Godt å være forberedt! :-)

Jeg er ikke sånn som liker å tenke verken for mye framover, ELLER for mye bakover… Jeg liker å prøve å fokusere på NÅ. Angrer sjelden på ting jeg har gjort, og gidder ikke å bekymre meg for MYE om framtiden…Bortkastet tid… I tillegg, er det alle NÅ-ene som er livet, og det har jeg skjønt og lever mest mulig deretter.

MEN….på ETT punkt må jeg tenke litt forover…Være litt forberedt… For hvis julekalenderen starter her på bloggen, og jeg IKKE er klar med kalender gaver…DA er det en Frodith med ALT for høye skuldre som starter opp…Og da blir ikke noe moro verken for deg eller meg…

 

Så jeg så klart forberedt når det gjelder kalender-gaver i desember…Det er bare rebuser, fjas og dill som ikke kan forberedes…Der har jeg ingenting jeg skulle ha sagt…Der er det rotter og høner som har ansvaret og jeg bare henger med så godt jeg kan…

 

 

 

Men altså kalendergavene.. Her er NOEN av det slaget som likner kalendergavene…Nylig heklet ferdig 🙂


Forfra                             (blå med turkis)

 


Og fra siden samme lua………..

Og siden du skjønner hvordan de ser ut fra siden nå….så kommer resten bare forfra…


Turkis med blå kant..

 

Svart med rosa kant…

 


Rosa med svart kant…

 


Svart med turkis kant…

 


Turkis med svart kant…

 


Og den fargeglade…

 

Noen av de som blir kalendergaver får nok knytebånd eller pynt også ..

 

Skal du ha julekalender på bloggen din?

Liker du å hekle?

 

 

 

#julekalender #håndarbeid #juleforberedelser #hekling #luer

 

 

 

60 kommentarer
    1. Oj, her var jo noe for enhver smak jo 😀 Så flink du er <3 Du er kreativ og godt forberedt du altså. Det beundrer jeg 🙂
      Nei, jeg skal ikke ha kalender på bloggen. Men mulig jeg drar i gang en liten adventsfotokonkurranse 🙂 Men, har ikke enda planen helt klekket ut 😉
      Gleder meg til adventstiden, spesielt her på bloggen 🙂

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det er jo inspirasjon det når 20-30 melder seg hver dag.. Blir litt færre etterhvert som folk har vunnet da…men ikke SÅ få 🙂 Så moro helt til siste slutt 🙂

    3. Moving On: Jeg tror du kommer til å inne ut mye lurt på veien. Da jeg fikk jobben som er perfekt for meg for ca 20 år siden, fikk livet en annen betydning faktisk 🙂 Jeg vet jeg er viktig i deg jeg gjør. Utgjør en forskjell som vi sier 🙂

    4. karidansen: Ja, det blir din første jul på bloggen ja. Da har jo du aldri vunnet lue hos meg før? Jeg tenkte du kom før jul jeg 🙂 Føles som jeg har kjent deg en stund 🙂 Men det blir kos, det er mye leven og moro i advent her 😀

    5. Fru Stussli: Ja, jeg liker den tradisjonen. Rett etter jul tenker jeg at, nei neste år skal jeg ikke ha… For mye jobb…Men så er det så svinaktig moro også , så jeg bare MÅ 😀 He-he. Så da er jeg i gang igjen liksom 🙂 God klemmer til deg min venn <3

    6. Flotte luer, – du er superflink! Jeg skal være med alle dagene, og håper jeg vinner. Så fint av deg å lage julekalender så vi får mulighet til å vinne noe av det herlige du lager, – takk for det. Gleder meg!

    7. margarites: Jeg må få se når du hekler sånne nøkkelhanker 😀 Spennende 🙂 Neida, alle trenger ikke ha julekalender 🙂 Jeg har og det er nok for meg 😀 He-he..og LITT hyggelig om noen andre har også, så jeg kan melde meg på, og jeg vet noen som skal ha 🙂

    8. Nei ble ikke tegnespråk. Hekt riktig.
      Men ble en del annet totalt nytt, så det er kjempe spennende blir!:)
      Ja godt med litt tid i bakken!:)
      Nåå skal de trenens føør jobb her!:)
      Så nå suser jeg avgårde!:)

    9. Å du dev.. såpass ja.. ja det har jeg skjønt.. du er ikke den som går av veien for å sysselsette bloggere.. og aller minst deg selv .. imponert 🙂

    10. Flinka! Du er tidlig ute du 😀 Det er nok ikke så dumt heller, det blir jo mange luer/vesker/el. å hekle hvis du skal sitte med alt på en gang! 😀 Gleder meg til å følge kalenderen din, tror dette blir tredje året! Herlighet, det er litt småsykt å tenke på 🙂
      Det blir nok mest sannsynlig nedtelling med søndagskonkurranser som vanlig hos meg 🙂 Hihi, det blir kos med adventstid <3

    11. Det var litt av en produksjon! Flotte farger! Jeg driver ikke mye med håndarbeid, men litt strikking og hekling har jeg nå prøvd. Det er min første jul på bloggen, så jeg har ikke tenkt så langt! Flotte gaver du har lagd, da! Masse omtanke i å gjøre slikt! 😀

    12. Fine luer 🙂
      Jeg liker å hekle ja, men det har bare blitt ryer i det siste. Når jeg reiser på høstferie skal jeg ta med meg annen hekling.
      Jeg skal ikke ha kalender på bloggen, men gleder meg supermasse til å delta på din 😀 Det er jo blitt en slik fin tradisjon.
      Mange mange mange klemmer

    13. Kalender er gøy, men jeg skal nok ikke ha det hos meg. Da må jeg jo klare å komme opp med noe hver dag, og det tror jeg ikke jeg får til. Ikke i år i alle fall. Hekle er gøy, og jeg har litt lyst til,å prøve å hekle små figurer etter oppskrift, for det har jeg ikke gjort før. Men om det er mye montering og småpirk, så er jeg litt usikker likevel. Men jeg har sett noen søte nøkkelhanker som var heklet, og da fikk jeg jo lyst å prøve….en dag 🙂

    14. etdiktomdagen: Ha-ha, neida, lenge til jul…men for en som skal ha ferdig 24 kalendergaver av hjemmelaget sort, så MÅ jeg starte nå 😀 Ja, er det ikke fint Lucia-tog? De trasket og gikk her på bloggen i fjor, og var riktig så skjønne 🙂 Det er DE som er kalender -verter på et vis 😀

    15. Du er så flink!!!
      Flotte luer 🙂 Rosa og turkis er joherlige farger – og alle var fiiiiine 🙂
      Lucia-tog……. begynner virkelig å næme seg jul altså??!!! I mogen er det 1 oktober !!

    16. dedicat: Hvis du titter på desmber 2014, hos meg, så får du intravenøst hvordan JEG har gjort det. Med rebuser utlevert på morgenen, og så melder folk fra om svaret, og den som får riktig svar blir med i trekning om kalendergaver 🙂 HVER DAG, slik ekte kalendere har 🙂

    17. Moving On: Ååå, begynner du snart 🙂 Ble ikke tegnspråk, ikke sant…men noe annet helt nytt 🙂 Etter det jeg forsto? Spennende blir det 🙂 Ja, deilig med en liten pust i bakken 🙂 et par korte dager 😀 SÅ suser det i gang igjen 😀

    18. Dette må jeg tenke på om det går ut på å ha en julekalender her inne,, Må ta meg tid å lese skikkelig her.. ellers så ber jeg om sånn intravenøs overlevering av budskapet 😉

    19. Ja her er det bare fint vettu!:)
      Så braa du får de slakkere på jobb og avspasering da! Suupert, godt å få senka skuldrene litt!:)
      Her er de siste innspurt, før ny jobben venter om 14 dager!! Spennende! 🙂

    20. Likte lua jeg, så om jeg vant en til i en annen farge, var vel det bare supert. Du er så flink, tenk på alt du gjør for å glede oss. Tusen takk! 🙂

    21. Moving On: Ja, må hekle i vei nå 😀 Skal finne noen flere farger, og så skal det hemmelige i gang 😀 Håper det er bra med deg 🙂 Jeg har det helt greit, litt slappere på jobb et par dager nå 😀 I morgen noen timer avspasering 🙂

    22. Det nærmer seg. Jeg ser jo at du er klar. Jeg var med i fjor, og fikk meg en herlig Frodithlue,heldige meg. Jeg vet ikke om jeg skal ha kalender i år. Har noe i tankene, men det er denne tiden da! Lykke til med fortsettelsen! Klem 🙂

    23. hehe du er kreativ 🙂 Flotte luer uten tvil.
      Skal ikke ha julekalender, blir borte uke før jul og hele romjulen. Lit på sunnmøre og noen uker i varmen :-))))))))))))))))))))))))))))))))))

    24. Flinkus med heklenåla du!:)
      Gleder meg kalenderen opner!:) så skal jeg være med første 9-10dagene vertfall!:) så blir de kanskje litt “rykk og napp” resten:p
      Haha
      Thja jo.. jeg liker vell og hekle, men kan ikke så mye.. kan bare “bestemor ruter” og bare det ogdå igrunn! 🙂 haha
      Så burde nok utvidet litt det område tenker jeg;p

    25. ~Lin: Kjempefin din da 🙂 Jeg husker når vi hadde begge to og det var da jeg ble kjent med deg første gang, ikke i fjor, men året før. Det er TO år siden, ikke sant, ganske rart 🙂 Gleder meg og håper mange har kalendere jeg, moro med forskjellige 😀 KLemmer masse <3

    26. Elin Slåen: He-he…ja altså LUER blir det, pluss noen andre hemmelige hjemmelagete gaver OG mye annet sprell…Men som sagt, det kommer liksom fra dag til dag er ikke noe jeg har kontroll over på et vis 😀

    27. eg er ferdig med kalenderen min eg 😀
      skal bare pakke inn og veie alle pakkene og få frimerker til dem og sende dem ut etterhvert som eg trekker vinnere av rebusene eller nøttene eller gåtene….
      Så superflink du er, mine er nok bare kjøpegaver….og litt av hvert så eg håper det går fint alikevel med forskjellige kalendere og eg skal være med på din…..ofcårse <3<3
      Gleder meg wohooooo
      klemmetingene <3

    28. Min matgale verden: Ja, jeg syns jeg så den her i et innlegg hvor du hadde vært på byen eller noe… Og du MÅ jo ha sånn lue, du som blir mer og mer bohemsk 🙂 Det er jo Nerdum-hjelmer 😀 Og hva er mer bohemsk enn HAN liksom 😀

    29. fruensvilje: Nei, og alle trenger jo ikke lage 🙂 Jeg elsker å lage det, har hatt 3 julekalendere på blogg før, og det er hektisk men moro 🙂 Og med litt hjelp fra rotter, mus og diverse andre, så går det fint 😀 Men kalendergaver må lages NÅ 🙂

    30. Ååå, der var de, verdens skjønneste lucia-tog! Nå begynte jeg faktisk glede meg litt altså, og så siklet jeg litt etter luene dine….. Fortalte jeg at tove-vesken jeg vant, i sikkert den første julekakalenderen, har fått svingt seg i byen den siste tiden. Den er så bohemsk-herlig 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg