Nå man ikke vil godta “råtassenes” premisser mer….;-)

Av og til kan jeg føle meg ganske så fin…

….til jeg plutselig får øye på det grusomme farge skillet som har vokst ut på toppen…. Ikke at det er SÅ ille egentlig…finnes verre ting i verden…Men litt småirriterende er det hvertfall…spesielt hvis man har lyst å være litt “fjong” en dag..

Så jeg tenker at DETTE må jeg gjøre noe med….

Durer innom den ene frisøren etter den andre… Med deprimerende nyheter: De skal ha 1300 kr eller MER, for å farge det… og rundt 1500 for å klippe det…. Det gjelder ALLE frisørene, som har dame-bilder i vinduet… En og annen barberer tilbyr billigere priser…men jeg må innrømme jeg er LITT redd for å farge og klippe meg der…

Innimellom går jeg til sånne råtasser som flår lommeboken min sønder og sammen…og så er jeg fin og nyfarget en ukes tid…før det begynner å falme… Jeg VIL det bare ikke mer!!….

Så i dag snek jeg meg avgårde til Rimi ….og kjøpte billig-varianten der jeg må gjøre all fargingen selv.. 350 kr for to pakker… Så nå kan jeg farge enda en gang… 

 


Så nå føler jeg meg så fin igjen atte…Og ganske LUR i tillegg 😉

 

Farger og klipper  du håret hos frisør eller hjemme selv?

 

 

 

#frisør #hårfarging #farge #priser 

 

 

 

 

 

61 kommentarer
    1. Ser du har fått mange kommentarer , men jeg tillater meg likevel… Om du kjøper hårfarge hos frisør og farger hjemme selv , synes jeg resultatet blir best. Klipping av mitt hår foregår sjelden, og da venter jeg til min datter kommer hjemom fra Stockholm. hun har gått på frisørlinje en stund før hun valgte ernæringsfysiolog og klipper slik jeg “befaler”…:) For det er noen forferdelige priser hos frisør

    2. Huff ja, men det hjelper å være blond i utgangspunktet. Skillet blir ikke så tydelig, så det rekker med fire til fem ganger i året for meg. Jeg har i det hele tatt farget håret to ganger selv, men det beste resultatet får jeg hos frisøren. Så da tropper jeg opp til frisøren og lommeboka blir smal ;)))

    3. Klipper og fikser litt selv stadig vekk. I fjor var jeg hos frisør tre ganger, og det synes jeg var dyrt. Men den ene gangen avfarget jeg håret,bleket jeg det i striper, tok hårkur og klipte den nette sum av for 1100. Jeg synes det var dyrt. Men hos deg er det jo ille! Kom deg ut av byen, så blir det billigere. Vi har noe som heter Hair Cut, der klipper de for under femhundre i hvert fall! Men farge selv er lurt. Det gjorde jeg i mange år, før jeg lot det bli grått! 🙁 Men husk at du ikke skal farge alt hver gang!!!! Forsøk å bare ta etterveksten, så holder du bedre fargen! Lykke til smartingen.

    4. fjellgeitbundingen: Ja, de sier så, at frisørraging er mer skånsomt…Det klør og svir når jeg er hos frisøren …og den i går var oljebasert og ikke full av amoniakk 🙂 Kjentes greit ut hvertfall. 🙂

    5. Hei, hørte på radio at Norge har verdens dyreste frisørpriser og Oslo er dyrest i Norge, men det koster jammen meg det samme for farging her også.. Slik synes jeg er råflott, så det blir hjemmefarging på meg hver gang..Får noen til å hjelpe meg å klippe håret i blant. Synes 700 kr for en klipp er drøyt, men klipper ungene hos frisør hver 2-3 mnd. Blir fort 1000 kr hver gang det også. Nesten så man føler seg flådd.. Frisørfarging skal være mer skånsomt for håret da..

    6. Lillian: Ja, jeg tror det ble greit 😀 Nesten ikke vært ute i dagslys etterpå… Men blir bra NOK. Sitter jo i hestehale hele tiden 🙂 Du er så pen atte! Trenger ikke noe frisør eller annet du <3 Klemmer <3

    7. Ut fra tegningen å dømme så ble det riktig flott! 😀
      Jeg går ALDRIALDRI til frisør, altså! Det slutta jeg med for mange herrens år siden, og har siden levd lykkelig med selvfarging, selvklipp, og innimellom retter en av døtrene mine litt opp i hårtjafsene med saksa. Litt lettere å klippe andre enn seg selv.
      Kan nok hende jeg hadde vært penere om jeg gikk til frisøren innimellom. 🙂

    8. helsedagbok: Neida 😀 men bor i Oslo, i sentrum. Jeg har gått fra frisør til frisør, og de ligger ganske likt…Og for meg med langt hår, så er prisene sånn…JEg blir mugg-sur… 😀 Men farger altså selv nå , gjorde i går, ble så fin atte :-)Heldig du med de prisene der 🙂

    9. Si meg bor dere i et annet land, som har de prisene?
      Her jeg bor betaler jeg knappe 500 for klipp.
      Ble nesten svimmel av prisene dere nevner her.
      Nå slipper jeg å farge, p.g.a den normale hårfargen, blir noen striper innimellom.
      Lykke til med selvfarging 🙂

    10. karidansen: Nei, midtrabatten kommer uansett 😀 Men det er greiere med halv-langt og langt i forhold til det med klipp…Og bare sette i hestehale, så er man ferdig 😉 Klem

    11. Hanne Beate: Hei Hanne 😀 Så billig du klarer å få det da 🙂 Jeg får dra til Hønesfoss skjønner jeg. Eller bare gjøre det selv 🙂 Ikke like lett å få tatt overalt, bak og sånt. Men det får duge 😀 henger jo stort sett i hestehale her 😀 Litt bedre i hodet 🙂 klemmer <3

    12. Det var noen vanvittige priser hos de frisørene!! Jeg betaler ca 1100 for lystoning OG klipp til sammen. Synes det er dyrt nok, men nå sparer jeg til lengre hår, slik at jeg ikke trenger å klippe det så ofte. Med halvlang pasjesveis, holder det å klippe det tre-fire ganger i året…men jeg unngår jo ikke den “Midtrabatten” av ettervekst likevel da!

    13. Farger selv,men klipper hos frisør,min tar 550 og det er helt grei pris syns eg.
      Hårfarge er for dyrt,men klipp forstår eg…frisører er det i gjennomsnitt i 10 år pga slitasje på skuldre og nakken og armer-mange tror at de ikkje gjør mye jobb,men de gjør det. Kom heller igjen med rørleggere..de tar betalt pr påbegynte time OG veien til jobben fra kontoret….eg mener hallo..så jæla verdifull er ikkje deres tid
      Hadde frisørene brukt den hårfargen vi farger med hjemme i salongen måtte de brukt vernedrakter -så selvom det er enkelt å farge hjemme må man være litt påpasselig.
      Nå har du rødt hår,men de med brunt må være obs på at billigfarger hjemme inneholder mye mer giftstoffer man putter rett ned i hodebunnen enn de hos frisør. Stoffer som PPD pg PTD som man kan utvikler allergi for -alvorlig allergi og som kan bli verre om man fortsetter med farging etter man får allergien.
      Eg anbefaler som oftest toning eller økologisk farge – for røde er disse ofte knallfine og sitter bedre -just saying….og de er mer naturlig og mindre skadelig for deg og miljøet 😀
      Dagens miljøinnlegg hahahahaha 😀
      ha en smashings dag <3

    14. Jeg klipper meg i en frisørsalong i Hønefoss som drives av to latviske damer og de tar kr 300,- for klipp og så tror jeg det er kr 500,- for farging. Jeg har ikke farget håret, men har to pakker liggende til jeg tør å ta sjansen, hehe. Jeg har sett på YouTube for å få noen tips til hvordan gjøre det selv, men er redd for at jeg ikke skal klare å farge alt (og så er det jo etterveksten da, hm.) Håper hodepinen din snart forsvinner! Klem 💕

    15. margarites: Ja, jeg gjorde det sjelden når jeg brukte frisør…Men nå skal jeg bare gjøre alene en stund tror jeg 🙂 Ja, jeg fikk bildet, tusen takk, kommer innom mailen snart. Jeg leste alt i dag tidlig, men har hatt vondt i hodet her i dag, så orket ikke svare på mårran, og så glemte jeg det litt etterpå. Men bildet er mottatt og tuuuuuusen takk for det 🙂 Det var strålende flott <3 Du er super-søt der du sitter 😀 Vi blir ikke mange i frogge-toget, tror jeg, men vi blir FLOTTE 😀 Klemmer <3

    16. Frisør er dyrt, men over 1000 for klipp er jo rådyrt! her koster det ca 700-800 for klipp, og selv det er mye synes jeg. I alle fall om de er ferdig på 10 min. Noen ganger farger jeg håret selv, med farge kjøpt på nærbutikken (jeg bruker samme merke fra gang til gang). I august “flottet” jeg meg og fikk det farget og klippet hos frisøren. Men å betale nesten 2000 for klipp og farging hver 6.uke ca, det synes jeg blir dyrt. Men så er det jo litt deilig å bare sitte i ro og nyte hodemassasje og klipp innimellom også 🙂
      Ha du fått frogge-bildet mitt? Rakk å sende det i går kveld. Nyt søndagen <3

    17. MOONBEAMSCORNER: Jepp, nå er jeg rød igjen og kan vente en stund med å farge igjen. Brukte bare en boks, så mulig litt skjoldete… Men ikke så farlig 😉 Blir du med og Frogger forresten :-D?

    18. Ha ha, ja her kjenner en seg jo skikkelig igjen 🙂 Ettervekst er jo lite pent for å si det sånn. Fy flate for noen priser da!!! Dyrt i Oslo skjønner jeg..Ikke fullt så stive priser her i Sandefjord, så neste gang du ikke skal farge selv, legger du turen til Sandefjord for farging og et hyggelig besøk til Månestråle 🙂 Jepp farger hjemme jeg også, har ikke råd til så hyppige frisør besøk som farging krever (jeg nekter å bli helt grå før jeg er over 70) Hurra for nærbutikker som selger farger til en fin pris. Ha en fargerik søndag da, uten grå hår og irriterende ettervekst 🙂 Klem 🙂

    19. Siv Svanem: Det man er mest komfortabel med er det som er penest tenker jeg, for man utstråler det som er pent. Det andre er bare en liten ekstra pakning 😀

    20. ladyaugust: Jeg hekler på luene til julekalenderen, men tror jeg må ha NOEN hemmelige ting også i år…Kommer IKKE på blogg 😉 Jeg har vært og kjøpt meg is, som skal hjelpe på hodepine har jeg hørt 😉

    21. Ja det er dyyrt!!
      jeg har aldri farget håret mitt med varig farge, kun sånn vaskes ut etter antall vask.
      Så kjøper faktisk fargen med frisøren og farger hjemme, om trent til samme pris som på butikken =)
      så håret mitt er stort sett ganske naturlig av seg =)
      Uten om en gang i ny og ne der det er mørkere/lysere i en måneds tid 🙂

    22. Det har jeg også gjort i flere dager, håper liksom formen er bedre i mårra men den er liksom værst på ettermiddagene og kveldene. Hekling er koselig og strikking, holder på med sokker for jammen er det kaldt i dag. gooodklæmmesøsklæmmenflaaat <3

    23. Mariann Sæther Tokle: He-he…ja det er akkurat det det handler om 🙂 Frogging er LITT ufarlig, men krever litt av folk å bli med på det likevel, ikke like lett å få inn froggebilder her som andre utfordringer jeg har hatt 😀 Man skal jo tross alt være med i bildet selv, OG se litt rar ut 😀 Ikke bare-bare 😀 Hørtes gøy ut med den revyen da .-)

    24. Hehe, ja frogging er ihvertfall bedre enn naking. Det har vært mye nakingbilder fra fjellene her så vi hadde en sånn parodi på revyen et år. spesialdesignede bukser til naking, når modellen snudde seg, hadde den rumpa bar 🙂

    25. Mariann Sæther Tokle: Ja, jeg skal reise på landet en tur skjønner jeg 🙂 Skal sjekke der mamma bor 🙂 Ha en fin søndag Mariann 🙂 Blir det noe frogging på deg da? 😀

    26. Heldigvis ingen råtasser her. Jeg betaler ca 1000 for klipp og bleking av striper, tror det er ca 600 for bare klipp. Det er billigere på landet serru så neste gang du er på landetbesøk så kan du jo gjøre jobben der 🙂

    27. ladyaugust: Jeg gumler piller, og drikker kaffe… Og hekler litt…Det er nok ikke lurt..men noe må jeg jo gjøre. Orker ikke BARE hodet under pleddet her…. Klemmer forsiktig <3

    28. etdiktomdagen: De tar ikke “tuppe-priser” på de svine-frisørene i byen her altså…De tar dameklipp, uansett, og det er kjempedyrt…Jeg skal få venninne til å klippe meg, og farge selv heretter… Eller klippe på landet, hos mamma…For der er prisene annerledes tror jeg.. 🙂

    29. Oh håper du blir bra i hodet i en fei. Det er liksom null kake her i dag selv om det er den store kakedagen, men man vet jo aldri, kanskje Engelen plutselig vil bake bittelitt, who knows liksom 😀 Tusen takk og masse søsgodklæmma <3 <3 <3

    30. Ritamarita: Det er så dyrt overalt jeg har sjekket. Vet du om noe billigere, så gi meg beskjed 🙂 Jeg tror prisene er annerledes på landet faktisk ja 🙂 Så får kanskje ta en time på landet hos mamma 🙂 Klemmer og kvekker avgårde 😀 <3

    31. Min matgale verden: Ja, nå gidder jeg ikke mer. Jeg farget jo selv i vår, men tenkte å sjekke litt rundt i TILFELLE noen skulle ha satt ned prisene…PØH…Ligger skyhøyt overalt, jeg har sjekket overalt… Og pga langt hår blir det råtass-priser. Og det er det ikke verdt.. Jeg får gjøre selv. Men det ble mørkere denne gangen…En venninne sier det blir mørkere og mørkere for hver gang, om man gjør det hjemme, så snart er det svart 😀 Sofa her også. Vondt i hodet.. Søndagsklemmen <3

    32. ladyaugust: Ja, jeg kjøper heller mange kjoler!! Så nøye er ikke det håret altså…Er jo mest i hestehale uansett.. Jeg spurte mange steder og det lå like høyt overalt. Jeg blir bare SUR av det. Nei jeg skjønner at det ikke er noe særlig å FROGGE når man er i dårlig form. Man vil gjerne ha litt energi for at det skal bli litt moro.. Du får være slapp padde utenfor kameraet i stedet for 🙂 god bedring til deg søs. Jeg har vondt i hodet i dag, så ble ikke noe tur på landet for meg en gang 🙁 Send over litt kake da 😉 Jeg har nemlig ingen … Søsklemmen på vei med bussen <3

    33. Helge: Ja, det er ikke lett å gjøre det alene, jeg er helt enig. Jeg smurte i vei i går, så det ble greit nok tror jeg. Men mye bedre med litt hjelp. Jeg har godt rundt og spurt overalt men prisen ligger ganske likt fra 1300 og oppover… Typisk by-fenomen kanskje. Og klipp ligger på 1200 og oppover, jeg har jo langt hår så ble ofte dyrere.. Ha en fin dag 🙂

    34. Ja det er svindyrt å være fin og stellt på håret. Hun veninnen min jeg hadde besøk av klipper seg TO ganger i året ……. det syntes jeg var litt for lenge. Jeg går sånn hver 6-8 uke jeg da… så slipper det bli så store jafser 🙂 Greit når enhar langt hår og bare klipper det i tuppene da 😉 Men det går litt mere farge – og du trenger to pakker ja….. 🙂

    35. Eva: Jeg farger det kun fordi jeg synes rødt er en morsom farge. Jeg har lite grå hår foreløpig 🙂 Men liker å sprite opp håret litt 🙂 Her blir det sofaen i dag også, har vondt i hodet :-/ Så ingen mammatur. Ha en fin dag du da 🙂 KLemmer <3

    36. etdiktomdagen: Jeg var både her og der og spurte, og jeg brukte Adam og Eva her bare som eksempel for da regnet jeg med folk skjønte det var frisør på innsiden. Neida, prisene er ganske like…Fra 1300 og mer med langt hår. Og klippe-priser fra ca 1200 og oppover. Og for meg med langt blir det svinedyrt 🙁 Det som kommer ut er ikke grått heldigvis, mer brunt/mørk blond…men ikke fint uansett 😀 Så nå er jeg litt rødere igjen, men litt mørkere ble det enn forrige gang…

    37. Du ER lur du! Her både klippes og farges det hjemme. Liker egentlig ikke frisører jeg. Hadde en venninne som var frisør, men så flyttet hun til Oslo, og siden den gang har det ikke blitt mye frisør på meg. Like greit å fikse selv. 🙂 God søndag. I dag skal jeg på fotballkamp og se på guttene, ellers blir det mye sofa og hals-pleie. Sitronvann og sånn. klemmersøndagsklemmer

    38. Du er luuur du søs 😀 De prisene der er jo himmelhøye, bare tenk hvor flotte kjoler man kan få for mellomlegget 😀 Jeg farger og klipper det selv for da spparer jeg masser av penger, dessuten blir jeg aldri enig med meg selv når det passer å ha frisørtime hahaha kooos deg med dagen og håper du får masser av froggere rundt om. Jeg er så slapp som ei padde for det meste og slappe padder som frogger ser ikke like kule ut som spretne frosker liksom. gooooodklæmmesøsklæmmen på fineste kakedagen <3

    39. Sist jeg farget håret fikk jeg hjelp her hjemme. Og da ble jeg kjempefin. Men jeg prøvde deg samme engang alene her hjemme og da ble resultatet elendig. Det er en dyr sak slike saker så det er en fordel om man sjekker priser. Det kan man spare mye kr på.
      Ha en fin dag – skal snart ut i sola.

    40. Huff ja, det er skrekkelige priser. Man burde fått det på egenandel synes jeg 😉
      Jeg går alltid til frisør, men kun 2 ganger i året sånn cirka. Jeg klipper kun. Farger aldri. Ikke så langt i alle fall. Ser jo ikke akkurat frem til den dagen da jeg vil føle for å farge. Må kanskje begynne å spare nå tenker jeg 😉
      Ønsker deg en fargerik og flott dag <3 Klemmer <3

    41. Ja det er lurt å gjøre det selv! Enormt hvor dyrt det er. Men jeg betaler 1300 for klipp og striper i håret, så synes nå det var enormt dyrt der du er. Men, Adam og Eva er vel dyreste frisørene?? 🙂
      En må føle seg vell på håret og jeg har også farget mitt selv og synes det er helt greit og like fint 🙂
      Det er ikke så morsomt med det skillet som kommer nei……… jeg striper mitt litt slik at det skal bare gå i ett til slutt hehehhehehe 🙂 Du har veldig flott farge i håret ditt!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg