Tittei ;-)

Jeg ligger ikke BARE på latsiden altså…når det gjelder håndarbeide.

Som du vet har jeg fullt fokus på julekalenderen på bloggen, og alle kalender-gavene som skal bli ferdig. Og nå er jeg ferdig med 10 kalender-gaver og noen julegaver.. 

Her er de siste luene jeg har gjort ferdig. To av dem heklet i helga 😉

Liker du fargerike luer? 

 

Godt med lue, når høsten tar farvel…og bakken plutselig ligger der dekket av snø..

Bruker du lue?

Liker du hjemme-laget eller kjøpt lue best?

Gleder du deg til julekalender-tiden? 😉

 

 

#håndarbeid #hekling #farger #høst #julekalender

54 kommentarer
    1. Fromfat2phat: He-he, alle ser rar ut i lue…Det er derfor jeg lager RARE luer, for da kan man like greit vise at man MENER det 😀 He-he

    2. Veldig fine og så imponerende at du har talent for dette også:D Jeg kler ikke luer for FEM øre, dessverre, men ørevarmere, dét går jeg med uansett om jeg kler dem eller ikke;D Må beskytte ørene i kulden på en eller annen måte:D

    3. Du er så flink. Nei, jeg bruker ikke mye lue, men den jeg fikk av deg er fin, for den er ikke sånn fryktelig varm. Jeg bruker mest pannebånd, for jeg fryser på ørene! Ellers har jeg en sånn litt kjedelig svart lue.

    4. Hanne Beate: He-he 😀 Som sagt , ikke noe stor greie… Det vinner man bare når man er alene om å få premie 😀 Nå fikk alle 😀 Men håper det er litt kos uansett 🙂

    5. BforB: Deilig å slippe SÅ Mange ja 😀 Jeg har bare 24 her på bloggen, og det er det 😀 Og det er det morsomste med hele jula 😀

    6. Eva: He-he, ja det med grønne luer var jo virkelig en greie skjønte jeg etterhvert 😀 Men tok sin tid før jeg skjønte det. Søsters er singel nå, og fortalte meg det, hadde fått det med seg så vidt 😀 Ja, rødt er fint, bringbær -rød er flott synes jeg 🙂

    7. maiken: Bruker mye hette jeg også, men er glad i luer også. Synes de ramme inn ansiktet på en fin måte, og moro å matche med klær og sånt 🙂

    8. margarites: Ja, du trenger nok ikke lue ennå nei, og det er ikke SÅ mye lue som trengs her heller ennå..Men den tiden kommer nok.. Uff, det hørtes skummelt ut..Men ellers har du det nok som plommen i egget 🙂 Kos deg masse der ut uka. En uke ikke sant? 🙂 klem <3

    9. Hobbystua: Ja, blir gøy å ha kalender igjen her på bloggen, og når nærmer jeg meg jo halvveis med kalendergaver hvertfall 🙂 Må jo være forberedt 🙂 God morgen 🙂 Jeg er trøtt nå om dagen 🙂 legger meg tidlig ..Ha en fin dag <3

    10. Så flink du er. Angående luer kommer det an på luene. Når det gjelder julekalender tiden behøver jeg ikke lengre pakke inn 72 pakker :))))))))))))))))))),og det er HELT greit :D.

    11. Tøffe luer 🙂 Du er jammen produktiv 😀
      Jeg har 3 hjemmelagede luer, og en kjøpt. Jeg laget en lue sist vinter, som var grønn. For jeg fant ut at når man er singel, og vandrer på tur og sånt, så er grønn lue for de single 😉 Men jeg har ikke brukt den så mange gangene 😉 Den er knall lys grønn….med litt skimrende hvitt i 😉 Jeg foretrekker nok å bruke luer i lilla eller rosa toner….Men kanskje jeg skal strikke ei rød lue. Må bare finne den rette rødfargen først….;)

    12. Ligger ikke på latsiden du nei…:) Fine de var da. Jeg pleier sjelden bruke lue, bare hette. Men er det iskaldt så låner jeg det jeg finner…:) Min datter har forøvrig en diger samling så hun nesten kunne åpnet butikk…:)

    13. Hjemmelagde luer er supert. Jeg brukte din lue i hele vinter etter at jeg vant den på julekslenderen før jul. Og luer er kjekt å ha i mange varianter, og så bytte på litt etter humør og farge:-) Jeg har ikke helt kommet i lue-modus enda, og i dag burde jeg heller hatt hjelm! Har vært på jeepsafari og sjåføren kjørte som om han hadde stjålet bilen… Eller så har han tatt timer hos Martin Schanke.. Det var bare å holde seg fast og håpe at vi kom hel hjem igjen – og det gjorde vi! Har hatt litt kjølig vær og litt regn i fjellet, men fikk litt sol når vi var tilbake på hotellet. I morgen blir en rolig dag på stranden…tror jeg. Klem <3

    14. Flotte fargerike luer du har heklet og du kler disse godt selv også…-) Jeg er nok ikke sååååå flink til og tre på meg lue når jeg egentlig burde gjøre det. Men strikker luer gjør jeg så her blir ikke slikt kjøpt fra butikk i alle fall. Blir spennende og se hva du skal ha her i adventstiden ja:-)) Fortsatt fin kveld .-)

    15. Fru Stussli: Ja, du må trene 😀 Krever en del nemlig 😀 Må øve 😀 ha-ha Nå er det sjokolade her…Jeg klart EN dag uten…Men bare mørk i dag da.. 😉 Klemmer på begge kinn <3

    16. karidansen: Takk 🙂 Jeg elsker jo turkis 🙂 Gleder meg til kalenderen.Og må få i gang Salt og Pepper og gjengen…De er litt daffe om dagen.. ;-D

    17. Jeg digger fargerike hjemmelagde luer 😀 Og gjett om jeg skal prøve å vinne en i adventskalenderen 😀 Tror jeg skal legge meg i hardtrening. Kalenderhardtrening 😀
      Mange klemmer fra Stusslifrua

    18. Kjempefine luer….og du kledde de turkise luene utrolig godt! Ser ut til at de sitter godt på også! Jeg liker best hjemmelaget lue, hvis den er laget i materialer som ikke klør så ille! Julekalender har jeg ikke hatt så mye forhold til. Jeg lagde det da unga var små….men nå er det en del år siden. Alltid moro at noen finne på litt slikt, og du er nå usedvanlig flittig!:)

    19. Hanne Beate: Jeg har sendt en liten frogge-premie i dag. Ble ikke så stor sak ,men bare en liten takk for at du deltok 🙂 Jeg fant ikke igjen de samme tingene som de andre fikk. For det var tomt i butikken. Men du og en til fikk samme 🙂 Kommer i posten i morgen tenker jeg 🙂 Jeg liker heller ikke klø i panna 😀

    20. birdbay: Veldig koselig å høre at folk blir glad av å komme innom, det er mitt mål med bloggen. Å være glad og kose meg, og håpe at jeg kan glede så mange som mulig med fjas, tull, kos, moro og annet 🙂

    21. Nå gleder jeg meg til julekalender 😀 Jeg elsker hjemmestrikket i alt egentlig, syns det er mye bedre enn det man får kjøpt 🙂 Selvom jeg kjøper en del også 🙂 Kjempe fine luer du har strikket kjære frodith <3

    22. Du lager så fine luer og er en racer med heklenåla! Jeg bruker lue om jeg skal være ute en stund, men om jeg bare skal ta en biltur og innom butikken/kjøpesenteret blir det ikke til at jeg tar den på meg. Jeg bruker både hjemmelaget og kjøpt, men liker ikke ull i panna. Jeg gleder meg masse til julekalenderen din!💕 Ellers pleier jeg å delta i noen julekalendere på nettet, og junior skal få Lego-kalender iår. En god kveld ønskes deg!😊

    23. birdbay: Takk 🙂 Jeg har heklet en kjole og en tunika også. Orker ikke oppskrifter så hekler på frihånd 🙂 Du får være med på min julekalender, så vinner du kanskje på en av lukene 😉

    24. Man kan aldri få nok luer 😀 Og jeg har jo krympet 2 av luene mine i fjor (2 ganske så nye altså- pluss andre), så jeg har jo bare 5, eller 6 stk igjen :O Har helt klart plass til flere 😉 he he

    25. Så flink du er a:) Mange skjulte talenter her skjønner jeg:) Kjempe fine farger. Hjemmelaget er klart best. Men dessverre er mine håndarbeids kunnskaper noget mangelfulle:) Men jeg klarte å strikke ei lue i fjor da:) Meget stolt, ha,ha…. Ønsker deg en strålende kveld videre:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg