Masker… ;-)

Her er det ikke snakk om de vi bærer på karneval…

Heller ikke er det snakk om de maskene vi kanskje bærer i hverdagen av og til…

Nei…det er rett og slett snakk om hekle-masker 😉

Jeg lærte å hekle for 3 år siden, og etter det har jeg heklet MAAAASSSSE. Jeg har heklet gaver (luer og vesker) til flere julekalendere på bloggen her og til andre premier. OG jeg har heklet meg et par kjoler… Noe av det er under her:


Siden jul har jeg ikke rørt en hekle-pinne…Ikke heklet en maske…Selv om planene har vært mange..

Men nå er jeg i gang igjen…Forbereder meg til julekalenderen 😉 Ja…jeg VET det bare er september, men skal man ha 24 hjemmelagede gaver, så må man jo begynne en gang…

Noe nøytralt og noe fargerikt er i gang 

 

Liker du å hekle eller annet håndarbeide?

 

 

 

#hekling #juleforberedelser #luer #vesker #kjole
57 kommentarer
    1. margarites: Jeg vil helst ikke tenke på jul, men akkurat kalenderen MÅ jeg tenke på litt på forhånd. Og nå hadde jeg lyst å hekle litt igjen 🙂 Så når er jeg i gang 🙂 Deilig med sånn helg da 🙂 Stor klem <3

    2. Heisann! Skal si du er flink som har begynt å tenke på kalendergaver allerede. Så spennende! Jeg er heldig å ha en fin hvit og turkis pompadur her hjemme, og en blå lue som jeg bruker på jobb (når det er litt kaldere enn nå da). Bege er heklet av deg, og jeg er kjempefornøyd 🙂
      Nå i helgen har jeg vært borte, og har ikke hatt Internett (bare på telefonen, men den er så liten å lese på – så da har jeg hatt nettfri). Har ikke lest blogger på tre dager, bare slappet av. Hadde planer om å strikke litt, men det verker i håndledd når jeg strikker mer enn to runder, så disse sokkene som er på pinnene nå blir litt langtidsprosjekt. Men men, jeg har mange sokker, så det gjør jo ingen ting. Når du nå nevnte jul eller kalendergaver, så fikk jeg så lyst å begynne med litt strikking til jul – men da må jeg gå for tykke pinner. For ellers skriker det i hendene, de er ikke glad i tynne pinner nemlig. Nå gleder jeg meg nesten til jul allerede – i alle fall til advent. Klemmer <3

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, julegaver er jeg IKKE begynt med…men julekalendergaver er jo greit å bli ferdig med 😀 En veske ferdig 🙂

    4. Ja, det er gøy å hekle i mellom,men du er super. Jeg har aldri heklet en kjole for eksempel. Akkurat nå blir det noen bestemorruter av og til. Jeg er den heldige eier av en ekte Frodithlue og den er jeg stolt av!!!!! Klem til deg.

    5. her hadde du heklet masse flott og den nydelige kjolen da 🙂
      Jeg kan å hekle ,lagde flere duker i min ungdom,men skuldra mi liker ikke den bevegelsen så her går det nok i strikking 🙂

    6. Skal si de går fort unda med deg!! Flinkus du!!
      Ja skal få vist frem genseren, bare feste noen tråder og sy fast mer armer så den er 100% ferdig!! Haha

    7. Så FLOTT! Du har utvilsomt talent for det der, ja:) Jeg har dessverre ikke det, står vel mest på tålmodigheten – men jeg liker likevel å strikke; det er beroligende – så får det heller våge seg at det ikke altid blir så fint;)

    8. Tenk at det går an å trylle fram så mye fint ved hjelp av så enkel redskap! 😀 Den kjolen er bare nydelig, og du kledde den kjempegodt! Lua er tøff og den vesle, oransje pungen med blomster ble også en favoritt hos meg! :D:D:D

    9. Hanne Beate: Ja, julekalender er moro 🙂 Jeg må begynne tidlig for å slippe å bli så sliten jeg har blitt de andre gangene … Krever litt å hekle så mye gaver 🙂 Takk skal du ha 🙂

    10. Så mye fint du har lagd, og den kjolen var helt super og SÅ masse arbeid. Jeg lærte tidlig å hekle av moren min, og vet at det tar tid å hekle med fastmasker. Jeg gleder meg til julekalenderen allerede.👍

    11. eg elsker veskene dine syns de er helt supre og så så fine og praktisk og kan brukes til mye forskjellig 🙂
      Eg har ikkje sjekket posten i dag for eg har jobbet og så luftet hundejentene og spist middag…en tilogmed du kunne lagt hahahaha
      nesten halv grilelt kylling fra ferdigdisken og en pose med chips..og en håndfull med perletomater hahahahahahaha spiste ikkje hele posen med chips altså bare litt…men nå er eg mett….et barneminne….vi fikk det av mamma til lørdagskos som barn-vi måtte velge..det til middag eller noe annet og snop…hadde ikkje råd til begge deler…tenk du…ikkje som i dag 🙂
      Skal sjekke posten senere eller i morgen og gir deg beskjed…gleder meg 😀
      klemmetingene <3

    12. cuskima: Har du fått noe i posten i dag da? 🙂 Kommer noe snart 🙂 Ikke hjemmelaget men likevel 😀 Ja, moro å lage ting, og jeg er glad at folk finner bruk av tingene, om det er å beholde eller gi til noen som vil ha 🙂 Koselig det 🙂 Klemmer <3

    13. ladyaugust: Ja, nå måtte jeg i gang igjen Har jo ikke laget noe siden alle kalendergreiene og sånt. Jeg var helt gåen i armene. OG planla noe til meg selv etterpå, men orket ikke…Men nå skal jeg begynne på kalendergaver igjen:-D TIDLIG 😀 De tøflene dine er kjempefine <33 Jeg har bare spist en liten is i dag, og litt lakris...Prøver litt avvenning fra sjokoladen 😀 Vi skulle ha besøk i dag, men de ble syke, Lille Supermann og mammaen. Men da har jeg kost meg her i stedet for 🙂 Snart ferdig med veske nr 1 🙂 God klem kjære søs <3

    14. spisogspar: Tusen takk 🙂 Ja, moro å hekle. Gøy å lage ting generelt, om det er foto-ting, tegninger, hekle-klær, eller dikt og noveller. Liker å være litt kreativ innimellom 🙂

    15. ingerslilleverden.blogg.no: Oi, får vi se den kjolen eller? Hadde vært gøy 🙂 Ja, julekalender er moro, men krever litt forarbeid .-D Moro å lage ting 🙂 Fin helg til deg også 🙂

    16. etdiktomdagen: Takk 🙂 Ja, var gøy å hekle den kjolen.OG har heklet en tunika med hette etterpå:-) Men nå var det lenge siden jeg har heklet. Moro å gjøre litt igjen 🙂

    17. annebe: Jeg laget jo disse tingene i fjor, men nå er jeg snart ferdig med det du så begynnelsen på i stad 😀 Får vondt i nakken jeg også …og armene, men det er så gøy at jeg må gjøre det litt igjen 🙂 klemmer tilbake fra Oslo-sofaen <3

    18. åh så vakker den var den i fersken med gult……rene godteposen hahahaha
      eg HAR vunnet en sånn hos deg eg og den har eg på badet med dill i -så er det orden i skapet med dill i vesken fra Fordith så den ser eg faktisk HVER dag -tenk på det du 🙂
      Lue har eg vunnet også, supersøt og den ble julegave til en venninnes datter som ble veldig forelsket i den <3 så da fikk hun den av meg.
      Så dine kalendergaver er alltid velkommen og brukt 🙂 du er så flink.
      Og eg er nesten ferdig med kalender i år,både til bloggen og til datteren min .......wohoooo
      Im so flink:D
      klemmerier <3

    19. Du er så superflink å hekle søs 🙂 og jammen er du produktiv også ! Det er så kos høstsyssel å hekle eller strikke synes jeg. På sommeren kjennes det feil å strikke ullsokker i alle fall. Nydelige friske farger har du funnet deg også <3 gooodlørdagsklæm fra sofaen <3

    20. Moving On: Jeg er snart ferdig med første vesken 😀 Går fort når jeg setter i gang. Fingrene løper 🙂 Må få se genseren da 🙂

    21. Så mye fint du har heklet og den kjolen var helt nydelig, kjempefin farge 🙂 Lærte å hekle på barneskolen og da fikk jeg helt dilla så heklet grytekluter og duker etc, men har ikke heklet etter det… så nå må jeg nok lære det på nytt.. :)) Ha en flott lørdagskveld videre <3

    22. Det er kjekt å hekle. Jeg har heklet en del selv. De største prosjektene var puffer. Det har jeg heklet 2 stk, og skal snart i gang med enda en 🙂 Men ellers strikker jeg helst 🙂
      Kjekt å se at du hekler med Sandnes Garn 🙂 Jeg bor kun 15 minutters kjøring fra fabrikken og fabrikkutsalget 🙂
      Kos deg med hekleriene <3 Klemmer <3

    23. Oi, så flink du er! Svigerinnen min heklet en kjole til meg, kjempefin 🙂
      Så gøy med julekalender, gleder meg, hih 😀
      Jeg kan ikke hekle… Eller strikke. Men det ser jo veldig gøy ut 😀
      Ha en fortsatt fin helg!

    24. Hei!!! Så flink du er 🙂 Flotte farger og fine ting. Likte veldig godt kjolen 🙂 Jeg hekler også litt innimellom. Litt sjal og slikt….. bruker litt fri fantasi når jeg hekler, for har trufffet på nnoen oppskrifter jeg rett og slett ikke forstod 🙂 Koselig med handarbeid iallefall. Kanskje jeg skulle ta opp tråden igjen 😉

    25. Mange typer masker ja:)….fine ting du har laget..og jeg har jo en lue fra deg jeg liker godt :)..syns det var lenge siden håndarbeids oppdateringer fra deg nå ja…men nå er du igang igjen altså ..:)
      Holder meg unna hekling og strikking..blir for statisk jobbing med nakken…blir mer pusling med foto, blomster og baking på meg :)) Lørdagsklem fra Mjøndalen <3

    26. Så spennende!!ja liker slikt handarbeid.
      Ble nettopp ferdig med første hjemmelagede strikket genser for noen dager siden:) så nåå begynt på babygenser! 🙂
      Spent på hvordan det går!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg