier hun : “Bare i dag, Karidansen” – i MORGEN kan du være streng med deg sjøl!” 😛

    12. Fei den onde vekk!!!!! Du bestemmer, nemlig! Jeg lærte noe en gang av en liten gutt som var syk. Han kunne ikke spise alt de andre ungene dyttet i seg. Men han hadde også søthunger! Han hadde fått et lurt råd av legen sin. Ta noe søtt på frokostbrødskiven din, og det vil tilfredsstille deg langt utover dagen. Om du har lyst på søtt senere på dagen, velg deg en bit og gjem resten til neste dag når du trenger det.Han var et barn, og klarte det så fint, så dette fikser du også snuppa!!!! ( Ikke bry deg om at jeg sliter litt med den søthungeren også!!!!!!!) Klem 🙂

    13. oi oi hun må du bli kvitt for hun vil snart sette spor om du ikke blir kvitt henne.
      Ofte dukker dei opp om en ikke har spist riktig mat eller nok mat,6 små måltider for dag burde jage henne på dør,ha heller usaltede nøtter ståande framme om hun skulle prøve seg :))
      Jeg har greidd å kvitte meg med min tvilling,og går glatt mange måneder uten noen form for søtsaker 🙂

    14. Forsåvidt har jeg det, på flere måter. Snop og sjokolade kan jeg klare meg fint uten, når jeg spiser det en sjelden gang tenker ejg på mine svake tenne. Positive tanker og gode sosiale antenner er bra, men alt man kommer borti lærer man av. Erfaring er en god skole, gode som sure. Ha en fin dag.

    15. Jeg har HO. HO er ikke så grei som meg. Det er alltid HO som har skylden hvis noe går galt. HO elsker sjokolade og å sitte oppe lenge etter leggetid. Når det er morgen er HO dritsur og trøtt fordi HO ikke kom seg i seng. Jeg derimot er bare snill og grei 😀
      Emma har en heklet katt som sier de tingene hun ikke vil si selv. Kyrre heter han og han er IKKE grei, men Emma elsker ham. Kyrre sier at du er dum, mamma……
      Ha en finfin dag
      Mange klemmer

    16. Hihi, ja det hender nok at de gode tankene bare blir med tanker. Det er jo en viss butikk som har lørdagsgodt til lørdagspris, og da har det lett for å bli kjøpt litt vel mye så man har hele uka. Hvis jeg klarer å unngå å gå innom der på en lørdag, er mye gjort. Junior på snart 6 år er faktisk mer glad i frukt enn sjokolade, så jeg får følge hans eksempel. Ha en fin dag med mye frukt, men en sjokolade iblant har du lov til altså.😊

    17. Haha, JA!! Hun er her og! Men i går trosset jeg henne, dro meg ut av sofaen og gikk bort til naboen og var sosial sammen med Gubben, istedenfor å slække på sofa med godis og en episode masterchef. Men gjett om jeg kommer til å gjøre det i dag, dobbel dose antagelig, hehe. Fantastiske tegninger som illustrerer følelsen, for det er jo akkurat sånn det er!! Men i dag er det fredag, og da er jo alt lov, ikke sant ? 🙂 klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg