Frodith er ALDRI redd så klart…….(nesten hvertfall) ;-)

Du som var innom meg i går, fikk en tur inn i “Frodiths lille skrekk-kabinett”

Men nå har det seg sånn at Frodithen selv er jo ikke redd overhode…for noen ting…nesten…bare noen småtterier… He-he.. Neida..når sant skal sies, så måtte jeg gjennom dette skrekk-kabinettet jeg også så klart…og grunnen til at jeg fikk ideen er jo at jeg ER bittelitt redd for noen av disse greiene jeg også… 

Første valg du ble stilt overfor var jo dette…:

 

1)-HVOR er du mest redd: i en by-gate sent en mørk høstkveld ELLER alene på en hytte i skogen en mørk høstkveld?

Og som du vet er jeg jo en skikkelig by-løve. Jeg trasker gjerne gatelangs midt på natta jeg…Er ikke redd for en TING!! Folk overalt, og jeg vet akkurat hvor jeg skal gå og hvor jeg IKKE skal gå…

Men midt i skogen da, i mørket alene???


DER er det skummelt der!!! Man vet jo ALDRI hvem eller hva som lusker der ute i mørket…..Eller INNE i mørket…Nei… ikke ti ville hester kan få meg ut i skogen alene på en hytte… 

 

Neste spørsmål lød sånn: 

-HVA er du mest redd: EN edderkopp hjemme i huset ditt ELLER to rotter som sperrer veien for deg når du er ute og går en sen mørk kveld?

 

Og selv om rottene i byen her er kjent for å være store…


….så er det ENDA verre med edderkopper…

 

Jeg er faktisk såpass skvetten for edderkopper at…


…jeg “piler ” avgårde hvis jeg ser en hybel-kanin med LITT samme form som en edderkopp…. Man vet aldri liksom… Det med edderkopper er liksom at de er HELT umulig å ha kontroll på…De er raske, og kan fort plutselig VIRKE SOM de er mange… Rotter derimot kan jeg ha en viss kontroll på….;-)

 

Når det gjelder siste spørsmål: 

-Hva ville du spist, hvis du MÅTTE velge en av delene : En håndfull levende larver? ELLER 3 ku-øyne?

Her er det ingen tvil, dette var den eneste jeg var HELT sikker på med en gang!! Levende larver kan IKKE spises… Jeg kan ikke være sikker på at de ikke fortsetter sitt glade liv, der nede i magen…Og DEN tanken orker jeg bare ikke…

 

 

Nei, et par ku-øyne eller tre får jeg heller tåle… 😉

 

Så der fikk jeg smake min egen medisin, med  å ta en tur i Frodiths lille skrekk-kabinett 😉

 

Ha en fredelig, snill og behagelig dag, uten NOE ekkelt!! <3

 

#skrekk #gru #ekkelt #skrekkabinett #valgetskval

 

 

 

24 kommentarer
    1. Haha, er både gøyt og irriterende å tenke på slike man-må-velge ting, spesielt når man har så lite lyst til noen av alternativene. Jeg er generelt svært lite redd av meg og edderkopper plager meg ihvertfall ikke. Rotter synes jeg er kjempesøte, men grunnet sykdomsfare med dem, har jeg ikke mye lyst til å møte dem på for nært hold – eller, de kan gjerne være nær hvis de likevel holder seg for seg selv:p

    2. Har alltid vært redd det meste jeg da, men det trenger ikke nødvendigvis være det store, mørke, skumle. Men skogen liker jeg ikke, tenker med grøss og gru på blåbærturer i barndommen. Gjemsel var også skummelt, både å gjemme seg og å lete.
      Men ville nok fortrekke kuøyne framfor larver, men hadde nok lurt meg unna begge deler. Det er jeg flink til, lure meg unna, skygge banen om du vil. Ikke så veldig redd for å gå ute på byen alene da, er så stor (høy) at jeg tror neppe noen ville ha prøvd seg *ler* Mer redd sammen med mange enn å være alene da 😉

    3. Hi-hi…….nesten heeelt motsatt av mine “Valg”! De larvene tygger jeg i hjel før de kommer ned i magen! Og når de kommer ned i magesyra, kreperer larvene som overlevde i munnen min…..:)

    4. Haha, ja jeg skjønner jo at du MÅTTE velge, for du er jo egentlig ikke redd for noe!! Jeg er nok ganske enig med deg om alt sammen jeg, selv om vi så klart ikke er redd for NOE. høhø. Skumle bilder du har tegnet….grøss… Ha en grøssegod onsdag. klemmer

    5. Her snakker vi, larver eller kuøyne, jeg hadde ikke fått til noen av delene det er jeg HELT sikker på. Mørket kan være skummelt og vakkert på en gang <3 Ha en fin dag uten skumle ting søs <3 goooodklæmme <3 <3 <3

    6. Jeg velger hytte i skogen, ku-øyne og rotter… litt usikker på den ene fordi begge alternativene (rotte/edderkopp) her var like ille 🙂 Helt enig med deg i at levende larver er ikke noe man putter i munnen….. æsj!

    7. Det med hva man liker og ikke har mye med hva man er vant til. Jeg er riktignok ikke vant til bygatene i Oslo, og er redd jeg kan bli overfalt, men i skogen kan det jo også være skumle folk og dyr (bjørn). Edderkopper har jeg sett mye av, men ikke rotter, så da blir liksom rottene mye skumlere. Tidligere hadde vi kuer og det hendte vi slakta hjemme, men øynene spiste vi ikke altså….., så der var det mer med å spise noe levende og kravlende som bød meg imot. En fredelig, snill og behagelig dag ønskes deg også!💕

    8. God morgen 🙂
      Det ble som du sa 🙂 Akkurat det samme!!!
      Morsomt å lese analysen på hver enkelt – jeg hadde samme tankene 🙂
      Ønsker deg en flott onsdag!!!

    9. he he artige illustrasjonsbilder,det gav historien en annen dimensjon :))
      Tror vi skal på hytta i helgen,vi har fjellhytte ,der er ikke innlagt vann eller strøm,vi har ikke mobildekning og heller ikke utelys så der blir det bekmørkt og vi må ut for å komme ned i kjelleren på do 🙂 men jeg føler meg overhode ikke redd ,det kan jo komme av att det er uansett kjente omgivelser da :))

    10. Når man må velge…ja av og til må man. Og svarene dine var bra og velbegrunnet. Jeg tror kanskje jeg hadde spydd og så svimet av i det jeg skulle spise de larvene… Men kuøyne – som stirrer på deg! Jeg håper aldri jeg får dette valget i det virkelige livet, bare tanken på å spise dette er kvalmende (kanskje det er en effektiv slankekur?) Ha en fantastisk onsdag, snart helg 🙂

    11. Ikke akkurat enkle valg du ga oss, så jammen var det fint du svarte selv også. Ha en strålende dag uten sprellende mark, edderkopper eller mørke hytter! Klem 🙂

    12. Ja nå rakk jeg ikke innom skrekk kabinettet i går dessverre,, så jeg henger meg på denne mårra skrekk og gruen.. Jeg er jo ikke noe by menneske,, og ikke har jeg hytte heller. Men bedriften hadde og jeg husker en påske der for mange år siden, da ungene var små. Vi hadde akkurat hørt påskekrimmen, da vi hørte, tumge og tassende skritt på terrassen. Og jeg må innrømme at det var en smule skrekkfull stemnimg i hytta til vi fant ut at skrittende kom fra verdens søteste hundvalp som holdt til i en annen hytte. Er ikke redd edderkopper.. rotter har jeg mindre erfaring med.. og har da spist hermetiserte larver fra Oluf Lorentzen der jeg jobbet i Asker ,, så det så.. men levende,, neeeiii,,, ha en fin dag ,,, 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg