Duckface…?

Jeg liker egentlig dårlig å kalle folk for noe…Uansett hva det måtte være…Kallenavn er ofte ikke hyggelig og det å plage folk er slett ikke pent.. Så jeg gjør ikke sånt..

Men uttrykket- Duckface-  har blitt funnet på av noen og det  er ganske så talende…Og for første gang- på fredag- forsto jeg HVORFOR det var oppstått på et vis.. 

Jeg satt på t-banen. Foran meg satt en dame med en datter på rundt 10 år… Hvilken alder moren var i, var HELT umulig å si…Til det var hun for mye fikset på. …Folk får fikse seg så mye de vil for meg. Folk velger selv hvordan de vil leve livene sine…Selv om JEG liker å se LEVD LIV i et ansikt  når jeg ser på folk, så er det SLETT ikke alle som liker det..

Så når mor og datter satt der på banen…og moren var  “tegnet opp” og “fikset” fra hårrot til kanten av t-skjorten…  Vel…så HUN om det liksom…

Men jammen så det litt vondt ut… Huden helt stram, måtte nok være fylt ut… Ikke en bevegelse i ansiktet … Og da øynene mine traff munnpartiet, skvatt jeg nesten. Det STO ut… Leppene så hovne ut..Hun hadde problemer med å lukke den…måtte til slutt gi opp…og lot leppene skilles til de så akkurat ut som et ande-nebb…

Da satt jeg der da….og ble FRYKTELIG klar over den “flate” snuten JEG satt der med… Jeg så jo nærmest ikke 3-dimensjonal ut en gang…sammenliknet med henne…Så nærmest ut som en litt grå papir-dukke i forhold…

Vel…Det finnes ikke noen moral her…  Man lever sitt liv som man vil…Gjør de valgene man vil…Liker forskjellige ting..Vi er like gode alle sammen..Mangfold i det også:

Papirdukke, Barbie-dukke , eller Duckface..

 

Ha en strålende dag flat-snutet eller med nebb 😉

 

 

 

 

31 kommentarer
    1. Inger: Ikke sant 🙂 Jeg har også litt rynker, men det er greit, smale lepper, ja vel 😀 Helt fornøyd som jeg er. Gidder ikke nappe et bryn en gang jeg 😀

    2. Nei takk til stive ansikter og duckface sier jeg. Jeg liker å se spor av levd liv, rynker, grått hår og alt annet som følger med alderen. Tyngdekraften gjør sitt både her og der men hva gjør vel det for noe? Vi blir alle eldre, ett år for hvert år som går, er ikke det flott da? Kanskje på tide å være stolt av alle årene en har levd, det er jo ingen selvfølge det heller… hilsen meg på snart 63 og som minst ser ut som 63 også 😉

    3. Hehe, det er noen som tar den litt langt ut, og som du sier må de få lov til det. Personlig synes jeg ikke det er spesielt pent når noe går for langt, men dem om det. Selv liker jeg godt å sminke meg, og går sjelden utenfor døren uten noe form for sminke på, enten det bare er maskara eller full makeup med blush, solpudder og det hele. Når det kommer til fiksing og triksing har jeg ikke noe behov for å gjøre noe som helst akkurat nå. Men i fremtiden, hvis jeg har råd skal jeg ikke si at jeg aldri kommer til å fylle inn litt her eller der. Men jeg synes ikke det er fint når man ser fake ut, da tar jeg heller noen ekstra rynker!

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, jeg ville aldri ha gjort det liker mer naturlig selv 🙂 Som du vet 😀 jeg napper jo ikke bryn, shaver ingen steder og bruker knapt en krem til og med 😀

    5. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor sånne store lepper og stram i ansiktet er så poppis..men som du sier, dem om det.
      Jeg er bare en sånn grå mus som omtrent ikke bruker sminke med mindre jeg må (teater…og kaster på meg noe maskara og leppestift om eg skal på byn/besøk).

    6. maiken: Ja, noen går seg bort i kosmetiske greier.. Men de får nå gjøre som de vil. Jeg sitter her med de flate endimensjonale leppene mine jeg, og det føles deilig 😀 Uffda…jeg er snart 50 😉

    7. Jeg fatter ikke og begriper akkurat denne opplevlesen folk vil ha.
      For det første.. Det er ikke pent. Det er direkte stygt.
      Store lepper er en ting, men dette er over ale støvleskaft.
      Jeg synes også at folk må få lov til å gjøre hva de vil, men om man ser på film. Husker hvor flott stjernene var spesielt på munnen, eller munn partiet så ser de fleste ut som noen sammenraste murer…
      Stakkars unge…
      Kunne ikke falt meg inn i måneskinn..:)

    8. Jeg blir også litt forundret når jeg ser så tydelig noen som har” fikset ” litt mye, for jeg må nesten bare studere de… Tror nesten det er som med tatoveringer, når man først begynner så vil man ha mer.
      Jeg har så langt ikke gjort noe ovenfor halsen, men 50-årene er stygge med oss….Eg nevne det berre…..:)

    9. margarites: Ja, jeg liker det best naturlig jeg også , noe liker jeg jo å pynte litt på, men det er grenser liksom 🙂 Man har helt klart forskjellige grenser på sånt 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Klemmer til deg på vei med tog <3

    10. Hva andre folk gjør med kroppen sin er ikke min sak, men jeg personlig vil ikke fikse på noe. Jeg synes naturlig er best. Men litt sminke er lov! Og noen ganger ser man folk som er så stramme i maska at de ser ut som voksdukker. Disse andeleppene er noe av det styggeste jeg ser hos folk, men jeg godtar at vi er forskjellige! Og heldigvis så får alle lov å gjøre som de vil. Ha en fin kveld <3

    11. Min matgale verden: Jeg et rene tegneserie -figur fant jeg ut 😀 i forhold til henne 😀 flaaaaat 😉 I dag har jeg fått ny tunika -kjole fra Desigual 🙂 jippie! Klemmer <3

    12. Kjempetøffe tegninger…som deg henger jeg meg ikke så mye opp i hva andre velger å gjøre…men jeg registrerer jo og legger merke til ting for det ..og jeg synes også naturlige fjes er det peneste..og noen drar jo “oppyntiga”så langt at de var myyyyye penere før de “fiksa” seg :)) Klem på en mandag <3

    13. Nå kan du jo aldri bli noe annet enn fargerik du da uansett hvor lite du gidder sminke deg strekke deg eller snurpe deg….for du er som en regnbue inni <3<3<3

    14. Uff, det må være ei som ikke har det helt godt med seg selv som må fikse så mye på utseendet. Jeg tenkter på hva slags signaler hun sender til datteren sin, – det er jo hvordan man er inni seg som teller. Du er jo så fargerik og flott med et godt hjerte for andre, så du er myyye bedre enn henne. En super dag ønskes deg!💕 Klem

    15. Jeg får som oftest litt vondt i meg når jeg ser folk som har ‘fikset’ så enormt mye på seg; føles som om de går med skilt for hvor usikre de er på seg selv eller hvor misfornøyde de er med seg selv:O Men det trenger jo selvsagt ikke være så alvorlig, det kan være flere rett og slett bare synes det er fint med slikt. Jeg er ikke selv tilhenger av duckface på andre enn akkurat ducks themselves;) Men selvsagt, det får være opp til enhver:)

    16. Jeg går nok for den naturlige versjonen. Hvis det ikke er bra nok får dere bare la meg være 🙂 Når jeg reiste til England, glemte jeg igjen den lille posen jeg skulle ha i håndbagasjen med øyenskygge og mascara og bestemte meg sporenstreks for at jeg skulle være maskefri hele uken. Det kan det tom bli blogginnlegg av kjenner jeg 🙂

    17. Hihi.. .. så herlig skrevet! Utrolig hva man kan gjøre med utseende sitt….. kanskje man selv syns det er lekkert ? Nei – fram med det levde rynket ansiktet jeg har fått meg. …. 🙂

    18. uff det hørtes ikke godt ut,det jeg liker minst med denne typen behandling er legene som bruker sin tid og kunskap på å fikse på friske fine mennesker,dei burde heller hjelpe alle som står i lange køer for å få hjelp med alvorlige lidelser

    19. Folk bruker masse kroner hvert år når det gjelder utseende. Det er neppe det noe man ikke kan forandre på idag. Men det koster flesk og folk er neppe fornøyd med seg selv når man gjør dette. Men legger neppe til slikt noe med første blikk men etterhvert så skjønner man det. Ha en fin dag.

    20. Hvis jeg har vært bort i noe jeg ikke tåler….da får jeg naturlig “Duck-face”. Truten er ganske stor i utgangspunktet, og når leppene hovner opp og blir røde pga av allergisk reaksjon, så…..ser det ut som jeg har vært og sprøytet inn litt av hvert. Heldigvis pleier det å roe seg i løpet av noen timer, men jeg går ikke akkurat rundt og synes det er så veldig stas mens det pågår.! Så at noen FRIVILLIG vil ha sånn munn – det har jeg også litt vanskelig for å forstå….Men vi har anledning til å velge fasade i dag – enten det er papir, Barbie eller Duck-face………

    21. Jeg er nok en av de led flatnebb! Hahaha
      Ikke er de sååå stramt heller, hahah
      Her er det også mest preg av -levd liv- som du da!:p
      Eneste som er fikset på , på denne kroppen er håårsveisen!! Hahaha
      Ha en fiiin fin dag!<3

    22. God morgen!!!
      Åh jeg er så enig med deg 🙂 Og av og til sitter man med den følelsen—– ingen stor og flott munn…. rynker…. tjaaaa…. levd liv i et ansikt er FLOTT!
      Smilerynker <3 Man trenger ikke ha fyldig stor munn for å være følsom, sexy og flott 🙂
      Det må være ganske travelt og vanskelig og psykologisk og fysiologisk tøft å måtte ha det "perfekte" utseende - om det å ha null rynker og sånn, er det perfekte 🙂
      God mandag!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg