Godnatthistorier med 70-talls-smak….:-)

Du så kanskje for deg noen råtasshistorier fra Wam og Vennerøds litt rare filmer…? 

70-tallet bestod jo av det ene rare året etter det andre, med langt hår, hårete bein, ubarberte både her og der og annet morsomt… 

Men….nå er det noe ganske annet og så klart mye mer uskyldig jeg har for meg. Du kjenner Frodithen? Hårete …JA, men ganske så uskyldig, barnslig og  leken når det kommer til stykket..

Så her er det noen smakebiter på barne-tv så klart. Så har du noen søvnløse timer i natt, eller trenger noe å sovne til i kveld, så ta en titt i mimre-skuffen 😉 Og for deg som knapt har hørt om 70-tallet, da er det litt å lære her…He-he.

“Dyr som IKKE” 

Eller : 

 

 

“Askepott og Lillemus-mei”

 

CCNtcVeQYhM


Begge er skikkelig god tv for barn…Eller for barnslige voksne 😀

 

Husker du disse? 

Har du sett disse før?

 

#videoer #askepott #barnetv #mimring #70tallet 

17 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg huser godt det øverste også 🙂 Ja, stakkar flodhest 😀 Han er jo bare en tøyflodhest og de er ganske så uskyldige 🙂

    2. Jeg kan såvidt huske den nederste og ikke minst den unge utgaven av Kirsten Schøyen Seterelv, men den øverste husker jeg ikke. Det jeg husker best av barne-tv fra den gangen er “Lekestue” med Vibeke Sæther og Geir Børresen, – hvor vi bl.a. lærte klokka og andre pedagogiske ting. Ellers var det jo Pompel og Pilt, men det var aaaltfor skummelt for meg.

    3. margarites: Vi lo masse av den øverste også. Flodhesten som ikke kunne svømme, og de andre ertet han: tjukken skal bade! Kosedag på tur over fjellet da, i Lillestrøm 🙂 Jeg blogger fra tur 😉

    4. Disse hadde jeg nesten glemt. Dvs dyrene i den først filmen husker jeg ikke helt, kun den bjørnen som løp rundt og ropte “Trysil”. Men når jeg så bare litt av Askepott så husker jeg å ha sett denne. Jeg får se mer en annen kveld, for nå må jeg snart til flyplassen for å hente mannen min. Og i morgen tidlig tar vi bilen over fjellet 🙂 Riktig god helg <3

    5. Har ikke tenkt på de..men når jeg ser dem her husker jeg dem jo…:) Foretrekker å sove i natt..men om ikke skal jeg se de en gang til…..Sov godt <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg