En av våre flotte FRUER <3

 Noen mennesker setter seg noen mål her i livet, og så GJØR de noe med dem.. Noen mennesker synes at livet farer litt for fort og galt avgårde med dem, og så endrer de på det…

Mona eller Fruemmel.blogg.no er akkurat en slik NOEN. 

Mona har begynt på en reise for livet, kan man kalle det. Hun fant ut at ting ikke var som de burde, og da sa hun stopp. Hun drev rovdrift på seg selv, jobbet for mye, lot seg rive til alle kanter uten å tenke stort på hva som var riktig for henne selv. Og etter hvert føltes det HELT feil.

Jobben ble kuttet ned, fra alt -alt for mye, til akkurat passe. Tid ble satt av til trening, og fokus på kosthold. En ny livsstil ble satt på planen for årene framover. Det var tid for å tenke på Mona også 🙂

Mona har funnet Mannen med stor M. Etter å ha sluttet å vente, kom han seilende inn i livet hennes ganske så plutselig. Og han elsker henne fra nederst ved tåneglene og opp til hårrota.. Og det er rørende og vakkert å se. Plutselig dukker han opp på bloggen hennes, overøser henne med kjærlighetserklæringer og gir henne all støtte i verden. 

Mona skal gifte seg med han. Om ikke lenge. Hun og han, sammen for evig. Hun har funnet sjelevennen, vennen og kjæresten, og en som familien har tatt inn. 

På meg virker Mona snill, god og omsorgsfull. Hun tar vare på de rundt seg, og er et samlingspunkt i familien. Samtidig virker hun bestemt og målrettet, og ikke noen man kan “pille på nesen”.  Og sånt liker vi 🙂 

Når jeg setter meg ned og skriver, så har jeg ofte en opplevelse av hvem folk er, og når det gjelder Mona så har jeg også fått en fornemmelse av at hun er en person med mye latter. Jeg ser henne for meg le en trillende latter, når livet er godt og det er tull og moro på programmet. Noe jeg tror det er en del av med henne og TT.  Men jeg kan også se henne for meg, i stille, sår gråt, når hverdagen blir slitsom og driver ap med henne. Hun har mange sider, og er ikke redd for å vise dem.

Mona er glad i håndarbeid, strikker , hekler og lager fine ting til familie og venner. Og tar du en tur på bloggen hennes får du se noe av det fine hun lager. 


En liten smakebit bare…

 

Og i dag har Mona bursdag <3

Gratulerer med dagen kjære deg! Jeg håper du får en strålende dag, med TT og dine fine.  Du er en flott bloggvenn å ha. Du har mange sider, og gir mye av deg selv. Man får et godt innblikk i  hvem personen bak bloggen er: Vakker, følsom, glad, bestemt, engasjert, viljesterk og målrettet <3 

Kos deg, og ta en bit av min nybakte kake 🙂 

Bursdagklemmer fra Frodithen <3

 

 

Kjenner du Fruemmel/Mona?

Har du hatt bursdag på blogg?

 

 

 

#bursdag #gratulerer #grautlasjoner #fruemmelbloggno

 

 

38 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen til Mona! Henne kjenner jeg ikke, men må nok ta en tur innom og hilse på 🙂 Veldig fint bursdagsinnlegg du har skrevet til henne <3

    2. Emilie Karoline Løvlien: Koselig du likte det også. Jeg kjenner hennevikke annet enn på bloggen, og da er det veldig koselig om det jeg skrev stemmer med hvem hun virkelig er 🙂

    3. Det er viktig å gjøre endringer i livet når ikke alt er som det skal, og ikke bare grave seg ned. Hun høres ut som en smart dame! Gratulerer så mye til henne 💐 og et flott bursdagsinnlegg fra deg!👍

    4. Eva: Ja, hun er en dame med mål, og ståpåvilje 🙂 Og jeg traff visst også, sier hun selv 🙂 Det er jo alltid litt spennende når man skriver bursdagsinnlegg 🙂 Om man faktisk har oppfattet de riktig 🙂 Ha en super dag du også Eva, her har vi vært på Claes Olsson en tur, og ellers blir det stille og rolig her for min del 🙂 Klemmer godt <3

    5. Min matgale verden: Er du også småsyk? Det er vel Gubben og guttene som har smittet. Men du skal på liten tur likevel da, med Bonnie. Ellers får du bake og lage det som skal til, og så får du kose deg med sofa og slaraffenliv etterpå 🙂 Vi har vært på Claes Olsson en tur, ellers blir det hekling og opplading til noe real frogging hos mamma i morgen 😀 Klemmer <3

    6. Gratulerer så mye til Mona 🙂 Ja, henne følger jeg jo, men ante ikke at hun har bursdag i dag 🙂 Og jeg er så utrolig glad for alt hun får til. Og det fikk jo du frem her i dette flotte innlegget også 🙂 En Dame med stor D 🙂
      En fin dag til henne, og en fin dag til deg også <3 Klem <3

    7. Nei, det kribler i halsen og jeg er tung i hode, så jeg skal bare kose meg på kjøkkenet i hele dag. Vært ute og handlet mat, og laget engelsk frokost, bakt en diger loff, skal sette bollledeig og marinere kylling til kveldens indiske middag, og så gå en tur med Bonnie da, så jeg skal ingenting 🙂 En perfekt slaraffendag for meg .) Du da?? Ut på noe gøy nå når du er frisk? Men du var jo på vift forrige helg du 🙂

    8. Mona: Så bra det er sånn du er 😀 For det er jo aldri sikkert jeg har oppfattet riktig, men som regel stemmer det 🙂 Og det har jo med å gjøre hva man gir av seg selv på blogg også 🙂 Kos deg masse med TT og dagen din Mona <3 Bursdagklem <3

    9. etdiktomdagen: Ja, det er sånn jeg oppfatter henne hvertfall 🙂 Og hun sier det stemmer 🙂 Det var bra det var klaff med oppfatnnig og sånn hun er 🙂 Ja, ta deg en tur til henne 🙂 Hun vil du like 🙂

    10. Makan for ett innlegg!!! Jeg lo og gråt om hverandre for her beskrev du meg akkurat som jeg er<3 <3 <3
      Solen skinner her i dag, så TT og jeg skal rydde vekk sommeren ute. Men før det skal vi spise taco til frokost!! 😀
      Tusen tusen takk til deg fine Frodith, og tusen takk til dere andre også <3

    11. Åh så flott du beskriver denne damen <3 Må ta en titt innom der. De ser jo så lykkelige og glade ut - og tenk å ha funnet sin sjelevenn og store kjrlighet <3 Herlig!!!!
      Gratulerer med dagen til MONA!

    12. annebe: Ja, hun er flott 🙂 VI har mange av de samme blogg-vennene vi Annebe <3 Håper både Mona og du får en strålende dag 🙂 Stor klem til deg <3

    13. Gratulerer til Mona 🙂 Følger jo med på bloggen hennes jeg…trivelig 🙂 Ønsker både henne og deg en super lørdag 🙂 Stooooor klem <3

    14. fruensvilje: Ja, hun er flott. Tror du vil like henne 🙂 Har ikke feiret henne før, for har ikke hatt datoen 🙂 De kommer sakte men sikkert på plass 🙂

    15. Min matgale verden: Nei, jeg har vel vært bloggvenn med henne en stund faktisk, men ikke feiret bursdagen hennes før 😀 Så deilig med lørdagsfri da 🙂 Skal du noe koselig? 🙂

    16. dette var en vakker hyllest til en bloggvenn og nydelig bursdagshilsen,fikk rett gåshud eg 🙂 det er en blogg jeg ikke har vært innom,men jammen skal eg se innom henne 🙂

    17. Så koselig.
      Bursdag og gifte planer.. Bare det å bestemme seg for at det gikk for fort og gjøre noe med det er jo viktig:)
      Tviler ikke på at hun er som du tror:)
      Gratulerer så mye med dagen til henne:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg