To…


Lyden av TO klinger godt i øret… TO plask i vannet.. der føtter farer i været..

og to holder pusten under vann…

 


Synet av TO føles godt for øyet… TO kommer sigende, side om side….

…Kun med varmen i mellom seg….

To hoder mot målet ….der framme…

 


Følelsen av TO kjennes godt i hjertet…Samhørighet…

TO sett med føtter som farer avgårde i samme takt…

TO sinn- en tanke…. TO kjennes godt i hjertet..

 

Liker du å skrive dikt?

 

Ha en feiende flott dag <3

 

#dikt #to #samhørighet #fellesskap #vennskap #kjærlighet

 

 

53 kommentarer
    1. Ja det er stort sett slik. Samtidig tenker jeg at dette har jo formet meg. Jeg har blit en “fin”dame tross alt.Livet er nå en gang slik.
      Jeg velger å fokusere på det som er bra, og det jeg kan gjøre bedre. Viktig. Smtidig skjønner en kanskje hvorfor en trår litt feil opp igjenom.
      Godt å høre at det var en fin tid.:)

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Uff, det var leit å høre 🙁 Jeg føler jeg har vært heldig 🙂 Har mange fine minner, og bare noen få leie 🙂 Heldig 🙂

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, jeg skrev også veldig trist og sårt i unge år. Nå er det helt andre ting 🙂 Erfaring og alder gir livet en nye dimensjon, og ting som skal skrives kommer fra nye synsvinkler hos meg hvertfall 🙂

    4. Anonym: Takk 🙂 Var fint å finne bilder, og lage tekst. Jeg fant bildene med to, og siden kom ordene 🙂 Ha en super kveld du også Mette <3 Klem

    5. etdiktomdagen: To er mangt 🙂 Jeg er to med kjæresten jeg, men jeg er ofte to med venninne, søsteren min, en jeg føler samhørighet med. Kjærlighet på alle plan 🙂

    6. Hobbystua: Takk skal du ha 🙂 Godt å høre at du føler det treffer, og at du synes det er godt å komme å lese her 🙂 Håper du har en fin dag Marianne <3 Jeg har, nå er det helg, og jeg har hatt en herlig dag på jobb 🙂

    7. cuskima: Helt enig, noen ganger er det godt å være alene. Og TO kan man jo være med mange, vennner, søster, barn, jeg tenker bare to som kjærlighet, uansett HVEM 🙂 God klem til deg snupp <3

    8. spisogspar: Takk 🙂 Ja, de to endene var herlige, jeg sto lenge før det ble sånn. Tok mange bilder først med en opp og en ned 😀 Men fant ut de var fine som illustrasjoner her 🙂 god helg <3

    9. annebe: Ja, man kan vær to på mange måter, med kjæreste, venninne, med mor, med barn 🙂 Godt å være to , uansett …Men av og til deilig å være alene også 🙂 Stor klem <3

    10. Så utrolig fint skrevet!! Og så fine bilder <3
      Jeg liker å skrive dikt, liker å skrive ned tanker og følelser generelt 😉 Er så fint å kunne skrive ned alt <3

    11. Så koselige bilder <3 og fine ord <3
      Jeg elsket å skrive dikt for en del år siden, men har blitt mindre og mindre opp gjennom årene <3
      Ha en nydelig fredagskveld fine deg <3

    12. Du er flink Frodith til og skrive og ikke minst sette inn riktige bilder til dette:-) Koselige bilder og diktet var nydelig. Selv er jeg nok ikke flink til og skrive verken dikt eller og formulere meg,,men godt at en kan komme inn her til deg og få det ferdig utfylt:-) Ha en strålende fin helg:-)

    13. eg skrev masse før -eksamen i 9ende klassen var dikt om krigen…..så joda en gang…..men ikkje lengre….:D
      veldig søtt da…..2 er fint det,men 1 kan også være veldig deilig <3
      klemmetingene

    14. Flaggermusvinger: Hei, der var du min venn 🙂 Godt å se deg 🙂 Er du på disse trakter innimellom? 🙂 Ja, rotter og ender, gode venner og to i sammen 🙂 klemmer <3

    15. Så fint det var..både bilder og tekst…jeg og mannen er jo et “sammensveisa tospann” så passa godt for oss det her :)) Ønsker deg en fin dag videre 🙂 Klem <3

    16. etdiktomdagen: Du er nok to av og til nå også? Du og din søster, du og din venninne, du og et av barna? 🙂 Jeg tenker generelt, kjærlighet mellom folk, uansett HVEM , men samhørighet i TO 🙂 Jeg hadde et bilde av meg og søsters også men droppet det til fordel for rottene 😀

    17. Eva: Jeg tenkte egentlig ikke på kjærester nødvendigvis. KAN være det også, men også venninner, eller to søstre. De to endene er to andriker, regner med de er “kompiser” 😀 Egentlig tenkte jeg mest på kjærlighet, uansett mellom hvem 🙂 Stor god klem til deg <3

    18. Siv Svanem: Jeg også da jeg var ung. Men jeg føler det er lettere nå, jeg har et helt annet ordforråd og erfaring. blir bedre nå 🙂

    19. Veronica S: Ja, moro. DU husker kanskje de diktene jeg og søsteren min hadde på bloggen, med tegninger til ? 🙂 Moro å skrive og tegne til 🙂

    20. fruensvilje: Så fint du likte de 🙂 Moro å bruke egne bilder til 🙂 Nei, jeg skriver ikke OFTE jeg heller, men av og til 🙂 Og noveller liker jeg jo godt å skrive, eller kort-tekster på bilder som du kanskje har sett jeg har gjort før. DET er moro 🙂

    21. Min matgale verden: Godklemmer til Kjersti i farta 🙂 Her er det også fart, drama og rytmikk har jeg hatt med elever. Så jeg er helt svett 😀 God tur til deg 🙂

    22. karidansen: Nei, jeg tenkte absolutt ikke på par som i kjærester, hvis du ser de to endene på bilde nummer 2, de er nok bare kompiser. Jeg vurderte å ha med et bilde av meg og søsteren min, men droppet det til fordel for rottene mine 😀 .Så venninner, søsken, mor og datter, her er det alle muligheter 🙂 Ja, deilig å være en også 🙂

    23. Fru Stussli: Jeg skrev litt dikt før, og noveller. Da jeg var 20. Prøvde å få utgitt… Men det fikk jeg jo IKKE 😀 Men jeg føler at jeg har mer erfaring nå, og ville gjort på en annen måte om jeg skulle prøve å utgi 😀 mange godklemmer <3

    24. Skrev endel dikt før som jeg fikk på trykk i lokalavisa og på lufta i NRK radio. Men nå blir det bare små stubber av det jeg har opplevd. Ha en fin dag.

    25. Veldig pent skrevet. Jeg fikk nesten en følelse av ensomhet faktisk, fordi her er det bare EN 😉 Men jeg trives godt med det 😀 Dette var romantisk <3 Likte å lese det 😀
      Jeg skriver ikke dikt selv nei. Jeg er mer i kategorien novelleforfatter 🙂 Men blir ikke så mye skriving nå for tiden.....
      Ha en kjempefin fredag, fine du <3 Klemmer <3

    26. Ja….disse parene ser virkelig ut til å være samkjørte og ha tonen, slik som du beskriver i diktet. To trenger ikke nødvendigvis være “et par” heller – det kan være gode venninner også. Noen ganger er det godt å ha noen å dele opplevelser med – og andre ganger er det godt å være….bare en…. 😉

    27. TO er godt å være! Skriver ikke dikt, men liker godt å lese det…. følger du etdiktomdagen.blogg.no? Dette diktet ditt treffer hjertet mitt <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg