Sommerfugl-flaksing i sikte :-D

Man trenger ikke mer enn EN liten sommerfugl i magen, før verden og det hele ser ganske så flott ut. Og det skal ikke store greiene til, før det blir litt flasking her hos meg. 

For noen ganger er det nok bare å titte ut vinduet…se hva som er på vei… Høsten er i anmarsj nemlig, og finnes det noe bedre enn høsten for en amatør-fotograf?? Neppe… 

Egentlig er jeg et vår-dyr…Elsker våren med alle løftene i…. Og elsker sommeren med varmen, lyset og kilingen i magen… Men jammen meg: Høsten skaper litt kiling den også….

For når jeg titter ut vinduet , og ser GULL på utsiden, da blir Frodithen ellevill, og kameraet glohett. 

Disse bildene tok jeg i fjor: 

Og dette under tok jeg året før..

Jeg gleder meg til det blir sånn igjen på utsiden her… Og litt mer regn, og litt mer sol…så er vi der igjen. Og jeg skal nok ut å jakte litt allerede til helga jeg. Foto-safari er tingen 😉

 

Liker du å fotografere om høsten?

Hva liker du best ved høsten?

 

 

 

 

#høst #høstbilder #farger #foto
38 kommentarer
    1. Eva: Ja, det er skikkkkkkkelig moro med høsten og foto 🙂 Det blir så mye fint å ta bilder av 🙂 Ja, er vel litt for tidlig, men har lyst til å jakte LITT på søndag, om det blir tid 🙂 Klemmer fredagsklemmer <3

    2. Tattavkvinnene: Ja, man må liksom VENNE seg til høsten 😀 GLeder meg til å ta bilder 🙂 Og kanskje må vi ha Høstutstiling også. MYE planer framover kjenner jeg 😀

    3. Hurra for høsten! Det er alltid gøy å ta med kameraet ut på den tiden av året, så masse fine farger man kan fange 😀 Høsten har de siste par årene vokst veldig på meg, og jeg syne det er en skikkelig koselig årstid. Det er liksom årstiden for kos ^^ hihi

    4. Jeg liker godt alle fargene og skiftene i naturen om høsten. Pluss når det er godvær, så er luften så klar og fin 🙂
      En fotograf har masse å boltre seg i om høsten, så må nok ut og fange litt av den jeg også etterhvert. Men er faktisk litt tidlig enda her 🙂
      Gleder meg til å se resultatene av din høstsafari 😀
      Klemmer <3

    5. Flott hjertetre! Ellers også mange fine fotoer. Høsten er en absolutt favoritt på alle måter. Fotoaktiviteter gir fargerike resultat, lys tennes i de tusen hjem og livet blir roligere hjemme. Hver årstid har jo sin sjarm, men enig med deg i det du sier her ! Ja, nå bør vi “lade opp” og dra på fotosafari. Jeg er med !!!

    6. vettu, jeg liker høstregnet jeg.
      Av en eller annen grunn synst jeg det er noe helt magisk over det. Når det bøtter ned, det er klamt ute, regne plasker deg i tryne, men dy fryser ikke.
      Ta seg en løpetur i regne, kjenne du blir kliss våt fra ytterste hårstrå til ytterst på stortåa og vell så det.. ligge inne i sengen og høre regne piske mot vindu mens en selv ligger god, tørr og varm inne.. MAGISK!! <3
      Elsker at det blir mørkere ute<3 Kjøligere ute.. Frostrøyken som sakte men sikkert kommer sivende ut av munnen<3
      luften som blir klar etterhvert som kulden setter inn<3
      Fargene som kommer og farger hverdagen.. <3
      høst betyr også i min verden også at Risengrynsgrøt er " lov" igjen!! hahahah

    7. dedicat: Nei, blogger man så fotograferer man ALT 😀 Men skal love deg at høsten er herlig for blogging altså 😀 Både leser-messig, og temaer. Mye moro å lese hos andre, og veldig mye å skrive om selv 🙂 Takk 🙂

    8. ingerslilleverden.blogg.no: Nei, jeg aner ikke hva slags tre det var. Tok bildet i fjor. Og synes det var veldig fint med bladene sine 🙂

    9. annebe: Ja, man må prøve å få med seg litt dagslys, for da er det best foto-lys. Blits-bilder er jeg kjempedårlig på.. Gleder meg til å finne ut mer om foto 🙂 Nattaklem <3

    10. karidansen: Ja, liker disse bildene 🙂 Og gleder meg til ta flere…:-)Ja, det gjleder å GODTA at sommeren er over liksom…og da går det greit med å like høsten. Man må gå litt inn for det også 🙂

    11. Jeg har vel aldri fotografert så mye som jeg har gjort siden jeg begynte å blogge.. og nå har jeg ikke blogget et år rundt ennå.. leer. men antar at årstidene har sine egenarta sjarmer alle sammen,.. 🙂 Og duuu,, vakre bilder 🙂

    12. Her var det mye gull ja :)) Jeg liker veldig godt å fotografere ute på høsten….naturen da er jo helt fantastisk…eller det er den i grunnen på alle årstider ..hver på sin måte 🙂
      Men merker inne at når jeg skal ta bilder utenom dagslyset nå blir det en utfordring..for blitzbilder blir ikke så fint synes jeg….men det er vel det med å lære seg mer av disse innstillingene da 🙂
      Godnattaklem <3<3

    13. Åååå. så fine høstblader mot en blåblå himmel. Bladene er jo hjerteformet også! Ja, det er mye som er fint om høsten. Når jeg først har akseptert at sommeren er over, så ønsker jeg høsten velkommen! I dag har jeg fyrt i ovnene for første gang på flere uker. Elsker også å tenne full av levende lys i stua mi! 😀

    14. lulltove: Næmmen, der var DU også jo 🙂 SÅ koselig <3 Ja, høsten er fiiiin 🙂 Gleder meg til disse fargene kommer for fullt 🙂 klemmer <3

    15. herlige bilder 🙂 jeg har alltid vært glad i høsten og fargene den har med seg,og det å kunne gå ut og høste av alt det deilige som finnes av frukt og bær og sopp osv :)) lufta er frisk og klar og det er ikke en mengde fluger som surrer rundt hode om en tar en tur i fjellet :)) og når været er surt og kaldt er det godt å tenne et lys,fyre opp i peisen og leite fram strikketøyet,høsten er en herlige tid 🙂

    16. Jeg er også glad i de fine fargene om høsten, ellers når kornet er høstet inn og jordene pløyd betyr det roligere tider på en gård. I det siste har også høsten vært både lang og varm. 🍁🍂

    17. Vet du hva som får meg til umidelbart få sommerxugler i magen og et smil på leppene,,,,,,, jo det er å høre Trøndedialekten. Jeg bare synes det er noe helt eget og godt med den 💓

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg